زیباترین شهر قبرس شمالی

زیباترین شهر قبرس شمالی

در سرتاسر دنیا، شهرهای مختلف با جاذبه‌های گردشگری و بسیار زیبا، هرساله‌ توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. مخصوصا در کشوری مانند قبرس شمالی که جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. تمام کسانی که تجربه زندگی در قبرس شمالی را دارند، بر این باورند که هرکدام از شهرهای قبرس شمالی جذابیت و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. به همین سبب هم در سال‌های اخیر توجه بسیاری از توریست‌ها نسبت به این کشور جلب شده است. هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی با بهترین، و جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، نگاه بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا را به سمت خود جلب کرده‌اند. و به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته شده‌اند.

احتمالا تاکنون چیزهای زیادی درمورد کشورهای گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و سفرهای گردشگران به کشورهای مختلف به گوشتان خورده است. اما در بین تمام این کشورها، کشور قبرس شمالی همان کشوری است که با یک بار سفر به آن، می‌توانید خاطرات آن را تا سال‌ها در ذهن خود نگه‌ داشته و از آن لذت ببرید.

قطعا بسیاری از مردم تجربه سفر به قبرس شمالی را داشته‌اند. اما برای شناختن زیباترین شهرهای قبرس شمالی، بهتر است که نگاهی به یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای این کشور بیاندازیم.

شهرهای قبرس

شهرهای قبرس

قبرس شمالی، مرواریدی در دریای مدیترانه

اگر نام دریای مدیترانه به گوشتان بخورد، اولین کشوری که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ کشور قبرس شمالی یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورهای است که در قلب دریای مدیترانه قرار دارد. کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی در گذشته به یکدیگر متصل بودند، اما با بروز جنگ‌های سال 1974 و حمله کشور ترکیه به این کشور، دو بخش قبرس شمالی و جنوبی از یکدیگر جدا شدند.

پس از جدا شدن این دو بخش، کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه درآمد. با گذشت زمان مشکلات مختلفی در این کشور به وجود آمد. مشکلاتی مانند عدم وجود جاده‌های مناسب، عدم وجود بیمارستان، کلینیک، فروشگاه و مراکز بهداشتی از اصلی‌ترین مشکلاتی بود که شهروندان کشور قبرس شمالی با آن درگیر بودند. همین عوامل باعث شد کیفیت زندگی در قبرس شمالی کاهش چشمگیری پیدا کند.

اما با گذشت مدتی، دولت قبرس شمالی با بکارگیری بهترین و کامل‌ترین خدمات و امکانات در کشور قبرس شمالی، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین کشورهای قبرس شمالی تبدیل کرد. کشوری که دارای شهرهای مجهز و بسیار عالی بوده و هرکدام از شهرهای آن به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شوند. به نظر شما زیباترین شهر قبرس شمالی کدام شهر است؟

زیباترین شهر قبرس شمالی

حال که قرار است درمورد یکی از زیباترین شهر قبرس شمالی صحبت کنیم، باید پیش از هرچیز به این امر اشاره کنیم که تمامی شهرهای قبرس شمالی بسیار زیبا بوده و جاذبه‌های طبیعی مخصوص به خود را دارند. اما شهری در این کشور پرجاذبه وجود دارد که علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبا، تاریخچه قدیمی و بسیار کهنی هم دارد. شهر گیرنه، به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شود.

شهر گیرنه یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای قبرس شمالی است که وقایع و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی در شهر گیرنه، قلعه گیرنه است. این قلعه تاریخچه بسیار جالبی دارد. درواقع این قلعه در قرن 7 و برای جلوگیری از حمله اعراب ساخته شد. در آن سال‌ها حملات و جنگ‌های زیادی در کشور قبرس شمالی رخ می‌داد. مردم قبرس شمالی هم برای دفاع از کشور خود اقدام به ساخت قلعه‌های کردند که امروزه به یکی از اصلی‌ترین بناهای تاریخی در کشور قبرس شمالی تبدیل شده است.

اما سوالی که در ذهن بسیاری از مخاطبان ایجاد می‌شود این است که تاریخچه ساخت شهر گیرنه مربوط به چه زمانی است؟ بسیاری از باستان‌شناسان بر این باورند که تاریخچه ساخت شهر گیرنه قبرس شمالی، مربوط به دوران پارینه سنگی است. علاوه بر آن قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در شهر گیرنه، مربوط به 1500 سال پیش است. به همین سبب هم شهر گیرنه به عنوان قدیمی‌ترین و زیبا‌ترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شود.

بناهای تاریخی در شهر گیرنه قبرس شمالی

همانطور که گفتیم شهر گیرنه قبرس شمالی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. به همین سبب هم به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شود. زیباترین و جذاب‌ترین بناهای تاریخی و طبیعی شهر گیرنه به شرح زیر است:

قلعه گیرنه

قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین بنای تاریخی در شهر گیرنه مربوط به قلعه این شهر است. این قلعه در حدود 1500 سال پیش و برای دفاع از کشور قبرس شمالی ساخته شده است. این قلعه در ورودی بندر گیرنه قرار گرفته و جذابیت زیادی دارد.

قلعه سنت هیلاریون

یکی دیگر از بناهای تاریخی شهز گیرنه، قلعه سنت هیلاریون است. این قلعه در قرن 11 و در ارتقاع 670 از سطح آب قرار گرفته است. این قلعه دارای سه طبقه مجزا بوده که طبقه سوم آن از جذابیت بسیار زیادی برخودار است. زیرا اشخاص می‌توانند در این طبقه تمام شهر گیرنه را زیر پای خود حس کرده و منظره دریای مدیترانه را نگاه کنند.

جذابیت های شهرهای قبرس

جذابیت های شهرهای قبرس

کلیسا بلاپایس

یکی دیگر از بناهای تاریخی در زیباترین شهر قبرس شمالی، کلیسا بلاپایس است. این کلیسا در قرن 13 و در 5 کیلومتری شهر گیرنه قرار گرفته است. زمان ساخت این کلیسا مربوط به دوره پادشاهی پادشاه هوک سوم است. به همین سبب بسیاری از آثار باستانی که در این کلیسا وجود دارد بسیار زیبا و جذاب است.

بندر گیرنه

بندر گیرنه، نگین این شهر است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، مزیت‌های بازرگانی بسیار زیبایی دارد. این بندر در 70 کیلومتری کشور ترکیه قرار گرفته و به همین سبب هم برای صنعت بازرگانی کشور قبرس شمالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

امکانات رفاهی در شهر گیرنه قبرس

زیباترین شهر قبرس شمالی باید علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبا، امکانات و خدمات رفاهی مناسبی هم داشته باشد. درواقع همین امکانات است که می‌تواند توریست‌ها را به سمت این شهر جذب کند. امکانات و خدماتی که در شهر گیرنه وجود دارد به صورت زیر است:

  • غواصی
  • قایق سواری
  • پاراسل
  • گردش دریایی
  • بناهای طبیعی

شهر گیرنه، برترین شهر از شهرهای توریستی قبرس شمالی

قطعا کسانی که قصد سفر به زیباترین شهر قبرس شمالی را دارند، به خوبی هم می‌دانند که برای اقامت در این شهر نیاز به یک هتل خوب و امن دارند. نکته مهمی که درمورد گیرنه، زیباترین شهر قبرس شمالی وجود دارد این است که هتل‌های این شهر امکانات و خدمات بسیار مناسبی دارد. البته که تمامی هتل‌های قبرس شمالی امکانات و خدمات خوبی دارند، اما از آنجایی که شهر گیرنه قبرس شمالی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است، وجود هتل‌های مناسب و امن از بهترین پوئن‌های مثبت این شهر است.

اقامت در هتل‌های شهر گیرنه قبرس شمالی، مانند هتل لرد پالاس، مریت رویال پرمیوم، مریت رویال وغیره از بهترین کارهای است که توریست‌ها می‌توانند برای سفر خود انجام دهند. این هتل‌ها علاوه بر اقامت امن، باعث لذت بردن از سفر و استفاده از امکانات و خدمات رفاهی آن می‌شود.

شهر گیرنه، شهری با شرایط اقتصادی عالی!

یکی از بهترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های گیرنه، شرایط اقتصادی و مناسب آن برای زندگی است. این شهر با داشتن شرکت‌ها و برندهای کاری معتبر، شرایط کاری بسیار خوبی را برای ساکنان خود مهیا کرده است. هرچند که بسیاری از شهروندان بر این عقیده‌اند که شرایط کاری در قبرس شمالی نسبتا مناسب است، اما وجود برندها و کسب‌و‌کارهای مختلف در شهر گیرنه باعث شده که ساکنین این شهر موقعیت کاری خوبی داشته باشند.

اما نکته مثبت شهر گیرنه که به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شود، فقط وجود شرایط کاری خوب نیست. بلکه در این شهر شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و حتی مهاجرت وجود دارد. به‌صورت کلی امروزه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی از سود بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر آن برای سرمایه‌گذاری هم روش‌های مختلفی وجود دارد.

برای مثال خرید ملک در قبرس شمالی یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. درواقع قیمت ملک در شهر گیرنه بسیار مناسب بوده و به همین سبب بسیاری از سرمایه‌گذاران برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند. وجود چنین شرایطی در شهر گیرنه باعث شده که این شهر در عین زیبا‌ترین شهر قبرس شمالی، به پررونق‌ترین شهر این کشور هم تبدیل شود.

شهرهای زیبای قبرس شمالی

شهرهای زیبای قبرس شمالی

نتیجه گیری

کشور قبرس شمالی شهرها و بخش‌های متفاوتی دارد. هرکدام از شهرهای این کشور جاذبه‌های طبیعی و منابع بسیار عالی برای زندگی دارند. شهر گیرنه، که به عنوان یکی از زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته می‌شود، اکنون به عنوان نگینی در این کشور شناخته می‌شود. زیرا از یک سو هم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی در آن وجود داشته و هم شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارد.

زیبا‌ترین شهر قبرس شمالی همان شهری است که بتواند در عین نمایش جذابیت‌های خود، مناسب‌ترین شرایط را برای شهروندان خود ایجاد کند. شهر گیرنه همان شهری است که به دلیل وجود نکات مثبت و درجه یک، به عنوان زیباترین شهر قبرس شمالی شناخته شده و به همین سبب بسیاری از مردم به زندگی در این شهر علاقه‌مند هستند.

اگر از زندگی روتین خود خسته‌ شده‌اید و به دنبال شرایط جذاب‌تری برای زندگی هستید، می‌‌توانید زندگی در شهر گیرنه که یکی از زیباترین شهرهای این کشور است را برای مهاجرت انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی‌ها و مزیت‌های شهر گیرنه و چگونگی مهاجرت به کشور قبرس شمالی، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.