هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

اگر سرمایه و دارایی نسبتا زیادی داشته باشید، با آن چه‌کار می کنید؟ خرید ملک همیشه یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری است که مزیت‌های زیادی دارد. مخصوصا اگر این سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی در حال رشد مانند کشور قبرس شمالی انجام شود. کشور قبرس شمالی به‌صورت کلی جزو آن دسته از کشورهای است که به دلیل شرایط خوب زندگی، در مدت زمان کمی محبوبیت زیادی نزد ایرانیان پیدا کرد. باتوجه به شرایط زندگی در قبرس شمالی، بسیاری از ایرانیان به مهاجرت به این کشور علاقه‌مند هستند.

اما فارغ از کیفیت زندگی در قبرس شمالی و شرایطی که دولت برای شهروندان مهیا کرده، باید با یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت، یعنی مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک آشنایی کاملی داشته باشیم. اصلی‌ترین موضوع در این عنوان، هزینه خرید ملک در قبرس شمالی است.

برای اینکه از هزینه خرید ملک در قبرس شمالی مطلع شویم، باید تمام عوامل وابسطه به آن را به صورت دقیق بررسی کنیم. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می‌توانید با اطلاع از هزینه خرید ملک در قبرس شمالی، متناسب با بودجه خود ملکی را خریداری کرده و اقامت این کشور را هم به دست بیاورید.

هزینه های مربوط به خانه

هزینه های مربوط به خانه

خرید ملک در قبرس، راهی برای سرمایه گذاری

آیا تاکنون به سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی فکر کرده‌اید؟ به‌نظر شما بهترین شیوه برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی چیست؟ از گذشته تاکنون خرید ملک جزو سرمایه‌گذاری‌های بوده که هیچگان ضرری برای صاحب خود نداشته است. زیرا در طول زندگی بشر قیمت ملک همیشه در حال افزایش بوده است. در کشوری مانند قبرس شمالی که شرایط زندگی بسیار مساعد است، بسیاری با خرید ملک مهاجرت این کشور را هم به دست می آورند. البته که در هنگام انجام این کار باید به نکاتی مانند هزینه خرید ملک در قبرس شمالی توجه کرد.

به صورت کلی، هزینه خرید ملک در قبرس شمالی فقط مربوط به هزینه خود ملک نیست، بلکه تمامی هزینه‌های جانبی که در راستا خرید ملک پرداخت می‌شود هم جزو هزینه خرید ملک در قبرس شمالی محسوب می‌شود.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، هزینه خرید ملک در قبرس شمالی شامل موارد زیادی است. به همین جهت در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

هزینه سفر به قبرس

اولین هزینه خرید ملک در قبرس شمالی مربوط به هزینه سفر به قبرس است. شاید با خود تصور کنید در شرایطی که اشخاص می‌توانند به صورت آنلاین ملکی را خریداری و انتخاب کنند، نیازی به سفر به قبرس شمالی نیست. اما برخلاف این عقیده، توصیه می‌شود اشخاصی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، حتما به صورت حضوری به قبرس شمالی سفر کرده و ملک را از نزدیک مشاهده کنند.

دلیل این امر این است که امروزه بسیاری از کلاهبرداران با انتشار چندین عکس از چند خانه، خریداران را فریب داده و پس از دریافت پول، حساب‌های اجتماعی خود را مسدود کرده و عملا دزدی می کنند. تصاویر بسیاری از خانه‌های که این اشخاص منتشر می‌کنند صرفا به‌صورت مجازی بوده و حتی چنین خانه های اصلا برای فروش گذاشته نشده‌اند. به همین جهت توصیه می‌شود اشخاص به صورت حضوری از ملک بازدید کرده و از فروش آن مطمئن شوند.

هزینه پیش پرداخت

دومین هزینه خرید ملک در قبرس شمالی، مربوط به پرداخت پیش قسط یا پیش پرداخت خانه است. با این کار خیال خریدار و فروشنده بابت عدم پیشمانی از خرید خانه و عدم فروش خانه به شخص دیگری آسوده می‌شود. به صورت ساده، این کار صرفا برای ایجاد اطمینان بین خریدار و فروشنده است.

مخارج خرید خانه

مخارج خرید خانه

هزینه استخدام وکیل

مورد دیگر در هزینه خرید ملک در قبرس شمالی، هزینه استخدام وکیل است. در طی روند خرید ملک وکیل باید تمام ویژگی و مشخصات خانه را به صورت دقیق بررسی کند که از ملک مطمئن باشد. این کار برای این انجام می‌شود که خریدار مطمئن باشد ملک انتخاب شده هیچگونه بدهی به ارگان‌های مانند شهرداری ندارد.

پرداخت هزینه‌های دفاتر رسمی

در این مرحله از هزینه خرید ملک در قبرس شمالی، خریدار باید بخشی از هزینه ثبت سند در دفترخانه را پرداخت کند. البته این عامل تنها عاملی است که توسط خریدار و فروشنده به‌صورت مشترک پرداخت می‌شود.

پرداخت هزینه خانه

در آخرین مرحله از هزینه خرید خانه در قبرس شمالی، خریدار باید سایر پول خانه را به فروشنده دهد. پس از ثبت سند در دفاتر رسمی، خریدار باید طی 10 الی 14 روز باتوجه به توافقات انجام شده بین خریدار و فروشنده، مابقی پول خانه را پرداخت کند.

آیا ملک های قبرس شمالی گران قیمت هستند؟

برخی از کسانی که قصد خرید ملک در کشور قبرس را دارند، که به هر دلیلی از خرید خود منصرف می‌شوند، بر این باورند که هزینه خرید ملک در قبرس شمالی بالا است، یا به زبان ساده‌تر، قیمت ملک در کشور قبرس بسیار زیاد است. اما برخلاف این باور باید گفت که قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار هم مناسب است. صرفا به همین دلیل هم هست که بسیاری از مهاجرین برای مهاجرت به قبرس شمالی از این روش استفاده می‌کنند.

برخی از شرکت‌های ساختمانی و ساخت و ساز وجود دارند که برای فروش ملک‌های خود قیمت بالاتری را پیشنهاد می‌دهند. این امر بدین منظور نیست که تمامی ملک های قبرس شمالی گران قیمت هستند. بلکه قیمت بسیار مناسبی هم دارند. درواقع در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی ملک‌های بسیار زیبایی با قیمت مناسب وجود دارد که اشخاص می‌توانند آنها را خریداری کنند.

قیمت خانه در قبرس شمالی

تعیین قیمت دقیق خانه در قبرس شمالی باتوجه به مشخصات خانه، متراژ، موقعیت مکانی، امکانات و خدماتی که دارد تعیین می‌شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نوع خانه، مثلا ویلایی یا آپارتمانی بودن آن تاثیر زیادی در قیمت خانه دارد. به صورت کلی اگر کسی قصد خرید خانه در قبرس را داشته باشد بیش از حدود 125.000 یورو آماده داشته باشد. این مبلغ در شهرهای مختلف کاملا متفاوت خواهد بود.

خرید خانه در قبرس

خرید خانه در قبرس

سخن پایانی

اگر قصد سرمایه‌گذاری یا زندگی در قبرس شمالی را دارید، باید نسبت به هزینه خرید ملک در قبرس شمالی دقت زیادی داشته باشید. زیر این نکته می تواند در کنار اینکه راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد، از سوی دیگر هم دردسرها و مشکلات زیادی را پیش روی شما قرار دهد. پس حتما پیش از اقدام برای خرید، با اشخاص ماهر و باتجربه مشورت کنید که از هزینه خرید ملک در قبرس شمالی اطلاعات کاملا دقیقی به دست بیاورید. همچنین می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.