شهر های قبرس شمالی

قبرس شمالی بخشی از جزیره ی زیبای قبرس در شرق مدیترانه ، با تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله که دارای ۵ شهر اصلی با جاذبه های تاریخی،فرهنگی، گردشگری است و ارتباط عمیقی با میراث و تاریخ منطقه دارند.
در ادامه به بررسی کلی هر کدام از شهرهای قبرس شمالی، مزیت های آنها میپردازیم.

شهر تاریخی و دانشجویی فاماگوستا :

اولین شهری که مورد بررسی قرار می‌گیرد، شهر فاماگوستا است. این شهر دارای آثار تاریخی فراوانی مانند دیوارهای شهری، بازارهای قدیمی، کلیساها و مساجد قدیمی وجو دارد.  همچنین بزرگترین و بهترین دانشگاه قبرس شمالی، دانشگاه مدیترانه شرقی در این شهر قرار دارد و فضای دانشجویی زنده ای در این شهر مشاهده می‌شود.

شهر اسکله :

شهر اسکله، یکی از شهرهای توریستی و ساحلی قبرس شمالی است که در آن پروژه‌های زیادی در حال اجرا هستند. اسکله به عنوان یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی شناخته می‌شود. شهر اسکله و ساحل لانگ بیچ، از زیباترین مناطق جزیره هستند و این شهر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. نزدیکی اسکله به دریا و مناظر طبیعی زیبا، باعث افزایش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در این شهر شده است. همچنین، این شهر تا فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر فاماگوستا قرار دارد.

شهر گیرنه :

شهر گیرنه یا کایرنیا، به عنوان یکی از مراکز هتل‌های لوکس و لاکچری در قبرس شمالی شناخته می‌شود. این شهر یکی از مناطق توریستی و تفریحی قبرس است که تنوع تفریحات آبی تا کمپ در جنگل‌های سبز آن، همچنین وجود رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و کازینوها، آن را به یک مقصد محبوب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. از جاذبه‌های تاریخی شهر گیرنه، می‌توان به بندر گیرنه و قلعه گیرنه اشاره کرد. وجود دانشگاه‌های معتبر مثل دانشگاه آمریکایی گیرنه، این شهر را برای تحصیلات و تفریحات دانشجویی جذاب می‌سازد و فضای شهری همیشه زنده و پویا است.

شهر لفکوشا :

پایتخت قبرس شمالی که به نام لفکوشا هم شناخته می‌شود، به دلیل فاصله از دریا و عدم تمایل سرمایه‌گذاران به توسعه و ساخت و ساز در این شهر، به عنوان آخرین مورد برای زندگی در نظر گرفته می‌شود. این شهر دارای دو دانشگاه بزرگ مانند دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک است و بیشتر ساختمان‌های دولتی در این منطقه قرار دارد. سبک معماری این شهر مشابه شهرهای قدیمی اروپایی است.

Posted in
Uncategorized

شرکت سرمایه گذاری ظهوریان

Post a comment

Your email address will not be published.