مشکلات سفر به قبرس شمالی

مشکلات سفر به قبرس شمالی

جذاب‌ترین و به‌یاد ماندنی‌ترین خاطراتی که از سفر خود دارید چیست؟ مسلما سفر به کشورهای دیگر می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی داشته باشد، مخصوصا اگر این سفر به یکی از کشورهای بسیار زیبای آسیایی، یعنی کشور قبرس شمالی باشد. سفر همیشه از جمله کارهای هیجان‌انگیزی است که روحیه انسان را عوض می‌کند. مخصوصا برای ایرانیان که بیش از 40% آنها به زندگی در قبرس شمالی هم علاقه‌مند هستند. البته باید بدین نکته اشاره کنیم که مشکلات سفر به قبرس شمالی هم امری است که باید به‌صورت مفصل درمورد آن صحبت کرد.

شاید با خود تصور کنید که سفر به کشور قبرس مشکلات خاصی ندارد یا می‌توان به سادگی به این کشور سفر کرد، خب مسلما سفر به کشور قبرس شمالی سخت نیست، اما از آنجایی که کشور خارجی است، نکاتی وجود دارد که هرکس در هنگام سفر باید به آن توجه داشته باشد. درواقع بی‌توجهی به این نکات باعث بروز مشکلات سفر به قبرس شمالی می‌شود.

حال در این مقاله، قصد داریم به صورت کلی به بررسی مشکلات سفر به قبرس شمالی و چگونگی پیشگیری از بروز آنها بپردازیم. پس برای اینکه از مشکلات سفر به قبرس شمالی آشنا شوید، حتما تا انتها این مقاله را به‌صورت کامل مطالعه کنید، زیرا با بهترین و کامل‌ترین اطلاعات در این عرصه آشنا خواهید شد.

سفر به کشور قبرس شمالی

سفر به کشور قبرس شمالی

همه چیز درمورد سفر به قبرس شمالی

احتمالا با شنیدن نام کشور قبرس شمالی، چیزهای درمورد جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این کشور به ذهنتان می‌رسد. کشور قبرس شمالی جزیره‌ای کوچک در قلب دریای مدیترانه است که پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. هرکدام از شهرهای قبرس شمالی با بهترین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران را به سمت خود جلب کرده‌اند.

بسیاری از کسانی که با کیفیت زندگی در قبرس شمالی آشنا هستند یا به خوبی می‌دانند که این کشور چه جاذبه‌های زیبایی دارد، هر ساله کشور قبرس را برای تفریح خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر آن در سال‌های اخیر با افزایش امکانات و خدمات رفاهی در این کشور، توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران نسبت به این کشور جلب شده است.

شاید با خود تصور کنید که با وجود چنین جذابیت‌های زیادی، قطعا مشکلی در هنگام سفر رخ نمی‌دهد، اما مشکلات سفر به قبرس شمالی، امری است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. به همین جهت هم باید تمام موارد حائز اهمیت در روند سفر به درستی انجام شود.

مشکلات سفر به قبرس شمالی

آیا شما تاکنون با مشکلات سفر به قبرس شمالی مواجه شده‌اید؟ یا در طی سفر خود یا مشکلی روبرو شده‌اید که از عهده حل آن بر نیاید؟ بروز مشکلات مختلف در طی سفر اصلا امر قابل پیش‌بینی نیست. به همین جهت تمام توریست‌ها و گردشگران در هنگام سفر به تمام موارد حائز اهمیت دقت می‌کنند. در این قسمت به بارزترین مشکلات سفر به قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

عدم یکسان بودن زبان

یکی از اصلی‌ترین مشکلات سفر به قبرس شمالی، یکسان نبودن زبان توریست‌ها و مردم بومی است. درواقع از آنجایی که طی وقایع رخ داده در سال‌های پیش، ترک‌های زیادی به کشور قبرس مهاجرت کرده‌اند، اغلب مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از مهاجرین کشور قبرس به زبان آلمانی و بسیاری هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

به همین جهت کسانی که وارد کشور قبرس شمالی می‌شوند، احتمالا در هنگام صحبت با مردم عادی با زبان‌های مختلفی روبرو خواهند شد. این شرایط برای کسانی که فقط به یک زبان انگلیسی تسلط دارند بسیار دشوار است. به همین جهت نیاز به برنامه‌های مختلفی دارند که بتوانند به‌واسطه آن به زبان‌های مختلف صحبت کنند.

متفاوت بودن ذائقه‌های غذایی

یکی دیگر از مشکلات سفر به قبرس شمالی، متفاوت بودن ذائقه‌های غذایی است. درواقع ذائقه مردم قبرس شمالی شبیه به مردم ترکیه بوده و بسیاری از غذاهای که در این کشور سرو می‌شود براساس دستور پخت‌های ارائه شده از مردم کشور ترکیه است.

اما مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که بسیاری از مردم کشورهای دیگر، به غذاهای ترکی و قبرسی عادت نداشته و حتی علاقه‌ای به آن ندارند. به همین جهت هم از غذا خوردن در این کشور لذتی نمی‌برند. البته که در کشور قبرس شمالی رستوران‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام از آنها غذاهای مختلفی را پخته و سرو می‌کنند. به همین جهت اشخاصی که ذائقه آنها با ذائقه غذای قبرسی و ترکی همخوانی ندارد، می‌توانند به آن رستوران‌ها مراجعه کنند.

مشکلاتی که در سفر به کشور قبرس شمالی دارید!

مشکلاتی که در سفر به کشور قبرس شمالی دارید!

ویزا نامعتبر برای کشورهای اروپایی

کشور قبرس شمالی برای ورود توریست ها نیاز به پاسپورت یا ویزای ارائه شده از سمت سفارت ندارد، درواقع ویزای توریستی قبرس شمالی از طریق ارائه مدارک هویتی و سایر مدارک لازم به مامورین فرودگاه انجام می‌شود. شاید در نگاه اول اینکه اشخاص برای سفر به قبرس نیازی به مراجعه به سفارت ندارند، یک نکته مثبت به‌نظر برسد، اما این امر نکات منفی هم دارد…

از آنجایی که کشور قبرس شمالی فقط توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته می شود، ویزای این کشور هم برای کشورهای دیگر اعتباری نداشته و اشخاص نمی‌توانند با ویزای توریستی قبرس به کشورهای دیگری سفر کنند. برای مثال اگر کسی قصد داشته باشد از کشور قبرس شمالی به کشورهای اروپایی سفر کند، باید به کشور خود بازگشته و با دریافت ویزای معتبر، سفر خود را ادامه دهد. ویزای توریستی قبرس شمالی فقط برای کشور قبرس و ترکیه اعتبار دارد.

مشکلات احتمالی سفر به قبرس شمالی

تاکنون به مشکلات سفر به قبرس شمالی اشاره کردیم، این مشکلات چیزهای است که احتمالا برخی از اشخاص در طول سفر با آن روبرو می‌شوند. اما برخی مشکلات دیگر وجود دارد که احتمال وقوع آنها کمتر است. اولین مشکل احتمالی که وجود دارد، عدم رضایت از محل سکونت است. در کشور قبرس هتل های بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام از آنها بهترین و کامل‌ترین خدمات و امکانات را در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهند. درواقع اصلی ترین وظایف هتل‌های قبرس شمالی، رقم زدن لحظاتی لذت‌بخش برای توریست‌ها است.

اما در این بین گاهی اوقات امکانات یا خدمات برخی از این هتل‌ها به‌اندازه انتظارات مسافرین نیستند. به همین دلیل هم توریست‌ها نارضایتی خود را محل سکونتشان اعلام می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کشور قبرس شمالی یکی از کشورهای در حال رشد و توسعه است. درواقع نمی‌توان از هتل‌ها و خدمات و امکانات این هتل‌ها انتظاری مشابه هتل‌های کشورهای اروپایی داشت.

اگر بخواهیم صادقانه‌تر با هم صحبت کنیم، باید بگوییم که انتظارات مسافرین و توریست‌ها از هتل‌ها، خدمات، امکاناتف و حتی جاذبه‌های کشور قبرس باید در حد و اندازه همین کشور باشد. شاید بسیاری از شما تصور کنید باتوجه به رشد و ترقی قبرس، این کشور باید امکاناتی در حد امکانات کشورهای اروپایی را ارائه دهد، اما برخلاف این تصور، هر کشوری خدمات و امکانات خود را مطابق با پایه و اساس منابعی که دارد ارائه می‌کند.

سفر به قبرس، دریچه ای به آینده

تاکنون به مشکلات سفر به قبرس شمالی اشاره کردیم، اما بد نیست اطلاعاتی هم از زمینه‌های اقتصادی این کشور داشته باشیم. در قسمتی از مقاله بدین نکته اشاره کردیم که کشور قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای است که در سال‌های اخیر رشد و ترقی بسیار خوبی داشت. اما به‌نر شما چه چیزی باعث این رشد و ترقی شد؟

یکی از اصلی‌ترین موارد و پایه‌های رشد اقتصادی کشور قبرس، رشد بازارهای مالی و ملکی این کشور بود. درواقع به سبب افزایش سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، انواع بازارهای این کشور رشد بسیار خوبی داشت. امروزه خرید ملک در قبرس شمالی و مشارکت در بازارهای ملکی این کشور از سود بسیار خوبی برخوردار است. به همین سبب بسیاری از اشخاص با سرمایه‌گذاری، خرید ملک، ایجاد کسب و کارهای جدید وغیره، به‌نوعی در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

البته که رشد بازارهای مالی، سوددهی بسیار خوب و رشد اقتصادی کشور قبرس شمالی تنها بخشی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور بود. یکی از اصلی‌ترین و طلایی‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور قبرس، دریافت اقامت این کشور است. آیا از شیوه‌های اخذ اقامت این کشور اطلاعی دارید؟

مهاجرت به قبرس با شیوه های سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف کشور قبرس فقط سود خوبی را برای شما رقم نمی‌زند، بلکه اقامت این کشور را هم به شما هدیه می‌دهد. درواقع دولت قبرس شمالی برای تشویق سرمایه‌گذاران و اشخاص به سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی، پوئن‌های مثبتی را برای آنها درنظر گرفته است. ارائه ساده‌تر اقامت قبرس هم یکی از این پوئن‌های بسیار مثبت است.

درواقع اشخاص می‌توانند با سرمایه‌گذاری در شیوه‌های مختلف، مدتی را در کشور اقامت داشته باشند. پس از گذشت مدتی در صورتی که تمام موارد قانونی به درستی رعایت شده و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، اشخاص می‌توانند با ارائه مدارک خود مبنی بر سرمایه‌گذاری و سوابق خود، درخواستی را مبنی بر اقامت دائمی کشور قبرس ثبت کنند. پس از بررسی مدارک و سوابق شخص، اقامت دائمی کشور قبرس شمالی برای اشخاص صادر می‌شود.

قبرس شمالی و ایرانیان

قبرس شمالی و ایرانیان

سخن آخر

حال شما به‌خوبی می‌دانید که مشکلات سفر به قبرس شمالی چیست و حتی چگونه می‌توان با آنها روبرو شد. قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای است که می‌توانید به آن سفر کنید و خاطرات جذابی را برای خود رقم بزنید، اما برای اینکار باید با تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف سفر آشنایی داشته باشید. فرقی نمی‌کند که این ابعاد مثبت باشند یا منفی، بلکه باید قدرت روبرویی و حل آنها را داشته باشید و جذاب‌ترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.