شهر ارجان قبرس شمالی

شهر ارجان قبرس شمالی

قبرس شمالی، کشوری است با شهرهای متعدد و بسیار زیبا که هرکدام از آنها جذابیت‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارند. آیا شما تاکنون تجربه سفر یا زندگی در قبرس شمالی را داشته‌اید؟ به‌نظر شما شرایط زندگی در این کشور چگونه است؟ قبرس شمالی جزیره کوچکی در دریای مدیترانه است که این روزها دوران خوبی را سپری می‌کند. هرکدام از شهرهای این کشور دارای بناهای بسیار جذابی هستند که در نگاه اول چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اما یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین شهر یا منطقه‌های این کشور، شهر ارجان قبرس شمالی است.

تاکنون بارها و بارها درمورد شهرهای قبرس شمالی و بناهای مختلفی که در آن قرار دارد صحبت کرده‌ایم. اما شهر ارجان قبرس شمالی یکی از مهم‌ترین مناطق در این کشور است که به صنعت توریستی در کشور قبرس شمالی کمک زیادی می‌کند. به همین جهت هم برای این کشور اهمیت زیادی دارد.

احتمالا نام ارجان برایتان آشنایی داشته باشد. ارجان نام یک فرودگاه مهم در کشور قبرس شمالی است که بسیاری از توریست‌ها برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کنند. اما اطلاعات مربوط به شهر ارجان قبرس شمالی در همینجا به اتمام نمی‌رسد… از آنجایی که برای شناخت شهر ارجان به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، بهتر است تا انتها این مقاله را همراه ما باشید.

جذابه های شهر ارجان

جاذبه های شهر ارجان

زندگی در شهرهای قبرس شمالی

احتمالا می‌دانید که امروزه زندگی کردن در کشور قبرس شمالی و مهاجرت به این کشور در بین بسیاری از ایرانیان و حتی ساکنین کشورهای دیگر رواج یافته است. درواقع به سبب شرایط زندگی در قبرس شمالی، بسیاری از مردم به مهاجرت به این کشور علاقه‌مند هستند. اما آیا می‌توان در شهرهای این کشور زندگی کرد؟

مسلما هر کشوری در تاریخچه خود دارای دورانی است که با کم و کاستی‌های زیادی مواجه بود. این قضیه درمورد کشور قبرس شمالی هم صدق می‌کند. این کشور پ از وقع جنگ بین ترکیه و یونان که در خاک قبرس رخ داد، با آسیب‌ها و خسارت‌های بسیار زیادی روبرو شد. به حدی که بسیاری از مناطق و شهرهای این کشور تا سال‌ها قدرت بازسازی نداشتند.

اما امروزه شرایط زندگی در کشور قبرس شمالی کمی بهبود یافته است. هرچند که هنوز هم بسیاری از شهرهای این کشور نیاز به خدمات و شرایط کامل‌تری دارند، اما با این وجود کشور قبرس شمالی توانسته در تمام این مشکلات دوام بیاورد و شهرهای خود را به محلی مناسب برای سکونت شهروندان تبدیل کند.

شهر ارجان قبرس شمالی

شهر ارجان قبرس شمالی، شهر یا منطقه ای که دروازه‌ای به سوی این جزیره بسیار زیبا است. درواقع اگر بخواهیم به‌صورت دقیق‌تر درمورد شهر ارجان قبرس شمالی صحبت کنیم، باید بگوییم که ارجان نام اصلی‌ترین فرودگاه قبرس است. این فرودگاه بین المللی بوده و تمامی توریست‌ها برای سفر به قبرس یا بازگشت به کشور خود از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

اما نکته بسیار جالبی که درمورد فرودگاه ارجان قبرس وجودد ارد این است که وسعت این مکان بسیار زیاد است. علاوه بر آن در قسمت بیرون از فرودگاه دارای کافه‌ها و رستوران‌های متفاوتی است که باعث شده بسیاری از مردم این منطقه را به عنوان شهر ارجان قبرس شمالی بدانند.

از سوی دیگر، این فرودگاه تا نزدیک‌ترین شهر بعدی که گیرنه می‌باشد، حدود 54 کیلومتر است. این مسافت بدون در نظر گرفتن ترافیک و با خودرو حدود 45 دقیقه طی می‌شود. به همین منظور نمی‌توان گفت که فرودگاه ارجان داخل شهر قرار دارد، بلکه دارای منطقه جداگانه‌ای است که به سبب شهرت و امکاناتی که دارد به عنوان شهر ارجان قبرس شمالی شناخته می‌شود.

مروری بر تاریخچه ارجان

اما اطلاعات مربوط به شهر ارجان فقط محدود به مساحت یا مکان‌های اطراف این فرودگاه نیست. اطلاعات جالبی که درمورد تاریخچه این کشور وجود دارد این است که قدمت ساخت این فرودگاه به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. در آن زمان فرودگاه ارجان توسط ارتش بریتانیا تاسیس و به عنوان یک منطقه نظامی مورد استفاده قرار گرف. پس از جنگ‌های جهانی دوم، مدتی آرامش در کشور قبرس برقرار بود. اما با وقوع جنگ‌های سال 1974و حمله دو کشور ترکیه و یونان، این فرودگاه به عنوان یک مقصد غیرنظامی شناخته شد.

در طی تمام این وقایع آسیب و خسارت‌های زیادی به فرودگاه و شهر ارجان قبرس شمالی وارد شد. به همین سبب دولت قبرس شمالی می‌بایست برای رشد و ترقی کشور خود و البته صنعت گردشگری، این فرودگاه را به صورت کامل بازسازی می‌کرد.

بازسازی این فرودگاه در سال 2015 آغاز شد و پس از پنج سال در سال 2020 به اتمام رسید. اکنون فرودگاه یا شهر ارجان قبرس شمالی دارای دو باند پروازی است که در سمت‌های مختلفی از فرودگاه قرار دارند. همچنین این باندها به هواپیماها اجازه می‌دهد که از مسیرهای مشخص خود استفاده کنند. طول باند قدیمی این فرودگاه حدود ۲۷۵۵ متر و باند جدید حدود ۱۸۰۰ متر است. باتوجه به سیل عظیمی از توریست‌ها که به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنند، امروزه بیش از 100 پرواز در فرودگاه ارجان ثبت می‌شود.

ترمینال ارجان در قبرس شمالی

ترمینال ارجان در قبرس شمالی

جذابیت های شهر ارجان

همانطور که گفتیم ارجان تنها یک فرودگاه در کشور قبرس شمالی نیست، بلکه محدوده و مکان مشخصی است که علاوه بر کاربردهای مثبت برای رفت و آمد توریست‌ها، جذابیت‌های زیادی هم دارد. فرودگاه یا شهر ارجان قبرس شمالی دسترسی بسیار خوبی به سایر شهرهای قبرس دارد. نزدیکی این فرودگاه به شهرهای مانند نیکوزیا، گیرنه و فاماگوستا باعث شده که بسیاری از توریست‌ها برای رسیدن به هتل‌‌ اقامت خود مشکلی نداشته باشند. درواقع از آنجایی که اغلب هتل‌های قبرس شمالی در این شهرها بنا شده، دسترسی فرودگاه به این شهرها بسیار راحت است.

نکته بسیار جذاب دیگری که درمورد فرودگاه یا شهر ارجان وجود دارد، این است که این فرودگاه نزدیک به سواحل و جنگل‌های جذاب قبرس شمالی بنا شده است. درواقع توریست‌ها می‌توانند پیش از رفتن به هتل محل اقامت خود، از جاذبه‌های طبیعی که در اطراف این فرودگاه وجود دارد بازدید کنند.

ترمینالی در قلب فرودگاه ارجان

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی که درمورد فرودگاه ارجان وجود دارد، این است که این فرودگاه دارای یک ترمینال با چندین سالن مجزا است. درواقع مسافرین می‌توانند برای سفر‌های شهری از این ترمینال استفاده کنند. قدمت ساخت این ترمینال برای اولین بار به سال 2004 باز می‌گردد. اما با این وجو هنوز هم پس از سال‌ها بسیار کاربردی بوده و حتی بازسازی‌های زیادی در آن انجام شده است.

مسافرینی که قصد سفر به شهرهای مختلف قبرس شمالی را دارند، می‌توانند باتوجه به تابلوهای که در سالن‌های ترمینال وجود دارد مسیر خود را مشخص کرده و با خریداری بلیط، به مقصد خود برسند.

نگاهی به وضعیت کلی در قبرس شمالی

به‌نظر شما اگر به کشور قبرس شمالی سفر کنید، یا مدتی در این کشور اقامت داشته باشید، اولین چیزی که درمورد این کشور توجهتان را جلب می‌کند چیست؟ مسلما کشور قبرس شمالی یکی از اصلی‌ترین مقصدها برای سفر تفریحی به شمار می‌رود. اما بسیاری از کسانی که از اقتصاد این کشور و وضعیت آن اطلاع دارند، بر این باورند که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به عنوان یک امر بسیار سودمند محسوب می‌شود.

شاید پیش از این کشور قبرس شمالی با مشکلات زیادی روبرو بود، اما امروزه با رشد و ترقی که در بازارهای مالی و ملکی دارد، به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. باتوجه به مناسب بودن قیمت ملک در این کشور، خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. درواقع قیمت ملک در این کشور به حدی مناسب است که اشخاص می‌توانند با پول خرید یک خانه دو خوابه در ایران، ملکی سه خوابه و بسیار مجهز را در کشور قبرس شمالی خریداری کنند.

البته رونق و سودمند بودن سرمایه‌گذاری در قبرس فقط به خرید ملک محدود نمی‌شود، بلکه به سبب شرایط کاری مساعدی که در این کشور وجود دارد، مشارکت در پروژه‌های تجاری یا ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید هم می‌تواند سوددهی بسیار خوبی براس صاحبان خود داشته باشد. پس اگر اهل سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی هستید، حتما سفری به قبرس شمالی داشته باشید.

فرودگاه ارجان قبرس شمالی

فرودگاه ارجان قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس چه مزیتی دارد؟

قطعا اولین چیزی که می‌توان از آن به عنوان مزیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی نام برد، سوددهی بسیار خوب است. درواقع از آنجایی که خرید و فروش در قبرس شمالی رونق زیادی داشته و نقدینگی در بین مردم وجود دارد، اوضاع بازارهای مالی و ملکی هم مناسب است. اما مزیت دیگری که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، دریافت اقامت دائمی قبرس شمالی است.

درواقع دولت قبرس به سرمایه‌گذاران خود این امکان را می‌دهد که اقامت دائمی کشور قبرس را در شرایط ساده‌تری به دست بیاورند. همین امر یک نکته مثبت بسیار مهم در روند سرمایه‌گذاری است. زیرا طی این روند اشخاص با یک تیر دو نشان می‌زنند. درواقع هم از سوددهی بسیار خوب بازارهای قبرس شمالی استفاده می‌کنند و هم اقامت دائمی کشور قبرس را به دست می‌آورند.

کلام آخر

فرودگاه یا شهر ارجان قبرس شمالی منطقه‌ای است که تاثیر زیادی در رشد صنعت گردشگری قبرس شمالی داشته است. این فرودگاه هم در دوران جنگ و هم در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مناطق در کشور قبرس شمالی است. به همین سبب هم برای دولت قبرس اهمیت زیادی داشته و با بازسازی کامل، سعی در نوسازی و سرپا نگه داشتن آن دارند. ارجان فقط یک فرودگاه نیست، بلکه به سبب بناهای مختلف و دسترسی بسیار خوبی که دارد، به عنوان یک شهر هم شناخته می‌شود. پس اگر قصد سفر به قبرس را داشتید، حتما بدانید که می‌توانید از بدو ورود به قبرس، از جذاب‌ترین منظر و طبیعت‌های شهر ارجان قبرس شمالی لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.