تجربه زندگی در قبرس شمالی

تجربه زندگی در قبرس شمالی

برای بسیاری از کسانی که به تازگی به قبرس شمالی مهاجرت کرده‌اند، یا قصد مهاجرت به این سرزمین پرفراز و نشیب را دارند، استفاده از تجربه‌های دیگران بسیار مهم است. درواقع تجربه زندگی در قبرس شمالی می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای مهاجرین باشد. از آنجایی که بسیاری از اشخاص اطلاعات زیادی از وضعیت زندگی در قبرس شمالی ندارند، کسب اطلاعات و آگاهی درست از وضعیت زندگی در این کشور بسیار مهم است.

باتوجه به میزان اهمیت تجربه زندگی قبرس شمالی در باروها و افکار مهاجرین، قصد داریم در این مقاله، تجربیات کسانی که پیش از این به قبرس مهاجرت کرده بودنند را بخوانیم. پس حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

تجربیات زندگی در قبرس شمالی

تجربیات زندگی در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس در سالیان دور

در سال‌های گذشته بسیاری از مردم برای داشتن زندگی بهتر به قبرس شمالی مهاجرت می‌کردند. در آن زمان وضعیت قبرس شمالی به خوبی اکنون نبود، به همین سبب اشخاصی که در 10 سال گذشته به این کشور مهاجرت کرده‌اند، بهترین تجربه زندگی در قبرس شمالی را در اختیار اشخاص قرار می‌دهند. زیرا در سخت‌ترین و دشوار‌ترین وضعیت‌های این کشور زندگی کرده و به‌خوبی از وضعیت زندگی در این کشور آگاهی دارند.

برخلاف گذشته، اکنون قبرس شمالی رشد و توسعه بسیار خوبی داشته است. بازارهای مالی و ملکی این کشور در حال رشد هستند و سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. باتوجه به رشد و توسعه قبرس شمالی، اشخاص زیادی به مهاجرت و اقامت در این جزیره زیبا علاقه مند هستند.

نکات منفی در تجربه زندگی در قبرس شمالی

بخشی از تجربه زندگی قبرس شمالی بد و ناخوشایند است. درواقع از آنجایی که این کشور به تازگی رشد کرده، طبیعی است که در گذشته نه‌چندان دور، شرایط مساعدی برای زندگی نداشته باشد. بسیاری از کسانی که در 10 سال گذشته به قبرس مهاجرت کرده بودند، بیان کرده‌اند که در آن سال‌ها این کشور حتی آب آشامیدنی هم نداشت و آبی که از لوله خارج می‌شد، آب شور بود. در بسیاری از موارد مردم از این آب برای حمام استفاده می کردند که منجر به خارش پوست بدن و مو می‌شد.

عدم وجود وسایل نقلیه مناسب، عدم وجود جاده‌های ارتباطی، کمبود تاکسی و عدم وجود فروشگاه‌ برای خرید مواد غذایی از مشکلاتی است که در سال‌های گذشته در این کشور وجود داشت و جزو نکات منفی تجربه زندگی در قبرس شمالی بود. علاوه بر آن در آن زمان هنوز خانه‌ها به صورت کامل آماده نشده بودنند و بسیاری از مردم با وجود عدم آماده شدن خانه خود مجبور به سکونت در آن بودند.

نکات مثبت در تجربه زندگی در قبرس شمالی

هر بخش سیاهی، بخش سفیدی هم دارد که تکمیل کننده آن است. به زبان ساده، زندگی در قبرس شمالی را نمی‌توان محدود به تجربیات بد دانست، بلکه باید نکات مثبت از تجربه زندگی قبرس شمالی را هم بیان کرد. از بارزترین نکات مثبت درمورد تجربه زندگی در قبرس شمالی که برای بسیاری از ساکنین این کشور رقم خورده و بارها به آن اشاره کرده‌اند، امنیت بسیار بالا این کشور است.

برای مثال اگر کسی بخواهد ساعت 3 شب در سواحل یا خیابان‌های قبرس شمالی قدم بزند، هیچ نگرانی بابت مزاحمت دیگران ندارد. زیرا امنیت این کشور به حدی بالا است که هرکسی می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز به راحتی بیرون رفته و کسی مزاحم او نشود.

تجربیات دانشجویان از تحصیل در قبرس شمالی

عمده‌ترین اشخاصی که به قبرس شمالی مهاجرت می کنند، دانشجویانی هستند که قصد تحصیل دارند. از گذشته تاکنون این روند پایدار بوده و بسیاری از دانشجویان در رشته‌های مهمی مانند پرستاری، برای ادامه تحصیل خود به قبرس شمالی مهاجرت کرده اند. دانشجویانی که در گذشته به این کشور مهاجرت کرده‌اند، براساس تجربه زندگی در قبرس شمالی بر این باورند که این کشور برای تحصیل و آموزش محیط بسیار خوبی دارد.

علاوه بر آن در سال‌های اخیر شیوه‌های تدریس و آموزش در قبرس شمالی بسیار بهبود یافته و به استانداردهای جهانی نزدیک است. وجود دانشگاه‌های بین المللی و مهیا کردن شرایط بسیار مساعد برای تحصیل، هر دانشجویی را به سمت مهاجرت به این کشور سوق می‌دهد.

تغییرات شهرهای قبرس شمالی

همانطور که گفتیم در گذشته بسیاری از شهرهای قبرس شمالی توسعه نیافته بود. حتی به شکلی بود که نمی شد نام شهر را روی آنها گذاشت، عدم وجود جاده‌های مناسب، فقدان امکانات رفاهی و حتی آب آشمیدنی از اصلی‌ترین مشکلات این شهرها بود. اما امروزه باتوجه به رشد و توسعه این کشور، هرکدام از شهرهای قبرس شمالی به محیطی جذاب تبدیل شده‌ اند. شهرهای مانند گینه، فاماگوستا، اسکله وغیره از محبوب‌ترین شهرهای قبرس شمالی به شمار می‌روند.

تاثیر گذشت زمان بر ارائه خدمات قبرس شمالی

تجربه زندگی در قبرس شمالی بیان کننده این است که پیش از این شرایط برای زندگی در قبرس شمالی چندان مساعد نبود، زیرا خدماتی توسط دولت به مردم ارائه نمی‌شد. اما امروز باتوجه به در حال رشد بودن این کشور، خدمات مختلفی مانند موارد زیر را به ساکنین خود ارائه داده است.

خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی

یکی از کاربردی‌ترین خدماتی که دولت قبرس شمالی به شهروندان خود ارائه داده، خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی است. درواقع از آنجایی که هزینه‌های درمان در این کشور بسیار بالا است، اشخاص می‌توانند با دریافت بخشی از هزینه‌های خود از بیمه، مبلغ کمتری را برای درمان خود پرداخت کنند.

نکات مثبت از تجربه زندگی در قبرس شمالی

نکات مثبت از تجربه زندگی در قبرس شمالی

ایجاد شرایط کاری در قبرس شمالی

از جمله بزرگ‌ترین دغدغه اشخاص برای سکونت در قبرس شمالی، یافتن کار مناسب است. برخی از اشخاصی که تجربه زندگی در قبرس شمالی را دارند، با موقعیت های شغلی این کشور آشنا هستند. اما از آنجایی که از گذشته تاکنون تغییرات زیادی در شرایط کاری در قبرس شمالی ایجاد شده، می‌توان گفت هرکس می‌تواند با توجه به استعداد و توانایی‌های خود، شغل مناسبی پیدا کند.

ایجاد وضعیت زندگی بهتر

رفاه عمومی که دولت قبرس برای مردم خود ایجاد کرده، امید به زندگی را در آنها افزایش می‌دهد. بدین ترتیب اشخاص وضعیت بهتری برای زندگی داشته و برای دستیابی به اهداف خود تلاش می کنند. این امر علاوه بر بهبود زندگی خود اشخاص، به رشد و توسعه اقتصاد کشور قبرس شمالی هم کمک بسیار زیادی کرده و خاطرات خوبی از تجربه زندگی در قبرس شمالی رقم می زند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با خرید ملک

یکی از ساده‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک است. درواقع قیمت ملک در این کشور روز به روز در حال افزایش است. به همین سبب خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. به حدی که بسیاری از اشخاص تنها ملکی را در قبرس خریداری کرده و به کشور خود باز می گردند. شاید‌ بسیاری ز این اشخاص اصلا قصد اقامت در قبرس شمالی را نداشته باشند، اما تجربه زندگی در قبرس شمالی نشان داده خرید ملک از آن دسته سرمایه‌گذاری‌های است که در مدت زمان کمی، سرمایه اشخاص را چندین برابر می‌کند.

نکات منفی از تجربه زندگی در قبرس شمالی

نکات منفی از تجربه زندگی در قبرس شمالی

زندگی در قبرس شمالی، از گذشته تاکنون

قطعا اشخاصی که 10 یا 15 سال پیش به قبرس مهاجرت کرده‌اند شرایط بسیار متفاوتی برای زندگی داشتند. تجربه زندگی در قبرس شمال نشان دهنده این است که در آن زمان قبرس پیشرفت چندانی نداشت، اما بکارگیری ایده‌های مناسب و هوش اقتصادی باعث رشد این کشور شد. از گذشته تاکنون تغییرات بسیار زیادی در این کشور رخ داده که قبرس شمالی را به یکی از پرسودترین و آینده‌دارترین کشورها تبدیل کرده است.

بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که استفاده از تجربه زندگی در قبرس شمالی و مهاجرت به این کشور از طریق روش‌های درست می تواند آینده روشنی را برای اشخاص رقم بزند.

کلام آخر

مسلما هیچ کشوری از ابتدا توسعه یافته نبوده است. هرکشوری دارای نقاط تیره و تاریکی در تاریخ است که کمتر کسی آن را به یاد می‌آورد. قبرس شمالی جزو کشورهایی است که توانست طی 10 الی 15 سال، به بهترین شرایط خود رسیده و زندگی خوبی را برای شهروندان خود ایجاد کند.

کسانی که در سال های گذشته به این کشور مهاجرت کرده اند، خوب می دانند که این کشور برای رشد و توسعه چه فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. پس شاهد خوبی برای تلاش، قدرت و تدوام کشور قبرس شمالی هستند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور آینده‌دار را دارید، حتما از تجربه زندگی در قبرس شمالی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.