ویزای تحصیلی قبرس شمالی

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

اولین قدم برای تحصیل در کشورهای خارجی، به دست آوردن ویزای تحصیلی آن کشور است. امروزه بسیاری از کشورهای جهان به سبب شرایط و قوانین مهاجرتی خود، شرایط نسبتا سختی را برای ارائه ویزای تحصیلی درنظر گرفته‌اند. اما در بین تمام این کشورها، اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی یا هر نوع از ویزای دیگری از این کشور روند بسیار ساده‌ای دارد. به همین جهت هم بسیاری از کسانی که در فکر مهاجرت هستند، زندگی در قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. درواقع علاوه بر شرایط خوبی که با زندگی در این کشور تجربه می‌کنند، برای مهاجرت هم روند آسانی پیش‌رو دارند.

اما یکی از اصلی‌ترین قشر جامعه که در سال‌های اخیر به قبرس مهاجرت کرده‌اند، دانشجویان هستند. درواقع دانشجویان برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های قبرس شمالی و رسیدن به سطح علمی بالاتر، از طریق دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی به این کشور سفر کرده‌اند.

شاید با خود تصور کنید که روند دریافت ویزای تحصیلی به چه صورت است که دانشجویان به‌واسطه آن به قبرس مهاجرت می‌کنند، برای پاسخ به این سوال ما قصد داریم روند دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی و تمام اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنیم. پس اگر دوست دارید تحصیل در قبرس شمالی را تجربه کنید با ما همراه باشید.

قبرس شمالی، مقصدی برای رسیدن به آرزوها

اگر از شرایط زندگی خود راضی نباشید، یا بخواهد تغییر بزرگی را در زندگی خود ایجاد کنید چه کاری انجام می‌دهید؟ یکی از رایج‌ترین کارهای که انسان برای تغییر در زندگی خود انجام می‌دهد مهاجرت به کشورهای دیگر است. گاهی اوقات این مهاجرت نتیجه مثبتی داشته و زندگی انسان را تحت تاثیر تغییرات مثبتی قرار می‌دهد. اما گاهی هم داستان برخلاف میل اشخاص پیش‌رفته و شخص نمی‌تواند به زندگی رویایی خود برسد. تمام این نتایج بسته به اطلاعات و دانش شخص از روند مهاجرت، بهترین شیوه‌ آن و البته کشور مقصد دارد.

کشور قبرس شمالی در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین و بهترین کشورهای آسیایی است که چه از نظر گردشگری و توریستی و چه از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری موردتوجه بسیاری از اشخاص قرار گرفته است. در حال حاضر هرکدام از شهرهای قبرس شمالی با داشتن بیشترین و بهترین امکانات، محل مناسبی برای زندگی انسان به‌شمار می‌روند. اما مزیت‌های زندگی در کشور قبرس فقط به این موارد محدود نمی‌شود!

یکی از اصلی‌ترین نکات مثبتی که درمورد کشور قبرس وجود دارد، شرایط تحصیلی در این کشور است. درواقع دولت قبرس شمالی برای ارتقاء سطح علمی کشور خود دانشگاه‌های بسیار درجه یک و خوبی را تاسیس کرده و استانداردهای تدریس در آن را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کرده است. همچنین قابلیت‌های مثبتی زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته که شرایط مهاجرت و تحصیل را برای آنها ساده‌تر کند.

روند دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی

روند دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی

مزیت های تحصیل در کشور قبرس شمالی

همانطور که گفتیم دولت قبرس شمالی برای حمایت از دانشجویان خود و ترغیب دانشجویان دیگر به تحصیل در کشور قبرس شمالی، قابلیت‌های مثبت زیادی را برای آنها درنظر گرفته است. یکی از این قابلیت‌ها استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی است. بدین صورت که اشخاص می‌توانند باتوجه به شرایطی که در قوانین بورسیه تحصیلی وجود دارد، شرایط خود را بیان کرده و در صورت واجد شرایط بودن، از بورسیه های 25، 50، 75 و 100 درصدی استفاده کنند. این بورسیه توسط دانشگاه‌های مختلف در رشته‌های متفاوت و مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

از دیگر مزیت‌های تحصیل در قبرس شمالی، ارائه خدمات بیمه به دانشجویان است. درواقع نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در طول یک روز چه اتفاقاتی برای یک شخص رخ می‌دهد، به همین سبب انشجویان می‌توانند با استفاده از انواع بیمه دانشجویی در قبرس شمالی، از بروز هزینه‌های ناگهانی جلوگیری کرده و آنها را جبران کنند.

مورد دیگری از نکات مثبت تحصیل در قبرس شمالی می‌توان به قابلیت مهاجرت به کشورهای توسعه یافته اشاره کرد. درواقع از آنجایی که بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی، دانشگاه بین المللی هستند، دانشجویان می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه‌ها و دریافت مدرک خود، به واسطه همان مدرک و با استفاده از ویزای تحصیلی به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

چگونه ویزای تحصیلی قبرس شمالی را دریافت کنیم!

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای دانشجویانی که تاکنون به قبرس شمالی سفر نکرده‌اند وجود دارد، این است که چگونه باید ویزای تحصیلی قبرس شمالی را به دست بیاورند؟ روند دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی بسیار ساده‌ است. اولین کاری که اشخاص باید انجام دهند جمع‌آوری مدارک لازم و ترجمه آنها است. پس از آن باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را پر کرده و به همراه مدارک خود به سفارت ارسال کنند. از آنجایی که کشور قبرس شمالی برای ورود مهاجرین خود شرایط آسانی را درنظر گرفته، ایرانیان می‌توانند بدون مراجعه به سفارت ویزای خود را دریافت کنند.

پس از اینکه اشخاص مدارک خود را به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت ارسال کردند، سفارت با بررسی مدارک آنها را رد یا تایید می‌کند. در صورتی که سفارت مدارک را تایید کرد اشخاص باید بلیط سفر به قبرس را خریداری کرده و به این کشور سفر کنند. در آنجا می‌توانند درون فرودگاه قبرس شمالی، با ارائه مدارک خود ویزای تحصیلی قبرس شمالی را دریافت کنند. این ویزا تا پایان مدت زمان تحصیل اشخاص معتبر خواهد بود. اما اعتبار اصلی آن به مدت 60 روز است. درواقع باید پس از 60 روز تمدید شود. اما اگر دوره تحصیلی شخص به اتمام رسیده باشد، دیگر نمی‌تواند آن را تمدید کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

در قسمت قبل بدین نکته اشاره کردیم که اشخاص باید در اولین قدم مدارک خود را به همران نسخه ترجمه شده به سفارت ارسال کنند. میزان اهمیت مدارک شخص بسیار زیاد است، زیرا اگر مامورین سفارت یا فرودگاه شکی در معتبر بودن مدارک داشته باشند، به هیچ عنوان ویزا را صادر نخواهند کرد. در بخش زیر اصلی‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی بیان شده است:

  • ارائه مدارک هویتی به همراه نمونه ترجمه شده آنها
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدارک سوابق تحصیلی
  • ارائه مدارک بانک مبنی بر تمکن مالی کافی
  • ارائه مدارک نظامی مبنی بر عدم سوءپیشینه و اتمام سربازی برای پسران ( یا داشتن معافیت تحصیلی)
  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل( در صورت موجود بودن)
  • چهار عکس پرسنلی با پس زمینه سفید
  • کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
قابلیت های تحصیل برای دانشجویان قبرسی

قابلیت های تحصیل برای دانشجویان قبرسی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی

دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی برای مهاجرین چندان هزینه‌ای ندارد. اصلی‌ترین هزینه‌ای که یک دانشجو باید پرداخت کند، مربوط به هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی است. با این وجود هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسیار مناسب‌ بوده و حتی در مقایسه با کشورهای دیگر، بسیار کمتر است. تنها هزینه‌ای که شاید بخش بیشتری را به خود اختصاص دهد مربوط به هزینه اجاره خانه، خورد و خوراک و رفت‌و‌آمد اشخاص است. اگر دانشجویی از قابلیت بورسیه تحصیلی استفاده کند شهریه دانشگاه او کمتر می‌شود، اما اگر شرایط استفاده از بورسیه تحصیلی را نداشته باشد باید تمام شهریه را به صورت کامل پرداخت کند.

ویزای تحصیلی قبرس یا اقامت دائمی؟

بهترین و جذاب‌ترین مزیت تحصیل در قبرس شمالی به دست آوردن اقامت دائمی این کشور است. درواقع اشخاصی که ویزای تحصیلی قبرس شمالی را دریافت کنند، می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود درخواست اقامت دائمی را در سفارت این کشور ثبت کنند. سفارت باتوجه به شرایط شخص و سوابقی که در کشور قبرس داشته، برای رد یا قبول شدن درخواست وی پاسخ می‌دهد. به این روند مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی می‌گویند. درواقع شخص می‌تواند علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در کشور قبرس، اقامت دائمی این کشور را برای خود و خانواده به دست بیاورد.

در چه صورت درخواست ویزای تحصیلی رد می شود؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که دولت قبرس درخواست ویزای تحصیلی یا اقامت دائمی اشخاص را رد کند. این اتفاقات دو علت دارند. هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی قبرس شمالی رد شود، علت آن احتمالا این است که مدارک ارسال شده به سفارت از اعتبار کافی برخوردار نیستند یا به درستی ترجمه نشده‌اند. در صورتی که مدارک اعتبار کافی نداشته باشند، مامورین سفارت درخواست ویزای تحصیلی قبرس شمالی را رد خواهند کرد.

از سوی دیگر، هنگامی که درخواست اقامت دائمی اشخاص رد شود، علت آن این است که سوابق شخ در دوران اقامت در قبرس، مناسب نبود. درواقع شخص در طی اقامت خود مشکلاتی را به وجود اورده که دولت اجازه صدور اقامت دائمی را نمی‌دهد. در صورت بروز هرکدام از این مشکلات، شخص باید به کشور خود بازگشته و پس از رفع مشکلات، دوباره برای دریافت ویزا یا اقامت دائمی این کشور اقدام کند.

اعتبار ویزای تحصیلی قبرس شمالی در جهان!

احتمالا می‌دانید که کشور قبرس شمالی در بین سایر کشورهای جهان هیچ اعتباری نداشته و صرفا توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود، این امر باعث شده که ویزاهای مختلف این کشور، مانند ویزای تحصیلی قبرس شمالی چندان اعتباری در بین کشورهای دیگر نداشته باشند. به زبان ساده‌تر، اشخاص نمی‌توانند با استفاده از ویزی تحصیلی قبرس شمالی به کشورهای دیگر سفر کنند، تنها می‌توانند با استفاده از آن به کشور ترکیه سفر کرده و یا تحصیل خود را در این کشور ادامه دهند.

برای سفر به کشورهای دیگر باید ابتدا یا به قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپا است مهاجرت کنند یا پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه‌های بین المللی، به سبب تحصیل در همان دانشگاه‌ها، مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر داشته باشند.

اعتبار ویزای تحصیلی قبرس شمالی

اعتبار ویزای تحصیلی قبرس شمالی

سخن نهایی

شاید کشور قبرس شمالی جزو کشورهای توسعه یافته جهان نباشد و راه زیادی برای رسیدن به رشد و ترقی داشته باشد. اما با وجود این شرایط باز هم یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی است که توانسته در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. باتوجه به روند اسان دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی و شرایط خوبی که برای زندگی یا تحصیل در این کشورو جود دارد، توصیه می‌کنیم که حداقل یکبار سفر به این کشور را تجربه کنید. همچنین می‌توانید در این مسیر از راهنمایی و مشاوره‌های ما در شرکت ظهوریان استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.