شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان

شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان

در سرتاسر جهان، شهرها و کشورهای مختلفی وجود دارند که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند. اما اگر بخواهیم به یکی از اصلی‌ترین و بهترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان که محبوبیت زیادی هم دارد اشاره کنیم، قطعا باید از شهرهای قبرس شمالی نام ببریم. قبرس شمالی جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه است که مساحت نسبتا کمی دارد، اما با این وجود زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از مردم مخصوصا ایرانیان محبوب بوده و به مهاجرت به این کشور علاقه دارند.

شهرهای قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، از جمله شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان هستند. به همین دلیل هم سالیانه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران کشور قبرس شمالی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. اما از انجایی که احتمالا برخی از اشخاص تجربه مسافرت به قبرس شمالی را نداشته‌اند، یا با آب و هوای شهرهای این کشور آشنایی ندارند، قصد داریم در این مقاله شهرهای قبرس که به عنوان محبوب‌ترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان شناخته‌ شده‌اند را بررسی کنیم.

حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید، زیرا باتوجه به نکاتی که از شهرهای این کشور بیان می‌کنیم قطعا به سفر یا حتی مهاجرت به قبرس شمالی علاقه‌مند خواهید شد.

آب و هوای شهرهای قبرس

آب و هوای شهرهای قبرس

کشور قبرس شمالی

همانطور که گفتیم کشور قبرس شمالی در قلب دریای مدیترانه قرار دارد. از آنجایی که کشور قبرس شمالی یک جزیره است، بسیاری از شهرهای این کشور به دریا و ساحل دسترسی بسیار خوبی دارند. اما پیش از اینکه درمورد شهرهای قبرس و آب و هوای آن صحبت کنیم، بد نیست که نگاهی به گذشته شهرهای این کشور داشته باشیم.

در سالیان گذشته قبرس یک کشور جمهوری بود که به صورت مستقل فعالیت می کرد. اما در سال 1974 اتفاقی رخ داد که آینده و روتین زندگی این کشور را برهم ریخت. در آن سال دو کشور ترکیه و یونان به هدف تصاحب قبرس، به این کشور حمله کردند. در آن زمان بسیاری از شهرهای کشور قبرس ویران شد و به سبب انتخاب شدن به عنوان منطقه نظامی، با خرابی و ویرانی‌های بسیار زیادی روبرو شد.

پس از اتمام جنگ، قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی این کشور تحت سلطه کشور ترکیه و بخش جنوبی ان تحت سلطه کشور یونان بود. تا مدت ها پس از جنگ کشور قبرس شمالی نتوانست وضعیت مناسبی را برای زندگی شهروندان خود ایجاد کند. در آن زمان بسیاری از امکانات و خدمات اصلی زندگی وجود نداشت و مردم برای زندگی در کشور قبرس، سختی زیادی می‌کشیدند.

اما به مرور زمان خدمات و امکاناتی در کشور قبرس شمالی بکار برده که که روتین زندگی مردم را تغییر داد. با استفاده از این امکانات و خدمات دیگر نیازی نبود شهروندان برای رسیدن به مقصد خود کیلومترها را پیاده طی کنند. به مرور زمان این خدمات و امکانات بیشتر شد و امروزه هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی به یک شهر بسیار مناسب برای زندگی تبدیل شده‌اند.

رشد شهرهای قبرس با مزیت های طبیعی

قطعا دولت قبرس شمالی برای رشد و ترقی خود اقدامات زیادی انجام داده است. اما یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث رشد و ترقی کشور قبرس شمالی شد، مزایای طبیعی شهرهای این کشور بود. شاید باخود تصور کنید که خب مزایای طبیعی چیست؟ پاسخ کاملا روشن است، آب و هوا.

آب و هوا یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در سال‌های اخیر باعث جلب توجه مهاجرین و توریست‌ها شد. درواقع به‌صورت کلی کشور قبرس شمالی از آب و هوای معتدل و بسیار خوبی برخوردار است. به همین سبب هم سفر به این کشور در هر فصل از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد.

خوش اب و هواترین شهرهای قبرس

خوش اب و هواترین شهرهای قبرس

شهرهای قبرس، محبوب‌ترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان

همانطور که گفتیم شهرهای قبرس شمالی دارای سواحل زیبا و بسیار آرامی هستند. به دلیل وجود این سواحل، آب و هوای شهرهای کشور قبرس بسیار معتدل و مناسب است. در هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی آب و هوا و دمای آن تقریبا بین 6 درجه سانتی‌گراد تا 33 درجه سانتی‌گراد متغیر است. علاوه بر آن از آنجایی که آب و هوای شهرهای قبرس کاملا معتدل هستند، کمتر پیش می‌آید که هوا در این شهرها بسیار سرد یا بسیار گرم باشند. درواقع دمای هوا در این شهرها به ندرت کمتر از 2 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از 37 درجه سانتی‌گراد است.

وجود دریا و سواحل بسیار دنج و آرام در نزدیکی شهرهای این کشور باعث شده که اشخاص بتوانند در هر روزی از فصل‌های سال برای آفتاب گرفتن به بیرون از خانه بروند و از امواج آرام دریای مدیترانه لذت ببرند. زمستان‌های این کشور سرد و خشک و تابستان‌های آن بسایر معتدل و دلپذیر است. شهرهای مانند نیکوزیا، اسکله، فاماگوستا و گیرنه از بهترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان هستند.

چرا قبرس شمالی از محبوبیت زیادی برخوردار است؟

تاکنون به این نکته اشاره کردیم که هرکدام از شهرهای قبرس به عنوان بهترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان در جهان شناخته می‌شوند. اما موضوع دیگری که کشور قبرس شمالی را از سایر کشورهای جهان متمایز کرده، شرایط سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این کشور است. درواقع کشور قبرس شمالی یک کشور کاملا نوپا و در حال رشد است که بازارهای مالی و ملکی آن تازه در حال شکل گرفتن و سوددهی است.

به همین سبب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاران و حتی مهاجرین سودهای زیادی دارد. مهاجرین می توانند از طریق خرید ملک در قبرس شمالی هم در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و هم اقامت قبرس را به سادگی به دست بیاورند. درواقع اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم که علاوه بر شرایط آب و هوایی و دنج بودن کشور قبرس، مناسب بودن بازارهای مالی و ملکی و سوددهی بسیار خوب این کشور به اشخاص باعث محبوبیت قبرس شمالی شده است.

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی

همانطور که گفتیم هرکدام از شهرهای قبرس آب و هوای بسیار مناسبی دارند. اما بهترین فصل برای سفر به قبرس شمالی، فصل پاییز و بهار است. در این دو فصل آب و هوای شهر بسیار مناسب بوده و اصلا آزار دهنده نیست. به همین جهت بیشترین توریست‌ها و گردشگران در این دو فصل مخصوصا ماه‌های مانند ماه نوامبر به قبرس شمالی سفر می‌کنند.

البته که مزیت شهرهای قبرس شمالی فقط محدود به آب و هوای آن نیست. بلکه بهترین هتل‌های قبرس شمالی در بهترین شهرهای این کشور قرار گرفته ‌اند. هرکدام از این هتل‌ها با بهترین امکانات و خدمات آماده پذیرایی از توریست‌ها و مسافرین مختلف هستند.

بهترین شهرهای قبرس

بهترین شهرهای قبرس

سخن آخر

قطعا شناخت بهترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان به اشخاص کمک می‌کند که برای سفر در فصول مختلف، بهترین شهر را انتخاب کنند. اما اگر کشور قبرس شمالی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کردید، اصلا نگران نباشید، زیرا شهرهای این کشور با بهترین آب و هوا و دما، در هر فصل از سال کاملا مناسب سفر هستند. درواقع به همین دلیل هم هست که بسیاری از توریست‌ها و مسافرین کشور کوچکی مانند قبرس شمالی را برای سفرهای سالیانه خود انتخاب می‌کنند.

حال با وجود این اطلاعات اگر شما هم به سفر به بهترین شهرهایی با بهترین آب و هوا در جهان در قبرس علاقه‌مند شده‌اید، حتما بلیط خود را تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید برای سفر یا مهاجرت به کشور قبرس شمالی با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.