معایب تحصیل در قبرس شمالی

معایب تحصیل در قبرس شمالی

هنگامی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را داشته باشید پیش از هرچیز به چه موضوعاتی توجه می‌کنید؟ انتخاب کشور برای تحصیلی، رشته تحصیلی، دانشگاه، مزایا و معایب تحصیل در آن کشور از اصلی ترین موضوعاتی هستند که در هنگام مهاجرت تحصیلی یا حتی تحصیل موقع در کشورهای دیگر باید به آن توجه کرد. اما ما امروز قصد داریم معایب تحصیل در قبرس شمالی را بررسی کنیم.

زیرا از یک سو کشور قبرس شمالی در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی تبدیل شده که بسیاری از مردن به سفر و زندگی و تحصیل در آن علاقه دارند. از سوی دیگر پیش از این درمورد مزایای تحصیل در کشور قبرس شمالی صحبت کرده‌ایم، پس در حال حاضر باید به معایب تحصیل در قبرس شمالی اشاره کنیم.

زندگی در قبرس شمالی یا حتی سرمایه‌گذاری و تحصیل در این کشور نیاز به اطلاعات درستی دارد. علاوه بر آن اشخاص باید تمام شرایط لازم برای مهاجرت و تحصیل در این کشور را داشته باشند. نمی‌توان منکر مزیت‌های تحصیل در کشور قبرس شد، اما قطعا معایب تحصیل در قبرس شمالی هم چیزی نیست که به‌صورت ساده از ان عبور کنیم. به همین منظور قصد داریم با بررسی معایب تحصیل در قبرس شمالی، با ابعاد جدیدی از تحصیل در کشور قبرس شمالی آشنا شویم.

شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی

در سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی توانست از نظر تحصیلی و آموزشی به رشد خوبی برسد. درواقع پس از جنگی که در دهه 1970 در کشور قبرس رخ داد و کشور ترکیه بر قبرس شمالی مسلط شد. بسیاری از قوانین کشور قبرس شمالی توسط دولت ترکیه تعیین می‌شد. با این وجود دولت قبرس شمالی توانست در سال‌های بعد وضعیت بهتری داشته باشد. اولین قدم برای بهبود شرایط توسعه شهرهای قبرس شمالی بود.

بدین صورت که دولت این کشور با بکارگیری بهترین امکانات و خدمات در شهرهای خود، شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان مهیا می‌کرد. اما از آنجایی که یک کشور برای رشد و ترقی به راه‌های بیشتری نیاز دارد، دست به تاسیس دانشگاه‌های درجه یک کرد.

شاید با خود تصور کنید که یک دانشگاه نقش چندانی در رشد و توسعه یک کشور ندارد، اما برخلاف این باور با رشد علمی یک جامعه و تاسیس دانشگاه‌های درجه یک و البته بین المللی، توجه بسیاری از دانشجویان و اساتید نسبت به کشور قبرس شمالی جلب می‌شد. از سوی دیگر در شرایطی که دانشجویان زیاد با مدارک معتبر از دانشگاه‌های قبرس فاغر التحصیل شوند، خود به عنوان یک شیوه برای شهرت این کشور شناخته می‌شد.

 تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

آیا تحصیل در قبرس شمالی سودمند است؟

تاکنون به این امر اشاره کردیم که وضعیت تحصیلی در کشور قبرس شمالی بسیار مثبت بوده و اشخاص می‌توانند در دانشگاه‌های بین المللی این کشور و در بهترین رشته‌های تحصیلی درس بخوانند. از سوی دیگر دولت قبرس شمالی قابلیت‌های زیادی برای دانشجویان خود درنظر گرفته است. اما تمام این موارد بدین معنی نیست که تحصیل در کشور قبرس شمالی معایبی ندارد. کشور قبرس هم مانند تمام کشورهای ئدیگر دارای مزایا و معایب مختلفی در تمام عرصه‌های زندگی است. پس باید به معایب تحصیل در قبرس شمالی هم توجه داشته باشیم.

البته منظور ما از این حرف‌ بدین معنی نیست که تحصیل در کشور قبرس شمالی سودی ندارد، نه! اما تحصیل در کشور خارجی و مهاجرت تحصیلی امری است که هرکسی باید پیش از انجام آن درک و شناخت درستی از وضعیت تحصیلی کشور مقصد داشته باشد. به زبان ساده‌تر، باوجود تمام نکات مثبتی که درمورد تحصیل در قبرس شمالی وجود دارد، تمام دانشجویانی که قصد مهاجرت یا تحصیل در این کشور را دارند باید پیش از سفر نسبت به معایب تحصیل در قبرس شمالی هم آگاه شوند.

آگاهی از معایب تحصیل در قبرس شمالی به اشخاص کمک می‌کند باتوجه به شرایط، و البته آگاهی که از نکات منفی تحصیل در این کشور دارند، بهترین تصمیم را برای خود بگیرند. به همین جهت توصیه می‌کنیم که حتما بخش بعدی مقاله را با دقت مطالعه کنید.

معایب تحصیل در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی مانند تمام کشورهای جهان در عرصه تحصیلی هم دارای معایب مشخصی است. برای اینکه هرکسی با ابعاد تحصیل در کشور قبرس به خوبی آشنا شود، باید معایب تحصیل در قبرس شمالی را هم به صراحت بیان کنیم:

کم بودن فرصت‌های شغلی دانشجویی

مهم‌ترین موردی که باید در معایب تحصیل در قبرس شمالی به آن اشاره کنیم، کمبود فرصت‌های شغلی دانشجویی است. درواقع اغلب مشاغل موجود در قبرس شمالی تخصصی هستند. به همین جهت اگر یک دانشجو بخواهد برای کاهش هزینه‌های دانشجویی در قبرس شمالی شغلی پیدا کند، فرصت‌های شغلی کمی پیش رو دارد.

عدم قطعیت کشور قبرس شمالی

یکی دیگر از مواردی که در معایب تحصیل در قبرس شمالی اهمیت دارد، عدم قطعیت کشور قبرس شمالی است. درواقع کشور قبرس شمالی از جهات زیادی به دولت ترکیه وابسته است. بدین صورت بسیاری از قوانین دولت قبرس توسط دولت ترکیه تعیین می‌شود. بر همین اساس یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های که در ذهن دانشجویان خارجی وجود دارد این است که هر لحظه امکان تغییر قوانین تحصیلی برای خارجی‌ها وجود داشته و می‌تواند شرایط سختی برای آنها رقم بخورد.

عدم معتبر بودن ویزای تحصیلی قبرس

کشور قبرس شمالی فقط توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. درواقع اغلب کشورهای جهان، کشور قبرس جنوبی را به رسمیت می‌شناسند. از آنجایی که کشور قبرس شمالی رسمیت نداشته و حتی عضو اتحادیه اروپا هم نیست، ویزای این کشور هم اعتبار زیادی ندارد. بدین ترتیب دانشجویانی که در کشور قبرس تحصیل می‌کنند نمی‌توانند با استفاده از ویزای تحصیلی قبرس شمالی به کشورهای دیگر سفر یا مهاجرت کنند.

مشکلات تحصیل در قبرس شمالی

مشکلات تحصیل در قبرس شمالی

امکانات اندک شهری

یکی از قدیمی‌ترین مشکلاتی که در هرکدام از شهرهای کشور قبرس وجود دارد، عدم امکانات شهری است. درواقع به سبب جنگ‌های که در این کشور انجام شد، بسیاری از امکانات شهری آن از بین رفت. اما حتی اکنون هم که مدت زمان زیادی از ان جنگ‌ها می‌گذرد، بسیاری از امکانات شهری این کشور هنوز تکمیل نشده است. به همین دلیل زندگی در برخی از شهرهای قبرس شمالی کمی سخت و دشوار است.

ناکامل بودن خدمات حمل و نقل

ناکامل بودن خدمات جحمل و نقل هم یکی از امکانات شهری است که کمبود آن کاملا حس می‌شود. درواقع بسیاری از جاده‌های درون شهری قبرس هنوز تعمیر نشده است، به همین دلیل اتوبوس یا تاکسی‌ها نمی‌توانند از آن مسیر عبور کنند. از سوی دیگر در بسیاری از مسیرهای شهری قبرس، اتوبوس یا تاکسی وجود ندارد که شهروندان به واسطه آن خود را به مقصد برسانند. این امر برای دانشجویانی که به تازگی به کشور قبرس سفر کرده‌اند بسیار دشوار است. زیرا اطلاعات درستی از آدرس‌ شهرهای این کشور و مسیرهای آن ندارند. به همین دلیل هم عدم امکانات حمل و نقلی یکی دیگر از معایب تحصیل در قبرس شمالی است.

چگونه با تحصیل در قبرس، آینده بهتری داشته باشیم؟

با وجود اینکه معایب تحصیل در قبرس شمالی کاملا واضح و روشن است، بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه‌ دارند. البته که باوجود تمام معایب تحصیل در قبرس شمالی که بیان شد، نمی‌توان گفت که تحصیل در این کشور هیچ مزیتی ندارد، بلکه کشور قبرس هم مانند تمام کشورها در عرصه‌های مختلف دارای مزایا و معایب مشخصی است.

تمام کسانی که با مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی آشنا هستند. با این سوال روبرو می‌شوند که برای داشتن آینده‌ای بهتر در قبرس شمالی چه کاری انجام دهند؟ مسلما اولین کاری که هر دانشجو باید انجام دهند انتخاب یک رشته پردرآمد در یک دانشگاه بسیار معتبر است. پس از ان باید همزمان با تحصیل در دانشگاه، به فکری شغل شخصی خود باشند که کم کم بتوانند تجارت مخصوص به خود را راه‌اندازی کنند. با استفاده از این روش‌ها می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، علاوه بر به دست آوردن یک مدرک معتبر، شغل مناسب و پردرآمدی هم داشته باشند.

انتخاب درست و سرمایه گذاری در قبرس

به‌نظر شما بجز خرید ملک در قبرس شمالی، بهترین شیوه برای سرمایه‌گذاری در این کشور چیست؟ امروزه باتوجه به شرایط خوبی که در این کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی پرسود شناخته می شود. بسیاری از ما سرمایه‌گذاری را در مشارکت در بازارهای مالی و ملکی، خرید و فروش خانه وغیره می‌دانیم. اما یکی از بهترین عرصه های سرمایه‌گذاری، تحصیل و آموزش است.

درواقع اشخاصی که در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده باشند و به واسطه همان تحصیل مهارت پرسودی را یاد بگیرند، بهترین سرمایه‌گذاری را برای آینده خود انجام داده‌اند. این اشخاص به واسطه مهارت یا دانشی که به دست آورده‌اند، می‌توانند تا آخر عمر با همان مهارت و دانش کسب درآمد کنند. به همین دلیل هم هست تحصیل یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی شناخته می‌شود.

دوراهی تحصیل در قبرس شمالی

دوراهی تحصیل در قبرس شمالی

نتیجه گیری

اکنون که با معایب تحصیل در قبرس شمالی آشنایی دارید، به‌خوبی می‌دانید که برای تحصیل در این کشور چه کارهای را باید انجام دهید. مهاجرت تحصیلی به کشوری مانند قبرس شمالی ابعاد و جنبه‌های زیادی دارد. پس دقت داشته باشید که باتوجه به مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی، بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. زیرا می‌توانید با یک انتخاب درست، آینده روشنی را برای خود و خانواده رقم بزنید و حتی با مهاجرت به کشور قبرس شمالی، آینده خانواده خود را هم تضمین کنید. همچنین می‌توانید در این مسیر از راهنمایی مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.