رستوران ایرانی در قبرس شمالی

رستوران ایرانی در قبرس شمالی

هنگامی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، یا مدت طولانی است که در کشور دیگری اقامت دارید، چه چیزی بیشتر‌ از همه شما را هیجان زده می‌کند؟ غذا خوردن همیشه جزو کارهای بسیار محبوبی است که علاوه بر سیر کردن انسان، لذت زیادی را به خون و رگ‌های بدن تزریق می‌کند. مخصوصا اگر پای غذاهای ایرانی وسط باشد. برای بسیاری از مهاجرینی که سال‌ها است زندگی در قبرس شمالی را انتخاب کرده‌اند، یافتن یک رستوران ایرانی در قبرس شمالی بسیار هیجان‌انگیز است.

به همین سبب، قصد داریم با بررسی بهترین رستوران ایرانی قبرس شمالی، ایرانیان مقیم این کشور یا در چشیدن طعم لذیذ غذاهای ایرانی همراهی کنیم. اگر شما هم به آشنایی با این رستوران‌های ایرانی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستید، پس حتما تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

غذاهای محبوب ایرانی

غذاهای محبوب ایرانی

خورد و خوراک و ذائقه مردم قبرس شمالی

اگر بخواهیم درمورد ذائقه و خورد و خوراک مردم قبرس شمالی صحبت کنیم، باید تا حدودی به میزان تاثیر کشور ترکیه در قبرس اشاره داشته باشیم. به زبان ساده‌تر، از آنجایی که سال‌های زیادی کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه بوده، بسیاری از عادت‌های غذایی و ذائقه مردم قبرس، مانند مردم ترکیه است. اگر به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم، غذاهای که در شهرهای قبرس شمالی، رستوران‌های مختلف آن سرو می‌شود، ریشه ترکی داشته و بیشتر در کشور ترکیه محبوبیت دارد.

البته که نمی توان منکر غذاهای بسیار خوشمزه این کشور شد. بسیاری از غذاهای که در رستوران‌های قبرسی پخته و سرو می‌شود جزو غذاهای محبوبی است که نه‌تنها در کشور قبرس، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر هم گاهی پخته می‌شود.

ذائقه ایرانیان و مردم قبرس شمالی

قطعا با ذائقه ایرانیان به خوبی آشنایی دارید. اگر بخواهیم به صورت کلی درمورد ذائقه ایرانیان با مردم قبرس شمالی صحبت کنیم، باید بگوییم که ذائقه مردم این کشور تقریبا مشابه یکدیگر است. در هر دو کشور اغلب از برنج، مرغ و گوشت به‌عنوان سه ماده اولیه غذا استفاده می‌شود.

به همین دلیل رستوران ایرانی در قبرس شمالی برای تهیه مواد اولیه غذاهای خود مشکل چندانی ندارد. زیرا در کشور قبرس شمالی به کشاورزی و استفاده از مواد اولیه سالم و تازه توجه زیادی می‌شود.

رستوران ایرانی در قبرس شمالی

اکنون قصد داریم در این بخش با معرفی بهترین رستوران ایرانی در قبرس شمالی، شما را با بهترین جاهایی که می‌توانید طعم لذیذ غذاهای ایرانی را دوباره امتحان کنید آشنا کنیم:

رستوران یاس

رستوران یاس، یکی از بهترین رستوران ایرانی در قبرس شمالی است که واقع در منطقه لایکوتیا است. منطقه لایکوتیا در شهر نیکوزیا است که یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی محسوب می‌شود. این رستوران دارای غذاهای ایرانی بسیار لذیذ مانند، کباب کوبیده، جوجه کباب، انواع خورشت‌های ایرانی، انواع سالادهای محبوب و البته برنج کاملا ایرانی است.

رستوران لاله

رستوران لاله یکی دیگر از رستوران‌ ایرانی در قبرس شمالی است که قدمت بیشتری دارد. این رستوران به دلیل پخت خورشت‌های بسیار خوشمزه مانند قیمه، قرمه‌سبزی و برنج‌های مانند عدس پلو، از محبوبیت بسیار زیادی در بین ایرانیان برخوردار است. رستوران لاله هم مانند رستوران یاس واقع در شهر نیکوزیا است.

رستوران تهران

اولین چیزی که باعث ایجاد جذابیت برای یک رستوران ایرانی در قبرس شمالی یا هر کشور دیگری می‌شود، فضای سنتی آن است. چیزی که درمورد رستوران تهران کاملا اتفاق می‌افتد. این رستوران دارای دو فضا سرباز و سربسته است که با شکل و معماری سنتی، حس و حال بسیار خوبی را به میهمانان خود منتقل می‌کند.

سرو غذاهای بسیار خوشمزه، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه، قیمت مناسب، معماری جذاب و سرو انواع سالادهای ایرانی از جمله محبوبیت این رستوران جذاب است.

رستوران مجیک تست

اگر بخواهیم یکی از بهترین رستوران ایرانی در قبرس شمالی، و در شهر اسکله را معرفی کنیم، قطعا باید از رستوران مجیک تست نام ببریم. این رستوران واقع در سواحل لانگ بیچ شهر اسکله بوده و دارای ارسال رایگان است. در این رستوران غذاهای بسیار لذیذ مانند چلو گوشت، چلوکباب کوبیده، چلوکباب تابه‌ای ، چلو مرغ سرخ شده ، خورشت قرمه سبزی، خورشت قیمه ، خورشت فسنجان، سوپ جو و انواع سالاد سرو می‌شود.

منوی ایرانی

منوی ایرانی

رستوران مرکز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رستوران مرکز (merkez) در دانشگاه مدیترانه شرقی واقع شده است. درواقع این دانشگاه اغلب برای دانشجویانی که در این دانشکده تحصیل می‌کنند ساخته شده است. اما با این وجود بسیاری از غذاهای ایرانی در آن سرو می‌شود.

رستوران روف

رستوران روف هم مانند رستوران مرکز در دانشگاه مدیترانه شرقی قرار دارد. نکته جالب توجه در مورد این دو رستوران، مدیریت انها است که هر دو ایرانی هستند. به همین دلیل اغلب خورشت‌ها و غذاهای مختلفی که در این رستوران سرو می‌شود کاملا ایرانی است.

رستوران یک طرفه

نوپاترین رستوران ایرانی در قبرس شمالی رستوران یک طرفه یا (tek yok) است. نکته جالب توجه درمورد این رستوران این است که علاوه بر ارسال رایگان، تمام پرسنل آن کاملا ایرانی هستند. به همین دلیل هم غذاهای ایرانی این رستوران با دستپخت بسیار بی‌نظیر پخته می‌شوند.و

کافه تهران

یکی از جالب‌ترین رستوران ایرانی در قبرس شمالی، کافه تهران است. البته که این کافه یا رستوران، به عنوان یک نانوایی سنگکی هم فعالیت دارد. درواقع در کنار سرو تمام غذاهای خود از نان سنگک تازه که همان لحظه در تنور پخته می‌شود استفاده می‌کنند. همین عامل باعث محبوبیت کافه رستوران تهران شده است.

رستوران پرشیا

رستوران پرشیا در شهر گیرنه قبرس شمالی قرار دارد. پرسنل این رستوران کاملا ایرانی بوده و برخورد بسیار خوبی با مشتریان خود دارند. اگر به منو این رستوران نگاهی بیاندازید، انواع خورشت‌های ایرانی، چلوکباب‌ها، سوپ، سالاد و حتی شیرینی‌های بسیار لذیذی پیش روی شما قرار گرفته که انتخاب از بین آنها بسیار دشوار است.

غذا، عاملی مهم در کیفیت زندگی

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، غذا خوردن لذت زیادی را به بدن انسان تزریق می‌کند. مخصوصا برای ایرانیان که از تنوع غذایی بسیار زیاد و جذابی برخوردار هستند. در قبرس شمالی مردم به غذا و نحوه پخت آن اهمیت زیادی می‌دهند. درواقع یکی از دلایل بالا بودن کیفیت زندگی در قبرس شمالی هم همین است. زیرا مردم این کشور غذاهای خود را با عشق و علاقه پخته و برای دیگران سرو می‌کنند.

تاسیس رستوران ایرانی در قبرس، ایده ای پولساز و جذاب

قطعا می‌دانید که در سال‌های گذشته بسیاری از ایرانیان برای دستیابی به زندگی بهتر، به کشور قبرس شمالی مهاجرت کرده‌اند. اما بیشترین روشی که برای مهاجرت به قبرس شمالی استفاده می‌شد، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک در قبرس شمالی بود.

اما یکی از جذاب‌ترین ایده‌های که می‌تواند سود بسیار خوبی هم داشته باشد، تاسیس یک رستوران ایرانی در قبرس شمالی است. درواقع اشخاص می‌توانند با تاسیس رستوران ایرانی در قبرس شمالی، از یک سو کسب‌و کار جدیدی را ایجاد کرده و از هموطنان خود دعوت به کار کنند، هم به سود بسیار عالی برسند و هم پس از مدتی اقامت کشور قبرس را به دست بیاورند. این کار یعنی یک تیر و سه نشان!

رستوران های ایرانی

رستوران های ایرانی

علت محبوبیت غذاهای ایرانی

اصلی‌ترین علت محبوبیت غذاهای ایرانی، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه، و کاملا به‌اندازه است. به زبان ساده‌تر، کسانی که غذاهای ایرانی را در هرکجای جهان، چه قبرس شمالی و چه کشورهای دیگر می‌پزند، کاملا می‌دانند که از کدام مواد اولیه به چه اندازه استفاده کنند. پخت غذای خوشمزه و لذیذی مانند قرمه سبزی به گوشت و سبزی و لوبیا نیاز دارد، پس آشپز باید دقیق بداند که هر کدام این مواد چقدر و به چه صورت استفاده کند.

دیگر عاملی که باعث خوشمزگی غذاهای ایرانی می‌شود، این است که تمام مواد اولیه آن به خوبی باهم پخته شده و به اصطلاح جا بیوفتند. این غذای‌های بسیار خوشمزه در کنار برنج دم کرده ایرانی به قدری لذیذ است که توجه تمام مردم دنیا را به سمت خود جلب می‌کند.

سخن آخر

قطعا رستوران ایرانی در قبرس شمالی از محبوبیت و شهرت بسیار خوبی برخوردار است. غذاهای ایرانی در هرجا جهان محبوب بوده و کشور ایران یکی از بهترین منوهای غذایی را دارد. شما هم اگر در قبرس شمالی سکونت دارید، می‌توانید با رفتن به این رستوران‌های بسیار جذاب، دوباره طعم لذیذ غذاهای ایرانی را چشیده و خاطرات کشور زیبایمان را مرور کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.