دانشگاه‌های قبرس شمالی

دانشگاه‌های قبرس شمالی

به‌نظر شما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقطع تحصیلی که می‌تواند آینده اشخاص را رقم بزند و روی آن سرمایه‌گذاری کرد چیست؟ مسلما قبول شدن در یک دانشگاه خوب با سطح علمی بالا و تحصیل در یک رشته مناسب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر شخص دانشجویی است. به همین سبب هم هست که تمام انها به دنبال راهی هستند که در یک کشور بهتر با شرایط بهتری تحصیل کنند. در چنین حالتی چه کشوری بهتر از کشور قبرس شمالی!

امروزه زندگی در قبرس شمالی به سبب شرایط تحصیلی، هزینه‌های زندگی، روش‌های سرمایه‌گذاری وغیره موردتوجه بسیاری از اشخاص است. مخصوصا دانشجویان که به دنبال راهی برای رقم زدن آینده‌ای بهتر هستند. در این بین، دانشگاه‌های قبرس شمالی بهترین محیط برای تحصیل این اشخاص محسوب می‌شوند. قبل از این بارها و بارها درمورد مدارس قبرس شمالی و شرایط تحصیل در این کشور صحبت کرده‌ایم. همچنین همگی به خوبی می‌دانیم که روال تحصیل در این کشور به چ شکل است.

اما در این مقاله قصد داریم تمام دانشگاه‌های قبرس شمالی، شرایط پذیرش و سایر اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنیم. پس اگر قصد ادامه تحصیل در کشوری مانند قبرس شمالی را دارید، باید اطلاعات درستی از دانشگاه‌های آن داشته باشید. در این مقاله ما اصلی‌ترین و بهترین اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های قبرس شمالی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تحصیل در قبرس و رسیدن به آرزوها

مسلما هر انسانی در زندگی خود آرزو و رویای مشخصی دارد. بسیاری از این رویاها مربوط به کار بوده و بسیاری هم مربوط به رسیدن به یک شغل عالی و جایگاه اجتماعی ارزشمند است. اما راهی که بتواند انسان را به آرزوهای خود برساند بسیار مهم است. درواقع هرکسی باید برای رسیدن به آرزوهای خود، مسیر درست را انتخاب کند. برای تحصیل، انتخاب یک رشته مناسب در دانشگاه علمی معتبر و در یک محیط کاملا آموزشی همان راهی است که می‌تواند اشخاص را به رویای خود برساند.

اما از آنجایی که امروزه دانشگاه‌های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارند، انتخاب بهترین دانشگاه با مناسب‌ترین شرایط و هزینه بسیار سخت است. در شرایطی که بسیاری از اشخاص برای تحصیل شرایط سختی را تحمل می‌کنند، کشور قبرس شمالی راحت‌ترین و ایده‌آل‌ترین شرایط را برای تحصیل و حتی زندگی دانشجویان خود مهیا کرده است. دانشجویان می‌توانند با مناسب‌ترین هزینه‌ها، در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی سکونت داشته باشند.

درواقع شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی به‌صورتی است که هر مهاجری می‌تواند بدون نیاز به انجام آزمون ورودی، تنها با استفاده از سوابق تحصیلی خود در دانشگاه مشغول تحصیل شود. علاوه بر آن می‌تواند از قابلیت بورسیه تحصیلی، بیمه دانشجویی و سایر خدماتی که دولت برای دانشجویان خود فراهم کرده استفاده کند. آیا شما با این قابلیت‌ها آشنایی دارید؟

بهترین دانشکده های قبرس شمالی

بهترین دانشکده های قبرس شمالی

قابلیت های تحصیل در کشور قبرس شمالی

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم تحصیل در کشور قبرس شمالی شرایط بسیار مناسبی دارد. اولین مزیتی که باید به آن اشاره کنیم، مناسب بودن هزینه‌ زندگی دانشجویی در قبرس شمالی است. به‌صورت کلی در کشور قبرس هزینه‌های زندگی کمتر از سایر کشورها است، بر همین اساس دانشجویان می‌توانند با یک هزینه بسیار مناسب زندگی خود را در کشور قبرس شمالی آغاز کنند.

از سوی دیگر، قابلیت بورسیه تحصیلی یکی از بهترین ویژگی‌های دانشگاه‌های قبرس شمالی است. بدین صورت که هرکدام از دانشگاه‌های قبرس شمالی بورسیه 25، 50، 75 و حتی 100 درصدی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی بسته به شرایطی که از سوی دولت و دانشگاه تصویب شده انجام می‌شود.

از دیگر خدمات بسیار کاربردی که دولت قبرس برای دانشجویان خود بکار برده، استفاده از بیمه دانشجویی است. بدین ترتیب که دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه کم، بیمه دانشجویی را به نام خود ثبت کرده و بسیاری از هزینه‌های روزمره خود را از این راه پس گیرند. این قابلیت برای دانشجویان خارجی بسیار کاربردی است.

دانشگاه‌های قبرس شمالی

اکنون وقت آن رسیده که درمورد جذاب‌ترین بخش این مقاله، یعنی دانشگاه‌های قبرس شمالی صحبت کنیم. در گذشته به سبب شرایطی که در این کشور حاکم بود، بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی شرایط خوبی برای پذیرش دانشجویان نداشتند. اما در حال حاضر، با ارتقا سطح علمی دانشگاه‌ها و تاسیس دانشگاه‌های جدید‌تر، کشور قبرس شمالی سالیانه دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه به اسامی بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

دانشگاه مدیترانه شرقی Eastern mediterranean university

یکی از قدیمی ترین و اصلی‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی، دانشگاه مدیترانه شرقی است. این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی بوده و در سال 1979 تاسیس شد. این دانشگاه ارائه دهنده قابلیت بورسیه تحصیلی است. اما نکته مهمی که درمورد آن وجود دارد این است که بورسیه تحصیلی این دانشگاه شامل رشته پزشکی و دندان پزشکی نیست. یکی از اصلی‌ترین مزیت های این دانشگاه سطح علمی بسیار بالای آن است که باعث شده سالیانه 22000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کنند. اگر بخواهیم به یک مزیت از این دانشگاه اشاره کنیم، باید از هزینه بالای شهریه آن نام ببریم.

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس KSTU

در قسمتی از مقاله بیان کردیم که در هرکدام از شهرهای کشور قبرس، دانشگاه‌های بسیار خوبی وجود دارند، مخصوصا در شهری مانند گوزت یورت که یکی از کوچک‌ترین شهرهای قبرس است. دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس در سال 2016 در شهر گوزت یورت تاسیس شد. جمعیت دانشجویان این دانشگاه 8000 دانشجو است. این دانشگاه به‌صورت تخصصی بر رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی فعالیت دارد.

دانشگاه خاور نزدیک قبرس Near East

تاکنون فهمیدید که دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از بزرگ‌ترین و بین المللی‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است، اما اگر بگوییم که دانشگاه خاور نزدیک هم یکی دیگر از دانشگاه‌های بسیار قدیمی و بین المللی و حتی جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است، بیهوده نگفته ایم! این دانشگاه در سال 1988 در شهر لفکوشا قبرس شمالی تاسیس شد.

در این دانشگاه عموم رشته‌ها تدریس می‌شود. از جمله مزیت‌های این دانشگاه می‌توان به مناسب بودن هزینه‌های آن اشاره کرد. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند بسته به مهارت زبانی خود، هر درسی را به زبان ترکی یا انگلیسی انتخاب کنند. تعداد دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر 27000 دانشجو است.

دانشگاه آداکنت Ada kent

دانشگاه آدانک یکی دیگر از دانشگاه‌های قبرس شمالی است که مدت زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد. این دانشگاه در سال 2015 در شهر فاماگوستا تاسیس شد. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه مربوط به پزشکی و پیراپزشکی هستند. این دانشگاه در حال حاضر 2000 دانشجو دارد و برای ایرانیانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی را دارند کاملا مناسب است.

بهترین رشته های دانشکاهی قبرس شمالی

بهترین رشته های دانشکاهی قبرس شمالی

دانشگاه آمریکایی گیرنه GAU

دانشگاه آمریکایی گیرنه، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین دانشگاه های قبرس شمالی است که شیوه تدریس آن براساس استانداردهای آمریکایی است. علاوه بر آن از آنجایی که توسط کشورهای دیگری در این کشور تاسیس شده، جزو دانشگاه‌های بین المللی است. این دانشگاه در سال 1985 و برای تحصیل در رشته‌های مدیریت تاسیس شد.

دانشگاه بین المللی قبرس شمالی Cyprus International University

اگر اهل تحقیق درمورد دانشگاه‌های قبرس شمالی باشید احتمالا نام دانشگاه بین المللی قبرس شمالی به گوشتان خورده است. این دانشگاه در سال 1977 تاسیس شد. عمده ترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه مربوط به رشته‌های دندان پزشکی، پزشکی و داروسازی است. در حال حاضر جمعیت دانشجویان این دانشگاه 18000 دانشجو است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در طی چند سال اخیر، به سبب مدیریت نامناسبی که در این دانشگاه وجود داشته بسیاری از دانشجویان تحصیل خود را به دانشگاه دیگری منتقل کردند.

دانشگاه Lefke Avrupa Üniversitesi

موسسه خصوصی Lefke Avrupa Üniversitesi یکی از اصلی‌ترین و بهترین موسسات کشور قبرس شمالی است که عملکرد مشابه دانشگاه‌های قبرس شمالی دارد. درواقع اشخاص می‌توانند با ثبت نام در این موسسه در رشته‌های موردعلاقه خود در عرصه مدیریت تحصیل کنند. این موسسه دارای 17 دانشکده است که به‌صورت تخصصی روی رشته‌های مختلف فعالیت داشته و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت دارند.

اصلی ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

احتمالا اکنون به خوبی می‌دانید که مزایای تحصیل در قبرس شمالی چیست، اما خوب است بدانید که تحصیل در هرکدام از دانشگاه‌های قبرس شمالی هم مزیت‌های مشخصی دارد که در این قسمت به آنها اشاره می‌کنیم:

  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی و حتی عدم برگزاری آنها
  • امکان دو زبانه بودن رشته‌های تحصیلی در اکثر دانشگاه‌ها
  • مناسب بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل
  • ارائه مدارک علمی معتبر مبنی بر اتمام تحصیل در دوره های مختلف
  • امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی با مناسب‌ترین هزینه
  • امکان استفاده از مشاغل دانشجویی
  • امکان مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق مهاجرت تحصیلی
  • امکان دریافت اقامت برای اعضای خانواده از طریق تحصیل فرزند

معایب تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

همانطور که هر موضوعی دارای مزایای مشخصی است، معایبی هم دارد. تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی هم امری است که هم مزیت و هم معایب مشخصی دارد. از جمله معایب تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ارائه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در برخی از رشته‌ها
  • بروز برخی از رفتارهای نژاد پرستانه نسبت به برخی از انسان‌ها
  • عدم ارائه بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا
  • کند بودن فرایندهای اداری
  • ضعیف بودن سیستم حمل و نقل عمومی

آیا می توان بعد از تحصیل در قبرس وارد بازار کار شد؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای دانشجویان وجود دارد این است که آیا می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیلی خود وارد بازار کار شوند؟ باید به این نکته اشاره کنیم که فرصت‌های شغلی در قبرس شمالی کمی محدود هستند. بدین صورت که اشخاص برای استخدام در شرکت‌ها یا برندهای موجود در این کشور باید مهاتر یا توانایی‌های مشخصی داشته باشند. از سمتی دیگر، بازار کار هر شخصی بسته به رشته تحصیلی او کاملا متفاوت است.

اما به‌صورت کلی، شرایط کار در کشور قبرس شمالی بسیار مناسب است. زیرا اشخاص می‌توانند با استفاده از مهاتر یا توانایی که دارند، تجارت و کسب و کار خود را تاسیس کنند. این کار علاوه بر اینکه از جایگاه اجتماعی بهتری برخوردار است، سود و درآمد بیشتری هم دارد. بدین ترتیب اشخاص می‌توانند با تاسیس یک شرکت در حوزه تخصصی خود به درآمد عالی برسند.

آینده تحصیل با دانشگاه های قبرس شمالی

آینده تحصیل با دانشگاه های قبرس شمالی

طلایی ترین پوئن از تحصیل در قبرس!

آیا تاکنون چیزی درمورد مهاجرت تحصیلی شنیده‌اید؟ یکی از بهترین قابلیت‌های که دولت قبرس شمالی برای دانشجویان خود در نظر گرفته، امکان ارائه اقامت دائمی به آنها و خانواده درجه یک است. درواقع دانشجویان می‌توانند با استفاده از مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، ویزای تحصیلی این کشور را به دست بیاورند. این ویزا تا پایان مدت تحصیل اشخاص اعتبار دارد. همچنین می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود با استفاده از ویزای تحصیلی، فرم درخواست اقامت دائمی را به سفارت این کشور ارائه دهند.

سفارت باتوجه به شرایط شخص و عدم ایجاد مشکل در طی مدت زمان اقامت، رای خود را مبنی بر رد یا قبول شدن درخواست اقامت دائمی صادر می‌کند. همچنین اشخاص می‌توانند با استفاده از همین قابلیت اقامت دائمی خانواده خود را هم به دست بیاورند.

سخن آخر

در سرتاسر جهان دانشگاه های بسیار درجه یک با سطح علمی بسیار بالا وجود دارد، اما دانشگاه‌های قبرس شمالی همان محیط دنج و امن و آرامی هستند که هر دانشجویی به آن علاقه دارد. پس اگر به تحصیل در کشوری مانند قبرس شمالی علاقه دارید، اما نمی‌دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید اصلا نگران نباشید. زیرا می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و با استفاده از اطلاعاتی که درمورد دانشگاه‌های قبرس شمالی دارند، شما را در این امر یاری کنند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.