شهر بافرا قبرس شمالی

شهر بافرا قبرس شمالی

اگر قصد سفر یا مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، یا به‌دنبال فضایی دنج و آرام در این کشور هستید، شهر بافرا قبرس شمالی بهترین گزینه برای شما است. قبرس شمالی کشوری است که شهرهای بسیار زیبا با محیط آرامی دارد. اما یکی از دنج‌ترین و زیباترین شهرهای این کشور، شهر بافرا است. بافرا در شمالی غربی شور قبرس شمالی و در امتداد ساحل قرار گرفته است. پس اگر به ساحل و قدم زدن در کنار آن علاقه دارید، بافرا امن‌ترین مکان برای شما خواهد بود.

بسیاری از کسانی که زندگی در قبرس شمالی را تجربه کرده‌اند، بر این عقیده‌اند که شهر بافرا قبرس شمالی دارای محیط بسیار آرامی است و به همین سبب هم مورد توجه بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. علاوه بر آن به سبب موقعیت دسترسی بسیار خوب، بناهای مختلفی در آن شاخته شده است. در بین تمام شهرهای قبرس شمالی مناطق مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها جذابیت خیره‌کننده ای دارند، اما بافرا همان منطقه‌ای است که می‌تواند شما را ساعت‌ها از دغدغه و هیاهوی روزمره دور نگه دارد.

پس برای اینکه با شهر بافرا قبرس شمالی بیشتر آشنا شوید و ایده سفر به این کشور به ذهنتان خطور کند، ما را در این مقاله همراهی کنید. زیرا قرار است اطلاعات بسیار مفیدی را از شهر بافرا قبرس شمالی به دست بیاوریم.

شهر بافرا در جزیره کارپاس

شهر بافرا در جزیره کارپاس

جذابیت های شهری در کشور قبرس شمالی

اگر حتی یکبار تجربه سفر به کشور قبرس شمالی را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که هرکدام از شهرهای این کشور دارای جذابیت‌های زیادی هستند. از بناهای تاریخی تا جاذبه‌های طبیعی، همه و همه قدرت خیره‌ کردن نگاه اشخاص به سمت خود را دارند. اما یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای کشور قبرس، شهر بافرا است. همانطور که گفتیم شهر بافرا در بخش شمال غربی کشور قبرس و در امتداد ساحل قرار دارد. هرچند که تمام شهرهای کشور قبرس دارای سواحل بسیار زیبایی هستند، اما از آنجایی که جمعین شهر بافرا در مقایسه با سایر شهرها کمتر بوده، سواحل این شهر بسیار دنج است.

همانطور که گفتیم شهر بافرا قبرس شمالی شهر نسبتا کوچکی است. به همین دلیل برخی از اشخاص تصور می‌کنند که شاید زندگی در این شهر رونق زیادی نداشته باشد. اما برخلاف این باور، شهر بافرا قبرس شمالی با وجود کوچک بودن، یکی از اصلی‌ترین مقصدها برای مهاجرین و حتی توریست‌ها است. اما در جذب مهاجرین و توریست‌ها چند نکته اساسی وجود دارد.

شهر بافرا قبرس شمالی

شاید در گذشته شهر بافرا قبرس شمالی یک روستای بسیار کوچک بود، اما با توسعه کلی کشور قبرس و افزایش توریست‌ها، بافرا به یک شهر بسیار جذاب تبدیل شد. شهری که امروزه دارای خدمات و امکانات بسیار عالی برای پذیرش توریست های خارجی است. شهر بافرا قبرس شمالی برای اولین بار در سال 2006 به عنوان یک منطقه جداگانه ساخته شد. به مرور زمان اشخاص زیادی به سبب دنج بودن این محل، آن را برای زندگی انتخاب می‌کردند. کم کم بافرا شکل گسترده‌تری به خود گرفت و به عنوان یک شهر در نظر گرفته شد.

با افزایش توریست‌ها و مهاجرینی که بافرا را برای اقامت خود در نظر می‌گرفتند، دولت قبرس شمالی اقدام به افزایش خدمات و امکانات این شهر کرد. به صورتی که تعدادی از محبوب‌ترین هتل‌های قبرس شمالی را در شهر بافرا تاسیس کرد. از سوی دیگر، شهر بافرا قبرس شمالی منطقه‌ای در جزیره کارپاس قبرس شمالی است که فاصله اندکی با شهر فاماگوستا دارد. فاصله این دو شهر یا یکدیگر حدود 40 کیلومتر است. پس این امر بیان کننده این است که دسترسی شهر بافرا هم بسیار مناسب بوده و به همین سبب مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفت.

جاذبه های طبیعی در شهر بافرا قبرس

در ابتدا مقاله به این نکته اشاره کردیم که شهر بافرا قبرس شمالی دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است. اولین چیزی که می‌توان از آن به عنوان جاذبه طبیعی نام برد، ساحل بسیار زیبا و آب‌های زلال است. سواحل این شهر به‌قدری مناسب هستند که بسیاری از اشخاص برای ماهیگیری به آن مراجعه می‌کنند. اما اگر اهل ماهیگری نیستید، می‌توانید سری به رستوران‌های این شهر بزنید.

رستوران‌های این شهر با منظره‌های بسیار زیبا رو به ساحل از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می‌توانید با سکونت در شهر بافرا قبرس شمالی از غذاهای لذیذ که در این رستوران‌ها سرو می‌شود لذت ببرید. علاوه بر آن می‌توانید از اسکله کارپاس دیدن کرده و از قدم زدن در سواحل گل پیدس لذت ببرید. قایق سواری در گلدن کلوب یکی از رایج‌ترین تفریحاتی است که در سواحل شهر بافرا قبرس شمالی انجام می‌شود.

بناهای تاریخی شهر بافرا

بناهای تاریخی شهر بافرا

بناهای تاریخی در شهر بافرا قبرس شمالی

همانطور که در بخشی از مقاله اشاره کردیم، بناهای تاریخی بسیار زیبایی در شهر بافرا قبرس شمالی وجود دارد. هرکدام از این بناهای مربوط به قرن‌ها پیش بوده و نشان دهنده تمدن و فرهنگ کشور قبرس شمالی هستند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین بناهای تاریخی در شهر بافرا قبرس شمالی آشنا می‌شویم:

شهر باستانی سالامیس

اولین بناهای تاریخی در شهر بافرا قبرس شمالی، شهر باستانی سالامیس است. قدمت این شهر مربوط به 31 قرن پیش است. البته به سبب جنگ‌های که در کشور قبرس شمالی رخ داده، آسیب‌های زیادی به این شهر وارد شده است. درواقع طی آن جنگ‌های بمب‌های بسیار سهمگینی پرتاب می‌شد که باعث خرابی تمام بناهای شهر سالامیس شده است. در حال حاضر تنها خرابه‌های از این شهر وجود دارد.

شهر باستانی سولی

یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی در شهر بافرا قبرس شمالی، شهر سولی است. این شهر معماری کاملا رومی دارد. زیرا رومی‌ها با مدتی اقامت در کشور قبرس شمالی اقدام به ساخت این شهر کردند. اما نکته بسیار جالبی که درمورد این شهر وجود دارد این است که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها، بناهای این شهر مانند روز ابتدایی باقی مانده و شهرت زیادی دارد.

قلعه کانتارا

قطعه کانترا، قلعه‌ای بود که برای محافظت از مردم کشور قبرس شمالی ساخته شد. قدمت ساخت این بنا مربوط به سال 965 میلادی است. در دوره بیزانس مردم قبرس برای محافظت از خود و کشورشان اقدام به ساخت قلعه‌ای با ارتفاع 610 متر کردند. در آن زمان حمله اعراب به قبرس رواج زیادی داشت و مردم قبرس مجبور  به این کار بودنند.

عبادتگاه آپوستولوس وار ناواس

عبادتگاه آپوستولوس وار ناواس یکی از باستانی‌ترین و جذاب‌ترین بناهای است که توانسته در سال‌های اخیر توجه توریست‌ها را به سمت خود جلب کند. مسیحیان قبرس شمالی برای عبادت خداوند خود به این عبادتگاه می‌رفتند. به همین سبب وود این عبادتگاه نقش زیادی در تقویت مذهب مردمان کشور قبرس شمالی داشته است.

هتل های شهر بافرا قبرس

در چندین قسمت این مقاله به این نکته اشاره کردیم که شهر بافرا قبرس شمالی به سبب موقعیت دسترسی بسیار خوب و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که دارد، مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفته است. به همین دلیل هم بسیاری از هتل‌های قبرس شمالی در این شهر ساخته شده‌اند. درواقع دولت قبرس برای راحت بیشتر توریست‌های خود، هتل را در شهر بافرا که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده ساخته است

علاوه بر آن بسیاری از رستوران و کافه‌های محبوب مهاجرین و توریست‌ها در این شهر قرار دارد. موارد زیر از محبو‌ب‌ترین رستوران‌ها و هتل‌های شهر بافرا قبرس شمالی هستند:

  • هتل پنج ستاره لیماک سیپروز دلوکس
  • هتل پنج ستاره کایا ارتمیس
  • هتل پنج ستاره نوح آرک دلوکس
  • رستوران ساحلی هوس
  • رستوران ساحلی کمالین یری
  • رستوران تالاسا
  • کافه پاریس سزار
  • کافه رستوران آزول
  • کافه رستوران سنارو
  • کافه رستوران بار گاراولی

شهر بافرا، منطقه ای محبوب برای سرمایه گذاری

تاکنون به این امر اشاره کردیم که شهر بافرا قبرس شمالی مکان جذابی برای سفر است و توانسته در سال‌های اخیر توجه بسیاری از توریست‌ها را به سمت خود جلب کند. اما نکته بسیار مهمی که در مورد شهر بافرا قبرس شمالی وجود دارد، این است که یکی از مناسب‌ترین شهرهای قبرس برای سرمایه‌گذاری است. درواقع به زبان ساده‌تر، هرکدام از شهرهای قبرس شمالی در عرصه مشخصی رشد و ترقی داشته‌اند. به همین سبب هم سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و هرکدام از شهرها یا حتی عرصه‌های آن می‌تواند سود بسیار خوبی برای اشخاص داشته باشد.

کارهای اقتصادی مانند خرید مشارکت در پروژه‌های تجاری، ایجاد کسب و کارهای جدید، ساخت خانه‌های جدید و خرید ملک در قبرس شمالی از اصلی‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. حال اگر این سرمایه‌گذاری در شهری مثل بافرا انجام شود، سوددهی بسیار عالی خواهد شد.

دلیل این امر این است که شهر بافرا در مقایسه با سایر شهرهای قبرس محیط کوچک‌تری دارد، به همین سبب هرگونه ساخت‌وساز یا مشارکت در تجارتی که مربوط به این شهر باشد، سوددهی بسیار عالی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی باید در شهرهای مانند بافرا انجام شود.

هتل های شهر بافرا

هتل های شهر بافرا

کلام آخر

جذابیت و زیبایی‌ شهرهای کشور قبرس به شکلی است که نمی‌توان فقط در یک مقاله به آنها اشاره کرد، مخصوصا شهر بافرا که یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای این کشور است. شهر بافرا قبرس شمالی با سال‌ها قدمت، نشان دهنده بخش عظیمی از تاریخچه و فرهنگ کشور قبرس شمالی است. پس اگر سری به کشور قبرس شمالی زدید، حتما به بافرا سفر کنید. این کشور با بناهای تاریخی زیادی که در خود دارد، نشان می‌دهد که در طول تاریخ چه وقایع و اتفاقاتی در کشور قبرس شمالی رخ داده است.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از سفر یا مهاجرت به کشور قبرس شمالی با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در تماس باشید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.