مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

اگر اهل فعالیت‌های اقتصادی باشید، حتما به خوبی می‌دانید که سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و ملکی کشورهای خارجی یکی از سودمندترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری است. مخصوصا اگر کشوری نوپا و در حال رشد را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. کشور قبرس شمالی هم یکی از همین کشورهای نوپا و درحال رشد است که سرمایه‌گذاری در آن مزیت‌های زیادی دارد. اما احتمالا بسیاری از مردم با مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنایی ندارند.

قطعا هر نوع از سرمایه‌گذاری در هر کشوری با هر شرایط دارای مزیت و معایب مختلفی است. اما از آنجایی که بسیاری از مردم ریسک سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را ندارند، از مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و حتی سایر کشورها هم غافل هستند. امروزه زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از ایرانیانی که به دنبال شرایط بهتری برای زندگی هستند، بسیار محبوب است.

اما نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که چگونه می‌توان در کشور قبرس شمالی زندگی کرد؟ اگر با مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنایی داشته باشید به خوبی می‌توانید پاسخ این سوال را بدهید. اما اگر آشنایی هم ندارید، اصلا نگران نباشید. زیرا در این مقاله ما با بیان مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی شما را با یکی از بهترین مقصدها برای سرمایه‌گذاری کردن و حتی تغییر رویه زندگی آشنا خواهیم کرد.

نکات مثبت از سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

نکات مثبت از سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی و شرایط زندگی در آن

مسلما بسیاری از شما کشور قبرس شمالی را به عنوان مقصدی برای گردش و تفریح می‌شناسید. حتی بسیاری از اشخاص نسبت به تاریخ و گذشته این کشور اطلاعاتی ندارند. اما برای اینکه با مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنا شویم، بد نیست نگاهی به گذشته این کشور هم داشته باشیم. در سال‌های گذشته مدیریت و کنترل کشور قبرس شمالی با دولت ترکیه بود. درواقع پس از جنگ‌های سال 1974 کشور ترکیه بر قبرس شمالی مسلط شد. پس از آن بسیاری از قوانین و تصمیماتی که در این کشور گرفته می‌شد، براساس دولتمردان ترکیه بود.

اما با مرور زمان، دولت قبرس شمالی شکل رسمی‌تر و کامل تری به خود گرفت و توانست مدیریت و کنترل کشور را به دست گیرد. پس از آن دولت شروع به افزایش کیفیت زندگی در قبرس شمالی کرد. از آنجایی که بسیاری از شهرهای قبرس شمالی امکانات اولیه زندگی را نداشتند. دولت در اولین قدم اقدام به بکارگیری خدمات و امکانات در شهرهای این کشور کرد.

ساخت و تعمیر جاده‌های درون شهری و برون شهری، ساخت و تاسیس بیمارستان، کلینیک، داروخانه، مرکاز بهداشتی و فروشگاه‌های ضروری از اصلی‌ترین اقداماتی بود که دولت قبرس شمالی انجام داد. پس از انجام این اقدامات شرایط زندگی در این کشور بهبود یافت و رفته رفته کشور قبرس شمالی موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

چگونه می توان در قبرس شمالی سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از آنجایی که بازارهای قبرس شمالی در حال رشد و توسعه هستند. هرکدام از روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی سوددهی بسیار خوبی خواهد داشت. در ادامه به اصلی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

  • سرمایه‌گذاری با خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری با ایجاد کسب و کارهای جدید
  • سرمایه‌گذاری با مشارکت در پروژه‌های تجاری
  • سرمایه‌گذاری با خرید اوراق بهادار و مشارکت در بازارهای مالی

چهار روش بیان شده در قسمت بالا هرکدام مزیت‌ها و معایب مشخصی دارند. اما برای اینکه با مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنا شوید، حتما بخش بعد را با دقت مطالعه کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

حتی اگر اطلاعات زیادی از سرمایه‌گذاری نداشته باشید، اما به خوبی می‌دانید که هرنوع سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش در بازارهای مختلف، مزایای مشخصی هم دارد. اما در این بخش به مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی که یکی از پررونق‌ترین جزیره‌های آسیایی است اشاره می‌کنیم:

اخذ اقامت دائمی قبرس شمالی

اولین و مهم‌ترین مورد از مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، اخذ اقامت دائمی این کشور است. درواقع فرقی نمی‌کند که اشخاص در کدام عرصه سرمایه‌گذاری کرده باشند، بلکه می‌توانند در مدت زمان کمی، براساس نوع سرمایه‌گذاری خود، اقامت دائمی کشور قبرس را به دست بیاورند. علاوه بر آن مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های مهاجرت به این کشور است.

پوئن های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

پوئن های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

امکان مهاجرت یا سفر به ترکیه

همانطور که می‌دانید کشور قبرس شمالی فقط توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. به همین سبب اگر به عنوان سرمایه‌گذار در قبرس شمالی اقامت داشته باشید یا ویزای سرمایه‌گذاری قبرس شمالی را در دست داشته باشید، می‌توانید به سادگی به کشور ترکیه سفر کرده و حتی اقامت این کشور را به دست بیاورید. علاوه بر آن می‌توانید بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های مالی خود را در کشور ترکیه انجام دهید.

امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، امکان استفاده از سوددهی بلند مدت یا سرمایه‌گذاری بلند مدت است. درواقع هنگامی که شما ملکی را در کشور قبرس شمالی خریداری می‌کنید، یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید. در چنین شرایطی می‌توانید با خرید ملک در هرکدام از شهرهای کشور قبرس شمالی در همین کشور ساکن شده یا ملک را به فروش برسانید. اما یکی دیگر از ابعاد خرید ملک در قبرس شمالی این است که می‌توانید ملک خود را نگه داشته و از فروش آن خودداری کنید.

ارزش این ملک در سال‌های آینده بسیار بیشتر خواهد شد و همین موضوع باعث ایجاد یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در کشور قبرس شمالی می‌شود.

قابلیت تاسیس تجارت‌های جدید

یکی از شیوه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، ایجاد تجارت جدید است. پس می‌توان نتیجه گرفت که یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی این است که اشخاص می‌توانند با ایجاد کسب و کارهای نوین، هم به سوددهی بسیار عالی برسند و هم از بسیاری از هموطنان خود دعوت به همکاری کنند. این شیوه از سرمایه‌گذاری در مقایسه با سرمایه گذاری در پروژه‌های مالی دیگر سوددهی بیشتری دارد.

علت حمایت دولت از سرمایه گذاران

مسلما مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به واسطه حمایت‌های این کشور از سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چرا دولت قبرس شمالی از سرمایه‌گذاران، مخصوصا سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند؟ خب پاسیخ این سوال کاملا مشخص اسصت. دولت قبرس شمالی برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند سرمایه‌های زیادی است. همچنین اگر اشخاص بیشتری به کشور قبرس شمالی مهاجرت کنند، شهرت و آوازه این کشور بیشتر خواهد شد.

به همین سبب دولت قبرس شمالی با حمایت از مهاجرین و سرمایه‌گذاران، پوئن‌های مثبتی را به آنها ارائه می‌دهد که برای سرمایه گذاری بیشتر در قبرس شمالی ترغیب شوند. همین روند به مرور زمان منجر به رشد و توسعه قبرس خواهد شد.

فواید سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

فواید سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

سخن آخر

تاکنون با مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنا شدید. اما باید به این نکته توجه کنید که در هنگام سرمایه گذاری در این کشور، متناسب با شرایط خود، بهترین زمان و بهترین عرصه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از راهنمایی های مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کرده و باتوجه به اطلاعاتی که از مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی داردی، بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری، مهاجرت و حتی سفر به این کشور بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.