سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی

سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی

امروزه شیوه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که هرکدام از آنها مزیت‌های بسیرا زیادی دارند. مخصوصا اگر این سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی مانند قبرس اروپایی انجام شود! آیا تاکنون چیزی درمورد قبرس اروپایی به گوشتان خورده است؟ آیا از وضعیت سرمایه‌گذاری در این کشور اطلاعی دارید؟ تاکنون بارها و بارها درمورد زندگی در قبرس شمالی، کیفیت زندگی در قبرس شمالی و موضوعات مربوط به آن صحبت کرده‌ایم. اما سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

قبرس شمالی تاکنون مقصد بسیار جذابی برای بسیاری از توریست‌ها و گردشگران بوده است. اما از آنجایی که هدف بسیاری از اشخاص از سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی، اخذ اقامت یا سایر موارد است، بد نیست درمورد قبرس اروپایی هم اطلاعات مفیدی داشته باشیم. به همین جهت در این مقاله با سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی و بهترین شیوه‌های آن آشنا می‌شویم.

قبرس اروپایی

قبرس اروپایی

قبرس اروپایی

شاید بسیاری از اشخاص با قبرس اروپایی آشنایی نداشته باشند یا ندانند کدام کشور قبرس، به عنوان قبرس اروپایی شناخته می‌شود. کشور قبرس جنوبی یا همان قبرس اروپایی، یکی از بهترین کشورهای است که در طی سال‌های اخیر رشد و توسعه بسیار خوبی داشته است. البته اگر بخواهیم به صورت دقیق به تاریخچه کشور قبرس ارواپیی اشاره کنیم، باید بگوییم که این کشور پس از جنگ‌های سال 1974، از کشور قبرس شمالی جدا شد. درواقع هم کشور قبرس شمالی و هم قبرس جنوبی یک کشور مستقل بودند که پس از جنگ‌ها و حمله‌های دو کشور ترکیه و یونان، از یکدیگر جدا شدند.

پس از این جنگ‌ها، کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه بود. همچنین کشور یونان بر کشور قبرس جنوبی تسلط پیدا کرد. به مرور زمان جمهوری قبرس مدیریت و کنترل کشور قبرس جنوبی را به دست گرفت. سرعت تغییر و تحول در قبرس جنوبی بسیار بیشتر بود و این کشور توانست در مدت زمان مناسبی به رشد و توسعه بسیار خوبی برسد. برخلاف شهرهای قبرس شمالی که در مدت زمان طولانی مجهز به امکانات مختلف شدند، شهرهای قبرس اروپایی در مدت زمان کمی بیشترین و بهترین امکانات را به دست آوردند. علاوه بر آن، توانست عضو اتحادیه اروپا شود. به همین جهت به قبرس جنوبی، قبرس اروپایی هم گفته می‌شود.

شرایط زندگی در قبرس اروپایی

پیش از اینکه بخواهیم مفصلا به سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی بپردازیم، باید به شرایط زندگی در این کشور اشاره‌ای داشته باشیم. وضعیت اقتصادی و میزان درآمد مردم در کشور قبرس جنوبی به شکلی است که می‌توان گفت عموم مردم درآمد مناسبی داشته و حتی روتین اقتصادی کشور قبرس جنوبی کاملا مشخص شده است. علاوه بر آن بازارهای مالی و ملکی این کشور فعالیت خوبی داشته و بسیاری از سرمایه‌گذاران به اشتغال در این بازارها علاقه‌مند هستند.

وجود شرایط کاری مناسب، فرصت‌های شغلی متعدد، بازارهای پررونق و استفاده از منابع طبیعی و انسانی جزو مهم‌ترین عواملی است که شرایط زندگی در قبرس شمالی را بسیار بهتر کرده است. به همین دلیل هم بسیاری از کسانی که قصد دارند با سرمایه‌گذاری در بازار ملکی، به سوددهی بسیار عالی برسند، سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی را انتخاب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی

اکنون زمان آن است که درمورد سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی و شیوه‌های مختلف آن صحبت کنیم. حتما می‌دانید که سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی و درآمد اشخاص داشته باشد. به همین جهت هم روند آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

سرمایه‌گذاری با خرید ملک

اولین مورد از سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی، خرید ملک است. همانطور که خرید ملک در قبرس شمالی سوددهی بسیار خوبی دارد، خرید ملک در قبرس اروپایی از سوددهی بسیار بهتری برخوردار است. درواقع می‌توان گفت که حتی خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی از ارزش بسیار بالاتری هم برخوردار است.

زیرا ملک‌های این کشور ارزش بسیار زیادی داشته و مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. فرقی نمی‌کند که ملک‌های قبرس اروپایی چه نوعی باشند، با هر متراژ و هر مشخصاتی قیمت‌های بسیار عالی دارند.

چگونگی سرمایه گذاری در قبرس جنوبی

چگونگی سرمایه گذاری در قبرس جنوبی

سرمایه‌گذاری‌های تجاری

دومین مورد از سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی، سرمایه‌گذاری‌های تجاری است. در این نوع سرمایه‌گذاری اشخاص با مشارکت در پروژه‌هی مختلف، در سود هر پروژه سهیم خواهند بود. روال این نوع از سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بدین صورت است که اشخاص با دریافت ویزای موقع تجاری در قبرس شمالی، سرمایه و دارایی خود را در شرکت‌ها یا پروژه‌های مختلف خرج می‌کنند. پس از مدت زمانی، سود خود را از درآمد و سوددهی آن شرکت‌ها حساب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری با ایجاد کسب‌و‌کار جدید

یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی، سرمایه‌گذاری با ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید است. در این نوع از سرمایه‌گذاری اشخاص خودشان تاسیس کننده کسب‌و‌کار جدیدی هستند. هرچند که میزان درآمد اشخاص از کار کردن برایشرکت‌های مختلف کاملا مناسب است. اما سرمایه‌گذاران با ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید، هم از هموطنان خود دعوت به همکاری کرده و هم سوددهی بیشتری را برای خود به ارمغان می‌آورند.

مزیت های سرمایه گذاری در قبرس اروپایی

در قسمتی از مقاله به این نکته اشاره کردیم که اقتصاد کشور قبرس جنوبی رشد خوبی داشته و اکنون به روند مشخصی رسیده است. اما این عامل باعث نشده که دولت قبرس جنوبی از سرمایه‌گذاران خود حمایت نکند. به زبان ساده‌تر، دولت قبرس جنوبی با وجود اقتصاد خوبی که دارد، از سرمایه‌گذاران حمایت زیادی می‌کند. سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی مانند سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یکی از فعالیت‌های بسیار سودآور است که می‌تواند تاثیر زیادی در رشد کشور داشته باشد.

البته که این موضوع فقط یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی است. دیگر موضوعی که می‌توان از آن به نام مزیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی نام برد، اخذ راحت‌تر اقامت در کشور قبرس جنوبی است. همانطور که گفتیم کشور قبرس جنوبی از سرمایه‌گذاران خود حمایت زیادی می کند، بدین جهت سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور، اقامت دائمی خود را به دست بیاورند.

اخذ اقامت با سرمایه گذاری در قبرس جنوبی

در قسمت قبل بدین نکته اشاره کردیم که دولت قبرس جنوبی برای حمایت از سرمایه‌گذاران خود، یا حمایت‌های مالی کرده و یا طی روند ساده‌تری، اقامت این کشور را به آنها ارائه می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این روند آسان، مانند روند اخذ اقامت در کشور قبرس شمالی هم نیست. روند اخذ اقامت در کشور قبرس جنوبی از طریقر سرمایه‌گذاری، به واسطه سفارت این کشور انجام می‌شود.

درواقع مهاجرین باید با تحقیق درمورد زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مدارک خود را مهیا کرده و به همراه فرم درخواست اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، به سفارت قبرس جنوبی در ایران ارائه دهند. پس از آن مامورین سفارت مدارک را بررسی کرده و نوبتی را برای مصاحبه حضوری تعیین می‌کنند.

طی این مصاحبه سوالاتی راجع به هدف از مهاجرت، زمینه سرمایه‌گذاری وغیره پرسیده می‌شود. سپس مدارک اشخاص که شامل مواردی مانند: مدارک بانکی مبنی بر گردش مالی مناسب، مدارک هویتی، مدارک سوءپیشینه وغیره به صورت کامل بررسی می‌شود. پس از گذشت چندروزف سفارت پاسخ خود را مبنی بر رد یا قبول بودن درخواست اقامت ارسال می‌کند.

آیا سرمایه گذاری در قبرس اروپایی سودمند است؟

اگر بخواهیم به‌صورت ساده درمورد کشور قبرس جنوبی سخن بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که این کشور در حال حاضر توسط بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده و حتی عضو اتحادیه اروپا است. به همین جهت سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی و داشتن اقامت آن، به سرمایه‌‌گذاران کمک می‌کند که به هر کشور دیگری مهاجرت کرده و زندگی پرهیجان‌تری را تجربه کنند.

از سوی دیگر شرایط اقتصادی و بازارهای مختلف این جامعه از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند. این کشور به سبب شهرت جهانی که دارد، برای بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان شناخته شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی سود خوبی خواهد داشت.

قبرس جنوبی

قبرس جنوبی

سخن پایانی

اگر اهل ریسک باشید حتما می‌دانید که فعالیت‌های مانند سرمایه گذاری، آنهم در کشورهای خارجی با بازارهای مالی مختلف، ریسک‌های مختلفی دارد. اما به‌هر صورت سود خوبی هم دارد که نمی‌توان منکر آن شد. پس اگر در زمان و عرصه‌ی درستی این سرمایه‌گذاری انجام شود، قطعا هرکسی می‌تواند به سود بسیار عالی برسد. شما هم اگر به سرمایه‌گذاری در قبرس اروپایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.