شهر واروشا قبرس شمالی

شهر واروشا قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی یکی از زیباترین کشور‌های آسیایی است که طی چندین سال اخیر، وقایع و اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است. از جنگ‌ها و آسیب‌های جنگی تا رشد و ترقی در بازارهالی مالی و ملکی از جمله وقایعی است که در سال‌های اخیر برای کشور قبرس رخ داده است. باتوجه به رشد کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیاری از ایرانیان و حتی ساکنین کشورهای دیگر به مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند. با این وجود، اولین چیزی که باید پیش از مهاجرت به قبرس شمالی بدانیم، اطلاع کامل از شهرهای قبرس شمالی است. یکی از عجیب‌ترین و مرموز‌ترین شهرها، شهر واروشا قبرس شمالی است.

شاید تاکنون کمتر نام شهر واروشا قبرس شمالی به گوشتان خورده باشد. درواقع قبرس شمالی دارای شهرهای بسیار جذابی است که امکانات، خدمات و جاذبه‌های آن زبانزد بسیاری از توریست ها است، به همین سبب کمتر کسی درمورد شهر واروشا اطلاعات درستی دارد. اما از آنجایی که ما همیشه سعی در کشف تجربه‌های جدید داریم، می‌خواهیم در این مقاله به بررسی شهر واروشا و داستان‌های نهفته در آن بپردازیم.

پس اگر شما هم اهل جست و جو درمورد موضوعات جدید هستید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید که درمورد شهر واروشا قبرس شمالی اطلاعات کاملی به دست بیاوریم.

شهر ماراش قبرس شمالی

شهر ماراش قبرس شمالی

تاریخچه کشور قبرس شمالی

احتمالا بسیاری از اشخاص اطلاع دقیقی درمورد تاریخچه کشور قبرس شمالی ندارند. یا حتی در نظر بسیاری از مردم کشور قبرس شمالی مانند بسیاری از کشورهای جهان، یک کشور کوچک در دریای مدیترانه است که روتین مشخصی دارد. اما باید بدانید که کشور قبرس شمالی با همان مساحت کم و کوچک بودنش، وقایع و اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است.

جمهوری قبرس کشوری زیبا و جذاب در دریای مدیترانه بود که وضعیت نسبتا خوبی داشت. در سال 1974 دولت ترکیه و یونان با حمله این کشور، قبرس را به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم کردند. پس از اتمام این جنگ‌ها که آسیب‌های بسیار زیادی هم داشت، بخش قبرس شمالی تحت سلطه ترکیه و بخش قبرس جنوبی تحت سلطه یونان درآمد.

در سال‌های گذشته، کشور قبرس جنوبی توانست در مدت زمان کمتری به یک کشور توسعه یافته و مجهز تبدیل شود. به حدی که عضو اتحادیه اروپا شد و نام قبرس اروپایی را به خود گرفت. اما قبرس شمالی با کمبودها و مشکلات بسیار زیادی روبرو بود. به حدی که شهروندان شهرهای قبرس شمالی ابتدایی‌ترین امکانات را هم نداشتند. به مرور زمان، دولت این کشور برای رفع مشکلات و ایجاد یک شرایط بهتر برای زندگی، خدمات و امکانات شهرهای این کشور را گسترش داد. پس از سال‌ها کم و کاستی، کشور قبرس شمالی به یک کشور مناسب برای زندگی تبدیل شد.

دوران اوج شهر واروشا قبرس شمالی

شهر واروشا قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین و بهترین شهرهای این کشور بود که هرساله توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کرد. جمعیت این شهر در حالت عادی حدود 3900 نفر بود، اما باتوجه به امکانات بسیار خوبی که در این شهر وجود داشت، سالیانه حدود 7000 نفر از این شهر بازدید می‌کردند. دسترسی بسیار خوب این شهر به ساحل و جاذبه‌های طبیعی نگاه تمامی توریست‌ها را به سمت خود جلب کرده بود.

باتوجه به رفت و آمد زیاد توریست‌ها در این شهر، حدود 100 هتل در شهر واروشا قبرس شمالی ساخته شده بود که درمجموع حدود 95 هزار ظرفیت داشتند. بسیاری از اشخاص مشهور برای سفر شهر واروشا را انتخاب کرده و از خاطرات جذاب سفرشان به این شهر یاد می‌کردند، اما ناگهان وقوع جنگ همه‌چیز را تغییر داد…

آنچه بر شهر واروشا قبرس شمالی گذشت…

هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی در زمان جنگ با آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی درگیر بودند. اما یکی از عجیب‌ترین شهرهای که ر طی جنگ‌های سال 1974 آسیب بسیار زیادی دید و حتی پس از سال‌ها به حالت اصلی خود برنگشت، شهر واروشا بود. شهر واروشا یا ماراش که به شهر ارواح معروف است، به عنوان یک شهر گمشده در قبرس شمالی شناخته می‌شود. این شهر در دوران پیش از جنگ وضعیت بسیار خوبی داشت. هتل های بسیاری در این شهر وجود داشت که محل سکونت توریست‌های خارجی بود. علاوه بر آن دسترسی بسیار خوب این شهر به ساحل توجه بسیاری از توریست‌ها را به سمت خود جلب کرده بود.

اما هنگامی که جنگ‌های بین ترکیه و یونان آغاز شد، بیشترین آسیب و خسارت برای شهر واروشا قبرس شمالی رقم خورد. درواقع هم کشور ترکیه و هم یونان برسر مالکیت شهر واروشا جنگ داشتند. به همین سبب با حملات متعدد به این شهر، قصد داشتند که آن را تصاحب کنند. در نهایت کشور ترکیه موفق شد مالکیت شهر واروشا قبرس شمالی را به دست گیرد، اما این مالکیت انتهای ماجرا نبود…

پس از آن شهر واروشا قبرس شمالی به یک منطقه ممنوعه نظامی تبدیل شد. درواقع دولت قبرس شمالی برای آغاز بسیاری از حملات خود شهر واروشا قبرس شمالی را انتخاب کرده بود. زیرا این شهر موقعیت مکانی بسیار خوبی داشت و دولت ترکیه می‌توانست به خوبی به سایر بخش‌های قبرس جنوبی حمله کند.

شهر ارواح قبرس شمالی

شهر ارواح قبرس شمالی

رشد دوباره شهر واروشا قبرس شمالی

بسیاری از دولتمردان و مقامات کشور قبرس شمالی در مصاحبه‌های خود بیان کرده‌اند که قصد نوسازی و بهبود شهر واروشا قبرس شمالی یا شهر ارواح را دارند. هرچند که شهر واروشا تاکنون کم و کاستی‌های زیادی را پشت سر گذاشته، اما می‌توان با بکارگیری خدمات و امکانات و ساخت‌و‌سازهای جدید، این شهر را به روزهای اوج برگرداند.

از آنجایی که طی سالیان زیادی ساکنین شهر واروشا قبرس شمالی از این شهر فرار کردند، شهر واروشا به شهر ارواح مشهور شد. نبود انسان‌ها در این شهر به‌حدی بود که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از جنگ ترکیه و یونان، هنوز هم بسیاری از آثار جنگ در این شهر وجود دارد. وجود این آثار به متروکه شدن شهر کمک کرده و باعث شده که بسیاری از مردم شهر واروشا را به عنوان شهر ارواح بدانند.

آیا شهر واروشا در آینده قابلیت زندگی دارد؟

مسلما قرار نیست که وضعیت شهر واروشا قبرس شمالی به همین حالت باقی بماند. براساس صحبت‌های که مقامات کشور قبرس انجام داده‌اند، قرار است امکانات و خدمات کاملی در این شهر بکار گرفته و ساختمان‌های آن از نو ساخته یا تعمیر شود. درواقع اگر بخواهیم صادقانه‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم که دولت قبرس شمالی نمی‌تواند این شهر را به حال خود رها کند. زیرا این کار ضرر زیادی برای کشور دارد.

اما ضرر این امر چیست؟ همانطور که گفتیم شهر واروشا قبرس شمالی موقعیت مکانی و دستسرسی بسیار خوبی دارد. همچنین در دوران پیش از جنگ از محبوبیت زیادی نزد توریست‌ها برخوردار بود. به همین جهت اگر دولت قبرس بخواهد نسبت به این شهر بی‌تفاوت باشد، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی خود را از دست می‌دهد. به همین سبب نباید نسبت به بازسازی شهر واروشا قبرس شمالی بی تفاوت باشد.

بازسازی شهر واروشا قبرس شمالی از یک سو باعث جذب دوباره توریست‌ها و از سوی دیگر باعث ایجاد کردن یک فضای جدید و بروز برای زندگی مهاجرین می‌شود. از آنجایی که هرساله اشخاص زیادی به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند، دولت می‌تواند با بازسازی شهر واروشا، این شهر را به محیطی مناسب برای زندگی مهاجرین تبدیل کند.

سفر به قبرس با هدف سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم بازارهای مالی و ملکی قبرس شمالی اکنون وضعیت خوبی دارند. از آنجایی که کشور قبرس شمالی یک کشور نوپا و درحال توسعه است، بازارهای مختلف آن رونق خوبی دارند، به همین سبب هم توانسته‌اند در مدت زمان اخیر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کنند. البته که رونق بازارهای مالی و ملکی تنها مزیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی نیست.

درواقع اشخاصی که با هدف سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی سفر می‌کنند، می‌توانند علاوه بر انجام فعالیت های اقتصادی، اقامت دائمی این کشور را هم به دست بیاورند. امروزه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین و بهترین شیوه‌های مهاجرتی است.

علاوه بر آن اشخاص می‌توانند در عرصه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. برای مثال خرید ملک در قبرس شمالی یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری است که سوددهی بلند مدتی دارد. علاوه بر آن اشخاصی که از این طریق اقدام به سرمایه‌گذاری کنند می‌تواند اقامت کشور قبرس را هم به دست بیاورند.

مرموزترین شهر قبرس شمالی

مرموزترین شهر قبرس شمالی

نتیجه گیری

شاید در گذشته شهرهای قبرس با کمبودها و مشکلات بسیار زیادی روبرو بودند، حتی در حال حاضر هم شهرهای این کشور نیاز به خدمات و امکانات بسیار بیشتری دارند، اما به‌صورت کلی می‌توان گفت وضعیت شهرهای این کشور مناسب است. اینکه شهر واروشا به شکل قبل باقی مانده و به شهر ارواح مشهور شده امری است که باید به صورت جدی پیگیری شود. زیرا این شهر یکی از اصلی‌ترین شهرهای قبرس شمالی بود که نقش زیادی در جذب توریست داشت.

اما طی اتفاقات و وقایع مختلفی، امروزه به شهری متروکه تبدیل شده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تبدیل نام واروشا به شهر ارواح هم کمی باعث شهرت این شهر شد. زیرا با این امر بسیاری از مردم کنجکاو هستند که شهر ارواح قبرس شمالی را بشناسند.

به‌هرصورت، دولت قبرس شمالی برای ارتقا و رشد بیشتر خود، باید به فکر بازسازی شهر واروشا قبرس شمالی باشد. زیرا وجود این شهر مزیت‌های بسیار زیادی برای دولت قبرس دارد. شما می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از این شهر مرموز و جالب، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.