رستوران‌های قبرس شمالی

رستوران‌های قبرس شمالی

محبوب‌ترین مزه غذایی که تاکنون چشیده‌اید و طعم آن را فراموش نکردید چیست؟ قطعا غذاهای هر کشوری می‌تواند جذابیت و طعم مخصوص خود را داشته باشد. کشور قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای آسیایی است که غذاهای بسیار متنوع و جذابی دارد. علاوه بر آن مهاجرینی که تجربه زندگی در قبرس شمالی را داشته‌اند و با سبک غذایی این کشور آشنا هستند، بر این باورند که غذاهای سرو شده در کشور قبرس، مشابه غذاهای ترکی است. اما به نظر شما علت این امر چیست؟

فارغ از اینکه طعم و مزه غذاهای قبرس بسیار لذیذ است، رستوران‌های قبرس شمالی هم بسیار با کیفیت و مناسب هستند. شاید در گذشته مشکلات زیادی در این کشور وجود داشت، اما در حال حاضر رستوران‌های قبرس شمالی به مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌های آسیایی تبدیل شده‌اند. باتوجه به افزایش کیفیت زندگی در قبرس شمالی و بهبود شرایط این کشور، رستوران‌های قبرس شمالی هم شکل بهتری به خود گرفتند.

از آنجایی که قبرس شمالی یک کشور توریستی است، معرفی و بهبود رستوران‌های آن می‌تواند تاثیر زیادی در صنعت گردشگری این کشور داشته باشد. به همین دلیل، دولت این کشور با تاسیس رستوران‌های درجه یک، کیفیت غذاهای خود را افزایش داد و باعث رونق صنعت گردشگری شد. به همین منظور ما قصد داریم در این مقاله، رستوران‌های قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم:

منوهای غذایی در قبرس شمالی

منوهای غذایی در قبرس شمالی

قبرس، مقصدی برای تفریح و سفر و گردش

در سال‌های گذشته کشور قبرس شمالی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود. درواقع اغلب این فراز و نشیب‌ها به سبب وقع جنگ‌ها بود. پس از اتمام جنگ، دولت قبرس برای بهبود شرایط زندگی شهروندان خود، امکانات و خدمات بسیار خوبی را در شهرهای قبرس شمالی بکار برد. یکی از همین امکانات، تاسیس رستوران‌های قبرس شمالی بود. اما به‌نظر شما چرا تاسیس رستوران‌های قبرس شمالی جزو موارد اولویت بود؟

مسلما کشور قبرس شمالی برای رشد و ترقی به بهبود صنعت گردشگری نیاز داشت. به همین جهت هم باید امکانات و خدماتی را در کشور خود بکار می‌گرفت که باعث جذاب توریست شود. یکی از همین امکانات، تاسیس رستوران‌های قبرس شمالی بود. در حال حاضر در کشور قبرس شمالی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، امکانات رفاهی و بناهای تاریخی، رستوران‌های بسیار زیبایی هم وجود دارد.

ذائقه مردم قبرس شمالی

در ابتدا مقاله به این امر اشاره کردیم که اغلب غذاهایی که در رستوران‌های قبرس شمالی سرو می‌شود، غذاهای است که ریشه ترکی دارد. بیاید در این بخش علت این امر را توضیح دهیم. در بخشی از مقاله گفتیم که در پی جنگ‌های بین ترکیه و یونان که در کشور قبرس رخ داده بود، این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی این کشور تحت اختیار کشور ترکیه و بخش جنوبی آن تحت اختیار کشور یونان قرار گرفت.

از آنجایی که مدت زمان زیادی از وقوع این جنگ‌ها می‌گذرد و بسیاری از ترک‌ها در کشور قبرس شمالی زندگی کرده‌اند، ذائقه و خورد و خوراک مردم کشور ترکیه بر مردم قبرس غلبه شده است. حتی اگر اکنون نگاهی به ملیت مردم کشور قبرس بیندازیم، اغلب آنها ترک هستند. به همین سبب پخت و سرو غذاهای ترکی در این کشور رونق زیادی گرفت.

رستوران های قبرس شمالی

همانطور که گفتیم در کشور قبرس شمالی رستوران‌های بسیار جذابی وجود دارد که توانسته توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب کند. درواقع در شرایطی که رستوران‌های بسیار خوبی در کشور قبرس شمالی وجود داشته باشد، توجه توریست‌ها بیشتر به سمت این کشور جذب شده و با سفرهای بیشتر به این کشور، به صنعت گردشگری قبرس شمالی هم کمک می‌کنند. به همین سبب در این بخش به معرفی بهترین رستوران‌های قبرس شمالی می‌پردازیم:

رستوران آمبیانک

اگر به دنبال یک ررستوران دریایی در قلب جزیره قبرس هستید، می‌توانید رستوران آمبیانک قبرس شمالی را امتحان کنید. این رستوران در شهر گیرنه قبرس شمالی وجود دارد. این رستوران با منوی سرشار از غذاهای دریایی، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های قبرس شمالی برای توریست‌ها و گردشگران است. علاوه بر آن محیط بسیار آرام و دنج این رستوران توجه گردشگران را به سمت خود جلب کرده است.

رستوران کیبت استیک هوس

اگر به استیک علاقه‌مند هستید و در میل کردن این غذای محبوب، سلیقه خاصی دارید، اصلا نگران نباشید، زیرا می‌توانید بهترین استیک‌ها را در رستوران کیبت استیک هوس پیدا کنید. این رستوران با فضای بسیار مدنر و جذاب یکی از جذاب‌ترین رستوران‌ها برای طرفداران غذاهای فست‌فودی و استیک است. در این رستوران شما می‌توانید هر نوع استیک را با هر سلیقه‌ای که دارید میل کنید.

بهترین رستوران های قبرس شمالی

بهترین رستوران های قبرس شمالی

رستوران نیازی

تاکنون به این نکته اشاره کردیم که اغلب غذاهای سرو شده در کشور قبرس، غذاهای ترکی هستند. اما رستوران نیازی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های قبرس شمالی است که ترکیبی از غذاهای قبرسی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در این رستوران قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای قبرسی سرو می‌شود. همچنین در تهیه این غذا از مواد غذایی بسیار سالم و تازه استفاده می‌شود.

رستوران آرچ‌وی

رستوران آرچ وی، رستورانی نزدیک به ساحل که از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. این رستوران با داشتن انواع غذاهای ترکی، قبرسی و حتی غذاهای دریایی، محبوب‌ترین رستوران در بین رستوران‌های قبرس شمالی است. این رتوران با فضایی بسیار دنج و آرام جزو محبوب‌ترین رستوران‌های قبرس شمالی در بین گردشگران و توریست‌ها است. شما می‌توانید با هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای بهترین غذاها را در این رستوران میل کنید.

رستوران هندی جاشان

اگر به غذاهای هندی و تند علاقه دارید، رستوران هندی جاشان بهترین انتخاب برای شما است. این رستوران فضای و منو غذایی کاملا هندی دارد. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذاهای هندی را با هر نوع ذائقه‌ای میل کنید. تند‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای هندی در این رستوران سرو می‌شود. به همین دلیل هم این رستوران برای گردشگران و توریست‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رستوران سنت تروپه

کشور قبرس کشوری است که انواع غذاها با هر نوع ریشه و ملیتی در آن پخت و سرو می‌شود. نمونه بارز این حرف رستوران سنت تروپه فرانسوی است. این رستوران ریشه فرانسوی داشته و بسیاری از غذاای فرانسوی در این کشور سرو می‌شود. اصیل‌ترین و باستانی‌ترین غذاهای که در کشور فرانسه سرو می‌شد، در این رستوران پخت و سرو می‌شود. به همین دلیل هم این رستوران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رستوران ماهی مرداب

رستوران ماهی مرداب یکی دیگر از رستوران‌های دریایی در قبرس شمالی است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی با بهترین شیوه پخت در خدمت مشتریان قرار می‌گیرد. غذاهای مانند سوشی، ساشیمی دیگر غذاهای محبوب دریایی در این رستوران طبخ می‌شود. نکته بسیار جالبی که درمورد این رستوران وجود دارد این است که ماهی‌های این رستوران از مردابی که در نزدیکی این رستوران قرار دارد صید می‌شوند.

رستوران ایزیک ماگوسا

رستوران ایزیک ماگوسا که در شهر فاماگوستا قبرس شمالی وجود دارد یکی دیگر از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌های قبرس شمالی است. در این رستوران انواع غذاهای قبرسی و ترکی سرو می‌شود. نکته بسیار مثبتی که درمورد این رستوران وجود دارد این است که هم غذاهای ترکی و هم غذاهای اصیل قبرسی در آن سرو می‌شود. به همین سبب هم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رستوران خانه قبرس

رستوران خانه قبرس هم مانند رستوران ایزیک ماگوسا در شهر فاماگوستا قرار دارد. ماهیت و عملکرد این رستوران به شکل قدیمی بوده و بسیاری از غذاهای قدیمی قبرس شمالی در این رستوران سرو می‌شود. علاوه بر آن، محیط بسیار آرام و دنج این رستوران آرامش زیادی را به انسان منتقل می‌کند. به همین سبب هم رستوران خانه قبرس از محبوبیت زیادی برخوردار است.

انواع غذاهای قبرسی

انواع غذاهای قبرسی

رستوران آسپاوا

اگر از غذاهای فست‌فوی یا سنگینی که در طول سفر میل کردید خسته‌ شده‌اید، یا به دنبال یک غذای رژیمی و کاملا سالم هستید، می‌توانید رستوران آسپاوا را انتخاب کنید. این رستوران با محیطی بی‌نظیر، ارائه دهنده بسیاری از غذاهای سالم و رژیمی است. در این رستوران از سالم‌ترین و تازه‌ترین موارد غذایی برای پخت غذاهای رژیمی استفاده می‌شود. به همین سبب این رستوران متفاوت‌ترین رستوران در کشور قبرس شمالی شناخته می‌شود.

سرمایه گذاری در کشور قبرس!

احتمالا می‌دانید که در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی از رشد و رونق خوبی برخوردار بوده است. سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلفی مانند مشارکت در پروژه‌های مالی، خرید اوراق بهادار، تاسیس تجارت‌های جدید و حتی خرید ملک در قبرس شمالی، اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌کنند. اما یکی از جالب‌ترین و بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، ایجاد شرکت‌ یا تجارت‌های جدید است.

شاید با خود فکر کنید که ایجاد تجارت جدید به معنی تاسیس یک شرکت جدید است، اما منظور ما، تاسیس مغازه‌ای است که بتواند درآمد خوبی داشته باشد و به رشد اقتصادی کشور قبرس کمک کند. باتوجه به افزایش توریست‌ها و گردشگران در کشور قبرس شمالی، تاسیس رستوران می‌تواند راهی خوب برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در این کشور باشد.

قطعا رستوران‌های قبرس شمالی به‌اندازه کافی پاسخگوی نیازهای گردشگران هستند، اما تاسیس یک رستوران ایرانی در قبرس شمالی و طبخ بهترین و لذیذ‌ترین غذاهای ایرانی، می‌تواند جذابیت‌های بسیار بیشتری داشته باشد. به همین سبب، ساخت و تاسیس رستوران‌های ایرانی در قبرس شمالی می‌تواند سوددهی بسیار خوبی داشته باشد.

کلام آخر

رستوران‌های قبرس شمالی با پخت و سرو انواع غذاها، محبوبیت زیادی نزد گردشگران و توریست‌ها پیدا کرده‌اند. درواقع از آنجایی که چشیدن طعم‌های جدید و لذیذ جذابیت‌های زیادی دارد، می‌توان گفت که تاسیس رستوران‌های جدید در قبرس شمالی یک تیر و سه نشان است. هم سوددهی خوبی برای صاحب خود داشته، هم به رشد صنعت گردشگری قبرس کمک می‌کند و هم محبوبیت رستوران‌های قبرس شمالی را افزایش می‌دهد. پس شما می‌توانید با سفر به قبرس شمالی، از طعم لذیذ غذاهای این کشور لذت ببرید و حتی صاحب رستوران خود در این کشور باشید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.