راه‌های سفر به قبرس شمالی

راه‌های سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی، مقصدی محبوب برای سفر و تفریح است که در سال‌های گذشته توانسته حجم وسیعی از توریست‌‌ها و گردشگران را به سمت خود جلب کند. این کشور جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه است که جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. به سبب موقعیت و شرایط خبوی که در این کشور وجود دارد، امروزه زندگی در قبرس شمالی به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های مهاجرتی تبدیل شده است. اما بهتر است پیش از اینکه کسی به این کشور مهاجرت کند، سفری کوتاهی به قبرس داشته و از شرایط زندگی در این کشور مطلع شود. حال به‌نظر شما بهترین راه‌های سفر به قبرس شمالی چیست؟

راه‌های سفر به قبرس شمالی بسیار متفاوت است. درواقع سه راه اصلی وجود دارد که می‌تواند اشخاص را از هر کشوری به کشور قبرس شمالی برساند. از آنجایی که در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان کشور قبرس را برای سفر و حتی مهاجرت انتخاب کرده‌اند، بیشتر مهاجرین و توریست‌های این کشور از سمت ایران هستند. درواقع بالا بودن کیفیت زندگی در قبرس شمالی باعث شده که ایرانیان به زندگی در این کشور علاقه‌مند شوند.

حال اگر به هر دلیلی به سفر به قبرس شمالی علاقه‌مند شده‌اید، اما نمی‌دانید که از چه راهی به این کشور سفر کنید، حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید. زیرا قرار است در این مقاله بهترین راه‌های سفر به قبرس شمالی را معرفی کنیم.

سفر به قبرس شمالی، راهی برای رهایی از مشغله

هنگامی که از هیاهو و روزمره‌های سنگین خود خسته‌ می‌شوید چه کاری انجام می‌دهید؟ مسلما مسافرت رفتن یکی از جذاب‌ترین کارهای است که می‌تواند تغییرات زیادی را در روحیه انسان ایجاد کند. مخصوصا اگر این سفر به شهر یا کشوری باشد که شخص تاکنون تجربه سفر به آن را نداشته باشد. کشور قبرس شمالی همان کشوری است که سفر به آن می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در روحیه انسان داشته باشد. اما به‌نظر شما چرا در سال‌های اخیر علاقه توریستان نسبت به سفر به این کشور بیشتر شده است؟

در سال‌های گذشته، کشور قبرس به دلایل مختلف با کمبودها و مشکلات بسیار زیادی مواجه بود. به‌صورتی که شهروندان این کشور برای رفع ابتدایی‌ترین نیازهای خود مجبور به طی کردن مسافت‌های بسیار طولانی بودند. به مرور زمان و درست در شرایطی که زندگی در این کشور کمی بهتر شد، دولت قبرس توانست امکانات و خدمات بیشتری را در شهرهای خود بکار گیرد.

در حال حاضر با وجود امکانات و خدماتی که در شهرهای قبرس شمالی وجود دارد، هرکدام از این شهرها به مقصدی محبوب برای سفر و حتی مهاجرت تبدیل شده‌اند. درواقع کشور قبرس شمالی به دلیل رشد و ترقی که در سال‌های اخیر داشت، توانست به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر تبدیل شود.

بهترین شیوه سفر به قبرس شمالی

بهترین شیوه سفر به قبرس شمالی

راه‌های سفر به قبرس شمالی

شاید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سوالاتی که پیش از سفر در ذهن بسیاری از ما ایجاد می‌شود، این است که چگونه به کشور مقصد سفر کنیم؟ یا برای سفر به قبرس شمالی، هواپیما بهتر است یا خودروی شخصی؟ مسلما سفر کردن با هرکدام از این موارد مزیت‌ها و معایب مشخصی دارد، اما برای اینکه با راه‌های سفر به قبرس شمالی بیشتر آشنا شویم، قصد داریم تمام راه‌های سفر به قبرس شمالی را بررسی کنیم:

سفر هوایی به قبرس شمالی

ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین مورد از راه های سفر به قبرس شمالی، استفاده از هواپیما است. درواقع هنگامی که اسم سفر به کشورهای خارجی را بیان کنیم، نود درصد اشخاص ترجیح می‌دهند که برای سفر خود از هواپیما استفاده کنند. از جمله مزیت‌های این روش می‌توان به سهولت در طی کردن مسیر، عدم نیاز به تهیه لوازم خاص و حتی عدم نگرانی از خطرات یا آسیب‌های ناگهانی اشاره کرد. البته که در پروازهای هوایی هم امکان خطر یا آسیب‌های ناگهانی وجود دارد، اما احتمال آن کمتر از سایر روش‌ها است.

اما اگر بخواهیم درمورد معایب این روش صحبت کنیم، باید بگوییم که هزینه تهیه بلیط هواپیما در مقایسه با سایر راه‌های سفر به قبرس شمالی بسیار گران‌تر است. علاوه بر آن پرواز مستقیمی از تهران به سمت قبرس وجود ندارد، به همین سبب کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید ابتدا به ترکیه سفر کرده و سپس از شهرهای مانند استانبول، آنکارا، آدنا و غیره به سمت قبرس شمالی پرواز کنند.

همچنین اگر کسی از سمت کشورهای اروپایی قصد سفر به این کشور را د اشته باشد، باید در فرودگاه لارناکا که در کشور قبرس جنوبی است وارد جزیره شده و از طریق مرز زمینی وارد کشور قبرس شمالی شود.

سفر زمینی به قبرس شمالی

یکی دیگر از راه‌های سفر به قبرس شمالی، سفر زمینی است. در این شیوه از سفر اشخاص می‌توانند با تهیه بلیط اتوبوس یا خودروی شخصی خود، از طریق شهر خوی وارد کشور ترکیه شوند. پس از آن اگر خودروی شخصی داشته باشند می‌توانند به سمت جنوب ترکیه حرکت کرده و با استفاده از کشتی، خودروی خود را وارد کشور قبرس شمالی کنند.

البته لازم به ذکر است که برای استفاده از خودروی شخصی اشخاص باید گواهینامه بین المللی داشته باشند و تمام امور مربوط به بیمه خودرو را تکمیل کنند. اگر بخواهیم به تفاوت‌های سفر زمینی با سفر هوایی اشاره کنیم، این روش هزینه کمتری دارد، اما مدت زمانی که طول می‌کشد تا اشخاص به قبرس شمالی برسند بسیار بیشتر است.

سفر دریایی به قبرس شمالی

اما یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین راه‌های سفر به قبرس شمالی، سفر دریایی است. در این شیوه از راه که تقریبا مشابه روش زمینی است، اشخاص باید مسیرهای مشخصی را به صورت زمینی طی کرده و پس از رسیدن به کشور ترکیه، به بندر مرسین مراجعه کنند. در آنجا می‌توانند با سوار شدن در کشتی خود را به شهر گیرنه یا فاماگوستا برسانند.

سفر با کشتی به کشور قبرس شمالی جذابیت‌های بسیار زیادی دارد که قطعا می‌تواند نگاه هرکسی را به سمت خود خیره کند. بازدید از امواج زیبای مدیترانه و نفس کشیدن در آب و هوای مطلوب این منطقه قطعا می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای توریست‌ها داشته باشد. به همین سبب هم سفر دریایی به قبرس شمالی جذابیت‌های بسیار زیادی دارد.

سفر تفریحی به قبرس شمالی

سفر تفریحی به قبرس شمالی

هزینه های انواع شیوه های سفر به قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین مواردی که درمورد راه‌های سفر به قبرس شمالی مطرح می‌شود، مربوط به هزینه‌های این راه‌ها است. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به این امر اشاره کنیم، باید بگوییم که گران‌ترین شیوه سفر به قبرس شمالی، سفر هوایی به این کشور است. در مقابل هزینه‌های مربوط به شیوه سفر زمینی و سفر دریایی تقریبا با یکدیگر یکسان هستند.

البته دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود اشخاص بدون درنظر گرفتن هزینه‌های مربوط به هر شیوه، روش دیگری را برای سفر انتخاب کنند. حال اگر شما قصد سفر به کشور قبرس شمالی را داشتید، کدام روش را انتخاب می‌کردید؟

کدام روش برای سفر به قبرس شمالی بهتر است؟

بسیاری از کسانی که تجربه سفر به کشور قبرس شمالی را ندارند، با چنین سوالای روبرو می‌شوند که برای سفر به این کشور کدام روش بهتر است؟ مسلما پاسخ به این سوال باتوجه به شرایط هر شخص مشخص می‌شود. در قسمت قبل اشاره کردیم که دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود اشخاص بدون در نطر گرفتن مواردی مانند هزینه های سفر، یک روش مشخصی را انتخاب کنند. خب بیاید برای این جمله یک مثال بزنیم.

تصور کنید که شما ترس از پرواز و یا ترس از ارتفاع دارد. در چنین شرایطی مسلما نمی‌تواند گزینه پرواز هوایی را برای سفر به قبرس شمالی انتخاب کنید. مسلما در چنین شرایطی به سراغ سفر زمینی یا دریایی می‌روید. در سمت دیگر حتی ممکن است بسیاری از اشخاص ترس از اقیانوس داشته باشند. پس مسلما باید از بین روش هوایی و زمینی، یکی را برای سفر به قبرس شمالی انتخاب کنند.

درواقع اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم که انتخاب شیوه سفر به قبرس شمالی باتوجه به شرایط خود اشخاص انجام می‌شود. درواقع انتخاب راه‌های سفر به قبرس شمالی چیزی نیست که برای عموم مردم یکسان باشد.

با سفر به قبرس، آینده خود را رقم بزنید!

تاکنون به این نکته اشاره کردیم که کشور قبرس شمالی به سبب جاذبه‌های زیبایی که دارد، به عنوان مقصدی محبوب برای سفر‌های توریستی شناخته می‌شود. اما جنبه دیگری از کشور قبرس شمالی، شریط اقتصادی این کشور است. در حال حاضر در دنیای اقتصادی امروز، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بازارهای مالی کشورهای مختلف انجام می‌شود. اما یکی از سودمندترین فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و بازارهای مختلف آن است.

درواقع همانطور که در سال‌های اخیر وضعیت زندگی مردم در کشور قبرس شمالی رشد بسیار خوبی داشته، بازارهای مالی و ملکی آن هم رشد قابل توجهی داشتند. در حال حاضر فعالیت‌های مانند خرید اوراق بهادار، مشارکت در کسب و کارهای مختلف، ایجاد تجارت‌های جدید و حتی خرید ملک در قبرس شمالی از رشد و سود بسیار خوبی برخوردار است. به همین دلیل هم بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی سوددهی بسیار عالی دارد.

از سوی دیگر، یکی از جذاب‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی، اخذ اقامت دائمی این کشور است. بدین صورت که سرمایه‌گذاران، خریداران ملک و حتی صاحبان کسب و کار می‌توانند با مدتی فعالیت اقتصادی در کشور قبرس و بدون ایجاد کردن مشکلی، اقامت دائمی کشور قبرس شمالی را به دست بیاورند. دولت قبرس شمالی برای تشویق اشخاص به سرمایه‌گذاری در این کشور، قابلیتی مانند دریافت اقامت این کشور را به آنها هدیه می‌دهد.

ترس از پرواز به قبرس شمالی

ترس از پرواز به قبرس شمالی

سخن آخر

درست است که سفر به کشوری مانند قبرس شمالی جذابیت‌های زیادی دارد. همچنین آگاهی از راه‌های سفر به قبرس شمالی و انتخاب بهترین شیوه آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما پیش از هرچیز باید بدانیم که سفر و حتی مهاجرت به این کشور می‌تواند تغییرات زیادی را در زندگی اشخاص ایجاد کند. البته که انجام این تغییرات نیاز به آگاهی و شناخت کاملی از شرایط زندگی مردم در کشور قبرس شمالی دارد. به همین سبب توصیه می‌کنیم که حتما پیش از مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور، با انتخاب راه‌های سفر به قبرس شمالی، سفر کوتاهی به این کشور داشته باشید و با تمام شرایط این کشور به خوبی آشنا شوید.

همچنین می‌توانید در این مسیر از راهنمایی‌های مشاورین ما استفاده کنید. برای استفاده از این راهنمایی‌ها می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و بسته به هدفی که دارید، از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید. مشاورین ما در امور مهاجرت، سفر، تفریح و حتی شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شما را یاری خواهند کرد. پس اگر در زندگی خود به دنبال تغییر و تحول هستید، سفری به قبرس شمالی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.