بیمارستان‌های قبرس شمالی

بیمارستان‌های قبرس شمالی

در هر کشوری، بیمارستان ها نقش اساسی در زندگی انسان دارند. زیرا انسان در طول زندگی خود با آسیب‌ها، مشکلات و بیماری‌های زیادی درگیر می‌شود. به همین سبب یکی از اصلی ترین امکاتانی که در هر کشوری وجود دارد، بیمارستان‌های مناسب هستند. اما به‌نظر شما وجود چه امکانات دیگری می‌توان شرایط را برای زندگی انسان بهبود دهد؟ کشور قبرس شمالی، یکی از کشورهای اسیایی کوچک در قلب دریای مدیترانه است که شرایط مناسبی برای زندگی دارد. درواقع باتوجه به همین شرایط، زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از مردم به عنوان یک مهاجرت خوب شناخته می‌شود.

البته که نمی‌توان گفت امکانات و خدمات خوب یک کشور فقط محدود به بیمارستان یا امکانات درمانی آن است. بلکه وجود امکانات و خدمات دیگر هم نقش دارند، اما از آنجایی که بسیاری از مردم با موضوعات دور از ذهنی مانند بیمارستان‌های قبرس شمالی آشنایی ندارند، ما قصد داریم در این بخش به بهترین بیمارستان‌های قبرس شمالی و عملکرد آنها اشاره‌ای داشته باشیم.

قطعا برای داشتن یک زندگی مناسب در کشوری مانند قبرس شمالی، معیارها و شرایط مهمی وجود دارد، اما آگاهی از بیمارستان‌های قبرس شمالی هم فواید مختلفی دارد. پس برای اینکه درک و شناخت بیشتری از کشور قبرس به دست بیاورید. تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

قبرس شمالی و تاریخچه آن

احتمالا تاکنون بسیاری از اشخاص نسبت به تاریخچه کشور قبرس شمالی یا وقایعی که در این کشور رخ داده، اطلاعاتی دارند. اما از آنجایی که تاریخچه این کشور هنوز برای برخی از اشخاص ناآشنا است، باید در این بخش به وقایعی که بر سر این کشور گذشته اشاره کنیم. جمهوری قبرس، کشوری در دریای مدیترانه بود که با شرایط نسبتا خوب محلی امن برای زندگی شهروندان خود محسوب می‌شد. اما در دهه 1970، جنگی رخ داد که آینده این کشور را به صورت کامل تغییر داد.

در آن دهه، دو کشور ترکیه و یونان به منظور تصاحب کشور قبرس به این کشور حمله کردند، از آنجایی که جمهوری قبرس دارای شهرهای متفاوتی بود، کشور ترکیه و یونان باتوجه به موقعیت جغرافیی خود، این کشور را به دو نیم تقسیم کردند. بدین ترتیب جمهوری قبرس، به قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد.

پس از آن کشور ترکیه بر قبرس شمالی و کشور یونان بر قبرس جنوبی مسلط شد. بسیاری از شهرهای این کشور در زمان جنگ به عنوان یک منطقه نظامی درنظر گرفته می‌شدند، به همین سبب بسیاری از امکانات و خدمات این کشور نابود شد. برای مثال، شهر واروشا قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین شهرهای این کشور بود که در زمان جنگ به عنوان منظقه نظامی مشهور شد، خرابی و ویرانی‌های این شهر به حدی است که در حال حاضر شهر واروشا به شهر ارواح مشهور شده و دیگر کسی در آن سکونت ندارد.

بیمارستان های خصوصی قبرس شمالی

بیمارستان های خصوصی قبرس شمالی

گذشت زمان و رونق کشور قبرس شمالی

از آنجایی که قرار نیست زندگی روی یک چره بچرخد، دولت قبرس شمالی تصمیم گرفت با بکارگیری امکانات و خدمات اساسی زندگی، شرایط زندگی در قبرس شمالی را بهتر کند. به مرور زمان امکانات و خدمات شهرهای قبرس شمالی بهبود یافت و این شهرها محل مناسبی برای زندگی شهروندان شدند. در آن زمان کم‌و‌کاستی‌های زندگی به شکلی بود که شهروندان برای رفع ابتدایی‌ترین نیازهای خود مجبور بودند مسافت های طولانی را به صورت پیاده طی کنند.

زیرا در اثر جنگ، بسیاری از جاده‌های درون شهری و حتی برون شهری خراب شده بود. اما به مرور زمان، جاده‌ها تعمیر شد، امکانات رفاعی و خدماتی مانند فروشگاه، کلینیک، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های قبرس شمالی روی کار آمد. در این بین بد نیست به یکی از بهترین این خدمات، یعنی بیمارستان‌های قبرس شمالی اشاره کنیم.

نقش بیمارستان ها در زمان جنگ!

اگر از شما بپرسند که نقش بیمارستان‌های قبرس شمالی در زمان جنگ این کشور، یا اصلا نقش کلی بیمارستان در هر جنگی چیست؟ چه پاسخی می‌دهید؟ مسلما در چنین دوران‌های سختی، بیمارستان‌ها نقش بسیار اساسی دارند. در شرایطی که هر لحظه امکان مرک یا آسیب‌های جبران نا‌پذیری وجود دارد، وجود بیمارستان‌های مجهز بهترین نجات‌دهنده است.

نمی‌توان به صورت قطعی گفت که بیمارستان‌های قبرس شمالی در دوران جنگ نقشی نداشتند، زیرا در آن دوران آسیب‌های زیادی به شهرها و منطقه‌های مختلف این کشور وارد شد. علاوه بر ان حتی پس از جنگ هم آثار این خرابی‌ها در جا‌به‌جای شهر نمایان بود. اما با بازسازی شهرهای قبرس، بهبود بیمارستان‌های قبرس شمالی در اولویت کار قرار گرفت…

بیمارستان‌های قبرس شمالی

بیمارستان‌های قبرس شمالی به دو شکل خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند. هرکدام از این بیمارستان‌ها امکانات بسیار مناسبی دارند که می‌توانند از مریض‌ها نگه‌داری کنند. دو نکته بسیار جالب درمورد بیمارستان‌های قبرس شمالی وجود دارد، اولین نکته این است که ترک‌های قبرسی یا مهاجرین می توانند با استفاده از بیمه سلامت (TRNC) از خدمات و امکانات بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند. هزینه استفاده از این امکانات برای ترک‌های قبرسی و البته مهاجرین بسیار مناسب است.

نکته دیگری که درمورد استفاده از بیمارستان‌های قبرس شمالی وجود دارد این است که هرکسی که به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند، باید کارت درمانی مخصوص خود را داشته باشد. کارت‌های درمانی در کشور قبرس شمالی در دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. درواقع اشخاص می‌توانند بسته به کارت درمانی که دارند، از خدمات و امکانات بیمارستان‌های قبرس شمالی استفاده کنند. بهترین بیمارستان‌های دولتی قبرس در شهرهای فاماگوستا، لفکوشا و گیرنه قرار دارد.

انواع کارت درمانی در قبرس شمالی

همامطور که در بخش قبل اشاره کردیم، برای استفاده از خدمات هر بیمارستان، اشخاص به کارت‌های درمانی نیاز دارند. کارت‌های درمانی در سه دسته تقسیم می‌شوند:

کارت درمانی نوع A

اولین نوع از کارت‌های درمانی، کارت‌های نوع A است. این کارت‌ها که به عنوان سودمندترین کارت درمانی هم شناخته می‌شوند به رنگ صورتی هستند. علاوه بر آن با در دست داشتن این کارت، اشخاص می‌توانند به صورت رایگان از تمام خدمات بیمارستان‌های قبرس شمالی استفاده کنند. صدور این کارت برای خانواده‌های که 4 یا بیش از 4 فرزند دارند، جزو کارمندان دولتی هستند یا زندگی خود را با استفاده از خدمات و امکانات رفاهی سپری می‌کنند انجام می‌شود.

بیمارستان های دولتی قبرس شمالی

بیمارستان های دولتی قبرس شمالی

کارت درمانی نوع B

نوع دیگری از کارت‌های درمانی، کارت‌های نوع B است. این کارت‌ها به رنگ آبی هستند. با استفاده از این کارت‌ها اشخاص می‌توانند از تمام خدمات و امکانات بیمارستان‌های قبرس شمالی به صورت نیم بها استفاده کنند. کسانی که از این کارت استفاده می‌کنند، نباید هیچگونه وابستگی از نوع همسر یا فرزند داشته باشند. علاوه بر آن مامورین بیمارستان باید کل هزینه‌های درمانی آنها را محاسبه کرده و سپس نصف مبلغ را از آنها دریافت کند.

کارت درمانی نوع C

کارت درمانی نوع C، که آخرین موارد از کارت‌های درمانی است، هیچگونه قابلیت خاصی ندارد، تنها در این کارت اطلاعات ضروری مانند نام اشخاص، نام اشخاص وابسته، شماره ملی، شماره سریال و تاریخ انقضا درج شده است. درواقع این کارت‌ها نوعی مدرک هویتی هستند.

بیمارستان های خصوصی یا دولتی، کدام یک بهتر است؟

در این بخش قصد داریم مقایسه‌ای بین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی قبرس شمالی انجام دهیم. در کشور قبرس هم مانند تمام کشورهای دیگر، بیمارستان‌ها به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. اولین موردی که باید درمورد این بیمارستان‌ها به آن اشاره کنیم، هزینه‌های مربوط به هر بیمارستان است. هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی، بیشتر از بیمارستان‌های دولتی است. فرقی نمی‌کند که این بیمارستان در کدام‌یک از شهرهای قبرس وجود داشته باشد، به صورت کلی هزینه درمان در بیمارستانهای خصوصی بیشتر از دولتی است.

اما در مقابل، اگر بخواهیم به امکانات و خدمات این بیمارستان‌ها اشاره کنیم، باید بگوییم که خدمات، امکانات و رسیدگی‌های بیمارستان‌های خصوصی بهتر از بیمارستان‌های دولتی است. به شکلی که بسیاری از توریست‌ها، مهارجرین و گردشگران ترجیح می‌دهند برای استفاده از خدمات درمانی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند.

البته که در بیمارستان‌های دولتی هم پزشکان بسیار ماهری وجود دارند، اما از آنجایی که خدمات در بیمارستان‌های خصوصی بهتر است، توجه اغلب مردم به سمت این بیمارستان‌ها جلب می‌شود. از سوی دیگر، برای استفاده از خدمات بیمارستان‌های دولتی اشخاص باید حتما نوعی از کارت درمانی را داشته باشند. در صورتی که در بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند بدون هیچ کاری از خدمات آن استفاده کنند.

انواع بیمارستان های قبرس شمالی

در این بخش قصد داریم به انواع بیمارستان‌های قبرس شمالی، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی اشاره کنیم. آگاهی از این بیمارستان‌ها می‌تواند در مواقع ضروری کمک‌های زیادی به اشخاص بکند:

  • بیمارستان‌های خصوصی نیکوزیا/ لفکوشا
  • بیمارستان‌های خصوصی گیرنه
  • بیمارستان‌های خصوصی فاماگوستا
  • بیمارستان دولتی نیکوزیا/ لفکوشا (بیمارستان دولتی دکتر Burhan Nalbantoğlu)
  • بیمارستان دولتی گیرنه (بیمارستان دولتی Girne Akçiçek)
  • بیمارستان دولتی لفکه ( بیمارستان دولتی Cengiz Topel)
  • بیمارستان دولتی فاماگوستا

هزینه خدمات درمانی در بیمارستان های قبرس

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که برای بسیاری از شهروندان قبرس، یک دغدغه محسوب می‌شود، هزینه خدمات درمانی در بیمارستان‌های قبرس شمالی است. تعیین دقیق هزینه‌های خدمات درمانی بسته به نوع بیماری و نوع درمان آن کاملا متفاوت است. علاوه بر آن نرخ خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کاملا باهم فرق می‌کند. اما اشخاص می‌توانند برای کاهش هزینه‌ها خود، از خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی استفاده کنند. آنها می‌توانند با استفاده از این بیمه، بخش زیادی از هزینه‌های درمان خود را دریافت کنند.

شرایط حال حاضر برای زندگی در قبرس شمالی

کشور قبرس تاکنون وقایع و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. شاید در گذشته این کشور شرایط خوبی برای زندگی نداشت، اما اکنون این کشور به کشوری در حال رشد و توسعه تبدیل شده است. اموری مانند سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی در عرصه‌های مختلف یکی از سودمندترین فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند آینده روشنی را برای اشخاص رقم بزند.

علاوه بر آن اشخاص می‌توانند با خرید خانه در قبرس شمالی، هم سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام داده و هم اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند. پس اگر به دنبال کشوری هستید که با مهاجرت به آن، شرایط بهتری را برای زندگی خود رقم بزنید، بد نیست سفری به قبرس شمالی داشته باشید و با شرایط زندگی در این کشور آشنا شوید.

خدمات درمانی قبرس شمالی

خدمات درمانی قبرس شمالی

کلام آخر

در حال حاضر بیمارستان‌های قبرس شمالی با بهترین امکانات و خدمات در اختیار مردم و شهروندان این کشور قرار گرفته‌اند. شاید پیش از این بیمارستان‌های قبرس شمالی مشکلات زیادی داشتند و حتی نمی‌توانستند ابتدایی‌ترین مشکلات شهروندان را رفع کنند، اما در حال حاضر این بیمارستان‌ها به بهترین مراکز درمانی تبدیل شده‌اند. اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشور قبرس شمالی را داشته باشید، باید به صورت کامل با خدمات و امکانات درمانی این کشور آشنا شوید. همچنین می‌توانید از مشاوره‌ و راهنمایی مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کرده و زندگی بهتری را در قبرس شمالی تجربه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.