قیمت ملک در قبرس شمالی

قیمت ملک در قبرس شمالی

در دنیای امروزه، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند سرمایه و دارایی اشخاص را چندبرابر کند. علاوه بر آن، بسیاری از اشخاص به مهاجرت و زندگی در کشورهای دیگر مانند قبرس شمالی علاقه‌مند هستند. اما به‌نظر شما چه ارتباطب بین روش‌های سرمایه‌گذاری و زندگی در قبرس شمالی وجود دارد؟ امروزه خرید ملک در کشور قبرس شمالی یکی از بهترین فعالیت‌های اقتصادی است که مزیت‌های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار مناسب بوده و از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند.

اما به‌نظر شما مهم‌ترین عامل در خرید ملک چیست؟ قیمت ملک در قبرس شمالی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که یک خریدار در هنگام خرید ملک، به آن توجه زیادی می کند. اما همین نکته به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله هم قصد داریم با بررسی قیمت ملک در قبرس شمالی و عوامل وابسته به آن، این موضوع جذاب را باهم بررسی کنیم.

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی

قبرس شمالی، سرزمینی با ملک های ارزشمند

اگر اکنون از کسی سوال کنیم درمورد ملک‌های شهرهای قبرس شمالی چه می‌داند؟ احتمالا کمتر اطلاعاتی از گذشته و ملک‌های مختلف آن به ما می‌دهد. زیرا در گذشته هرکدام از ملک‌های که در شهرهای قبرس شمالی وجود دارند، در گذشته ارزش کمی داشتند. اما امروزه با خدمات و امکاناتی که در نزدیکی این ملک‌ها قرار گرفته، قیمت ملک در قبرس شمالی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

البته که بکارگیری خدمات و امکانات مهم و کاربردی تنها یکی از نکاتی است که باعث افزایش قیمت ملک در قبرس شمالی شد. اما به هرجهت در زمان امروزه قیمت ملک در قبرس شمالی بالا بوده و ارزش زیادی دارد. حتی در بسیاری از موارد به‌عنوان نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

مساحت قبرس شمالی

شاید بسیاری از مردم تصور کنند که قبرس شمالی کشور بسیار کوچکی است. و به همین دلیل هم قیمت ملک در قبرس شمالی افزایش یافته، زیرا باتوجه به کوچک بودن، جمعیت کمی هم در آن سکونت دارند. اما برخلاف این باور، مساحت کشور قبرس شمالی حدود 3.355 کیلومتر مربع است. همچنین دارای شهرها و مناطق مختلفی است که هرکدام از آنها جذابیت‌های زیادی دارند.

قبرس شمالی روی نقشه

جزیره قبرس سال‌ها پیش به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد. قبرس شمالی با کشور ترکیه همسایه بوده و در 50 مایلی این کشور قرار دارد. این کشور دارای سواحل بسیار زیبا و جذابی است. یگکی از اصلی‌ترین ویژگی شمال قبرس که در تمام نقشه‌های این کشور قابل مشاهده بوده، رشته کوه‌های شمالی آن است که به کوه‌های گیرنه یا کوه‌های پنج انگشت معروف شده است.. محدوده‌ی باریکی که طول آن 130 کیلومتر و در راستای خط ساحلی است. سواحل شمالی و شرقی قبرس شمالی توسط آب‌های زلال، آبی و گرم مدیترانه پوشیده شده‌اند.

قوانین ورود به قبرس شمالی

پیش از اینکه تصمیم به خرید ملک در قبرس شمالی بگیرید، باید با قوانین ورود به این کشور آشنایی داشته باشید. کشور قبرس شمالی جزو کشورهای است که شرایط نسبتا آسانی را برای ورود مهاجرین تصویب کرده‌ است. تنها کاری که باید برای ورود به این کشور انجام دهید، ثبت درخواست اقامت در قبرس شمالی، آماده‌سازی مدارک و تهیه بلیط سفر به قبرس شمالی است.

پس از آن می‌توانید با نشان دادن مدارک خود در فرودگاه قبرس، ویزای موقت خود را دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به اقامت دائم باید یکی از شیوه‌های اقامت مانند سرمایه‌گذاری، خرید ملک، ازدواج، تحصیل وغیره را انتخاب کرده و پس از گذشت مدتی، اقامت دائم خود را به دست بیاورید.

قیمت انواع خانه قبرس

قیمت انواع خانه قبرس

پناهندگی در قبرس شمالی، راه فرار یا چاهی خطرناک؟

بسیاری از کسانی که قصد خروج از کشور و اقامت در کشور دیگری را دارند، بر این باورند که می‌توانند به‌جای راه‌های مانند مهاجرت، خرید ملک در قبرس شمالی یا هر شیوه‌ دیگری، با پناهندگی در قبرس شمالی در این کشور اقامت داشته باشند. آنها بر این باورند که می‌توانند بدون درنظر گرفتن قیمت ملک در قبرس شمالی یا حتی خرج کردن سرمایه، در این کشور اقامت داشته باشند.

اما برخلاف این تصور، دولت قبرس شمالی برخلاف شرایط ساده برای ورود مهاجرین، شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای پناهندگان خود درنظر گرفته است. برای پناهندگی در قبرس شمالی باید پیش از هرچیز به سفارت قبرس شمالی مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی مانند پاسپورت، گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه وغیره درخواست پناهندگی خود را ثبت کنند.

اگار مدارکی مانند پاسپورت و گذرنامه نداشتند هم می‌توان این درخواست را ثبت کرد. پس از ثبت درخواست باید درخواست اشخاص توسط مامورین سفارت بررسی شود که این پروسه چند ماه طول می‌کشد. علاوه بر آن، باید دلیل قانع کننده‌ای برای پناهندگی در کشور قبرس شمالی داشته باشند. مثلا مسائل سیاسی یاغیره از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث پناهندگی می‌شود. پس از ثبت درخواست و تایید آن، سفارت طی چندروز پاسخ خود را به رد یا قبول شدن درخواست پناهندگی ارسال می‌کند.

قیمت ملک در قبرس شمالی

همانطور که در ابتدا مقاله بیان کردیم، قیمت ملک در قبرس شمالی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. نوع شهر، نوع خانه، موقعیت مکانی، ویژگی‌های خانه و متراژ آن از اصلی‌ترین عواملی است که در تعیین قیمت ملک در قبرس شمالی تاثیر دارد. اما به صورت کلی اگر بخواهیم باتوجه به هرکدام از شهرهای قبرس، قیمتی را برای ملک‌های این کشور تعیین کنیم، این قیمت‌ها به شرح زیر است:

  • گیرنه: 85 هزار پوند الی 320 هزار پوند
  • لانگ بیچ: 65 هزار پوند تا 350 هزار پوند
  • فاماگوستا: 45 هزار پوند تا 180 هزار پوند
  • نیکوزیا: 60 هزار پوند تا 210 هزار پوند
  • اسکله: 60 هزار پوند تا 180 هزار پوند
  • لفکه: 50 هزار تا 250 هزار پوند

البته که تعیین دقیق قیمت ملک در قبرس شمالی باتوجه به عوامل بالا قابل انجام است. اما به‌صورت کلی این قیمت‌ها مخصوص مناطق و شهرهای مختلف قبرس شمالی است. همچنین باید دقت داشته باشید مهم‌ترین موضوع در خرید ملک، منطقه، شهر و موقعیت مکانی خانه است.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

اولین قدم برای خرید ملک، انتخاب ملک است. درواقع اشخاص باید ملک موردنظر خود را انتخاب کنند. پس از آن باید پیش‌پرداختی را به صاحب ملک پرداخت کنند که دو طرف از بابت عدم فروش خانه و عدم پشیمانی از معامله آسوده خاطر باشند. در مرحله بعد نوبت به بررسی ملک می‌رسد. در این مرحله وکیل خریدار باید ملک را به صورت کامل بررسی کند که مشکلی نداشته باشد. زیرا در صورت بروز مشکل خریدار می‌تواند معامله را فسخ کند.

در مرحله بعد وکیل باید قرارداد خرید را بین دو طرف تنظیم کند. این قرارداد شامل مواردی مانند قیمت کل خانه، مشخصات خانه، موقعیت مکانی، اطلاعات خریدار و فروشنده وغیره است. پس از تنظیم قرارداد نوبت به ثبت آن در اداره ثبت اسناد رسمی می‌رسد. پس از ثبت سند، سند مالکیت خانه به نام خریدار منتقل شده و خریدار باید طی 2 هفته پول خانه را به صورت کامل پرداخت کند.

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است. علاوه بر آن خانه‌های ویلایی بسیار زیبایی در شهر قبرس وجود دارد که اشخاص می‌توانند با خریداری آن، زندگی لذت بخش‌تری را تجربه کنند. عواملی مانند ساختار ویلا، موقعیت مکانی، دسترسی به ساحل، متراژ ویلا وغیره از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در قیمت ویلا تاثیرگذار است. اما به صورت کلی اشخاص برای خرید ویلا باید بیش از 190.000 پوند انگلستان سرمایه داشته باشند.

قیمت خانه در قبرس شمالی

قیمت خانه در قبرس شمالی

آیا خرید ملک در قبرس شمالی سودمند است؟

مشخصا بله، خرید ملک در کشور قبرس مزیت‌های بسیار زیادی دارد. مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک اولین مزیت این کار است. درواقع اشخاص می‌توانند به واسطه خرید ملک در این کشور، اقامت قبرس شمالی را برای خود و خانواده به‌دست بیاورند. از سوی دیگر از آنجایی که ارزش ملک در این کشور رو به رشد است، می‌توان این کار را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت دانست.

سخن پایانی

حتما تاکنون متوجه شده اید که چه عواملی در تعیین قیمت ملک در قبرس شمالی نقش دارد. همچنین می‌دانید که خرید ملک در قبرس شمالی چه مزیت‌های زیادی دارد. پس اگر به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری هستید، سرمایه‌گذاری در بازارهای ملکی بهترین انتخاب است. همچنین می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.