شهرهای توریستی قبرس شمالی

شهرهای توریستی قبرس شمالی

آیا تاکنون تجربه سفر به کشور قبرس شمالی را داشته‌اید؟ آیا از شهرهای توریستی قبرس شمالی بازدید کرده اید؟ کشور قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین کشورهای است که در سال‌های اخیر، طیف وسیعی از توریست‌ها به سفر این کشور علاقه‌مند شده اند. علاوه بر آن زندگی در قبرس شمالی رویایی است که در ذهن بسیاری از مردم مخصوصا ایرانیان وجود دارد. شهرهای قبرس شمالی با جاذبه‌های بسیار زیبا و چشم‌انداز عالی برای آینده، رویای یک زندگی ایده‌آل و هیجان‌انگیز را برای مهاجرین و توریستان خود رقم زده‌اند.

اگر شما قصد سفر به کشور قبرس شمالی را داشته باشید، کدام یک از شهرهای این کشور را برای گردش و اقامت انتخاب می‌کنید؟ مسلما انتخاب یک مقصد عالی در کشوری مانند قبرس شمالی بسیار سخت و دشوار است. زیرا تمامی شهرهای این کشور سرشار از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی هستند که نگاه تمامی توریست‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

شهرهای توریستی قبرس شمالی با وجود بناهای تاریخی و طبیعی بهترین مکان برای اقامت توریست‌ها هستند. با این وجود احتمالا بسیاری از مردم نسبت به شهرهای توریستی قبرس شمالی اطلاعات کاملی ندارند. پس می‌توانید در این مقاله با بیان شهرهای توریستی قبرس شمالی و ویژگی‌های آنها، از پوئن‌های مثبت این شهرها رونمایی کنیم تا چراغ سفر به این کشور رویایی در ذهنتان روشن شود.

شهر لفکه قبرس شمالی

شهر لفکه قبرس شمالی

قبرس شمالی و وقایع جالب آن

اگر بخواهیم به تاریخچه و گذشته کشور قبرس شمالی نگاهی بیندازیم، قطعا به اتفاقات جالب برخورد خواهیم کرد. جمهوری قبرس شمالی کشوری بزرگ در دریای مدیترانه بود که با وقوع جنگ‌های 1974 و حمله کشور ترکیه، به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تبدیل شد. بخش جنوبی قبرس تحت اختیار کشور یونان و بخش شمالی آن تحت سلطه کشور ترکیه بود.

با گذشت مدتی پس از جنگ کشور قبرس شمالی با کمبودهای بسیار زیادی روبرو بود. به‌حدی که ساکنین شهرهای این کشور برای رسیدن به مکان‌هاب موردنظر باید از مسیرهای بسیار سختی عبور می‌کردند. در چنین شرایطی کیفیت زندگی در قبرس شمالی کاهش یافت و رفته رفته این کشور به کشوری کم فروغ و نامناسب برای زندگی تبدیل شد.

اما با گذشت زمان، دولت قبرس شمالی متوجه شد که برای رشد و ترقی باید امکانات و خدمات ضروری را در کشور خود بکارگیرد. بکارگیری امکانات و خدماتی مانند احداث بیمارستان، کلینیک، فروشگاه، مراکز بهداشتی، تعمیر جاده‌های درون شهری و برون شهری از اصلی‌ترین خدماتی بود که دولت این کشور برای شهرهای خود بکار برد.

پس از گذشت مدتی با رونق این امکانات و خدمات، شرایط زندگی و شرایط کاری در قبرس شمالی رشد بسیار خوبی کرد. رفته رفته قبرس شمالی از یک کشور نامناسب با اوضاع اقتصادی نامناسب، به کشوری در حال رشد و توسعه تبدیل شد.

شهرهای توریستی در قبرس شمالی

اما رشد و توسعه کشور قبرس شمالی فقط برپایه خدمات و امکانات این کشور نبود، بلکه برپایه نعمت بزرگی به نام صنعت گردشگری بود. درواقع می‌توان گفت پس از رشد کشور قبرس، دولت این کشور برای جذب بیشتر توریس‌ها، اقدام به توسعه شهرهای توریستی این کشور کرد. زیرا به خوبی می‌دانست که صنعت گردشگری می تواند در کمترین زمان سوددهی بسیار خوبی برای کشور قبرس شمالی داشته باشد.

اما پیش از هرچیز، باید در این قسمت به شهرهای توریستی قبرس شمالی و جذابیت‌های آن اشاره‌ای داشته باشیم:

شهر فاماگوستا

یکی از مشهورترین شهرهای توریستی قبرس شمالی، شهر فاماگوستا است. جمعیت این شهر بیش از 40000 نفر بوده و بندر آن یکی از اصلی‌ترین بندرهای کشور قبرس شمالی است. وجود بناهای تاریخی و طبیعی در این شهر باعث شده که فاماگوستا به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی قبرس شمالی شناخته شود.

شهر گیرنه

گیرنه علاوه بر اینکه یکی از بهترین شهرهای توریستی قبرس شمالی است. یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین شهرهای این کشور هم هست. زیرا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی این کشور توسط بندر گیرنه انجام می‌شود. به همین سبب این شهر علاوه بر قرار گرفتن در لیست شهرهای توریستی قبرس شمالی، به عنوان منبعی برای اقتصاد این کشور هم شناخته می‌شود.

شهر فاماگوستا قبرس شمالی

شهر فاماگوستا قبرس شمالی

شهر لفکه

اصلی‌ترین مزیت شهر لفکه، قرارگیری آن در کنار رشته کوه ترودوس است. این رشته کوه در فصل‌های مختلف سال مناظر بسیار زیبایی را برای ساکنین خود نمایش می‌دهد. علاوه بر آن شرایط زندگی و اقامت در این شهر بسیار ساده بوده و به همین سبب هم به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی قبرس شمالی است.

شهر نیکوزیا

نیکوزیا، پایتخت کشور قبرس شمالی است. این شهر دارای دانشگاه های بسیار عالی و بین المللی است که هرساله مهاجرین تحصیلی زیادی را جذب می‌کند. وجود بناهای تاریخی و گردشگری باعث شده که توریست‌ها این شهر را به عنوان یکی از شهرهای توریستی قبرس شمالی بشناسند.

شهر لارناکا

سومین شهر بزرگ قبرس شمالی که دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی است، شهر لارناکا است. این شهر به سبب نزدیکی به ساحل دارای بسیاری از امکانات رفاهی و دریایی است که توجه توریست‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

رشد کشور قبرس با صنعت گردشگری!

اولین اقدام برای توسعه شهرهای توریستی قبرس شمالی، احداث هتل‌های بسیار زیبا و کاربردی بود. هتل‌های قبرس شمالی به‌صورت کلی امکانات و خدمات رفاهی مناسبی داشته و از امنیت خوبی برخوردار هستند. اما یکی از نکات مهمی که درمورد این هتل‌ها وجود دارد این است که علاوه بر داشتن ویژگی‌های رفاهی و تفریحی بسیار خوب، امنیت زیادی داشته و از قیمت خوبی هم برخوردار هستند.

از دیگر اقداماتی که برای رشد صنعت گردشگری انجام شد، مراقبت از بناهای تاریخی و حفظ جاذبه‌های طبیعی بود. درواقع تمامی بناهای تاریخی که در کشور قبرس وجود دارند نشان دهنده جنگ‌ها و تاریخچه این کشور هستند. به همین دلیل دولت قبرس با حفظ و مراقبت از این بناها، فرهنگ و تمدن کشور خود را حفظ کرد.

شهرهای توریستی یا عرصه ای برای سرمایه گذاری؟

قطعا هدف همه مردم از سفر به کشور قبرس شمالی تفریح و گردش نیست، بلکه بسیاری از مردم برای مهاجرت، اقامت و حتی سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به این کشور سفر می‌کنند. زیرا در سال‌های اخیر روش‌های مانند خرید ملک در قبرس شمالی یکی از پرسودترین فعالیت‌های اقتصادی بود که بسیاری از اقتصاددانان انجام می‌داند.

باید به این نکته اشاره کنیم که این روند بسیار درست و سودمند است. زیرا شرایط زندگی و کار در قبرس شمالی به صورتی است که هرکسی می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب در این کشور، به سوددهی بسیار عالی برسد.

شهر نیکوزیا قبرس شمالی

شهر نیکوزیا قبرس شمالی

نتیجه گیری

سفر به شهرهای توریستی قبرس شمالی و بازدید از بناهای جذاب آن لحظات بسیار شیرینی را برای مسافرین رقم می‌زند. به همین سبب هم کشور قبرس شمالی در سال‌های اخیر به یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی برای گردش و تفریح تبدیل شده است. اگر شما هم به سفر و بازدید از شهرهای توریستی قبرس شمالی علاقه‌مند هستید، حتما در مورد تمام شهرهای این کشور اطلاعاتی داشته باشید. زیرا می‌توانید با اطلاعات کامل به این کشورسفر کرده و بناهای مختلف آن را با دقت مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.