تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی

سفر به کشورهای مختلف، مهاجرت به کشورهای رویایی و رسیدن به زندگی ایده‌آل از آن دسته تغییرات بزرگی است که ممکن است در زندگی هرکسی رخ دهد. از آنجایی که امروزه زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از ایرانیان محبوبیت دارد، بسیاری برای اقامت در این کشور تلاش می‌کنند. اما نکته بسیار مهمی که درمورد کشور قبرس وجود دارد، این است که کدام یک از بخش‌های کشور قبرس، یعنی قبرس شمالی یا قبرس جنوبی برای زندگی مناسب هستند؟ یا اصلا تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی چیست؟

مسلما می‌دانید که دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی به دلایلی از یکدیگر جدا هستند. البته حتما در این مقاله مروری بر گذشته این دو کشور و وقایع آن خواهیم داشت. اما یکی از اصلی‌ترین سوالاتی در ذهن بسیاری از مهاجرین وجود دارد این است که کدام کشور برای مهاجرت بهترند؟ چگونه می‌توان در یکی از این دو کشور به شرایط مناسبی برای زندگی رسید؟

مسلما هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی شرایط مشخصی دارند، اما با این وجود تفاوت‌های بسیار بارزی هم دارند که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. اما از آنجایی که دریافت اقامت مهم‌ترین موضوع برای مهاجرین است، قصد داریم با بررسی تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، بفهمیم که شرایط مهاجرت و اقامت در هرکدام از این کشورها چگونه است. پس برای آشنایی با پاسپورت‌های هر دو کشور همراه ما باشید.

هزینه پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

هزینه پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

وقایع و اتفاقاتی که سال ها پیش رخ داد…

اگر بخواهیم درمورد تاریخچه دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی صحبت کنیم، باید به وقایع و اتفاقات مختلفی اشاره کنیم. سال‌ها پیش جمهوری قبرس کشوری در قلب دریای مدیترانه بود که شرایط نسبتا خوبی را برای زندگی شهروندان خود ایجاد کرده بود. اما در سال 1974، همه چیز تغییر کرد. در آن سال دو کشور ترکیه و یونان با هدف تصاحب کشور قبرس، به این کشور حمله کردند.

در بسیاری از شهرهای قبرس خرابی و ویرانی‌های زیادی رخ داد. بسیاری از بناها و خانه‌های مردم ویران و شرایط زندگی آنها دگرگون شد. پس از مدتی، جنگ این دو کشور به اتمام رسید و با توافقاتی که کشور یونان و ترکیه باهم داشتند، قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد. از همان سال تاکنون کشور ترکیه بر قبرس شمالی و کشور یونان بر قبرس جنوبی مسلط شده اند.

میزان تسلط این دو کشور بر قبرس شمالی و قبرس جنوبی به حدی است که بسیاری از عقاید، فرهنگ‌ها و ذائقه مردم کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی براساس مردمان کشور ترکیه و یونان شکل گرفت. اما با گذشت زمان، اتفاقات دیگری هم رخ داد…

وضعیت زندگی در قبرس شمالی

پس از وقوع جنگ، کشور قبرس شمالی با خسارت‌های بسیار زیادی روبرو شد. بسیاری از شهرهای قبرس شمالی به شکلی ویران شد که آبادانی آنها سال‌ها به طول انجامید. اما در نهایت دولت قبرس برای رشد و ترقی کشور خود شروع به مجهز کردن امکاناتی در این کشور کرد. هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی که پیش از این ابتدایی‌ترین امکانات زندگی را هم نداشتند، اکنون به بهترین خدمات مجهز شده‌اند.

در حال حاضر کیفیت زندگی در قبرس شمالی رشد خوبی داشته است. درواقع دولت قبرس با بکارگیری خدمات، امکانات و ارائه پوئن‌های مثبت به توریست‌ها و مهاجرین، نام قبرس شمالی را بر سر زبان‌ها انداخت. در حال حاضر زندگی، مهاجرت و سفر به قبرس شمالی یکی از کارهای است که هرساله بسیاری از مردم انجام می‌دهند. علاوه بر آن از آنجایی که شرایط اقتصادی و گردشگری در کشور قبرس رشد خوبی داشته، هرساله توریست های زیادی از این کشور بازدید می‌کنند.

وضعیت زندگی در قبرس جنوبی

اگر بخواهیم به وضعیت قبرس جنوبی در دوران پس از جنگ اشاره کنیم، باید بگوییم که این کشور توانست در مدت زمان کمتری به رشد و توسعه برسد. درواقع تسلطی که کشور یونان بر این کشور داشت باعث این رشد و ترقی شد. رشد وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی مردم به شکلی بود که امروزه کشور قبرس جنوبی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و توسط تمام کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

کشور قبرس جنوبی در مقایسه با قبرس شمالی توانست در مدت کمتری به این رشد و ترقی برسد. در زمانی که کشور قبرس شمالی هنوز درگیر رفع مشکلات و بکارگیری امکانات و خدمات بود، کشور قبرس جنوبی به عنوان یک عضو رسمی در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت. به همین دلیل هم اقامت این کشور اعتبار زیادی برای سایر کشورهای جهان دارد.

مهاجرت به قبرس شمالی یا قبرس جنوبی!

همانطور که می‌دانید مبحث مهاجرت همیشه یکی از داغ‌ترین مباحثی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول می‌کند. بسیاری از کسانی که با کشورهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی آشنایی ندارند، این سوال در ذهنشان ایجاد می‌شود که مهاجرت به کدام کشور بهتر است؟ یا اصلا تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی چیست؟

خب مسلما تاکنون متوجه شده‌اید که دو کشور قبرس شمالی و جنوبی چه تفاوت‌های با یکدیگر دارند. هرکدام از این کشورها شرایط مختلفی برای پذیرش مهاجرین داشته و اقامت دائمی را طی یک دوره چندساله ارائه می‌دهند. اما پیش از اینکه بدانیم کدام کشور برای زندگی مناسب است، باید بفهمیم که تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی چیست و چگونه می‌توان این پاسپورت را به دست آورد؟

روند دریافت پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

روند دریافت پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی

اولین قدم برای فهمیدن تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، بررسی تمام معیارهای تعیین کننده است. در بخش زیر به بیان این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

اعتبار پاسپورت در بین کشورهای جهان

اولین موردی که باید در تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی به آن اشاره کنیم، اعتبار هرکدام از این پاسپورت ها است. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم کشور قبرس جنوبی توسط بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود. این امر بدین معنی است که اگر کسی پاسپورت کشور قبرس جنوبی را داشته باشد می‌تواند بدون نیاز به ویزا به بیش از 170 کشور سفر کند. این موضوع برای کسانی که اهل سفر به کشورهای اروپایی هستند بسیار مناسب است. زیرا می‌توانند بدون نگرانی به بهترین کشورهای دنیا سفر کنند.

در مقابل، کشور قبرس جنوبی تنها توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. شاید برخی از کشورهای دیگر هم تنها پاسپورت این کشور را قبول داشته باشند، اما قطعا اعتیبار آن مانند پاسپورت قبرس جنوبی نیست. بدین ترتیب اشخاصی که پاسپورت قبرس جنوبی را داشته باشند می‌توانند بدون ویزا فقط به هفت کشور در جهان سفر کنند. آمریکا، انگلیس، ترکیه، استرالیا، تانزانیا، پاکستان و آنگولا همان هفت کشوری هستند که پاسپورت کشور قبرس شمالی را قبول دارند.

روند دریافت پاسپورت

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، روند دریافت پاسپورت است. کشور قبرس شمالی به صورت کلی شرایط آسان‌تری را برای پذیرش مهاجرین خود در نظر گرفته است. به‌صورتی که اشخاص می‌توانند از طریق روش‌های مانند سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در قبرس شمالی، به این کشور مهاجرت کنند. سپس می‌توانند با داشتن کارت اقامت، مدتی را در این کشور سکونت کرده و پس از طی شدن مدت زمانی مشخص، پاسپورت کشور قبرس شمالی را به دست بیاورند. از آنجایی که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با شیوه‌های مختلف از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است، بسیاری از مهاجرین از همین شیوه استفاده می‌کنند.

در مقابل، شرایط کشور قبرس جنوبی برای پذیرش مهاجر و ارائه پاسپورت دائمی کمی مشکل‌تر است. در کشور قبرس جنوبی شخص باید علاوه بر انتخاب یک شیوه درست برای مهاجرت، مدارک هویتی، مدارک مبنی بر عدم سوءپیشینه و سایر مدارک لازم را به سفارت این کشور ارائه دهد. سپس با تعیین نوبت مصاحبه و انجام آن، سفارت قبرس جنوبی رای خود را برای رشد یا قبول شدن درخواست ویزا ارائه می‌دهد. در این کشور هم مانند قبرس شمالی شخص باید مدتی زمانی بین 7 تا 11 سال را در این کشور اقامت داشته باشد تا بتواند پاسپورت و اقامت دائمی قبرس جنوبی را به دست بیاورد.

هزینه دریافت پاسپورت

مورد دیگری که در تعیین تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی نقش دارد، هزینه‌های مربوط به دریافت پاسپورت است. هزینه دریافت پاسپورت قبرس شمالی با حدود چند هزار دلار انجام پذیر است. در صورتی که برای دریافت پاسپورت قبرس جنوبی اشخاص باید هزینه‌های میلیون دلاری را پرداخت کنند. درواقع می‌توان گفت هزینه دریافت پاسپورت قبرس شمالی کمتر از پاسپورت قبرس جنوبی است.

رته‌بندی پاسپورت از نظر جهانی

آخرین مورد از تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، رتبه‌بندی پاسپورت‌ها است. در این قضیه کشور قبرس جنوبی با اختلاف عملکرد بهتری نسبت به قبرس شمالی دارد. درواقع پاسپورت قبرس جنوبی در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفته و یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است.

چگونه می توان به کشورهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی مهاجرت کرد؟

در ابتدا مقاله به این نکته اشاره کردیم که امروزه مهاجرت ذهن بسیاری از اشخاص را به خود درگیر کرده است. دلیل این امر این است که امروزه بسیاری از مشاورین وجود دارند که با ارائه مشاوره‌های غلط، مانع از دریافت اقامت کشور قبرس شمالی یا قبرس جنوبی می‌شوند. به همین دلیل اشخاص فکر می‌کنند مهاجرت به قبرس شمالی و قبرس جنوبی فرایند سخت و دشواری دارد. درواقع شرایط ارائه پاسپورات را هم می توان یکی از موارد تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی در نظر گرفت…

اما برخلاف این باور، برای مهاجرت به این دو کشور شرایط بسیار راحتی وجود دارد. درواقع اشخاص می‌توانند از طریق روش‌های مانند سرمایه‌گذاری، خرید ملک، تحصیل، ازدواج و حتی ایجاد کسب و کار، اقامت هرکدام از دو کشور قبرس شمالی و جنوبی را به دست بیاورند. از آنجایی که امروزه رشد اقتصادی کشور قبرس شمالی بسیار مساعد بوده، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری یکی از سودمندترین فعالیت‌های اقتصادی است که علاوه بر ایجاد سرمایه‌گذاری بلند مدت در قبرس و رسیدن به سود عالی، اقامت این کشور را هم به همراه دارد.

مقایسه پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی

برای اینکه بدانیم پاسپورت کدام کشور بهتر است یا باتوجه به شرایطی که داریم، پاسپورت کدام کشور را به دست بیاوریم، باید باتوجه به تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، این دو پاسپورت را با یکدیگر مقایسه کنیم.

پاسپورت کشور قبرس شمالی شاید در سرتاسر جهان اعتبار نداشته باشد، اما برای کسانی که به کشور ترکیه رفت و آمد دارند بسیار مناسب است. زیرا این دو کشور ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و پاسپورت قبرس برای کشور ترکیه اعتبار زیادی دارد. علاوه بر آن هزینه دریافت پاسپورت قبرس شمالی کمتر بوده و حتی روند مهاجرت به این کشور هم آسان‌تر است.

اما در مقابل، برای کسانی که قصد سفر به سایر کشورهای اروپایی را داشته باشند، پاسپورت قبرس جنوبی مزیت‌های بیشتری دارد. پاسپورت قبرس جنوبی توسط تمام کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده و اشخاص برای سفر به آن کشورها نیاز به اخذ ویزا ندارند. همین روند عدم نیاز به دریافت ویزا باعث کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. شاید هزینه دریافت پاسپورت قبرس جنوبی بیشتر از قبرس شمالی باشد، اما ویزای قبرس جنوبی اعتبار بیشتری دارد.

پاسپورت کدام کشور بهتر است؟

با بیان این اطلاعات درمورد تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی، احتمالا این سوال در ذهن بسیاری ایجاد می‌شود که پاسپورت کدام کشور بهتر است؟ خب مسلما این امر چیزی نیست که کسی بتواند با قطعیت درمورد آن حرف بزند. زیرا هرکس هدف مشخصی از دریافت پاسپورت قبرس شمالی یا جنوبی دارد. اما باتوجه به نکاتی که در قسمت قبل بیان شد، احتمالا می‌دانید که باتوجه به شرایط خودتان، برای دریافت پاسپورت کدام کشور اقدام کنید.

نکته مهمی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که هیچگاه تجربه شخصی اشخاص دیگر را در روند دریافت پاسپورت خود دخیل نکنید، زیرا امکان دارد هدف آن شخص از دریافت پاسپورت با هدف شما متفاوت باشد و اصلا از روش دیگری برای دریافت پاسپورت اقدام کرده باشد. برای دریافت پاسپورت تنها با وکیل‌های ماهر و اشخاص باتجربه در این عرصه مشورت کنید.

اعتبار پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

اعتبار پاسپورت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

کلام پایانی

با بیان تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی احتمالا می‌دانید که شرایط زندگی در کدام کشور سازگاری بیشتری با آرزوهای شما داشته و چگونه می‌توانید پاسپورت هر کشور را به دست بیاورید. پس اگر قصد رسیدن به زندگی رویایی خود را دارید، حتما برای دریافت اقامت کشور موردنظر خود اقدام کنید. زیرا زندگی در هرکدام از این کشورها می‌تواند تغییرات بزرگی را در روند رسیدن شما به آرزوهایتان ایجاد کند. همچنین می‌توانید در این مسیر برای آگاهی بیشتر از تفاوت پاسپورت قبرس شمالی با قبرس جنوبی از راهنمایی و مشورت‌های مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.