سفر دریایی به قبرس شمالی

سفر دریایی به قبرس شمالی

جذاب‌ترین راهی که برای سفر به کشورهای مختلف یا شهرهای آن تجربه کرده‌اید چیست؟ قطعا سفر دریایی یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های سفر به کشورهای مختلف است که زیبایی‌های زیادی دارد. در این نوع از سفر اشخاص می‌توانند دریای مواج را نگاه کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. آیا شما تاکنون چیزی درمورد سفر دریایی به قبرس شمالی شنیده‌اید؟ به‌نظر شما چگونه می‌توان به‌صورت دریایی به این کشور سفر کرد؟

امروزه کشور قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای گردشگران، توریست‌ها و البته مهاجرین به شمار می‌رود. بسیاری از مردم کشورهای همسایه به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند. البته باید بدین نکته اشاره کنیم که بالا بودن سطح کیفیت زندگی در قبرس شمالی باعث این امر شده است. اما به هر صورت برای سفر به قبرس شمالی شیوه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این شیوه‌ها، سفر دریایی به قبرس شمالی است.

احتمالا بسیاری از مردم نسبت به شیوه سفر دریایی به قبرس شمالی و چگونگی آن اطلاعاتی ندارند. البته خب کاملا طبیعی هم هست، زیرا اغلب کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، سفر هوایی را ترجیح می‌دهند. اما به هر صورت ما قصد داریم در این مقاله با بیان اطلاعاتی درمورد سفر دریایی به قبرس شمالی، یکی از بهترین شیوه‌های سفر به این کشور زیبا را برای شما توضیح دهیم.

سفر با کشتی به قبرس شمالی

سفر با کشتی به قبرس شمالی

مروری بر شرایط گشور قبرس شمالی

اگر اهل مطالعه درمورد تاریخچه کشورهای مختلف باشید، احتمالا می‌دانید که کشور قبرس شمالی یکی از پر فراز و نشیب‌ترین کشورهای است که در طی سال‌های اخیر وقایع مختلفی را پشت سر گذاشت. در سال‌های 1974 دو کشور ترکیه و یونان به این کشور حمله کرده و قصد تصاحب ان را داشتند. پس از مدت زمانی کشور قبرس به دو بخش تقسیم شد که بخش شمالی آن تحت سلطه کشور ترکیه و بخش جنوبی آن تحت سلطه کشور یونان درآمد.

به مرور زمان این سلطه کاهش یافت و دو کشور قبرس شمالی و جنوبی توانستند شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان خود مهیا کنند. البته که کشور قبرس جنوبی در مقایسه با قبرس شمالی در زمان کمتری به رشد و ترقی رسید. در حال حاضر بسیاری از کم و کاستی‌های شهرهای قبرس شمالی جبران شده و این کشور به یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

البته که این محبوبیت صرفا به جهت افزایش امکانات و خدمات این کشور نیست، بلکه رشد صنعت گردشگری منجر به این محبوبیت شد. درواقع قبرس شمالی کشوری است که منابع طبیعی و بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد. به همین جهت هم از نظر تاریخ و تمدن کمبودی نداشته و همین تاریخ و تمدن توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران را به سمت خود جلب کرده است. به همین جهت سالیانه توریست‌های زیادی با شیوه‌های مختلف به این کشور سفر می‌کنند.

سفر دریایی به قبرس شمالی

اگر بخواهید سفری به کشور قبرس شمالی داشته باشید، کدام شیوه را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ مسلما سفر هوایی به کشور قبرس شمالی راحت‌ترین شیوه‌ برای سفر به این کشور است. این شیوه از سفر بسیار راحت بوده و نیاز به هیچگونه کار خاصی ندارد، البته که در مقایسه با سایر روش‌ها هزینه‌های بیشتری دارد. شیوه دیگری از سفر، سفر زمینی به قبرس شمالی است. در این شیوه از سفر اشخاص مسیر بسیار طولانی‌تری را طی می‌کنند، اما قطعا از مسیر شهر به شهر لذت برده و هزینه کمتری را خرج می‌کنند.

اما شیوه سومی از سفر هم وجود دارد که به آن سفر دریایی به قبرس شمالی می‌گوییم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه سفر دریایی به قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های سفر به این کشور است. زیرا این شیوه از سفر از طریق دریا انجام شده و زیبایی‌های محسور کننده‌ای دارد.

در سفر دریایی به قبرس شمالی، بخشی از مسیر با استفاده از اتوبوس یا خودروی شخصی انجام می‌شود. بدین صورت که اشخاص می‌توانند با تهیه بلیط اتوبوس یا با استفاده از خودروی شخصی وارد کشور ترکیه یا شهر وان شده و به سمت جنوب ترکیه حرکت کنند. پس از ان به بندر مرسین می‌رسند. در این بندر برای رسیدن به شهرهای گیرنه یا فاماگوستا، باید از کشتی استفاده کنند.

سفر دریایی به قبرس شمالی بسیار راحت بوده و هیچگونه ترس یا استرس خاصی ندارد، علاوه بر آن اشخاص می‌توانند با سفر دریایی به قبرس شمالی از جذابیت‌های اقیانوس مدیترانه لذت برده طی مدت زمان کوتاهی به کشور قبرس شمالی برسند.

سفر دریایی با خودروهای شخصی!

در قسمت قبل بدین نکته اشاره کردیم که برای سفر از تهران یا شهرهای دیگر تا ترکیه، اشخاص می‌توانند با تهیه بلیط یا ستفاده از خودروی شخصی، خود را به کشور ترکیه برسانند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که این مسیر را با استفاده از خودروی شخصی خود طی کنند. زیرا راحتی بیشتری دارد. بدین ترتیب می‌توانند پس از رسیدن به بندر مرسین، خودروی خود را وارد کشتی کرده و با پرداخت مبلغ مشخصی، خودروی خود را به کشور قبرس شمالی منتقل کنند.

استفاده از خودروی شخصی در کشور قبرس شمالی باعث می‌شود که اشخاص برای تردد در سطح شهر و مسافرت‌های برون شهری مشکلی نداشته باشند و به راحتی از خودروی شخصی خود استفاده کنند.

جذابیت های سفر با کشتی

جذابیت های سفر با کشتی

هزینه سفر دریایی به قبرس شمالی

یکی از نکات مثبتی که باعث رواج بیشتر سفر دریایی به قبرس شمالی شده، مناسب بودن هزینه‌های این شیوه از سفر است. در حالی که برای سفر هوایی به قبرس شمالی باید هزینه‌های زیادی پرداخت کرد، اشخاص می‌توانند با پرداخت 550 لیر، از تهران تا شهر قبرس شمالی را به صورت زمینی و دریایی طی کنند. البته که مقدار دقیق این قیمت در فصول مختلف و روزهای خاص کاملا متفاوت است. اما به‌صورت کلی یک هزینه پایه برای سفر دریایی به قبرس شمالی وجود دارد که حدود 550 لیر است.

آیا سفرهای دریایی خطرناک است؟

با رواج بیشتر سفر دریایی به قبرس شمالی بسیاری از اشخاص تصور می‌کنند که این نوع از سفر خطرات زیادی دارد. زیرا اقیانوس و امواج آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و در هر لحظه امکان طوفانی شدن دریا وجود دارد. در پاسخ به این امر باید بگوییم که تمام سفرهای دریایی به قبرس شمالی یا هر کشور دیگری باتوجه به شرایط جوی انجام می‌شود. درواقع اگر صاحبان بندر یا کشتی بدانند که امکان طوفانی شدن دریا وجود دارد، هیچگاه سفر خود را آغاز نمی‌کنند. علاوه بر آن در طی سفر تمام موارد امنیتی و مراقبتی کاملا وجود داشته و از بروز هرگونه خطر یا آسیب جلوگیری می‌شود.

بهترین کار برای جلوگیری از وقایع ناگهانی!
باتوجه به ترسی که در ذهن بسیاری از اشخاص وجود دارد، بیاید به چند کاری که پیش از آغاز سفر دریایی به قبرس شمالی می‌شود اشاره کنیم. اولین کاری که کاپیتان کشتی یا صاحبان بندار انجام می‌دهند این است که شرایط جوی و آب و هوای منطقه را تا چندین ساعت آینده کنترل کنند. این اشخاص باتوجه به شرایط جوی، بهترین زمان را برای سفر دریایی به قبرس شمالی انتخاب می‌کنند.

علاوه بر آن تمام عوامل نجات دهنده مانند جلیقه غریق نجات، جعبه کمک‌های اولیه و حتی اشخاصی که به پزشکی و یا پرستاری تسلط داشته باشند در کشتی حضور دارند. این عوامل صرفا به این دلیل است که اگر مشکلی پیش آمد، در اولین فرصت به شخص کمک شود. با وجود این کارها تا حد ممکن از بروز خطرات و آسیب‌های نگهانی جلوگیری می‌شود.

پس اگر به دلیل وجود خطراتی مانند غرق یا طوفانی شدن دریا از سفر دریایی به قبرس شمالی وحشت دارید، اصلا نگران نباشید، زیرا در هنگام سفر دریایی تمام این موارد به‌صورت کامل رعایت می‌شود.

سفر دریایی به قبرس و سرمایه گذاری در این کشور!

گاهی اوقات فرقی نمی‌کند که اشخاص به چه شکلی به کشور قبرس سفر می‌کنند، بلکه هدف آنها از سفر به این کشور، انجام یک سرمایه‌گذاری سودمند است. امروزه به سبب رشد بازارهای مالی و ملکی، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی سود بسیار خوبی دارد. این سرمایه‌گذاری در قالب فعالیت‌های مانند خرید اوراق بهادار، تاسیس تجارت‌های جدید، مشارکت در پروژه‌های مالی و ملکی و خرید ملک در قبرس شمالی انجام می‌شود.

درواقع از آنجایی که قبرس شمالی یک کشور کوچک و در حال رشد است، بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به این کشور اعتمادی ندارند یا ترجیح می‌دهند اول سرمایه‌گذاری‌های کوچکی در این کشور داشته باشند. به همین سبب با یک سفر کوتاه به قبرس شمالی، هم از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور بازدید کرده و هم با شرایط اقتصادی این کشور آشنا می‌شوند.

تاکنون بازارهای مالی و ملکی کشور قبرس شمالی توانسته‌اند سوددهی بسیار خوبی برای صاحبان خود داشته باشند .به همین سبب هم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی و استفاده از مزیت‌های مثبت آن علاقه‌مند هستند. این مزیت‌ها شامل مواردی مانند حمایت‌های مالی دولت، سوددهی بسیار عالی و ارائه ساده‌تر اقامت دائمی قبرس شمالی است.

سفر از بنادر مرسین به قبرس شمالی

سفر از بنادر مرسین به قبرس شمالی

نتیجه نهایی

اگر به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز از سفر به کشور قبرس شمالی هستید، یا از شیوه‌های یکنواخت سفر به قبرس خسته شده‌اید، می‌توانید سفر دریایی به قبرس شمالی را تجربه کنید. این شیوه از سفر جذابیت‌های بسیار زیادی داشته و می‌تواند جزو تجربه‌های هیجان‌انگیز شما محسوب شود. شاید بسیاری از اشخاص نسبت به این شیوه ترس و وحشت داشته باشند، اما مطمئن باشید که در طی تمام سفرهای دریایی به قبرس شمالی تمام موارد مراقبتی به درستی رعایت می‌شود. حال می‌توانید برای اطلاع بیشتر از سفر دریایی به قبرس شمالی و حتی سرمایه‌گذاری در این کشور با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.