اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

امروزه بسیاری از مردم برای دستیابی به زندگی ایده‌آل خود، به فکر راه‌های مانند مهاجرت و اقامت در کشوری دیگر هستند. اما در این راه گزینه‌های زیادی وجود دارد که شک و تردید را برای اشخاص بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، بسیاری از مردم با مشاهده کیفیت زندگی در قبرس شمالی به مهاجرت به این کشور علاقه‌مند شده‌اند. اما بهترین راه برای اخذ اقامت قبرس شمالی چیست؟ یکی از بهترین شیوه‌ها، اقامت قبرس شمالی با خرید ملک است.

شاید با خود تصور کنید برای اقامت و زندگی در قبرس شمالی، خرید ملک روش ساده و بی دردسری باشد. اما باید بدانید که هرکاری، مخصوصا اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک نیاز به اطلاعات و شناخت درستی از شرایط خرید ملک و حتی ارائه اقامت دارد. پس اگر دوست دارید با چگونگی اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک آشنا شوید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط اخذ اقامت با خرید ملک

شرایط اخذ اقامت با خرید ملک

قبرس شمالی، کشوری مناسب برای اقامت دائمی

شرایط اقتصادی، میزان درآمد و شرایط کاری در قبرس شمالی به شکلی است که بسیاری از مردم به زندگی در این کشور جذاب علاقه دارند. البته باید بدانید که کشور قبرس شمالی توانست در سال‌های اخیر با بکارگیری امکانات و خدمات مختلف، رشد و توسعه پیدا کند. در گذشته هیچکدام از شهرهای قبرس شمالی امکانات رفاهی خوبی نداشتند و حتی ساده‌ترین نیازهای شهروندان هم رفع نمی‌شد.

اما بروز کمبودها و مشکلات شهروندان باعث شد که دولت قبرس شمالی برای بهبود زندگی مردم، از امکانات و خدمات مختلفی استفاده کند. امروزه با رفع همان مشکلات و کمبود‌ها، کشور قبرس شمالی به یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای اقامت دائمی تبدیل شده است. حال تصور کنید قصد اقامت در این کشور زیبا را دارید، از چه روشی اقدام به اخذ اقامت دائمی می‌کنید؟

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک یکی از ساده ترین روش‌های است که اشخاص می‌توانند اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند. درواقع کسانی که قصد مهاجرت دائمی به کشور قبس شمالی را دارند باید با درنظرگیری شرایط خرید ملک در قبرس شمالی، ملکی را انتخاب کرده و پس از طی کردن مراحل خرید، کلید خانه را دریافت کنند.

هنگامی که شخص تمکن مالی کافی برای خرید ملک را داشته باشد و تمام مراحل خرید ملک را بدون مشکلی طی کند، سند به‌صورت رسمی به نام خریدار منتقل می‌شود. پس از انتقال سند، با گذشت چندماه از خرید ملک، دولت قبرس شمالی اقامت دائمی این کشور را به شخص خریدار و خانواده درجه یک اهدا می‌کند. قیمت خرید خانه در قبرس شمالی از 125.000 یورو آغاز شده و بالاتر می‌رود.

در هنگام خرید ملک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دولت قبرس شمالی عموما شرایط نسبتا آسانی را برای خریدن ملک توسط مهاجرین تصویب کرده است. با این وجود بهتر است مهاجرین قبل از خرید ملک، به نکات اساسی و مهم دقت کنند:

نوع ملک

اولین چیزی که مهاجرین در هنگام خرید ملک باید به آن توجه داشته باشند، نوع ملک است. درواقع امروزه بسیاری از ملک های قبرس شمالی در اختیار ترک‌های قبرسی است. بسیاری از آنها به عنوان ملک آزاد و بسیاری هم توسط دولت برای مدت طولانی اجاره شده است. در بسیاری از موارد ترک‌های قبرسی و حتی بومیان خود قبرس حاضر به فروئش ملک به مهاجرین نیستند. به همین سبب در هنگام خرید باید به نوع ملک دقت زیادی داشته باشید.

بررسی کامل ملک

بررسی کامل ملک از جمله نکاتی است که می‌تواند از بروز ضرر و زیان جلوگیری کند. زیرا با این کار اشخاص از وجود بدهی‌های خانه مطلع می‌شوند و می‌توانند در صورت تمایل معامله را فسخ کرده یا از فروشنده بخواهند بدهی‌های ملک را پرداخت کند.

املاک در قبرس شمالی

املاک در قبرس شمالی

مفاد قرارداد و هزینه‌های آن

پس از بررسی ملک، باید تمام مفاد قرارداد مانند هزینه‌های خرید، مشخصات کامل خانه وغیره مورد تایید دوطرف قرار گیرد. البته پیشنهاد می‌شود تنظیم قرارداد توسط یک وکیل ماهر انجام شود.

پوئن‌های مثبت در هنگام فروش

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید ملک باید به آن توجه کرد، پوئن‌ها و ویژگی‌های است که فروشنده در هنگام فروش خانه به خریدار می‌دهد. برای مثال مجهز کردن خانه به وسایل از جمله رایج‌ترین این ویژگی‌ها است. بهتر است برای پیگیری این پوئن‌ها، تماما روی کاغذ ثبت شود که کسی آن را نادیده نگیرد.

توجه به نکات و دریافت راحت تر اقامت!

شاید باخود تصور کنید که اصلا توجه به نکات ذکر شده در قسمت بالا چه مزیتی دارد؟ یا اصلا چرا خریدار باید در روند خرید یک ملک، حساسیت زیادی داشته باشد؟ در ابتدا مقاله بیان کردیم که اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک روش بسیار رایجی برای مهاجرت به این کشور است. به همین سبب هم بسیاری از مردم از همین روش برای اقامت در کشور قبرس شمالی استفاده می‌کنند.

اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر اشخاص به نکات و موضوعات بیان شده توجهی نکنند، امکان بروز مشکل و حتی فسخ معامله وجود دارد. از آنجایی هم که مهاجرین به واسطه خرید ملک به قبرس شمالی سفر کرده‌اند، نمی‌توانند بیشتر از مدت مجاز در این کشور بمانند. پس باید طی مدت مشخصی، ملک خود را خریداری کرده و پس از آن برای اخذ دائمی اقامت قبرس شمالی با خرید ملک اقدام کنند.

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

روند اخذ اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک بسیار ساده است. در این روند باید ابتدا به صورت آنلاین یا حضوری، ملکی را در کشور قبرس انتخاب کنید. البته توصیه می‌شود که برای اینکار حتما به صورت حضوری به قبرس شمالی سفر کرده و پس از بازدید از ملک، آن را انتخاب کنید، زیرا در بسیاری از موارد اشخاصی با کلاهبرداری فقط صرفا عکس و ویدیو‌های از ملک منتشر کرده و با قیمت بالا به فروش می‌رسانند. در صورتی که چنین ملکی برای فروش وجود ندارد.

پس از انتخاب و تایید ملک، نوبت به برقراری ارتباط با مالک پرداخت پیش پرداختی برای عدم فروش ملک به سایرین می‌رسد. این کار برای این است که هر دو طرف بابت عدم فروش ملک به دیگری با عدم پشیمانی از خرید ملک آسوده خاطر باشند. پس از اینکه این مرحله هم انجام شد. نوبت به بررسی ملک و تنظیم قرارداد می‌رسد. در این مرحله وکیل شما باید ملک را به صورت کامل بررسی کرده و در صورت عدم وجود مشکلاتی مانند بدهی به شهرداری وغیره، قرارداد خرید ملک را تنظیم کند.

پس از تنظیم قرارداد، نوبت به ثبت آن در دفتر اسناد رسمی با حضور دو شاهد می رسد. پس از اتمام این مرحله سند ملک به نام خریدار منتقل شده و خریدار باید طی 10 الی 14 روز پول خانه را طبق توافقات پرداخت کند.

پس از اتمام تمام این روند‌ها، کسی که ملک را خریداری کرده می‌تواند با همراه داشتن سند خانه، اسناد هویتی و درخواست اخذ دائمی اقامت در قبرس شمالی در قبرس شمالی، اقامت این کشور را به دست بیاورد.

آیا اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک امن است؟

در پاسخ به بسیاری از کسانی که در اخذ اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک شک دارند، باید گفت که این روش کاملا امن و قانونی است. زیرا دولت قبرس اخذ اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک را کاملا قانونی دانسته و به مهاجرین خود اجازه چنین کاری را می‌دهد. باتوجه به وضعیت زندگی و شرایط کاری در قبرس شمالی، خرید ملک به عنوان یک سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی محسوب می شود. زیرا املاک این کشور از ارزش بالایی برخوردار بوده و در آینده سوددهی بسیار خوبی برای صاحبان خود دارند.

اخذ اقامت قبرس

اخذ اقامت قبرس

کلام پایانی

دریافت اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک راهکار بسیار ساده‌ای است که هرکسی می‌تواند با این روش به رویای زندگی در این کشور برسد. البته باید دقت داشته باشید که رودن اخذ اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک را بدون هیچگونه کم و کاست و نهایت دقت انجام دهید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از راهنمایی‌های وکیلان حاذق، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.