فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی

فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی

امروزه بسیاری از ایرانیان، با دیدن کیفیت زندگی در قبرس شمالی، به مهاجرت و سکونت در این کشور جذاب علاقه‌مند شده‌اند. البته که سابقه علاقه ایرانیان به مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی یا کشورهای دیگری، بسیار زیاد است. اما قبرس شمالی جزو آن دسته کشورهای است که توانست در مدت زمان کمی، محبوبیت زیادی نزد ایرانیان پیدا کند. با وجود مهاجرین ایرانی در قبرس، نیاز شدید مردم به فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی حس می‌شد.

شاید با خود تصور کنید که فروشگاه‌های ایرانی چندان تفاوتی با فروشگاه‌های قبرس نداشته و همان مواد اولیه را به فروش می‌رساند، اما برخلاف این باور، وجود فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی برای ایرانیان بسیار هیجان انگیز است. به همین سبب هم قصد داریم در این مقاله با بررسی ماهیت فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، میزان محبوبیت آن را بفهمیم. پس حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه ایرانی برای ایرانیان

فروشگاه ایرانی برای ایرانیان

شهرهای قبرس، از گذشته تاکنون

همانطور که در ابتدا گفتیم قبرس شمالی یکی از کشورهای بسیار نوپا و در حال رشد است که در سال‌های اخیر، توسعه یافته است. این کشور در 10 سال گذشته از کمبودهای زیادی رنج می‌برد. درواقع شهرهای قبرس شمالی هیچگونه امکانات و خدمات قابل توجهی نداشتند و حتی ساکنین این شهرها باید برای خرید و تهیه مواد اولیه زندگی خود کیلومترها پیاده‌روی می‌کردند تا بتوانند به فروشگاه موردنظر خود برسند. درواقع وضعیت زندگی به شکلی بود که حتی در بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی هم امکانات بسیار محدودی یافت می‌شد.

با گذشت زمان دولت قبرس متوجه شد که پیش از هرچیز باید امکانات شهرهای خود را افزایش دهد. ساخت و تعمیر جاده‌های درون شهری و برون شهری، ساخت فروشگاه‌های ضروری، استفاده از وسایل نقلیه عمومی وغیره از اصلی‌ترین خدماتی بود که در سال‌های اخیر در شهرهای قبرس شمالی بکار برده می‌شد.

به مرور زمان کم کم خدمات و امکانات شهرهای قبرس شمالی تکمیل شد و زندگی مردم رو به بهبودی بود. امروزه با وجود اینکه هنوز هم بسیاری از جاده‌های قبرس شمالی به صورت کامل آماده نشده‌اند، اما قبرس به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصد برای مهاجرین ایرانی شناخته می‌شود.

مهاجرین ایرانی در قبرس شمالی

در ابتدا مقاله به این نکته اشاره کردیم که در سال‌های گذشته، بسیاری از ایرانیان به مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند شده‌اند. به‌عقیده شما دلیل این علاقه‌مندی چیست؟ مسلما تمام اشخاص به دنبال زندگی راحت‌تر و بهتری هستند. گاهی این زندگی در کشور خودمان قابل دسترسی بوده و گاهی هم برای رسیدن به آن باید مهاجرت کرد. بسیاری از مردم ایران به دلیل رسیدن به زندگی رویایی خود، به کشورهای دیگری مانند قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند.

درواقع فضایی که دولت قبرس شمالی برای مردم و شهروندان خود مهیا کرده اصلی‌ترین عامل جلب توجه مهاجرین است. به زبان ساده‌تر، کشور قبرس برای رشد و توسعه صنعت اقتصادی خود، از سرمایه‌گذاران، با هر اقلیت و قومی حمایت می‌کند. بنابراین بسیاری از ایرانیان با سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک در قبرس شمالی و حتی مشارکت در پروژه‌های مالی مختلف، اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌کنند. به همین دلیل دولت قبرس پوئن‌های مثبتی را به این سرمایه‌گذاران اهدا می‌کند.

مزیت زندگی و سرمایه گذاری در قبرس ایرانیان

پوئن‌های مثبتی که قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاران خود درنظر گرفته شامل مواردی مانند حمایت‌هالی مالی و البته ارائه ساده‌تر اقامت قبرس شمالی است. درواقع اشخاصی که به هر شکلی در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کرده‌اند می توانند پس از مدتی اقامت در این کشور، با مراجعه به سفارت قبرس، و ارائه مدارک خود، اقامت این کشور رویایی را به دست بیاورند!

خریدهای ایرانی در قبرس شمالی

خریدهای ایرانی در قبرس شمالی

امکانات قبرس شمالی برای ایرانیان

در حال حاضر دوره تاریکی و بی امکاناتی قبرس شمالی تقریبا به اتمام رسیده است. زیرا اکنون خدمات و امکانات بسیار خوبی در شهرهای این کشور وجود دارد. علاوه بر آن، بسیاری از خدمات و امکانات در قبرس شمالی وجود دارد که برای ایرانیان فواید زیادی دارد. برای مثال، ساخت مدارس ایرانی در قبرس شمالی از مثبت‌ترین امکانات این کشور است. درواقع مهاجرینی که به صورت خانوادگی به قبرس مهاجرت کرده‌اند، نگرانی بابت تحصیل و یادگیری زبان پارسی کودکان خود ندارد. زیرا کودکان ‌می‌توانند به سادگی در مدرسه ایرانی در قبرس شمالی تحصیل کنند.

از دیگر امکانات بسیار جذاب برای ایرانیان، ساخت فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی است. شاید در نگاه اول فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی چندان اهمیتی نداشته باشد، اما از آنجایی که احتمالا ذائقه بسیاری از مردم ایران با خورد و خوراک مردم قبرس شمالی سازگاری ندارد، ایرانیان می‌توانند با خرید از فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، مواد اولیه موردنیاز خود را تهیه کنند.

فروشگاه ایرانی، راهی برای رفع دلتنگی

قطعا تمام کسانی که در کشورهای دیگری زندگی می کنند و از وطن خود دور هستند، پس از مدت دلتنگ وطن خود خواهند شد. در چنین شرایطی بودن هرچیز از وسایل ایرانی یا حتی خوراکی‌های ایرانی، مانند چیزهای که اشخاص را به یاد دوران زندگی در ایران بیاندازد، بسیار جذاب است. در این موقعیت‌ها نقش و حضور فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی مشخص می‌شود.

البته که فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی فقط فروشنده مواد خوراکی یا مواد اولیه نیست، بلکه می‌توان در بسیاری از فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، وسایل نوستالژیک و قدیمی که خاطرات زیادی را برای اشخاص یادآوری می‌کند را یافت کرد. فرقی نمی‌کند که این وسایل چه چیزی باشد، همینکه بتواند خاطرات و گذشته را در ذهن اشخاص تلقی کند حس جذابی را به اشخاص منتقل می‌کند.

مزیت وجود فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی

دیگر مزیتی که باید در این بخش به ان اشاره کنیم، رفع نیازهای روزمره ایرانیان است. درواقع ممکن است بسیاری از ایرانیان به وسایل یا موادی نیاز داشته باشند که در قبرس شمالی به سختی پیدا شود، از سوی دیگر امکان ارسال آن از ایران وجود نداشته، یا زمان زیادی برای رسیدن آن طی شود.

در این شرایط فروشگاه‌ ایرانی در قبرس شمالی مانند یک منجی عمل می‌کند. درواقع اشخاص می‌توانند با مراجعه به فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، هر وسیله یا خوراکی که لازم دارند را به سادگی خریداری کنند.

مواد غذایی ایرانی

مواد غذایی ایرانی

تاسیس فروشگاه ایرانی و کسب درآمد

فارغ از جنبه‌های احساسی و نیازی که ایرانیان به فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی دارند، باید به این نکته اشاره کنیم که تاسیس فروشگاه ایرانی می‌تواند باعث کسب درآمد هم شود. درواقع ایرانیان می توانند با اجاره کردن یک مغازه، بسیاری از وسایل، خوراکی و مواد اولیه را از ایران وارد کرده و در فروشگاه خود به فروش برسانند.

همچنین می‌توانند از دیگر ایرانیانی که در این کشور سکونت دارند دعوت به همکاری کرده و مجموعه کاملی از پرسنل ایرانی را در مغازه خود استخدام کنند. این کار علاوه بر رفع نیازهای ایرانیان، باعث درآمد زایی و البته اشتغال بسیاری از ایرانیان در کشور قبرس شمالی می‌شود.

سخن نهایی

قطعا مهاجرت مقوله سختی است که علاوه بر ایجاد تغییرات گسترده در زندگی، تغییرات زیادی را هم در احساست انسان ایجاد می‌کند. با این وجود انسان همیشه به دنبال زندگی بهتر است. در شرایطی که کسی برای رسیدن به این زندگی بهتر مجبور به مهاجرت باشد، وجود مکان‌های که خاطرات قدیمی را زنده‌ نگه‌دارد بسیار جذاب و لذت بخش است. بودن فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، دقیقا ایجاد کننده همین حس جذاب است.

درواقع این فروشگاه‌ها علاوه بر رفع نیازهای ایرانیان، به آنها یادآوری می کنند که فرقی نمی کند در کجا جهان زندگی می کنید، بلکه همیشه می‌توان به یاد گذشته و وطن خود بود و خاطرات آن را زنده نگه داشت. از سمتی دیگر، وجود فروشگاه ایرانی در قبرس شمالی، به اشتغال و درآمد زایی ایرانیان این کشور کمک بسیاری کرده و باعث بهبود شرایط زندگی می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.