فاصله شهرهای قبرس شمالی

فاصله شهرهای قبرس شمالی

اگر از شما بخواهند تمام اطلاعات و دانسته‌های خود را از شهر قبرس شمالی بیان کنید، چه چیزی برای گفتن دارید؟ به‌نظر شما قبرس شمالی برای زندگی کشور مناسبی است؟ یا شهرهای محل مناسبی برای سکونت مهاجرین جدید هستند؟ زندگی در قبرس شمالی طی سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. اما این موضوع علت‌های مختلفی دارد. یکی از این علت‌ها، شرایط زندگی در شهرهای قبرس شمالی و نزدیک‌ بودن آنها به یکدیگر است. درواقع فاصله‌ شهرهای قبرس شمالی به شکلی است که شهروندان می‌توانند بدون دردسر از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند.

اما تمام علت و دلیل علاقه‌مندی ایرانیان به زندگی در کشور قبرس شمالی به همینجا ختم نمی‌شود. بلکه فاصله شهرهای قبرس شمالی تنها یک مزیت این کشور است. در این مقاله قصد داریم پیش از هرچیز به معرفی کشور قبرس و فاصله شهرهای قبرس شمالی بپردازیم. شاید در نگاه اول دانستن فاصله شهرهای قبرس شمالی موضوع چندان مهمی نباشد، اما اگر قصد مهاجرت، سفر و حتی سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشید باید اطلاعات کاملی از تک تک شهرهای این کشور به دست بیاورید.

شهرهای مختلف کشور قبرس شمالی

شهرهای مختلف کشور قبرس شمالی

از گذشته تا اکنون با کشور قبرس شمالی

احتمالا با خود تصور می‌کنید که قبرس شمالی کشوری کوچک در دریای مدیترانه است که مساحت یا شهرهای زیادی ندارد، این عقیده کمی درست است، شاید قبرس شمالی کشوری کوچک در قلب دریای مدیترانه باشد، اما دارای شهرهای متعدد بسیار خوبی است. پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که در سال‌های گذشته، کشور قبرس شمالی با کم و کاستی‌های بسیار زیادی روبرو بود. البته این کم و کاستی‌ها ناشی از جنگ‌ها و حملات کشور ترکیه و سایر کشورها به قبرس شمالی است.

در سال 1974 جنگی رخ داد که طی آن قبرس به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش جنوبی این کشور تحت کنترل کشور یونان و بخش شمالی آن تحت سلطه کشور ترکیه درآمد. کمی پس از جنگ، دولت قبرس شمالی با کمبودهای بسیار زیادی در شهرهای مختلف خود روبرو شد. این کمبودها به شکلی بود که حتی شهروندان برای رفع نیازهای اولیه خود باید مسافت‌های بسیار طولانی را در مسیرهای سختی طی می‌کردند. بدین ترتیب کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیار کاهش یافته بود و وضعیت زندگی مردم اصلا مناسب نبود.

پس از مدتی، دولت قبرس شمالی برای اینکه وضعیت زندگی مردم کشور خود را بهتر کند، کم کم سلطه ترکیه را کاهش داد و شروع به مجهز کردن شهرهای خود به امکانات و خدمات اساسی کرد. ساخت بیمارستان، کلینیک، داروخانه، مراکز بهداشتی، فروشگاه، مدارس مختلف، تعمیر جاده‌ها وغیره از اساسی‌ترین خدماتی بود که طی آن سال‌ها در این کشور انجام شد. کم کم هرکدام از شهرهای قبرس شمالی به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل شدند.

مهاجرت به قبرس و زندگی در بهترین شهرهای آن

با رشد و ترقی شهرها و صنعت های گردشگری و کشاورزی در این کشور، قبرس شمالی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. بسیاری از ایرانیان باتوجه به شرایط کاری در قبرس شمالی به زندگی در این کشور علاقه‌مند شده و برای مهاجرت به آن اقدام کردند. اما یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در ذهنشان ایجاد می‌شد این است که باتوجه به فاصله شهرهای قبرس شمالی، کدام شهر برای سکونت بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال، فاصله شهرهای قبرس شمالی تنها یک بخش کوچک است که باید به آن توجه کرد. اما اشخاص باید پیش از هرچیز بدانند که هرکدام از شهرهای قبرس شمالی در یک عرصه مشخصی رشد و ترقی داشته‌اند. برای مثال شهر گوزت یورت یکی از شهرهای کوچک کشور قبرس شمالی است که در عرصه کشاورزی و محصولات آن رشد بسیار خوبی داشته است. یا شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی است که در عرصه کار و تجارت و تاسیس شرکت‌های جدید رشد بسیار خوبی دارد.

اما دانستن فاصله شهرهای قبرس شمالی با یکدیگر به اشخاص کمک می‌کند که محل سکونت خود را با دقت بیشتری انتخاب کنند. علاوه بر آن به آنها کمک می‌کند که باتوجه به نیازهای خود به عرصه ها یا زمینه‌های دیگر، شهری را برای سکونت انتخاب کنند که دسترسی ساده‌تری به شهرهای دیگر داشته باشد.

فاصله شهرهای قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از آن دسته کشورهای است که شهرهای آن فاصله مناسبی با یکدیگر دارند. درواقع در حال حاضر عبور و مرور برای شهروندان این کشور ساده‌تر از گذشته است. در بخش زیر با فاصله شهرهای قبرس شمالی که باتوجه به مسافت جاده‌ها تعیین شده اشاره خواهیم کرد:

  • فاصله سالامیس از گیرنه: 20 کیلومتر
  • نیکوزیا (لِفکوشا) تا گیرنه (کیرینیا): 24 کیلومتر
  • نیکوزیا (لِفکوشا) تا فاماگوستا (ماگوسا): 60 کیلومتر
  • فاصله سالامیس از فاماگوستا: 30 کیلومتر
  • گیرنه (کیرینیا) تا فاماگوستا (ماگوسا): 80 کیلومتر
  • فاصله سالامیس از کاراواگ: 40 کیلومتر
  • نیکوزیا (لِفکوشا) تا گوزلیورت: 45 کیلومتر
  • گیرنه (کیرینیا) تا گوزلیورت: 65 کیلومتر
  • فاماگوستا (ماگوسا) تا گوزلیورت: 95 کیلومتر
  • فاصله سالامیس از لارناکا: 70 کیلومتر

شهرهای ذکر شده در قسمت بالا اصلی‌ترین شهرهای قبرس شمالی هستند که بیشترین میزان شهروندان را در خود جای داده‌اند. مسافت این شهرها با یکدیگر بسیار مناسب بوده و شهروندان می‌توانند با ماشین مسافت‌های جاده‌ای را طی کرده و به شهر مقصد خود برسند.

مسافت شهرهای قبرس شمالی

مسافت شهرهای قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی!

بسیاری از کسانی که هرساله به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنند، با هدف گردش و تفریح به این کشور می‌روند. اما بسیاری از مردم هم با هدف سرمایه‌گذاری به این کشور سفر می‌کنند. اما به‌نظر شما چرا اشخاص باید برای سرمایه‌گذاری کشور کوچکی مانند قبرس شمالی را انتخاب کنند؟ کشور قبرس شمالی در سال‌های اخیر توانسته به رشد و ترقی بسیار خوبی برسد. تک تک بازارهای مالی و ملکی این کشور از شرایط خوبی برخوردار بوده و بسیاری از مردم سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را یک فعالیت اقتصادی بسیار مناسب می‌دانند.

از سوی دیگر، نرخ سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار مناسب است. برای مثال خرید ملک در قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که امروزه رواج زیادی دارد. این امر بدین دلیل است که اولا قیمت ملک در شهرهای کشور قبرس شمالی بسیار مناسب بوده و از سوی دیگر خرید ملک در این کشور یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.

از آنجایی که فاصله شهرهای قبرس شمالی با یکدیگر زیاد نیست، هر شخصی می‌تواند ملکی مناسب را در هرکدام از شهرهای این کشور که دسترسی بسیار خوبی هم دارند خریداری کند. بدین ترتیب می‌تواند در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و از سایر مزیت‌های آن استفاده کند. اما به‌نظر شما سایر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی چیست؟

اقامت در قبرس شمالی با سرمایه گذاری

تاکنون بدین نکته اشاره کردیم که باتوجه به کم بودن فاصله شهرهای قبرس شمالی با یکدیگر، هرکسی می‌تواند ملک بسیار مناسبی را در شهرهای اصلی این کشور که دسترسی خوبی هم دارند خریداری کرده و سرمایه‌گذاری کند. اما اصلی ترین مزیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی که باعث جلب توجه مهاجرین و سرمایه‌گذاران شده، اخذ اقامت دائمی این کشور است. به زبان ساده‌تر اشخاص می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی، اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند.

فرقی نمی‌کند که اشخاص کدام عرصه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. دولت کشور قبرس برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران و گردش چرخ اقتصادی کشور خود پوئن‌های بسیار مثبتی را برای سرمایه‌گذاران درنظر گرفته است. درواقع آنها می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، اقامت دائمی کشور قبرس شمالی را به دست بیاورند. به زبان ساده‌تر، با یک تیر دو نشان می‌زنند.

آگاهی از شهرهای قبرس پیش از مهاجرت

مسلما بسیاری از کسانی که از شرایط زندگی خود راضی نیستند یا به دنبال شرایط ایده‌آل‌تری‌ هستند. به سراغ مهاجرت می‌روند. گرچه مهاجرت به قبرس شمالی روند ساده‌ای دارد، اما باید بدین نکته توجه کرد که هر مهاجر باید اطلاعات درستی از شهرهای این کشور داشته باشد. فاصله شهرهای قبرس شمالی اولین چیزی است که هرکسی باید پیش از مهاجرت به قبرس درمورد این کشور بداند.

زیرا دانستن فاصله شهرهای قبرس شمالی از یک سو به اشخاص کمک می‌کند که برای انتخاب محل سکونت خود بهتر تصمیم بگیرند و از سوی دیگر به آنها کمک می‌کند که با تمام مسیرهای رفت و آمد آشنایی داشته باشند و برای سفر به شهرهای دیگر دچار مشکل نشوند. شاید در گذشته بسیاری از جاده‌های درون شهری و برون شهری این کشور مناسب نبود و مردم برای عبور از آنها سختی زیادی را تحمل می‌کردند، اما در حال حاضر بسیاری از این مشکلات حل شده و شهروندان می‌توانند به سادگی از شهر به شهر دیگر بروند.

مسیر شهرهای قبرس شمالی

مسیر شهرهای قبرس شمالی

نتیجه گیری

کشور قبرس شمالی فارغ از اینکه برای سفر و تفریح مکان بسیار مناسبی بوده، برای مهاجرت، کار و حتی زندگی هم کشور مناسبی محسوب می‌شود. هرچند که نمی‌توان از این کشور به عنوان یک کشور پیشرفته نام برد و امکاناتی در حد امکانات کشورهای توسعه یافته خواست، اما به‌صورت کلی، شرایط زندگی در کشور قبرس شمالی مناسب است. مناسب بودن فاصله‌ شهرهای قبرس شمالی و دسترسی بسیار خوب در مسیرهای جاده‌ای، باعث شده که امروزه شهروندان برای سفرهای برون شهری مشکلی نداشته باشند.

همین عوامل کشور قبرس شمالی را به کشوری محبوب برای کار، مهاجرت و تفریح تبدیل کرده است. پس اگر شما هم به کشف تجربه‌های جدید و دیدن کشورهای جذابی مانند قبرس شمالی علاقه دارید، حتما یکبار سفر به این کشور را تجربه کنید. همچنین می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در تماس باشید و تمام اطلاعات مدنطر خود را در کمترین زمان به دست بیاورید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.