سفر زمینی به قبرس شمالی

سفر زمینی به قبرس شمالی

بهترین راهی که برای سفر به کشورهای مختلف می‌شناسید چیست؟ یکی از بهترین راه‌های سفر به شهرها و کشورهای دیگر، از طریق سفر زمینی است. درواقع بسیاری از اشخاص برای سفر خود به شهرها و کشورهای دیگر، از ماشین استفاده می‌کنند. اما در استفاده از ماشین و سفر زمینی به کشورهای مختلف چند نکته وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد که امروزه بسیاری از مردم با سفر زمینی به قبرس شمالی می‌روند.

هنگامی که نام سفر به قبرس شمالی به گوشتان می‌رسد، احتمالا چیزهای درمورد سفر با هواپیما به ذهنتان خطور می‌کند. اما در این مقاله ما قصد داریم به یکی دیگر از راه‌های مسافرتی، یعنی سفر زمینی به قبرس شمالی اشاره کنیم. در سال‌های اخیر تمایل بسیاری از مردن نسبت به زندگی در قبرس شمالی افزایش یافته است، به همین دلیل هم پیش از مهاجرت سفر کوتاهی به این کشور دارند که با شرایط آن آشنا شوند. سفر زمینی به قبرس شمالی یکی از بهترین شیوه‌های مسافرتی است که می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای اشخاص رقم بزند.

حال اگر شما هم به سفر زمینی به قبرس شمالی علاقه‌مند شده‌اید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا در این مقاله تمام اطلاعات مربوط به سفر زمینی به قبرس شمالی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سفر به قبرس با خودروی شخصی

سفر به قبرس با خودروی شخصی

قبرس شمالی مقصدی برای آرامش

اگر زمان بیست سال به عقب برمی‌گشت، قطعا قبرس شمالی کشوری دور از دسترس و بدون امکانات بود که کمتر کسی به مهاجرت یا حتی سفر به آن تمایل داشت. در طی سال‌های اخیر با وجود تمام کمبودهای که در این کشور وجود داشته، دولت قبرس سعی در بازسازی کشور خود داشت. در آن زمان اغلب شهرهای قبرس شمالی کمبودهای زیادی داشتند و شهروندان برای رفع نیازهای اولیه خود سختی‌های زیادی را تحمل می‌کردند.

اما در حال حاضر، با بکارگیری خدمات، امکانات و بهترین مراکز در شهرهای کشور قبرس شمالی، این کشور به یکی از جذاب‌ترین مقصد ها برای تفریح و مهاجرت تبدیل شده است. با بالا رفتن کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیاری از کسانی که از شرایط زندگی خود راضی نبودند، این کشور را برای مهاجرت انتخاب کردند. آیا شما تاکنون تجربه سفر به کشور قبرس شمالی را داشته‌اید؟ به‌نظر شما بهترین شیوه برای سفر به قبرس شمالی چیست؟

سفر زمینی به قبرس شمالی

احتمالا هنگامی که نام سفر به قبرس شمالی را می‌شنوید، فکر می‌کنید که سفر به این کشور فقط با هواپیما امکان‌پذیر است، اما خب از آنجایی که همیشه راه‌ها و روش‌های جدیدی برای سفر وجود دارد، در این قسمت می‌توانیم به سفر زمینی به قبرس شمالی اشاره کنیم. سفر زمینی به قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین روش‌های سفر به این کشور است. در سفر زمینی اشخاص می‌توانند از اتوبوس و یا خودروهای شخصی استفاده کنند.

مسیر این نوع سفر کمی طولانی است، اما اگر اشخاص از خودرود شخصی استفاده کنند قطعا خستگی‌های سفر کاهی می‌یابد. در این نوع سفر اشخاص باید پیش از هرچیز، مدارک هویتی و ویزای خود را به همراه داشته باشند. سپس از تهران به سمت تبریز و سپس خوی حرکت کنند. شهر رازی تنها شهر مرزی ایران و ترکیه است که باید به واسطه آن از کشور ایران خارج شده و وارد کشور ترکیه شوند.

پس از اینکه وارد شهر ترکیه شدند، باید به سمت جنوب این کشور حرکت کنند. در قسمت جنوبی این کشور به شهر آدنا و بندر مرسین می‌رسند. پس از رسیدن به بندر مرسین، می‌توانند با دنبال کردن خطی ساحلی، به بندر دو شهر گیرنه و فاماگوستا برسند. البته که برای رسیدن به این دو شهر باید از کشتی استفاده کنند.

شاید با خود تصور کنید که این نوع سفر، یک سفر دریایی به حساب می‌آید، اما خب برخلاف این تصور اغلب مسیر تهران تا قبرس با استفاده از ماشین طی می‌شود. از آنجایی که برای عبور از شهر ترکیه و رسیدن به قبرس راهی جز کشتی و یا هواپیما وجود ندارد، اشخاصی که قصد سفر زمینی به قبرس شمالی را دارند باید خودروی خود را با استفاده از کشتی به کشور قبرس شمالی وارد کنند.

مدت زمان سفر زمینی به قبرس شمالی

اگر بخواهیم مدت زمان سفر زمینی به قبرس شمالی را محاسبه کنیم، باید از کشور مبدا، یعنی ایران زمان‌بندی خود را آغاز کنیم. حرکت از تهران به سمت قبرس شمالی و رسیدن به این مقصد بدون توقف و ترافیک حدود 30 ساعت زمان می‌برد. شاید این مسیر بسیار طولانی و خسته کننده باشد، اما لذت‌های دیگری هم دارد که با پرواز هوایی امکان‌پذیر نیست.

سفر به قبرس با اتوبوس

سفر به قبرس با اتوبوس

سفر زمینی از طریق شهر وان ترکیه

حتما می‌دانید که شهر وان ترکیه یکی از نزدیک‌ترین شهرهای این کشور به کشور ایران است. به همین سبب کسانی که قصد سفر زمینی به قبرس شمالی را دارند، می‌توانند از طریق اتوبوس به شهر وان بروند و پس از آن با استفاده از هواپیما را کشتی خود را به شهر قبرس شمالی برسانند. البته که شهر وان فرودگاه بین المللی نداشته و برای سفر هوایی به قبرس اشخاص باید با شهر‌های انکارا، آدنا یا استانبول بروند. به‌صورت کلی این روش هم یکی از بهترین شیوه‌های سفر زمینی به قبرس شمالی است.

چرا به سراغ سفرهای زمینی می رویم؟

احتمالا تاکنون بارها و بارها با استفاده از خودرو به شهرهای مختلفی سفر کرده‌اید، اما یکی از رایج‌ترین سوالی که احتمالا در ذهن بسیاری از شما رخ می‌دهد این است که چرا کسی باید برای سفر به قبرس شمالی از خودرو شخصی استفاده کند؟ خب دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، اولین دلیلی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بسیاری از اشخاص ترس از پرواز دارند و با پروازهای هوایی استرس و ترس وجود آنها را پر می‌کند. به همین سبب هم برای سفر به کشور و شهرهای مختلف از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند.

دیگر دلیلی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که بسیاری از اشخاص با خودروی شخصی خود احساس راحت‌تری می‌کنند و سفرهای زمینی را به سفر هوایی ترجیح می‌دهند. این دسته از اشخاص با استفاده از خودروهای خود، که حتما خودروهای راحت‌تری هم هستند، به کشور قبرس شمالی یا مقصدهای دیگر سفر می‌کنند.

مقایسه هزینه سفر هوایی و زمینی

یکی از نکاتی مهمی که در سفر هوایی و سفر زمینی به قبرس شمالی بررسی می‌شود، هزینه‌های هرکدام از شیوه‌های سفر است. قطعا می‌دانید که هزینه تهیه بلیط هوایی به کشور قبرس شمالی بسیار گران است. این هزینه بسته به شرکت‌های مسافربری مختلف و خدماتی که ارائه می‌دهند هم متغییر است. اما درمورد هزینه‌های سفر زمینی به قبرس شمالی، اشخاص برای این نوع از سفر باید هزینه بنزین و خروج از مرز را پرداخت کنند.

به صورت کلی هزینه سفر زمینی به قبرس شمالی ارزان‌تر از سفر هوایی به این کشور است. اما از آنجایی که کمتر کسی به این شیوه به قبرس شمالی سفر می‌کند، اغلب مردم بر این باورند که سفر به قبرس فقط با استفاده از هواپیما انجام می‌شود.

سفر به قبرس شمالی و ایجاد تغییرات تازه!

سفر به قبرس شمالی می‌تواند با هدف‌های مختلفی انجام شود، بسیاری از مردم با هدف تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند، اما بسیاری هم با هدف مهاجرت و سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی سفر می‌کنند. درمورد سفرهای تفریحی باید بگوییم که کشور قبرس یکی از بهترین کشورهای آسیایی است که با استفاده از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، توانسته سیل عظیمی از توریست‌ها را به سمت خود جذب کند. علاوه بر آن تمام هتل‌های قبرس شمالی با بهترین خدمات و امکانات در اختیار توریست‌ها بوده و اقامت راحتی را برای آنها رقم می‌زنند. به همین سبب هم این کشور برای گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

اما در سوی دیگری از ماجرا، بحث سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بسیار داغ است. کشور قبرس شمالی جزو کشورهای درحال رشد و توسعه است که بازارهای مالی و ملکی آن رشد بسیار خوبی داشته است. به همین سبب فعالیت های مانند خرید ملک در قبرس شمالی، خرید اوراق بهادار، خرید و فروش ملک و البته مشارکت در پروژه‌های مالی در این کشور بسیار رواج یافته است.

بسیاری از کسانی که کشور قبرس شمالی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند با تمام مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور آشنایی دارند. از حمایت‌های مالی دولت تا سوددهی بسیار عالی و ارائه راحت‌تر اقامت دائمی قبرس، همه و همه از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. شاید بسیاری از اشخاص تصور کنند سرمایه‌گذاری در کشور کوچکی مانند قبرس شمالی ضرر و زیان‌های زیادی به بار می‌آورد، اما باتوجه به آنچه که تاکنون در کشور قبرس رخ داده، بازارهای مالی و ملکی این کشور سوددهی بسیار عالی داشته و سرمایه‌گذاران خود را به هدفشان رسانده است.

بهترین شیوه سفر به قبرس

بهترین شیوه سفر به قبرس

نتیجه نهایی

اگر اهل سفر به کشورهای مختلف و چالش‌های متفاوت باشید، می‌توانید سفر زمینی به قبرس شمالی را امتحان کنید. هرکاری تا قبل از انجام دادن آن سخت و دشوار به‌نظر می‌رسد، اما قطعا زمانی که انجام شود اشخاص به خوبی می‌فهمند که هیچ‌کاری سخت نیست. سفر زمینی به قبرس شمالی هم دقیقا مشابه همین فرمول است.

بسیاری از کسانی که تجربه سفر زمینی به قبرس شمالی را ندارند با خود تصور می‌‌کنند که این نوع سفر بسیار سخت است، اما قطعا سفر زمینی هم لذت‌ها و لحظات جذابی دارد که در سفرهای هوایی قابل حس کردن نیست. پس برای تجربه کردن این لذت به یاد ماندنی، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.