پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل در مقطع دانشگاهی یکی از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی را داشته باشید، کدام کشور را انتخاب می‌کنید؟ مسلما تمام دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی به دانشگاه دانشگاهی هستند که شرایط پذیرش آن آسان باشد. کشور قبرس شمالی همان کشوری است که شرایط بسیار مناسبی را برای پذیرش و تحصیل دانشجویان فراهم کرده است. درواقع شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی به این شکل است که یک محیط امن و آرام را برای دانشجوبان خود فراهم می‌کند.

از آنجایی که شرایط زندگی در قبرس شمالی بسیار بهبود یافته است، در طی سال‌های اخیر بسیاری از اشخاص به زندگی و حتی تحصیل در این کشور علاقه‌مند شده‌اند. به همین سبب با بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی، سعی در مهاجرت به این کشور دارند. تمام اشخاصی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید به‌خوبی از شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی مطلع باشند، اما برای آن دسته از اشخاصی که اطلاعاتی نسبت به پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی ندارند، خوب است که نگاهی به این مقاله بیندازند.

در این مقاله ما قصد داریم با بررسی روند پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی و مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها، اطلاعات خوبی از شرایط تحصیلی در این کشور به دست بیاوریم. پس اگر دغدغه تحصیل و آینده خود را دارید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید، زیرا اطلاعات بسیار خوبی از روند تحصیل و چشم‌اندازهای آینده در این کشور به دست می‌آورید.

فضای امن قبرس شمالی برای دانشجویان

تاکنون بارها و بارها به این امر اشاره کرده‌ایم که دولت قبرس شمالی شرایط خوبی را برای تحصیل دانشجویان خود، چه بومی و چه خارجی تصویب کرده است. به همین دلیل هم بسیاری از دانشجویان به تحصیل در کشور قبرس شمالی علاقه دارند. یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث ایجاد یک فضای امن برای تحصیل دانشجویان شد، شرایط آسان پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی بود.

درواقع دولت قبرس توانست با ایجاد برخی شرط و شروط اصلی، بهترین و خلاق‌ترین دانشجویان را به سمت دانشگاه‌های خود جذب کند. از سوی دیگر، مناسب بودن شرایط تحصیلی در این کشور اساس دیگری در ایجاد یک فضای امن برای تحصیل دانشجویان بود. بدین صورت که دانشجویان می‌توانستند در رشته تحصیلی موردعلاقه خود با استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی یا سایر قابلیت‌های مثبتی که از سمت دانشگاه ارائه می‌شود تحصیل کنند. برای مثال دانشجویان می‌توانند از دوره‌های کارآموزی بسیار با کیفیت در جهت ارتقا تجربیات خود بهره ببرند.

مناسب بودن هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی از دیگر عواملی است که باعث ایجاد فضای امن برای دانشجویان شد. مسلما همه ما به خوبی می‌دانیم که دانشجویان به سبب دغدغه‌های که دارند، نمی‌توانند مانند سایر اشخاص مدت زمان زیادی از روز خود را به کار اختصاص دهند، به همین سبب با مناسب بودن هزینه‌های زندگی دانشجویی در کشور قبرس، دانشجویان بدون نگرانی از بابت هزینه‌ها، یک کار نیمه‌وقت برای خود پیدا کرده و با درآمدی که به دست می‌آورند زندگی خود را آغاز می‌کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی، اولین قدم برای پیشرفت

همانطور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین دغدغه دانشجویانی که تاکنون به کشور قبرس سفر نکرده‌اند یا از شرایط تحصیلی آن اطلاعی ندارند، نحوه پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی است. برخلاف اغلب نگرانی‌های که در این عرصه وجود دارد، باید بگوییم که پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی بسیار راحت است. برای پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی اشخاص باید یک‌سری مدارک موردنیاز را به دانشگاه های این کشور ارائه دهند.

ارائه مدارک و سوابق تحصیلی

اصلی‌ترین قدم برای پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی، ارائه سوابق تحصیلی به دانشگاه است. درواقع فرقی نمی‌کند که اشخاص برای مقطع کارشناسی، ارشد یا دکترا به قبرس مراجعه کرده باشند، بلکه باید مدارک مبنی بر پایان مقطع تحصیلی قبلی خود را به دانشگاه ارائه دهند. همچنین باید سوابق تحصیلی و سایر مدارک مربوط به دوران تحصیل خود را به دانشگاه قبرس شمالی ارائه دهند.

پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی

دومین قدم، پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی و ارسال آن به سایت سفارت است. نکته مثبتی که درمورد اخذ ویزای قبرس وجود دارد این است که نیازی نیست اشخاص به سفارت مراجعه کنند، بلکه می‌توانند پس از تایید اولیه سفارت، ویزای خود را در فرودگاه این کشور دریافت کنند. بر همین اساس دانشجویان می‌توانند پس از پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی و تایید آن، ویزای خود را در فرودگاه از مامورین دریافت کنند.

ارائه مدارک زبان( در صورت موجود بودن)

اغلب دانشگاه‌های قبرس شمالی به دو زبان ترکی و انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین دروسی که در دانشگاه‌ها هم تدریس می‌شود به دو زبان انگلیسی و ترکی است. برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، اشخاص باید مدرک زبان ترکی داشته باشند. اما برای تحصیل در دانشگاه‌های بین المللی یا خصوصی نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا حتی ترکی نیست. تنها کاری که در هنگام پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی باید انجام شود این است که اشخاص در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنند.

اگر در این آزمون نمره حدنصاب را کسب کردند، می‌توانند بدون نیاز به هیچ کلاسی در کلاس‌های رشته خود شرکت کنند. اما اگر حداقل نمره را کسب نکردند، باید در کلاس‌های آموزش زبان که در طول ترم در دانشگاه برگزار می‌شود شرکت کنند.

داشتن تمکن مالی برای تحصیل

یکی از اصلی‌ترین شروط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی که احتمالا کمتر کسی به آن توجه می‌کند، داشتن تمکن مالی است. به این نکته اشاره کردیم که هزینه‌های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسیار مناسب است. اما این امر بدین معنی نیست که نیاز به سرمایه‌ای ندارند. بلکه دانشجویان باید دارایی کافی برای زندگی در قبرس و همچنین پرداخت شهریه‌های دانشگاه را داشته باشند.

ارائه مدارک نظامی

یکی دیگر از شرایط خروج از کشور و پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی، ارائه مدرک مبنی بر عدم سوءپیشینه و کارت پایان خدمت برای پسران است. درواقع آنها می‌توانند با ارائه این مدارک بدون داشتن هیچ مشکلی از کشور ایران خارج شده و وارد کشور قبرس شمالی شوند. نداشتن سوءپیشینه از این جهت اهمیت دارد که اگر دانشجو یخواهد به‌صورت دائمی در قبرس اقامت داشته باشد، گواهی عدم سوءپیشینه یک مدرک معتبر برای دریافت اقامت است.

قابلیت های دانشجویی در قبرس شمالی

قابلیت های دانشجویی در قبرس شمالی

مدارک موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی

همانطور که در ابتدای بش قبل اشاره کردیم، اشخاص باید مدارک مشخصی را به سفارت این کشور ارسال کنند. در بخش زیر به این مدارک اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار( به‌صورت ترجمه شده و اصل مدرک)
  • ارائه مدارک هویتی معتبر ( ترجمه شده به همراه نمونه اصلی)
  • ارائه سوابق تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی در کشور( ترجمه شده و نمونه اصلی)
  • مدارک نشان دهنده ریز نمرات ( ترجمه شده)
  • ارائه یک نشانی ایمیل معتبر
  • عکس پرسنلی اسکن شده
  • ارائه رزومه کاری یا پروپوزال برای دانشجویان مقطع دکتری

مقایسه پذیرش در دانشگاه قبرس با سایر کشورها

احتمالا به‌خوبی می‌دانید که در تمام کشورهای توسعه یافته، دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارد که هرکدام از آنها شرایط نسبتا سختی را برای پذیرش دانشجویان در نطر گرفته‌اند. ابتدایی‌ترین شراط آنها هم برای پذیرش دانشجو، شرکت در آزمون‌های ورودی است. اما در کشور قبرس شمالی برخلاف این کشور‌ها شرایط پذیرش بسیار ساده است. در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارند که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

اما با وجود این سطح علمی بالا اصلا شرایط سختی را برای پذیرش درنظر نگرفته‌اند. بلکه با ایجاد یک فضای امن و دادن حس آرامش به دانشجویان، سعی در ایجاد آرامش ذهنی برای آنها دارند. به همین دلیل هم هست که امروزه مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی طرفداران زیادی دارد.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در کشور قبرس شمالی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مانند ترکیه، قبرس جنوبی، یونان و حتی ایران بسیار مناسب‌تر است. درواقع در این کشور مشاغل بسیار مناسبی وجود دارد که اشخاص می‌توانند به واسطه آن، درآمد مناسبی داشته باشند. از سوی دیگر، هزینه تحصیل در قبرس شمالی هم بسیار مناسب‌تر از کشورهای دیگر است. در شرایطی که هرکدام از دانشگاه‌های کشورهای همسایه هزینه هنگفتی برای پذیرش در دانشگاه دریافت می‌کنند، هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی بسیار مناسب است.

درواقع نه‌تنها اشخاص برای پذیرش در دانشگاه‌ قبرس شمالی هزینه زیادی پرداخت نمی‌کنند، بلکه می‌توانند باتوجه به شرایط، از قابلیت بوسیه تحصیلی در قبرس شمالی استفاده کنند. آنها می‌توانند با استفاده از این قابلیت بخش زیادی از هزینه‌های شهریه را کاهش دهند.

علاوه بر آن دانشجویان قبرس شمالی می‌توانند از خدمات انواع بیمه دانشجویی در قبرس شمالی استفاده کرده و با پرداخت یک هزینه اندک، خود را بیمه کنند. پس از آن در صورت بروز هرگونه مشکلی، شرکت بیمه از شخص حمایت‌های مالی می‌کند.

تحصیل در دانشگاه های قبرس و رسیدن به آینده درخشان

قطعا تحصیل در هر مقطعی می‌تواند آینده اشخاص را بهتر کند، اما اینکه شخص در چه رشته یا دانشگاهی تحصیل کند هم از اهمیت زیادی برخوردار است. باتوجه به شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی و سطح علمی که در این کشور برقرار است، تحصیل در کشور قبرس می‌تواند آینده روشنی را برای اشخاص رقم بزند. علاوه بر اینکه می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌های بین المللی، پس از اتمام دوره تحصیلی خود به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و شرایط بهتری برای زندگی خود رقم بزنند.

تحصیل یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی هرکسی است. به همین سبب هنگامی که قصد مهاجرت یا تحصیل در کشور دیگری را دارید، باید به تمام شرایط آن کشور توجه کنید. وجود آسان‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی باعث شده که بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور و رسیدن به آینده رویایی خود علاقه‌مند شده و به این کشور مهاجرت کنند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه قبرس شمالی

نحوه ثبت نام در دانشگاه قبرس شمالی

سخن آخر

اگر دوست دارید با بهترین شرایط و به آسان‌ترین روش به آینده رویایی خود برسید، باید تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف را به‌صورت کامل بررسی کنید. کشور قبرس شمالی همان کشوری است که می‌تواند شما را به رویای خود برساند. به‌شرطی که اطلاعات درستی از شرایط این کشور داشته باشید. اطلاع از شرایط پذیرش در دانشگاه قبرس شمالی تنها بخشی از اطلاعات مربوط به این کشور است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شیوه‌های مهاجرت و تحصیل در قبرس شمالی، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.