سفارت قبرس شمالی در ایران

سفارت قبرس شمالی در ایران

در سرتاسر دنیا برای بهبود روابط میان کشورها، مراکز سیاسی خاصی تاسیس می‌شد. این مراکز تحت عنوان سفارت فعالیت خود را آغاز می کردند. از آنجایی که مردم ایران در سال‌های اخیر به زندگی در قبرس شمالی علاقه پیدا کرده‌ بودند، و از سوی دیگر روابط این دو کشور کاملا مساعد بود، سفارت قبرس شمالی در ایران تاسیس و شروع به کار کرد.

البته که تاسیس سفارت قبرس شمالی در ایران مربوط به سال‌های پیش است. اما به صورت کلی زمانی که روابط دو کشور بهتر شد و بسیاری از ایرانیان به کشور قبرس شمالی مهاجرت کردند، فعالیت‌های سفارت قبرس شمالی در ایران به شکل گسترده‌تری ادامه پیدا کرد. به‌نظر شما نقش سفارت قبرس شمالی در ایران چیست؟

سفیران قبرس در ایران

سفیران قبرس در ایران

سفارت چیست؟

قطعا اغلب ما با معنی و مفهوم سفارت آشنایی داریم. سفارت همان مراکز سیاسی و بین المللی است که برای رفع شکلات یا دغدغه مهاجرین هر کشور و ایجاد روابط بهتر در میان دو کشور تاسیس شده است. اصلی‌ترین وظیفه سفارت، تقویت روابط بین المللی و بهبود روابط اجتماعی یا سیاسی بین کشورهای مختلف است. نقش سفارت دقیقا جایی مشخص می‌شود که مهاجرین یک کشور برای بازگشت به کشور خود یا بسیاری از امور دیگر، نیاز به راهنمایی داشته باشند.

درواقع مامورین سفارت با حمایت از شهروندان خود، به آنها این امکان را می‌دهند که از تمام حق و حقوق خود به صورت کامل استفاده کنند. همانطور که گفتیم، از آنجایی که بسیاری از ایرانیان با کیفیت زندگی در قبرس شمالی آشنایی داشته و به زندگی در این کشور علاقه دارند، یا حتی بسیاری از شهروندان قبرس شمالی در ایران زندگی می‌کنند روابط بین این دو کشور بسیار مساعد است. به همین سبب سفارت قبرس شمالی در ایران نقش مهمی در تقویت این روابط دارد.

اصلی ترین بخش های سفارت قبرس شمالی

سفارت قبرس شمالی در ایران به سه بخش سیاسی، بازرگانی و کنسولی تقسیم می‌شود. در قسمت زیر اصلی‌ترین وظایف هر بخش را بیان کرده‌ایم:

بخش سیاسی

بخش سیاسی سفارت قبرس شمالی در ایران وظیفه پشتیبانی از شهروندان قبرسی را بر عهده دارد. همچنین تقویت روابط سیاسی، گفت‌وگو درمورد تحریم‌های علیه قبرس، پیگیری مسائل امنیتی و حقوق بشر، حقوق شهروندان قبرسی در ایران وغیره از اصلی‌ترین وظایف بخش سیاسی سفارت قبرس شمالی در ایران است. البته لازم به ذکر است که تمام این وظایف با مذاکره و مشارکت سایر بخش‌های سفارت انجام می‌شود.

بخش بازرگانی

بهترین بخشی که می تواند روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قبرس شمالی و ایران را تسهیل کند، بخش بازرگانی است. در این بخش تمام روابط تجاری، اقتصادی و شرایط کاری بررسی شده و به بهبود انها کمک می‌شود. نکته بسیار جالبی که درمورد این بخش وجود دارد این است که بخش بازرگانی سفارت قبرس شمالی در ایران بسیاری از اطلاعات تجاری کشور قبرس را در اختیار سفیران ایرانی قرار می‌دهد.

به عنوان مثال وجود بهترین شرایط کاری در قبرس شمالی، امکان خرید ملک در قبرس شمالی با بهترین قیمت، زمینه های مختلف سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و رشد یا نزول بازارهای مالی، بهترین زمان سرمایه‌گذاری در بازارها وغیره از اصلی‌ترین اطلاعاتی است که در بخش بازرگانی رد و بدل می‌شود.

علاوه بر آن سفیران این بخش با برگزاری جلسات مختلف بین مامورین و مقامات سفارت قبرس شمالی در ایران، و البته سفیران قبرسی، به بهبود روابط تجاری، بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری وغیره گفت‌وگو می‌کنند. همین عامل باعث رشد اقتصاد قبرس شمالی و ایران شده است.

بخش کنسولی

بخش کنسولی در زمینه حقوق و موارد قضایی فعالیت دارد. به زبان ساده‌تر، این بخش مسئولیت مسایل حقوقی و قضایی شهروندان قبرسی را بر عهده دارد. برای مصال شهروندان قبرسی می‌توانند برای تمددید اقامت یا ویزا خود به این بخش از سفارت قبرس شمالی در ایران مراجعه کنند.

رسیدگی به مسائل مربوط به مهاجرت شهروندان قبرسی و ایرانی، انجام تراکنش‌های مالی شهروندان قبرسی و ایرانی، ارائه مشاوره و راهنمایی حقوقی و قضایی به شهروندان قبرسی و ایرانی برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک وغیره، رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی شهروندان قبرسی در ایران وغیره از اصلی‌ترین وظایف بخش کنسولی سفارت قبرس شمالی در ایران است.

آدرس سفارت قبرس شمالی

آدرس سفارت قبرس شمالی

اطلاعات سفارت قبرس شمالی در ایران

برای دسترسی به سفارت قبرس شمالی در ایران باید اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. در بخش زیر اصلی‌ترین اطلاعاتی که برای دسترسی به سفارت نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • آدرس: جمهوری اسلامی ایران، تهران، زعفرانیه، خیابان رضا علی حسینی، خیابان محمود راضی، پلاک 9
  • کد پستی: 1988934611
  • شماره موقت دفتر سفارت: 02122179913
  • شماره موقت بخش کنسولی: 02122179954
  • شماره موقت دفتر بازرگانی: 02122179862
  • شماره فکس: 02122179859
  • ایمیل دفتر سفارت: tehranembassy@mfa.gov.cy
  • ایمیل بخش کنسولی: tehranconsulate@mfa.gov.cy
  • ایمیل دفتر بازرگانی: stofan@mcit.gov.cy

تعیین وقت در سفارت قبرس شمالی در ایران

کسانی که هر دلیلی قصد مراجعه به سفارت قبرس شمالی در ایران را دارند، باید پیش از هرچیز نوبت قبلی خود را تعیین کنند. درواقع سفارت برای انجام کارهای شهروندان خود، نوبتی را تعیین می‌کند که در همان روز و ساعت شهروندان به سفارت مراجعه کرده و کارهای خود را انجام دهند. تعیین وقت سفارت از طریق تماس تلفنی، ایمیل و شماره تماس‌های دفتر سفارت انجام می‌شود.

البته لازم به ذکر است که پس از تعیین وقت سفارت، شهروندان قبرسی و ایرانی باید در همان ساعت و زمان مشخص به سفارت مراجعه کنند. درواقع فقط تعیین وقت سفارت به صورت آنلاین قابل انجام است، اما برای انجام کارهای مربوط به سفارت، شهروندان باید حضور فیزیکی در سفارت داشته باشند.

اصلی ترین وظایف سفارت قبرس در ایران!

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، اصلی‌ترین وظایف سفارت ایجاد روابط بهتر بین دو کشور است. بر همین اساس، موارد زیر به عنوان اصلی‌ترین وظایف سفارت قبرس شمالی در ایران شناخته می‌شود:

  • تقویت روابط بین المللی و دوجانبه
  • حفظ منافع ملی
  • پشتیبانی از شهروندان قبرسی
  • ارائه خدمات کنسولی، بازرگانی و سیاسی
  • ارائه خدمات دیپلماتیک
  • ترویج تجارت، سرمایه‌گذاری و مشارکت
  • سهولت زندگی برای شهروندان قبرسی در ایران
سفارت قبرس

سفارت قبرس

کلام نهایی

ایجاد سفارت در کشورهای مختلف به منظور ایجاد روابط بهتر و در نهایت صلح جهانی است. فرقی نمی‌کند که کدام شهروندان از یک کشور به کشور دیگری مهاحرت کنند، موسسان سفارت قصد دارند با حمایت از مهاجرین هر کشور، به بهبود کیفیت زندگی و البته روابط بین کشورهای مختلف کمک کنند. از آنجایی که شرایط زندگی در قبرس شمالی و ایران تا حدودی نزدیک به یکدیگر است، بسیاری از شهروندان این دو کشور به زندگی در کشور مقابل خود علاقه دارند.

پس سفارت قبرس شمالی در ایران می‌‌تواند با حمایت از شهروندان قبرسی خود، کیفیت زندگی آنها را بهبود داده و شرایط راحت‌تری را برای زندگی آنها ایجاد کند. شما هم می‌توانید برای مهاجرت به قبرس یا حتی رفع مشکلات مهاجرتی خود، از مشاورین یا مامورین سفارت قبرس شمالی در ایران کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از راهنمای‌های مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کرده و درصورت تمایل به راحتی مهاجرت کنید.