مزایای تحصیل در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که با تحصیل در کشورهای خارجی به چه امکانات خوبی می‌رسید؟ آیا به مهاجرت و زندگی در کشوری مانند قبرس شمالی علاقه دارد؟ شاید با خود تصور کنید که اصلا بین اینهمه کشور که اغلب آنها توسعه یافته است، چرا کسی باید به تحصیل در کشور قبرس شمالی علاقه‌مند باشد! مزایای تحصیل در قبرس شمالی چیست که حتی بسیاری از اشخاص هم به تحصیل و زندگی در قبرس شمالی علاقه دارند؟ کشور قبرس شمالی یکی از کشورهای در حال رشد و توسعه است که در مقایسه با کشورهای همسایه شرایط خوبی برای زندگی و تحصیل دارد.

البته که این کشور از لحاظ سرمایه‌گذاری و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی هم بسیار مناسب است، اما در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به مهاجرت به این کشور علاقه نشان داده‌اند. از سوی دیگر باتوجه به بالا رفتن سطح علمی و تاسیس دانشگاه‌های بسیار مناسب، دانشجویان هم به تحصیل در این دانشگاه‌ها علاقه‌مند هستند. از آنجایی که امروزه بازار تحصیل در قبرس شمالی بسیار داغ است، ما قصد داریم مزایای تحصیل در قبرس شمالی را بیان کنیم.

مسلما تحصیل در کشورهای خارجی باتوجه به سطح علمی که دارند، مزایای زیادی دارد، اما مزایای تحصیل در قبرس شمالی چیزی است که قطعا از خواندن آن هیجان‌زده می‌شود. پس تا انتها این مقاله را همراه ما باشید.

روند رشد کشور قبرس شمالی

اگر بخواهیم نگاهی کلی به وضعیت کشور قبرس شمالی داشته باشیم، باید بگوییم که این کشور یکی از کوچک‌ترین کشورهای آسیایی است که طی سال‌های گذشته به رشد و ترقی رسیده است. احتمالا می‌دانید که کشور ترکیه بر قبرس شمالی تسلط داشته و بسیاری از قوانین این کشور توسط دولت ترکیه تعیین می‌شود. با این وجود دولت قبرس شمالی همیشه سعی کرده که بهترین خدمات و امکانات را در شهرهای قبرس شمالی بکار گیرد.

شاید در زمان‌های گذشته باتوجه به جنگی که در این کشور رخ داده بود، قبرس شرایط مساعدی برای زندگی نداشت، اما در حال حاضر این کشور یکی از بهترین و برترین کشورهای آسیایی است که سالیانه توریست‌ها، گردشگران، سرمایه‌گذاران و مهاجرین زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

اما یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها و نکات مثبت زندگی در کشور قبرس شملی به تحصیل در این کشور باز می‌گردد. یکی از نکات مثبتی که درمورد این کشور وجود دارد این است که در سال‌های گذشته، مدرسه ایرانی در قبرس شمالی تاسیس شد. بدین صورت که ایرانیان می‌توانستند فرزندان خود را در یک محیط کاملا ایرانی و با زبان پارسی آموزش دهند. این امر یکی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی است. بیاید با سایر مزایای تحصیل در قبرس شمالی آشنا شویم.

نکات مثبت از تحصیل در قبرس شمالی

نکات مثبت از تحصیل در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی به‌صورت کلی شرایط نسبتا آسانی را برای ورود مهاجرین و دانشجویان‌ خود تعیین کرده است. علاوه بر آن شرایط نسبتا خوبی که برای درس خواندن و آموزش دانشجویان مهیا کرده، باعث شده که بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه‌مند شوند. در این قسمت با مزایای تحصیل در قبرس شمالی آشنا خواهیم شد:

مناسب بودن هزینه‌های تحصیل

اولین موردی که باید درمورد مزایای تحصیل در قبرس شمالی درمورد آن صحبت کنیم، مناسب بودن هزینه‌های تحصیل است. به‌صورت کلی هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بسیار مناسب است. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی قبرس شمالی، بخش عظیمی از هزینه شهریه دانشگاه را حذف کنند. درواقع دانشگاه‌ها بسته به شرایطی که تعیین شده، بورسیه‌های 25، 50 و 75 درصدی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده‌اند.

بدین ترتیب، دانشجویان می‌توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور تحصیل کنند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کشور قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورها، بسیار کم هزینه است. حتی تحصیل در این کشور هم هزینه چندانی ندارد. از سوی دیگر دانشجویان می‌توانند با بیان شرایط خود به دانشگاه، از قابلیت پرداخت ماهیانه استفاده کنند.

سهولت دریافت ویزای تحصیلی

یکی دیگر از بهترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی که حتی منجر به افزایش مهاجرین این کشور هم شده، سهولت دریافت ویزا است. درواقع روند دریافت ویزای تحصیلی به این صورت است که شخص یک فرم پذیرش را پر کرده و به همراه مدارک لازم به دانشگاه موردنظر ارسال می‌کند. پس از آن دانشگاه در صورت صلاحدید، پذیرش وی را قبول می‌کند. در این شرایط شخص باید با همان فرم درخواست پذیرش، پاسخ دانشگاه و سایر مدارک هویتی و سوابق تحصیلی به کشور قبرس شمالی سفر کند.

پس از اینکه به مقصد رسید می‌تواند با نشان دادن مدارک لازم به مامورین، ویزای تحصیلی خود را دریافت کند. این ویزا تا پایان مدت تحصیل اشخاص معتبر است. پس از آن اشخاص می‌توانند با مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، به‌صورت دائمی در این کشور اقامت داشته باشند.

امکان مهاجرت به سایر کشورها

احتمالا می‌دانید که کشور قبرس شمالی توسط بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود، اما حداقل به عنوان یک کشور تحت سلطه ترکیه، اعتبار دارد. از سوی دیگر، بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، جزو دانشگاه‌های بین المللی بوده و اعتبار بسیار زیادی دارند. فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه‌ها باعث اثابت علم، دانش و مهارت شخص می‌شود. بدین ترتیب اگر کسی در دانشگاه‌های بین المللی قبرس شمالی تحصیل کند، می‌تواند به واسطه مدرک تحصیلی خود به سایر کشورهای جهان مهاجرت کند.

امنیت همه جانبه

یکی از دیگر نکاتی که علاوه بر مزایای تحصیل در قبرس شمالی، در عرصه زندگی در این کشور هم اهمیت زیادی دارد. امنیت همه‌جانبه این کشور است. درواقع امنیت قبرس شمالی امروزه زبانزد بسیاری از مردم است. به‌شکلی که اشخاص می‌توانند بدون نگرانی هر ساعت از شب به بیرون از خانه بروند و هیچ مزاحمتی نداشته باشند. این امر برای کسانی که دانشجو هستند یا به‌تنهایی در کشور قبرس شمالی زندگی می‌کنند بسیار مناسب است.

معایب دانشگاه قبرس شمالی

معایب دانشگاه قبرس شمالی

بالا بودن سطح علمی دانشگاه‌ها

در طی سال‌های اخیر، دولت قبرس شمالی تلاش زیادی کرده که سطح علمی این دانشگاه رشد کند. به همین منظور شروع به تاسیس دانشگاه‌های دولتی، خصوصی و حتی بین المللی کرد. تمام دانشگاه‌های این کشور از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار بوده و تمام رشته‌های معتبر جهانی با نزدیک‌ترین شیوه‌های تدریس به استاندارد جهانی آموزش داده می‌شوند.

ارتقا مهارت‌های زبان

خوب است بدانید که برای ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی، نیازی به ارائه مدارک زبان ندارید. تنها باید در یک آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنید. اما این نکته اصلی ماجرا نیست. نکته اصلی این است که حتی اگر زبان شخصی به حد و اندازه مشخص شده نباشد، می‌تواند در کلاس‌های زبانی که در طول ترم در دانشگاه‌ برگزار می‌شود شرکت کند. بدین ترتیب می‌تواند علاوه بر یادگیری دروس اصلی، مهارت‌های زبان خود را هم ارتقا دهد.

عدم نیاز به آزمون ورودی

هیچکدام از دانشگاه‌های قبرس شمالی نیاز به آزمون ورودی ندارند. تنها آزمونی که در این دانشگاه‌ها در هنگام ورود دانشجویان انجام می‌شود، آزمون‌های تعیین سطح زبان است. به این صورت اشخاص می‌توانند بدون نیاز به انجام هیچگونه آزمونی، باتوجه به سوابق تحصیلی خود در رشته موردنظر تحصیل کنند.

ارائه بیمه دانشجویی

یکی از بهترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی، ارائه بیمه دانشجویی است. درواقع دانشجویان می‌توانند با مراجعه به شرکت بیمه، از قابلیت بیمه دانشجویی استفاده کرده و بسیاری از هزینه‌های جانبی زندگی خود را کاهش دهند. در صورت استفاده از این بیمه، هنگامی که با هرنوع مشکلی روبرو شدند می‌توانند از بیمه دانشجویی استفاده کنند.

تحصیل در قبرس شمالی و راهی روشن به آینده!

مسلما برای بسیاری از دانشجویانی که در کشور ایران یا حتی کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، مزایای تحصیل در قبرس شمالی کاملا روشن است. زیرا با قابلیت‌های تحصیل در این کشور به خوبی آشنایی دارند. به همین دلیل هم هست که به مهاجرت، تحصیل و حتی سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه دارند. در گذشته فعالیت‌های مانند سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به واسطه خرید خانه یا سایر فعالیت‌های اقتصادی انجام میشد، اما در حال حاضر، تحصیل در کشور قبرس هم نوعی سرمایه‌گذاری است.

با تحصیل در کشور قبرس، دانشجویان می‌توانند با استفاده از قابلیت و مهارتی که دارند، در رشته دانشگاهی موردنظر خود تحصیل کرده و از مزایای تحصیل در قبرس شمالی استفاده کنند. علاوه بر آن می‌توانند حتی پس از پایان درس خود به همین کشور مهاجرت کرده و با پیدا کردن شغل مناسب، آینده روشن‌تری را برای خود رقم بزنند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

همانطور که در بخشی از مقاله اشاره کردیم، اشخاص می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، با پر کردن فرم درخواست اقامت دائمی، به‌صورت همیشگی در کشور قبرس شمالی اقامت داشته باشند. درواقع دولت قبرس به دانشجویان خود این امکان را می‌دهد که در صورت نداشتن مشکل، مانند شکایات شخصی یا مشکلات نظامی، برای اقامت دائمی در کشور قبرس شمالی درخواست دهند. دولت قبرس پس از بررسی شرایط شخص، نسبت به رد یا قبول شدن درخواست اقامت وی، پاسخ خود را بیان می‌کند. در صورتی که دولت قبرس به درخواست اقامت دائمی اشخاص پاسخ مثبت دهد، شخص می‌تواند با استفاده از ویزای تحصیلی خود به این کشور مهاجرت کند.

موانع تحصیل در قبرس شمالی

موانع تحصیل در قبرس شمالی

نتیجه گیری

مزایای تحصیل در قبرس شمالی بیشتر از آن چیزی است که ما بخواهیم در یک مقاله به آن اشاره کنیم. اما به یاد داشته باشید پیش از انجام هرکاری باید دانش و طلاعات کافی از آن به دست بیاورید. پس اگر با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی به‌دست آورده‌اید، می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و با گرفتن اطلاعات بیشتر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی، آینده روشن‌تری را برای خود رقم بزنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.