مدارس قبرس شمالی

مدارس قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل در یکی از کشورهای خارجی که شرایط خوبی برای زندگی دارد را داشته باشید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید؟ یکی از کشورهای که در طی سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از توریست‌ها، گردشگران، سرمایه‌گذاران و حتی مهاجرین قرار گرفته، کشور قبرس شمالی است. زندگی در قبرس شمالی از چندین جهت مفید بوده و به همین سبب بسیاری از اشخاص برای مهاجرت خود کشور قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. اما یکی از جالب‌ترین نکاتی که درمورد این کشور وجود دارد، این است که تحصیل در کشور قبرس شمالی هم اکنون طرفداران زیادی دارد.

درواقع بسیاری از خانواده‌های که به کشور قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند؛ دغدغه تحصیل فرزندان خود را دارند. به همین دلیل وجود مناسب‌ترین مدارس قبرس شمالی باعث شده که خیال خانواده‌ها از این امر راحت باشد. مدارس قبرس شمالی ویژگی‌های مثبت زیادی دارند. البته که هرچیزی که دارای نقاط مثبتی باشد، دارای نقاط منفی هم هست. به همین جهت ما قصد داریم در این مقاله با بررسی مدارس قبرس شمالی، شرایط تحصیل و تمام مدارس قبرس شمالی را بررسی کرده و بفهمیم که آیا مهاجرت یا تحصیل در این کشور واقعا امر مفیدی است یا خیر!

اگر دغدغه مهاجرت دارید، یا فکر می‌کنید از شرایط تحصیلی و زندگی خود راضی نیستید، حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید. زیرا با بهترین مدارس قبرس شمالی و شرایط تحصیل در این کشور به خوبی آشنا خواهید شد.

شرایط زندگی در کشور قبرس شمالی

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم در طی سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی به یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورها برای زندگی تبدیل شده است. شرایط کشور قبرس در گذشته به شکلی بود که زندگی برای شهروندان بسیار سخت و دشوار بوده و هیچکدام از شهرهای قبرس شمالی امکانات و خدمات اصلی زندگی را نداشتند. البته که این کم و کاستی‌ها ناشی از جنگ‌ها و وقایعی بود که سال‌ها پیش در کشور قبرس شمالی رخ داده بود.

به هر جهت، با گذشت مدت زمان زیادی از آن جنگ‌ها، دولت قبرس شمالی برای ارتقا و پیشرفت کشور خود دست به تاسیس بهترین مراکز و مدارس قبرس شمالی کرد. شاید با خود تصور کنید اصلی ترین امکاناتی که بشر برای زندگی به آن نیاز دارد، در فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و چنین مراکزی یافت می‌شود. اما به یاد داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های رشد و ترقی یک کشور، مربوط به مراتب تحصیلی آن است.

به همین جهت هم دولت قبرس شمالی برای ارتقا سطح علم و دانش شهروندان خود و فرزندان آنها، مدارس بسیار خوبی را در کشور خود تاسیس کرد. علت تاکید دولت قبرس برای تاسیس مدارس با کیفیت در این کشور بدین سبب بود که اگر دانش‌آموزان از ابتدا درس‌های خود را کامل متوجه می‌شدند و با استفاده از روش‌های استاندارد و اصولی به علم و دانش می‌رسیدند، قطعا شرایط بهتری را در آینده تجربه می‌کردند. همین عامل باعث شد که مدارس قبرس شمالی در مدت زمان کمی به رشد و ترقی برسد.

مدارس خصوصی قبرس شمالی

مدارس خصوصی قبرس شمالی

شرایط تحصیلی در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم دولت قبرس شمالی به باکیفیت بودن و درست کار کردن مدارس قبرس شمالی تاکیید زیادی داشت. به همین سبب هم شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی روز به روز بهتر می‌شد. مدارس قبرس شمالی با بهترین شیوه‌های تدریس، علم و دانش زیادی را به دانش‌آموزان خود منتقل می‌کردند. از سوی دیگر، با بهبود شرایط علمی در این کشور، روش‌های بهتر و جدیدتری برای آموزش به دانش‌آموزان به دست آمد. به شکلی که امروزه شیوه‌های تدریس در مدارس قبرس شمالی بسیار به استانداردهای جهانی نزدیک است.

رشد و ترقی شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی به شکلی بود که در مدت زمان کمی به شهرت و معروفیت رسید. در نهایت با زبانزد شدن شرایط و مراتب تحصیلی در کشور قبرس شمالی، بسیاری از والدین به تحصیل فرزندان خود در کشور قبرس شمالی علاقه‌مند شدند.

جالبت ترین نکته درمورد مدارس قبرس که از آن بی خبرید!

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم امروزه مهاجرین زیادی کشور قبرس شمالی را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از این مهاجرین ایرانی بوده و به زندگی در کشور قبرس علاقه‌مند هستند. اما از آنجایی که زبان مردم در کشور قبرس شمالی کاملا متفاوت است، بسیاری از مردم این کشور به زبان ترکی و بسیاری هم به زبان انگلیسی یا آلمانی صحبت می‌کنند. همین عامل برای والدین ایرانی به عنوان یک دغدغه شد.

زیرا بسیاری از والدین دوست داشتند که فرزند آنها پیش از هرچیز زبان پارسی را یاد گرفته و پس از آن بسته به شرایطی که در آن قرار دارد زبان ترکی یا انگلیسی را یاد گیرد. نکته جالبی که در عنوان این بخش به آن اشاره کردیم دقیقا همین است. دولت قبرس شمالی برای رفع دغدغه این والدین، مدرسه ایرانی در قبرس شمالی تاسیس کرده است.

در این مدارس کودکان می‌توانند به زبان پارسی صحبت کرده و پس از رسیدن به سن مناسب، زبان ترکی یا انگلیسی را یاد بگیرند. تاسیس این مدارس در کشور قبرس شمالی باعث شد که ایرانیان بیش از پیش به مهاجرت به کشور قبرس شمالی علاقه‌مند شوند.

مدارس قبرس شمالی

فارغ از نقش مثبت مدارس ایرانی در کشور قبرس شمالی، باید به خود مدارس قبرس شمالی اشاره کنیم. مدارسی که بسیاری از آنها سال‌ها پیش تاسیس شده و بسیای از آنها هم به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند. مدارس قبرس شمالی به‌صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

مدارس دولتی

هنگامی که والدین قصد ثبت نام فرزندان خود در مدارس قبرس شمالی را داشته باشند، احتمالا اولین نوع از مدارسی که به ذهن آنها می‌رسد، مدارس دولتی است. این مدارس هیچگونه هزینه‌ای برای شهریه مدرسه دریافت نمی‌کنند. تنها هزینه‌ای که والدین باید برای تحصیل فرزندان خود در مدارس دولتی پرداخت کنند، هزینه رفت‌و‌آمد، خورد و خوراک و هزینه‌های خری وسایل تحصیلی است. ساعت کار این مدارس از 8 صبح صبح تا 1 ظهر است. معلمان و دانش‌آموزان مدارس دولتی عموما به زبان ترکی صحبت می‌کنند. اما اگر کسی قصد صحبت به زبان انگلیسی را داشته باشد، معلمان به این زبان هم تسلط دارند.

یکی از نکات خوبی که درمورد مدارس دولتی در قبرس شمالی وجود دارد این است که با اتمام دوره تحصیلی، گواهینامه معتبری مبنی بر اتمام یک مقطع تحصیلی به دانش‌آموزان داده می‌شود. اما اگر بخواهیم به معایب تحصیل در مدارس دولتی اشاره کنیم، باید بگوییم که برای ورود به این مدارس دانش‌آموز باید مدرک زبان ترکی داشته باشد. به زبان ساده‌تر، اگر یک دانش‌آموز خارجی بخواهد در این مدارس ثبت نام کند باید هم آزمون زبان ترکی را دهد و هم مدرک مبنی بر داشتن تسلط بر این زبان را به مدرسه ارائه دهد.

مدارس دولتی قبرس شمالی

مدارس دولتی قبرس شمالی

مدارس خصوصی

احتمالا به‌خوبی با عملکرد و نقش مدارس خصوصی آشنایی دارید. این مدارس تعداد کمتری از دانش‌آموزان را پذیرفته و به‌جای قبول کرده 200 یا 300 دانش‌آموز، با ثبت نام نهایتا 100 دانش‌آموز کار خود را آغاز می‌کنند. به زبان ساده‌تر از آنجایی که تعداد دانش‌آموزان این مدارس کمتر است، معلم می‌تواند به صورت دقیق‌تر برای هرکسی وقت بگذارد. هزینه تحصیل در این مدارس بین 70 الی 120 هزار لیر است. نکته بسیار مثبتی که درمورد یاین مدارس وجود دارد این است که دانش‌آموزان می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کرده و نیازی به ارائه مدارک زبان ترکی ندارند.

ساعت تعطیلی این مدارس بین 15:30 الی 16:30 بسته به کلاس‌های آموزشی متفاوت است. از جمله مزیت‌های تحصیل در این مدارس می‌توان به یادگیری دقیق‌تر و وقت گذاشتن بیشتر معلمان اشاره کرد. از جمله معایب این مدارس هم این است که والدین باید هزینه بیشتری برای تحصیل فرزندان خود بپردازند.

مدارس بین المللی

یکی از اصلی‌ترین مدارس قبرس شمالی که سطح علمی بسیار مناسبی دارد، مدارس بین المللی است. این مدارس دارای سیستم انگلیسی و آمریکایی هستند. درواقع روش‌های تدریس در این مدارس بسیار بهتر بوده و اغلب دانش‌آموزان این مدارس، مهاجرین خارجی هستند. مهاجرین ایرانی هم می‌توانند با ارائه مدارک لازم و داشتن مهارت‌های کافی، در این مدارس ثبت نام شوند.

مقاطع تحصیلی در کشور قبرس شمالی

دوره تحصیلی در کشور قبرس شمالی کمی متفاوت با مقاطع تحصیلی در کشور ایران است. درواقع برخی از این مقاطع به‌صورت اجباری و برخی هم به‌صورت اختیاری هستند:

  • دوره پیش‌ دبستانی (اختیاری)
  • دوره ابتدایی (اجباری)
  • دوره متوسطه اول (اجباری)
  • دوره متوسطه دوم (اختیاری)

بهترین مدارس قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را دارید، یا خانواده ای هستید که دغدغه تحصیل فرزندان خود در کشور قبرس را دارید، باید با بهترین مدارس قبرس شمالی که بین المللی بوده و بهترین محیط برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی است آشنا شوید:

  • مدرسه انگلیسی نکات (Necat British College)
  • مدرسه انگلیسی پاسکال (PASCAL PRIVATE Schools)
  • مدارس Doga Koleji
  • مدرسه انگلیسی گیرنه (The English School of Kyrenia)
  • مدرسه فولی قبرس شمالی (Foley`s School)

تمام این مدارس جزو مدارس بین المللی در کشور قبرس شمالی هستند. این مدارس قبرس شمالی برای دانش‌آموزان خارجی بهترین محیط تحصیلی به شمار می‌رود. والدین می‌توانند با بررسی شرایط و مدارک لازم از سوی مدارس، فرزند خود را در این مدارس بین المللی ثبت نام کنند.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی، راهی به آینده روشن!

اگر از شما بپرسند که بهترین شیوه سرمایه‌گذاری در کشوری مانند قبرس شمالی یا حتی کشورهای دیگر چیست، چه پاسخی به آنها می‌دهید؟ یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یا کشورهای دیگر، سرمایه‌گذاری بر روی آینده فرزندان است. آینده فرزندان ما با انتخاب‌های درستی مانند تحصیل در یک مدرسته اصولی و علمی انجام می‌شود.

بدین ترتیب که والدین می‌توانند با ثبت نام فرزندان خود در مدارس قبرس شمالی که از سطح علمی بالایی هم یرخوردار است، آینده شغلی فرزند خود را تضمین کنند. تصور نکنید که سرمایه‌گذاری فقط با پول انجام می‌شود، امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه علم و دانش و آینده شغلی انجام‌پذیر است.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

سخن آخر

باتوجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور قبرس وجود دارد، می‌توان گفت که مهاجرت و تحصیل در این کشور مزیت‌های زیادی دارد. مدارس قبرس شمالی هم با بهترین و بیشترین میزان کیفیت و سطح علی، در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند. اگر شما هم قصد تحصیل در کشور قبرس را دارید، یا حس می‌کنید باید آینده فرزندان خود را در این کشور رقم بزنید، حتما با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.