بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

سال‌های زیادی است که در سرتاسر جهان، هر ساله دانشجویان زیادی از قابلیت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در کشوری دیگر استفاده می‌کنند. آیا شما یا کسی از اطرافیانتان تاکنون از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ قابلیت بورسیه تحصیلی در تمام کشورهای جهان قابل پذیرش است، اما قطعا دانشجویان دوست دارند در کشوری تحصیل کنند که علاوه بر دانشگاه‌های خوب، فرصت‌های شغلی مناسبی برای کار و رقم زدن آینده روشن هم داشته باشد. این امر چیزی است که در کشور قبرس شمالی در حال رخ دادن است. احتمالا می‌دانید که بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه و حتی ایران به سبب شرایط خوبی که در این کشور برقرار است، به زندگی در قبرس شمالی علاقه دارند.

اما بخش بزرگی از علاقه‌مندی مردم به زندگی در این کشور، مربوط به مزیت‌ها و قابلیت‌های تحصیلی در این کشور است. هرچند که قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، رشد و توسعه کاملی نیافته، اما می‌تواند به عنوان یکی از آینده‌دارترین کشورهای آسیایی نمایان شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی شرایط بورسیه تحصیلی قبرس شمالی، بفهمیم که چرا بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه‌مند هستند.

بورسیه تحصیلی در هر کشوری جذابیت‌های مخصوص به خودش را دارد، اما قطعا تحصیل در کشوری که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی و کار دارد، و حتی هزینه‌های زندگی در آن هم پایین است می‌تواند جذابیت‌های بیشتری داشته باشد.

بررسی کشور قبرس شمالی از نظر تحصیلی!

یکی از مواردی که منجر به رشد و توسعه یک کشور می‌شود، ارتقا سطح تحصیلی آن است. دلیل این امر هم این است که امروزه تحصیل در دانشگاه‌های بین المللی می‌تواند منجر به رشد و شهرت آن کشور شود. اگر بخواهیم نگاهی به گذشته کشور قبرس شمالی بیندازیم، می‌فهمیم که در این کشور به سبب سلطه کشور ترکیه، چندان افتخارات تحصیلی یا حتی اقتصادی نداشته، اما در حال حاضر با توسعه و پیشرفتی که داشته، توانسته به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای زندگی تبدیل شود.

از سوی دیگر، باتوجه به شرایط بسیار خوبی که دولت برای دانشجویان این کشور فراهم کرده، بسیاری از دانشجویان به مهاجرت تحصیلی به این کشور علاقه دارند. در کشور قبرس شمالی دانشگاه‌ها و مدارس بسیار معتبری در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی وجود دارد که اشخاص می‌توانند در آنها تحصیل کنند.

علاوه بر اینکه شرایط تحصیل در کشور قبرس شمالی چه برای اشخاص بومی و چه مهاجرین کاملا یکسان است. درواقع از مقطع مهدکودک، تا دانشگاه به‌صورت یکسان بوده و هرکسی که قصد تحصیل در این کشور را دارد باید تمام مقاطع اجباری را به صورت کامل به پایان برساند.

استفاده از بورسیه تحصیلی

استفاده از بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از آن دسته کشورهای است که شرایط خوبی را برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان خود مهیا می‌کند. ارائه قابلیت بورسیه تحصیلی هم یکی از همین قابلیت‌های بسیار کاربردی است. درواقع انواع دانشگاه‌های قبرس شمالی بسته به نوع رشته، مقطع تحصیلی، میزان معدل، شرایط دانشجو وغیره، یک بورسیه تحصیلی را به شخص ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که اشخاص می‌توانند بسته به معیارهای ذکر شده از بورسیه 50 یا 75 درصدی استفاده کنند.

اما بورسیه تحصیلی چیست! بورسیه تحصیبی به این معنی است که دولت باتوجه به شرایط هر دانشجو، بخش عظیمی از هزینه‌های تحصیل را از او دریافت نخواهد کرد. برای مثال اگر کسی معدل الف دانشگاه باشد، می‌تواند از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی استفاده کرده و با نصف هزینه در دانشگاه‌های بین المللی قبرس شمالی تحصیل کند.

اما نکته بسیار مهمی که درمورد بورسیه تحصیلی قبرس شمالی وجود دارد این است که شرایط هر دانشگاه و معیارهای آن برای اراده بورسیه تحصیلی را بررسی کنیم. درواقع هرکدام از دانشگاه‌های قبرس شمالی معیارهای مخصوص به خود را دارند. به همین سبب اگر کسی بخواهد برای مثال از دانشگاه بین المللی این کشور بورسیه دریافت کند، باید به‌صورت کامل با شرایط این دانشگاه آشنایی داشته باشد.

بورسیه تحصیلی در انواع دانشگاه های قبرس شمالی

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، هر دانشگاه برای ارائه بورسیه تحصیلی معیارهای مشخصی دارد، اما اصلا نگران نباشید، زیرا این معیارها به شکلی نیست که بسیار سخت و دشوار باشد. در بخش زیر با دانشگاه‌های قبرس شمالی که ارائه دهنده این معیارها هستند آشنا خواهیم شد:

بورسیه تحصیلی دانشگاه مدیترانه شرقی

احتمالا تاکنون نام دانشگاه مدیترانه شرقی در لیست بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی به چشمتان خورده است. این دانشگاه یکی از بهترین و بالاترین دانشگاه‌ها در سطح علمی است که در رده‌بندی علمی، رتبه 1859 جهانی را در سال 2023 به خود اختصاص دارد. این کشور بیش از 20000 دانشجوی قبرسی و خارجی را حمایت کرده و قابلیت بورسیه تحصیلی قبرس شمالی را به آنها ارائه می‌دهد. این بورسیه تحصیلی بین 25 الی 50 درصد قابل اجرا است.

در این دانشگاه رشته‌های مانند پزشکی، حقوق، دندان پزشکی، اقتصاد و مدیریت، مهندسی، داروسازی و بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر آموزش داده می‌شود. رشته‌های مانند داروسازی، مهندسی، اقتصاد و حقوق از بورسیه 50 درصدی برخوردار هستند. اما نکته مهمی که درمورد سایر رشته‌ها وجود دارد این است که رشته‌های مانند پزشکی و داندان پزشکی هیچ بورسیه‌ای ندارند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه از بورسیه تحصیلی 50 درصد استفاده کنند، اما مقطع دکترا شامل بورسیه تحصیلی نمی‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه خاور نزدیک

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی، دانشگاه خاور نزدیک است. این دانشگاه در سال 2023 در رتبه‌بندی سطح علمی دانشگاه‌ها، رتبه 1659 را از آن خود کرد. این دانشگاه بیش از 7500 دانشجو پذیرش داشته و قابلیت بورسیه تحصیلی 50 درصدی را به آنها هدیه می‌دهد. از سوی دیگر رشته‌های که در این دانشگاه بورسیه نمی‌شوند، شامل رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی هستند.

اما نکته بسیار خوبی که درمورد این دانشگاه وجود دارد این است که اشخاص می‌توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی در رشته‌های مهندسی، حقوق، داروسازی، اقتصاد، و مدیریت به زبان انگلیسی تحصیل کنند. درواقع حتی اگر به زبان ترکی تسلط نداشته باشند باز هم مشکلی نیست و می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بین‌المللی قبرس

یکی دیگر از دانشگاه‌های مشهور کشور قبرس، دانشگاه بین المللی این کشور است. این دانشگاه هم مانند دو دانشگاه قبلی قابلیت بورسیه 50 درصدری را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. علاوه بر اینکه دانشگاه‌ بین المللی قبرس از اعتبار زیادی برخوردار است. بدین صورت کسانی که در این دانشگاه‌ها تحصیل کرده باشند می‌توانند مدرک معتبر‌تری دریافت کرده و به واسطه همان مدرک به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

دانشگاه های بین المللی قبرس شمالی

دانشگاه های بین المللی قبرس شمالی

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی گیرنه

دانشگاه آمریکایی گیرنه یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین دانشگاه‌های است که در این کشور وجود دارد. علت این امر این است که این دانشگاه اولین بار در شهر گیرنه قبرس شمالی تاسیس شد. اما پس از مدتی، شعب متفاوتی از آن در کشورهای دیگر هم تاسیس شد. در حال حاضر دانشگاه آمریکایی گیرنه بیش از 20000 دانشجو در 135 کشور مختلف جهان دارد.

علاوه بر آن دانشگاه آمریکایی گیرنه برخلاف سایر دانشگاه‌ها که رشته پزشکی را شامل بورسیه تحصیلی نمی‌دانستند، این رشته را هم جزو رشته‌های بورسیه تحصیلی حساب می‌کند. بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند با تحصیل در رشته‌های پزشکی، مهندسی، حقوق، دوره فاندیشن انگلیسی، مدیریت و تجارت، داروسازی و پرستاری از قابلیت بورسیه تحصیلی قبرس شمالی استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی در دانشگاه آمریکایی گیرنه حدود 50 درصد است. به‌جز در رشته پزشکی که بورسیه آن حدود 25 درصد است. نکته مهم دیگری که درمورد این دانشگاه وجود دارد این است که برای تحصیلات تکمیلی بورسیه‌ای ارائه نمی‌دهد. اما اگر مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های قبرس دریافت کرده باشید، می‌توانید هزینه کارشناسی ارشد خود را به‌صورت نصف پرداخت کنید. در غیر این صورت برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا، باید تمام هزینه را به‌صورت کامل پرداخت کنید.

شرایط و مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

برای استفاده از قابلیت بورسیه تحصیلی قبرس شمالی اشخاص باید واجد شرایط لازم باشند و علاوه بر آن مدارک خواسته شده از سوی این کشور را به درستی ارائه دهند. در این بخش اصلی‌ترین مدارک موردنیاز با مشاهده می‌کنید:

  • فرم درخواست بورسیه تحصیلی قبرس شمالی( تکمیل شده)
  • ۲ قطعه عکس با پس‌زمینه سفید
  • کپی مدرک گذرنامه
  • گواهی دانشجویی (برای دانشجویان کارشناسی که در قبرس شمالی هستند)
  • فتوکپی مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه رسمی به زبان ترکی یا انگلیسی
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • ارائه مدارک هویتی به‌صورت ترجمه شده
  • مدرک زبان (در صورت وجود)

میزان بورسیه تحصیلی برای هر دانشجو

یکی از سوالات رایجی که برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد این است که به چه میزان می‌توانند از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی استفاده کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بورسیه تحصیلی قبرس شمالی در میزان 25، 50، 75 و حتی 100 درصدی ارائه می‌شود. اما اینکه هر دانشجو به چه میزان از این بورسیه استفاده کند امری است که به شرایط خود او بستگی دارد.

درواقع دانشگاه با بررسی شرایط دانشجو مانند معدل، رشته دانشگاهی، دانشگاهی که تاکنون در آن تحصیل کرده و بررسی سوابق تحصیلی، میزان مشخصی از بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد. تنها کاری که دانشجویان می‌توانند انجام دهند این است که فرم مبنی بر درخواست بورسیه تحصیلی قبرس شمالی را پر کرده و به سفارت این کشور ارسال کنند. پس از آن مامورین سفارت باتوجه به شرایط و قوانین تصویب شده از سوی دولت این کشور، سهمیه اشخاص را از بورسیه مشخص می‌کنند.

مزیت استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

همه ما به خوبی می‌دانیم که هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسیار مناسب است. از سوی دیگر دانشگاه‌های این کشور از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار بوده و حتی بسیاری از دانشگاه‌های بین المللی در همین کشور تاسیس شده‌اند. وجود فرصت‌های شغلی مناسب، درآمد بسیار عالی و بالا بودن سطح علمی دانشگاه‌های قبرس باعث شده که بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه‌مند شوند.

دانشجویان خارجی دانشگاه های قبرس شمالی

دانشجویان خارجی دانشگاه های قبرس شمالی

سخن آخر

تحصیل در زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید در دوره امروزه بسیاری از اشخاص تصور کنند که پیدا کردن کاری پردرآمد می‌تواند به‌تنهایی زندگی را بهبود دهد، اما قطعا تحصیل هم نقش زیادی در بهبود شرایط یک زندگی دارد. زیرا اشخاص می‌توانند به واسطه رشته تحصیلی خود و دانشی که دارند، شغل پردرآمدی پیدا کرده و از سوی دیگر جایگاه اجتماعی بسیار مناسبی هم پیدا کنند. پس اگر قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارید، حتما از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی استفاده کنید…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.