امن‌ترین کشورهای جهان

امن‌ترین کشورهای جهان در 2020

امنیت، واژه‌ایست که نقش زیادی در آرامش و خوب بودن زندگی انسان دارد. درواقع انسان از گذشته تاکنون برای حظ امنیت و آرامش خود کارهای بسیار زیادی کرده است. اما اولین قدم برای داشتن امنیت، انتخاب یک محل مناسب برای زندگی است. بسیاری از ما که در ایران زندگی می‌کنیم از امنیت و آرامش خود راضی هستیم، اما قطعا بسیاری از اشخاص به دنبال آرامش و امنیت بیشتری هستند، به همین دلیل هم زندگی در قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

شاید با خود بپرسید که خب چرا اشخاص باید برای رسیدن به یک زندگی آرام و امن، کشور قبرس شمالی را انتخاب کنند؟ پاسخ بسیار روشن است، زیرا کشور قبرس شمالی یکی از امن‌ترین کشورهای آسیایی که شرایط زندگی در آن بسیار مناسب است. به همین جهت هم در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند.

اما ما قصد داریم در این مقاله به‌صورت اختصاصی، به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، یعنی شهر قبرس شمالی بپردازیم. شهرت قبرس شمالی به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بدین جهت است که تمام معیارهای اصلی زندگی در این کشور رعایت می‌شود. اما از آنجایی که احتمالا بسیاری از اشخاص با دلایل شهرت قبرس به عنوان امن‌ترین کشورهای جهان اطلاعی ندارند، قصد داریم کشور قبرس شمالی و تمام شهرهای آن را بررسی کنیم.

قبرس، امن ترین کشور

قبرس، امن ترین کشور

دوران طلایی کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از آن دسته کشورهای است که وقایع و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. این کشور به سبب جنگ‌های رخ داد در سال‌های گذشته، با ویرانی و خرابی‌های بسیار زیادی روبرو شد. هرکدام از شهرهای قبرس شمالی آسیب‌های بسیار زیادی دیدند که حتی امروزه هم بسیاری از آنها هنوز رفع نشده است. اما از آنجایی که کشور قبرس برای رشد و ترقی نیاز به امکانات و خدمات زیادی داشت، دولت این کشور تصمیم گرفت که با بکارگیری بهترین خدمات و امکانات، کشور خود را به یک دوران طلایی برساند.

امروزه با وجود فرصت‌های شغلی مناسب، بازارهای مالی پررونق و بسیاری از مزایای دیگر، شرایط زندگی در قبرس شمالی رشد بسیار خوبی داشته است. به همین دلیل هم بسیاری از مردم به زندگی در این کشور علاقه‌مند هستند. اما قطعا برای مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر، معیارهای دیگری هم اهمیت دارد. حال تصور کنید که شما قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارید، برای این مهاجرت به چه معیارهای توجه می‌کنید؟

امن‌ترین کشورهای جهان در سال 2020

تمام کشورهای سرتاسر دنیا به دنبال شرایطی هستند که وضعیت بهتری را برای زندگی مردم خود ایجاد کنند. باتوجه به نظریه جامعه‌شناسان، کشورهای مانند دانمارک، نیوزلند، ایسلند، استرالیا و قبرس شمالی از امن‌ترین کشورهای جهان در سال 2020 شناخته شده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کشور قبرس شمالی از سال 2015 در لیست امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. اما خب از آنجایی که کشورهای مختلفی در این لیست قرار می‌گیرند، در آن سال کشور قبرس به عنوان پنجمین کشور در لیست امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفت.

اما به‌نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که جامعه شناسان به امن بودن کشور قبرس شمالی رای دهند؟ آیا این اشخاص تجربه زندگی در کشور قبرس شمالی را داشته‌اند؟ خب مسلما کسانی می‌توانند در مورد امنیت کشور قبرس شمالی صحبت کنند، که در این کشور زندگی کرده‌ باشند، از سوی دیگر از آنجایی که امنیت یکی از موضوعات اساسی و بسیار مهم در زندگی است، تمامی جامعه شناسان به شناسایی امن‌ترین کشورهای جهان اصرار دارند.

زیرا این کار باعث می‌شود که امن‌ترین کشورهای جهان به مردم معرفی شده و کسانی که قصد مهاجرت دارند از این کشورها آگاه شوند. درواقع جامعه‌ شناسان براساس تجربه کسانی که در کشور قبرس زندگی کردن‌اند، این کشور را به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان در نظر گرفته‌اند.

اصلی ترین معیارهای امنیت

قطعا تعریف و مفهوم امنیت کاملا مشخص است. اما بسیاری از اشخاص تعاریف مشخصی از امنیت دارند. البته باید بدین نکته اشاره کنیم که معیارهای متفاوتی در تعریف امنیت یک کشور وجود دارد. به همین دلیل در ادامه به معرفی این معیارها می‌پردازیم:

امنیت شبانه‌روزی در سطح شهر

اولین عاملی که باعث ایجاد امنیت در کشور قبرس و شهرت آن به عنوان امن‌ترین کشورهای جهان شده، امنیت شبانه روزی در سطح شهر است. اگر بخواهیم به شکل ساده‌تری درمورد این امر صحبت کنیم، باید بگوییم که اشخاصی که در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی زندگی می‌کنند، می‌توانند در در ساعت از شبانه روز بدون نگرانی بابت دزدی یا مزاحمت دیگر، در سطح شهر قدم بزنند.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته به دلیل وجود جو ناامنی که در سطح شهر وجود دارند، بانوان و حتی گاهی آقایان نمی‌توانند پس از ساعات مشخصی از خانه خارج شوند، اما در کشور قبرس شمالی اشخاص می‌توانند به سادگی و بدون نگرانی در هر ساعتی از شب هم به بیرون از خانه بروند.

دسترسی به‌موقع پلیس

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش امنیت در کشور قبرس شمالی شده، دسترسی به موقع پلیس است. درواقع پلیس این کشور در هر ساعت و هر لحظه‌ که با آنها تماس گرفته شود، در کمترین زمان خود را به شخص می‌رسانند. این امر باعث افزایش امنیت و ایجاد دلگرمی برای شهروندان کشور قبرس شمالی می‌شود. درواقع شهروندان این کشور مطمئن هستند که پلیس کشورشان در هر ساعتی از شبانه روز آمادگی داشته و می‌تواند در کمترین زمان ممکن به کمک آنها بیاید.

امنیت کشور قبرس

امنیت کشور قبرس

وجود پلیس ها و گاردهای امنیتی آموزش دیده

آخرین موردی که باعث افزایش امنیت در کشور قبرس شمالی می‌شود، وجود پلیس‌های است که به صورت کامل از مهارت‌های موردنیاز آموزش دیده باشند. درواقع این پلیس‌ها به خوبی با هرکدام از ابزار و اسلحه‌های موردنیازشان آشنایی داشته و حتی با بسیاری از ورزش‌های رزمی و دفع شخصی هم آشنایی دارند. این امر باعث می‌شود در مواجه با خلاف کاران قدرت بیشتری داشته باشند.

امن ترین شهرهای کشور قبرس شمالی

تاکنون به این امر اشاره کردیم که کشور قبرس شمالی به دلیل امنیت بالا، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. اما به‌نظر شما کدامیک از شهرهای این کشور امنیت بیشتری دارد؟ در ادامه به ترتیب امن‌ترین شهرهای کشور قبرس را معرفی خواهیم کرد:

  • نیکوزیا
  • فاماگوستا
  • گیرنه
  • گوزت یورت
  • اسکله

امنیت و جذب سرمایه گذاران

کشور قبرس شمالی علاوه بر اینکه محیط بسیار مناسبی برای زندگی دارد، از بازارهای مالی و ملکی بسیار خوبی هم برخوردار است. به‌صورت کلی سرمایه‌گذاری در کشورهای کوچکی مانند قبرس از ریسک بالایی برخوردار است. اما وجود چند عامل باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران نسبت به این کشور شده است. یکی از این عوامل، وجود امنیت در کشور قبرس است. وقتی حرف از امنیت کشوری می‌زنیم، شاید بسیاری از اشخاص تصور کنند که منظور ما وجود پلیس و عدم دزدی در سطح شهر است، اما یکی از ابعاد امنیت، ممانعت از کلاهبرداری در بازارهای مالی و ملکی است.

به زبان ساده‌تر، بازارهای مالی و ملکی این کشور از امنیت بالایی برخوردار هستند. به این جهت هم سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یکی از سودمندترین فعالیت‌های اقتصادی است. گاهی این فعالیت اقتصادی در قالب خرید ملک در قبرس شمالی انجام داده می‌شود. فرقی نمی‌کند که اشخاص از چه طریقی در کشور قبرس سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور به صورتی است که مانع از کلاهبرداری شده و هرکس به سود و منفعت خود خواهد رسید.

تاثیرات امنیت در کشور قبرس شمالی

به‌نظر شما چه عاملی باعث شده که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از مهاجرین و توریست‌ها نسبت به کشور قبرس شمالی جلب شود؟ مسلما وجود امنیت یکی از این معیارها است. تمامی توریست های که به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنند، دوستت دارند که سفرشان در نهایت امنیت و آرامش بگذرد. از آنجایی که تمامی شهرهای قبرس شمالی امنیت خوبی دارند، تمامل هتل‌های قبرس شمالی هم محیط بسیار مناسبی برای سکونت توریست ها هستند.

با گذشت زمان، هرچه که میزان امنیت و آرامیش در کشور قبرس شمالی بیشتر می‌شود، توجه مهاجرین، سرمایه‌گذاران و توریست‌ها هم نسبت به این کشور بیشتر خواهد شد. درواقع دولت قبرس با ایجاد یک فضای کاملا امن و به دور از هیاهو به ساکنین خود این امکان را می‌دهد که چه در سفر به قبرس و چه با مهاجرت به این کشور، یک تجربه بسیار عالی از اقامت در قبرس شمالی به دست بیاورند.

شاید در نگاه اول، امنیت جزو آخرین مواردی باشد که دولت یک کشور بتواند به واسطه آن توجه مردم کشورهای دیگر را به سمت خود جلب کند. اما دولت قبرس شمالی با زرنگی، فضایی را در کشور خود ایجاد کرده که بسیاری از مردم نسبت به آن علاقه‌مند هستند. پس می‌توان نتیجه گرفت که وجود امنیت و آرامش در کشور قبرس شمالی باعث و رشد ترقی این کشور شده است.

آرامش کشور قبرس شمالی

آرامش کشور قبرس شمالی

سخن آخر

اگر نگاهی به لیست امن‌ترین کشورهای جهان بیندازیم، می‌فهمیم که بسیاری از کشورهای موجود در این لیست، جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته هستند. در صورتی که کشور قبرس شمالی هنوز برای رشد و توسعه راه زیادی دارد. اما با این وجود در لیست امن‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. این امر نشان دهنده این است که کشور قبرس شمالی می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود.

حال اگر شما هم به زندگی یا سفر به این کشور زیبا و امن علاقه‌مند هستید، حتما با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.