شهر لفکه قبرس شمالی

شهر لفکه قبرس شمالی

شاید تاکنون به کشور قبرس شمالی سفر نکرده باشید، اما حتما نام این کشور زیبا و جذاب به گوشتان خورده است. کشور قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین جزیره‌های است که در دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور دارای شهرهای بسیار زیبایی است که هرکدام از آنها جذابیت‌های زیادی دارند، اما یکی از زیبا‌ترین شهرها، شهر لفکه قبرس شمالی است. شهری که بسیاری از مردم را به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند کرده است.

بسیاری از کسانی که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند یا حداقل یکبار به این کشور سفر کرده‌اند، با شهرهای این کشور به خوبی آشنایی دارند. اما برای کسانی که آشنایی با شهرهای مختلف در قبرس شمالی ندارند، آشنایی با شهر لفکه قبرس شمالی جذابیت‌های زیادی دارد.

اگر به مهاجرت به قبرس شمالی و حتی سفر به این کشور علاقه داشته باشید، بد نیست با شهرهای مختلف آن آشنا شوید. شهر لفکه قبرس شمالی یکی از بهترین شهرهای این کشور است که علاوه بر جاذبه‌های بسیار زیبا، مزیت‌های دیگری هم دارد. پس برای آشنایی با شهر لفکه قبرس شمالی حتما تا انتها این مقاله را همراه ما باشید.

مکان های گردشگری شهر لفکه

مکان های گردشگری شهر لفکه

قبرس شمالی و شهرهای آن

اگر اطلاعات کمی از تاریخچه کشور قبرس شمالی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که در گذشته، شهرهای کشور قبرس شمالی چندان امکانات و خدمات مناسبی نداشت. شهروندان این شهرها باید مسیرهای طولانی را پیاده طی می‌کردند که بتوانند به مقصد خود برسند. اما با گذشت زمان دولت قبرس شمالی امکانات و خدماتی را در شهرهای مختلف کشور بکار برد که قبرس شمالی را به یکی از جذاب‌ترین مناطق تبدیل کرد.

شهرهای مختلف قبرس شمالی جذابیت‌های زیادی دارند، از سواحل آرام و دلپذیر با آب‌های زلال و سنگ‌های مرموز، تا بناهای تاریخی و تمدنی کهن که تاریخچه این کشور را روایت می‌کند، همه و همه از جذابیت‌های شهرهای مختلف قبرس شمالی هستند. اما در ادامه باید درمورد شهر لفکه قبرس شمالی، که یکی از جالب‌ترین و بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی است اشاره کنیم.

شهر لفکه قبرس شمالی

شهر لفکه قبرس شمالی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است. قدمت شهر لفکه قبرس شمالی مربوط به قرن 14 میلادی است. در طی جنگ‌های که در سال 1974 رخ داد، این شهر آسیب‌های زیادی دید، اما پس از جنگ به یکی از مناطق مناسب برای زندگی مردم قبرس شمالی تبدیل شد. در قسمت زیر به اصلی‌ترین ویژگی‌های قبرس شمالی می‌پردازیم:

موقعیت مکانی

اولین ویژگی شهر لفکه قبرس شمالی مربوط به موقعیت مکانی آن است. این شهر در 50 کیلومتری پاسخت قبرس شمالی، یعنی شهر نیکوزیا قرار دارد. نزدیکی این شهر به نیکوزیا باعث شده که بسیاری از مهاجرین و حتی بومیان قبرس، این شهر را برای زندگی دائمی خود انتخاب کنند.

این شهر به سبب قرارگیری در موقعیت خوب جغرافیایی تابستان‌های بسیار معتدلی داشته و حدود 300 روز آن آفتابی است. همچنین وجود زمستان‌های سرد و خشک از دیگر مزیت‌های موقعیت جغرافیایی شهر لفکه قبرس شمالی است.

جمعیت شهر لفکه

همانطور که گفتیم بسیاری از مهاجرین و بومیان برای زندگی خود، شهر لفکه قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. همین امر باعث شده که جمعیت این شهر به حدود 33.000 نفر برسد. شهر لفکه قبرس شمالی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای موجود در قبرس شمالی است که با وجود جمعیت زیاد، امکانات خوبی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد.

امکانات و خدمات شهری

وضعیت عمومی حمل و نقل در کشور قبرس شمالی به شکلی است که هنوز خیلی از جاده‌های این کشور نیاز به تعمیر و ساخت و ساز دارند، اما با این وجود شهر لفکه قبرس شمالی یکی از مجهزترین شهرهای کشور قبرس است. این شهر دارای امکاناتی مانند رستوران، هتل، بیمارستان، دفاتر بیمه، کلینیک‌های خصوصی، داروخانه، فروشگاه‌های بزرگ وغیره است.

جذابیت های لفکه

جذابیت های لفکه

رستوران‌های شهر لفکه

شهر لفکه قبرس شمالی با چندین رستوران مختلف، یکی از برترین شهرهای قبرس شمالی است که تنوع زیادی در منوهای غذایی آن وجود دارد. رستوران مزرعه، پرنگ و رستوران‌های ساحلی از جذاب‌ترین رستوران‌های شهر لفکه قبرس شمالی هستند که به ترتیب غذاهای سنتی قبرس، غذاهای دریایی و غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌کنند.

هتل‌های شهر لفکه

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای کسانی که به شهر لفکه قبرس شمالی سفر می‌کنند، هتل‌های شهر است. هتل‌های شهر لفکه قبرس شمالی بسیار تمیز و مناسب بوده و با قیمت‌های منصفانه‌ای عرضه می‌شود. هتل آتلانتیک، هتل مدیترانه و هتل‌های ساحلی از مشهورترین هتل‌های شهر لفکه قبرس شمالی هستند.

جاذبه‌های گردشگری

اصلی‌ترین عاملی که باعث جذب توریست به شهر لفکه قبرس شمالی می‌شود، وجود جاذبه‌های گردشگری است. ساحل زیبای شهر لفکه با آب‌های فیروزه‌ای و زلال، بندر تاریخی لفکه با معماری قدیمی و بسیار جذاب، کلیسای ارتدکس سنت ژوزف و قلعه لفکه با قدمت چندصد ساله از اصلی‌ترین بناهای تاریخی و طبیعی در این شهر باستانی است.

سرمایه گذاری در شهر لفکه

بسیاری از کسانی که به کشور قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند، هدف سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند. درواقع باتوجه به شرایط خوب سرمایه گذاری در قبرس شمالی، بسیاری از مهاجرین با فراهم کردن سرمایه مناسب، اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی یا سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف آن می‌کنند. شهر لفکه قبرس شمالی یکی از مناسب‌ترین شهرهای این کشور است که اشخاص می‌توانند با خرید ملک در این منطقه، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار مناسب داشته باشند.

اما چرا اشخاص باید ملکی را در شهر لفکه قبرس شمالی خریداری کنند؟ خس مسلما خرید ملک باید در منطقه ای انجام شود که امکانات و خدمات رفاهی مناسبی داشته باشد. خدمات و امکاناتی که در شهر لفکه قبرس شمالی وجود دارد بسیار مناسب بوده و عموما به همین دلیل بسیاری از مهاجرین زندگی در این شهر را به زندگی در سایر شهرهای قبرس شمالی ترجیح می‌دهند.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت ملک در این منطقه بسیار مناسب است. باتوجه به امکانات، خدمات و خانه‌های بسیار زیبایی که در این شهر وجود دارد، سازندگان ملک قیمت‌های بسیار منصفانه‌ای را برای خانه‌ها درنظر گرفته‌اند.

هتل های شهر لفکه

هتل های شهر لفکه

سخن نهایی

شهر لفکه قبرس شمالی جزو آن دسته از شهرهای است که علاوه بر بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و امکانات بسیار عالی، محیطی امن و به دور از خطر هم دارد. اصلی‌ترین پایه‌های زندگی هم همین است. اینکه هرکس بتواند در نهایت آرامش در محیطی امن زندگی کرده و وضعیت زندگی خود را بهبود دهد. شهر لفکه قبرس شمالی به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد به یکی از محبوب‌ترین شهرهای قبرس شمالی تبدیل شده است.

اگر شما هم جزو آن دسته از اشخاصی هستید که به زندگی و مهاجرت در قبرس شمالی علاقه دارید، یا حتی ترجیح می‌دهید حداقل یکبار به این کشور سفر کنید، حتما رفتن به شهر لفکه قبرس شمالی را در برنامه خود قرار دهید. زیرا جذابیت‌ها و بناهای تاریخی این شهر به حدی زیباست که نگاه‌های هرکسی را به سمت خود جذب می‌کند.  علاوه بر آن، می توانید با مهاجرت، زندگی و سرمایه‌گذاری در این شهر، زندگی جدیدی را تجربه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.