مراکز خرید در قبرس شمالی

مراکز خرید در قبرس شمالی

به‌جز سفر، گوش دادن به موسیقی و نگاه کردن فیلم مورد علاقه، چه چیزی جزو کارهای محبوب شما است؟ امروزه خرید کردن جزو محبوب‌ترین کارها برای بانوان به شمار می‌رود. درواقع بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند که خرید وسایل جدید می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی روی روحیه انسان داشته باشد. حال تصور کنید به کشور زیبا و جذاب مانند قبرس شمالی سفر کرده‌اید و قصد دارید از مراکز خرید در قبرس شمالی بازدید کرده و وسایل موردعلاقه خود را خریداری کنید، قطعا این کار باعث عوض شدن روحیه و سرحالی شما می‌شود.

بسیاری از کسانی که تجربه زندگی در قبرس شمالی را داشته‌اند بر این باورند که در حال حاضر مراکز خرید در قبرس شمالی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است. درواقع با افزایش کیفیت زندگی در قبرس شمالی، خدمات و امکاناتی مانند مراکز خرید هم افزایش یافت. اما ما قصد داریم در این مقاله چند مورد از بهترین مراکز خرید در قبرس شمالی را به شما معرفی کرده و تاریخچه این کشور را باهم مرور را باهم مرور کنیم.

پس اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، یا حتی از زندگی روزمره خود خسته‌ شده و به دنبال راهی برای تفریح هستید، می‌توانید با سفر به قبرس شمالی و گردش در مراکز خرید این کشور، لحظات جذابی را برای خود رقم بزنید.

مروری بر تاریخچه کشور قبرس شمالی

آیا پیش از این اطلاعاتی درمورد کشور قبرس شمالی داشتید؟ آیا از تاریخچه یا اوضاع امروزه کشور قبرس شمالی اطلاعی دارید؟ این کشور جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه است که با کشورهای ترکیه، قبرس جنوبی و یونان همسایگی دارد. کشور قبرس شمالی وقایع مختلفی را پشت سر گذاشته است. درواقع باید بگوییم که جمهوری قبرس کشوری بسیار مستقل بود که به سبب همین وقایع، با ویرانی و آسیب‌های زیادی روبرو شد.

در سال 1974، دو کشور ترکیه و یونان برای تصاحب کشور قبرس، به این کشور حمله کردند. در آن سال با حمله این دو کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی این کشور تحت سلطه کشور ترکیه و بخش جنوبی آن تحت سلطه کشور یونان قرار گرفت.

از آنجایی که کشور ترکیه از سمت شمال، و کشور یونان از سمت جنوب به این کشور حمله کرده‌ بودند، منطقی بود که بخش شمالی این کشور تحت سلطه ترکیه و بخش جنوبی آن تحت سلطه یونان قرار گیرد. اما نکته‌ای که درمورد این حملات وجود دارد این است که بسیاری از شهرهای قبرس شمالی در آن زمان به عنوان منطقه نظامی شناخته می‌شد.

برای مثال شهر واروشا قبرس شمالی که به شهر ارواح معروف شده، یکی از جذاب‌ترین و بهترین شهرهای کشور قبرس شمالی بود که در زمان جنگ جزو منطقه نظامی ترکیه بود، از آنجایی که حملات زیادی در این شهر انجام می‌شد، مردم نمی‌توانستند در این شهر زندگی کنند. به همین سبب از این شهر به شهرهای دیگری مهاجرت کردند. شدت این خرابی و آسیب‌ها به حدی است که حتی در حال حاضر هم شهر واروشا یا شهر ارواح به عنوان یک شهر متروکه شناخته شده است.

بهترین فروشگاه های قبرس شمالی

بهترین فروشگاه های قبرس شمالی

رشد و ترقی کشور قبرس شمالی

با گذشت مدت زمانی از اتمام جنگ، دولت قبرس شمالی با مشاهده وضعیت زندگی مردم اقدام به بکارگیری خدمات و امکانات حیاتی مردم کرد. درواقع در زمان جنگ وضعیت زندگی مردم به شکلی بود که حتی برای رفع اصلی‌ترین نیازهای زندگی خود مجبور بودنند مسافت‌های بسیار طولانی را طی کنند. به همین سبب دولت قبرس شمالی با بکارگیری خدماتی مانند، فروشگاه، بیمارستان، کلینیک‌های خصوصی، داروخانه، مراکز بهداشتی و مراکز خرید در قبرس شمالی، شرایط زندگی را برای مردم بهتر کرد.

البته که در رشد و ترقی کشور قبرس، فقط بکارگیری این امکانات کافی نبود، بلکه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری هم نقش زیادی در رشد و ترقی این کشور داشتند. درواقع تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث شدند که کشور قبرس شمالی وضعیت بهتری برای زندگی داشته باشد.

مراکز خرید در قبرس شمالی

یکی از اصلی‌ترین مراکزی که باید در روند بازسازی کشور قبرس ساخته و تاسیس می‌شد، مراکز خرید در قبرس شمالی بود. از آنجایی که کشور قبرس جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی برای زندگی داشت، وجود چند مراکز خرید و نمایش هنر و استعدادهای سنتی و صنعتی این کشور، می‌توانست به رونق اقتصادی قبرس شمالی کمک کند. به همین دلیل به مرور زمان مراکز خرید در قبرس شمالی بیشتر و بیشتر شد. در این بخش به چند مورد از بهترین مراکز خرید در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

بازار زنان یا کادینلار پازاری

اگر بخواهیم در بین تمام مراکز خرید در قبرس شمالی یک مرکز را به عنوان موردعلاقه‌ترین فروشگاه برای بانوان نام ببریم، می‌توانیم به بازار زنان یا کادینلار پازاری اشاره کنیم. این بازار با فروشنده‌های بسیار زیاد، ارائه دهنده طیف گسترده‌ای از وسایل و لوازم مربوط به زنان است. وسایلی مانند کیف، کفش، لباس زنانه، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله رایج‌ترین لوازمی است که در این بازار به فروش می‌رسد. این بازار یکی از کاربردی‌ترین بازارهای سرپوشیده شهر نیکوزیا است.

مرکز خرید مارینا

مرکز خرید وارینا، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در شهر گیرنه است که بیش از 60 فروشگاه دارد. در فروشگاه‌های این مراکز خرید در قبرس شمالی لوازمی مانند لباس، لوازم الکترونیکی، مبلمان، لوازم بهداشتی و لوازم خانگی به فروش می‌رسد. همچنین این فروشگاه دارای رستوران، کافه و فود کورت است که اشخاص می‌توانند پس از خرید خود، غذاها یا نوشیدنی‌های دلچسبی را در این مرکز خرید میل کنند.

بازار Bandabulya

بازار باندابولیا اصلی‌ترین و بهترین بازار سرپوشیده در شمال شهر نیکوزیا یا لفکوشا است. این بازار بیشتر مربوط به میوه، سبزیجات و مواد غذایی است. اما نکته بسیار جالبی که در مورد این بازار وجود دارد این است که تاریخچه ساخت آن به سال 1930 الی 1932 باز می‌گردد. این تاریخ یعنی این بازار قبل از جنگ‌ تاسیس شده است. به همین سبب هم سال‌ها تحت سلطه کشورهای مانند انگلستان، ترکیه و حتی یونان بود.

مرکز خرید لمار

مرکز خرید لمار، یکی از کاربردی‌ترین مراکز خرید در قبرس شمالی است. در این مرکز خرید یا فروشگاه اغلب وسایلی که خانواده ها نیاز دارند یافت می‌شود. علاوه بر آن قیمت اجناس در این فروشگاه بسیار مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌های موجود در قبرس شمالی است. به همین سبب هم مردم برای کاهش هزینه مواد غذایی و بهبود هزینه زندگی در قبرس شمالی، این فروشگاه را برای خرید خود انتخاب می‌کنند.

مراکز خرید در شهر نیکوزیا قبرس شمالی

مراکز خرید در شهر نیکوزیا قبرس شمالی

مرکز خرید اولد سیتی

همانطور که از نام این فروشگاه پیداست، بسیاری از وسایل و ابزارهای قدیمی در این فروشگاه به فروش می‌رسد. در این فروشگاه وسایلی مانند صناعی دستی و وسایلی که مردم با هنر و استعداد خود ساخته‌اند به نمایش گذاشته می‌شود. اما نکته بسیار جالبی که درمورد وسایل این فروشگاه وجود دارد، این است که اغلب وسایل موجود در این فروشگاه، وسایلی هستند که توسط ایرانیان ساخته شده‌اند. درواقع به سبب افزایش مهاجرت ایرانیان به این کشور، بسیاری از صنایع دستی ایرانی در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

مرکز خرید مستر پوند

مستر پوند، یکی از جالب‌ترین و البته اقتصادی‌ترین مراکز خرید در قبرس شمالی است. درواقع تمام اجناس این فروشگاه با قیمت یک پوند به فروش می‌رسد. البته که فروشگاه مستر پوند یک فروشگاه زنجیره‌ای است و در سرتاسر دنیا شعبه دارد. اما در کشور قبرس چندین شعبه دارد که در شهرهای گیرنه و فاماگوستا قرار دارند. در این فروشگاه‌ها بیش از 3000 محصول وجود دارد.

مرکز خرید و بازار گیرنه

آیا تاکنون تجربه خرید از بازارهای محلی را داشته‌اید؟ بازار و مرکز خرید گیرنه دقیقا مشابه همین بازارهای محلی است. در این بازار بسیاری از مواد غذایی تازه، وسایل سنتی و صنعتی، لباس، کفش، کیف و خلاصه هر وسایلی به چشم می‌خورد، به همین سبب تمام توریست‌ها و گردشگران به بازدید از این بازار زیبا و جذاب علاقه‌مند هستند.

مراکز خرید دره بویو

مرکز خرید دره بویو، شامل چندین و چند فروشگاه است که در شهر لفکوشا قرار دارد. این مرکز دارای چندبن فروشگاه است که هرکدام از انها وسایل مخصوصی را به فروش می‌رسانند، وسایل برقی، لوازم خانگی، انواع لباس‌های مردانه و زنانه در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

مرکز خرید نیکوزیا مال

نیکوزیا، یکی از اصلی‌ترین شهرهای قبرس شمالی است که هرساله توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از سوی دیگر، فروشگاه نیکوزیا مال یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های این شهر است که مدتی به سبب مشکلات مالی تعطیل شده بود. اما در حال حاضر با بیش از 150 فروشگاه و فروش انواع وسایل در خدمت مردم قرار گرفته است.

مرکز خرید سیتی مال

مرکز خرید سیتی مال یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین فروشگاه‌های قبرس شمالی است. این فروشگاه در شهر فاماگوستا قرار گرفته و می‌توان گفت اصلی‌ترین مرکز خرید این شهر است. هرچند که قیمت اجناس در این فروشگاه بیشتر از سایر فروشگاه‌های شهر فاماگوستا است، اما کیفیت و اصالت آنها هم بیشتر از اجناس فروشگاه‌های دیگر است. به همین سبب هم توریست‌ها و گردشگران ترجیح می‌دهند که از همین فروشگاه خرید کنند.

بهترین مراکز خرید شهر فاماگوستا

بهترین مراکز خرید شهر فاماگوستا

بازدید از فروشگاه های قبرس و سرمایه گذاری

مسلما در بین تمام اشخاصی که با هدف تفریح به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنند، اشخاصی هم حضور دارند که قصد سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی را دارند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازارهای مالی و ملکی این کشور باید سفر کوتاهی به قبرس داشته باشند. اما بازدید از مراکز خرید در قبرس شمالی چه کمکی به این اشخاص می‌کند؟

مسلما هنگامی که اشخاص وضعیت زندگی مردم و وضعیت فروشگاه‌های این کشور را ببینند، می‌تواند اطلاعاتی درمورد شرایط اقتصادی و میزان نقدینگی مردم کسب کنند. در همین راستا هم برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی تصمیم می‌گیرند.

امروزه باتوجه به بهبود شرایط اقتصادی در کشور قبرس شمالی، این کشور به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. این سرمایه‌گذاری در قالب مواردی مانند تاسیس تجارت‌های جدید، مشارکت در ساخت ملک، خرید اوراق بهادار و خرید ملک در قبرس شمالی انجام می‌شود. درواقع سرمایه‌گذاران می‌توانند با یک سفر کوتاه به کشور قبرس، وضعیت زندگی مردم را در این کشور بررسی کرده و باتوجه به بودجه که دارند برای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کنند.

کلام آخر

در ابتدا مقاله به این نکته اشاره کردیم که خرید کردن جزو مواردی است که می‌تواند تغییرات مثبت زیادی را در روحیه انسان ایجاد کند. مخصوصا اگر این خرید در کشوری باشد که اشخاص تاکنون تجربه سفر به آن را نداشته‌اند. کشور قبرس شمالی همان مقصدی است که می‌تواند شما را از هیاهو و شلوغی‌های روزمره دور کرده و اوقات لذت‌بخش‌تری را برای شما رقم بزند. پس چمدان‌های خود را جمع کنید تا سفری جذاب به این کشور داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.