معایب خرید ملک در قبرس شمالی

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

آیا تاکنون به سرمایه گذاری و خرید ملک در کشورهای دیگر فکر کرده‌اید؟ به نظر شما خرید ملک در کشورهای خارجی چه مزایا و معایبی دارد؟ یا چگونه می‌توان به فروشندگان خارجی اعتماد کرد؟ کشور قبرس شمالی به سبب شرایط خوبی که برای شهروندان خود ایجاد کرده، امروزه به یکی از مقاصد بسیار محبوب برای مهاجرین ایرانی تبدیل شده است. یکی از راه‌های مهاجرت و حتی سرمایه گذاری در قبرس شمالی هم خرید ملک است. اما به نظر شما معایب خرید ملک در قبرس شمالی چیست؟

مسلما هر فعالیتی، مخصوصا فعالیت‌های اقتصادی دارای دو جنبه مزایا و معایب است. شاید در ذهن بسیاری از مردم سرمایه‌گذاری در کشوری خارجی مانند قبرس شمالی سود زیادی داشته باشد. اما ما قصد داریم با بررسی معایب خرید ملک در قبرس شمالی تمام ابعاد و اطلاعات زندگی در قبرس شمالی را به دست بیاوریم.

ملک های قبرسی

ملک های قبرسی

شیوه های سرمایه گذاری و کشور قبرس

همانطور که در ابتدا مقاله بیان کردیم، خرید ملک در قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. بدین ترتیب که اشخاص ملکی را در قبرس خریداری کرده و براساس تمایل خود، یا آن را پس از مدتی به فروش می‌رسانند و یا برای آیندگان خود نگه می‌دارند. درواقع این شیوه یکی از ساده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است.

اما سوال بسیار مهمی که در اینجا رخ می‌دهد، این است که چرا سرمایه‌گذاران برای خرج کردن سرمایه خود، کشور قبرس شمالی را انتخاب می ‌کنند؟ اگر با بخشی از تاریخچه این کشور آشنایی داشته باشید احتمالا می‌دانید که کشور قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه کشور ترکیه بوده و در آن زمان امکانات خوبی نداشت. به مرور زمان دولت شروع به توسعه شهرهای قبرس شمالی کرد و به مرور زمان، هرکدام از این شهرها دارای امکانات و خدمات بسیار خوبی شدند.

اما سرمایه‌گذاری اشخاص در این کشور بدین جهت است که اقتصاد کشور قبرس شمالی کاملا نوپا و در حال توسعه است. به همین دلیل می‌توان به رشد و سوددهی آن امیدوار بود. علاوه بر آن دولت قبرس برای رشد اقتصادی خود از سرمایه‌گذاران حمایت زیادی می‌کند. با تمام این تفاسیر، نمی‌توان نسبت به معایب خرید ملک در قبرس شمالی بی‌توجه بود.

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که هر فعالیت اقتصادی دارای مزایای مشخصی است، معایبی هم دارد. موضوع مهمی مانند خرید ملک از آن دسته فعالیت‌های اقتصادی است که معایب یا ریسک‌های آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در بخش زیر با معایب خرید ملک در قبرس شمالی آشنا می‌شویم:

خرید آنلاین ملک در قبرس

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های خرید ملک در قبرس شمالی، خرید به شیوه آنلاین است. این شیوه ریسک و خطرات بسیار بالایی داشته و در بسیاری از موارد منجر هب کلاهبرداری و از دست رفتن سرمایه اشخاص می‌شود. بسیاری از اشخاص با نام‌های تجاری تقلبی، اقدام به دریافت پول از اشخاص کرده و به‌جای خانه‌های واقعی، فقط عکس یا ویدیویی از یک خانه را به خریداران نشان می‌دهند. پس از دریافت پول هیچ پاسخگویی نداشته و بدین ترتیب سرمایه‌های اشخاص از بین می‌رود.

عمل نکردن به تعهدات

یکی دیگر از معایب خرید ملک در قبرس شمالی عمل نکردن به تعهدات است. برای بسیاری در بسیاری از موارد فروشنده حتی پس از دریافت پول، سند ملک را به نام خریدار منتقل نمی‌کند یا در انجام آن وقفه می‌اندازد. یا حتی در برخی از موارد دیده شده که در تخلیه منزل یا تعمیرات آن تاخیر دارند.

بروز هزینه‌های جانبی

بروز هزینه‌های جانبی یکی دیگر از معایب خرید ملک در قبرس شمالی است. درواقع هنگام خرید ملک هزینه‌های برای خریدار رخ می‌دهد که از قبل اطلاع داده نشده است. برای مثال خریدار مجبور می‌شود پس از خرید ملک تمام بدهی‌های مربوط به شهرداری را پرداخت کند.

مشکلات خرید خانه در قبرس شمالی

مشکلات خرید خانه در قبرس شمالی

وعده‌های غیرواقعی

اگر بخواهیم به یکی از بامزه‌ترین و عجیب‌ترین معایب زندگی در قبرس شمالی اشاره کنیم، باید به وعیده‌های غیرواقعی اشاره کنیم. بسیاری از شرکت‌های ساختمانی برای فروش ملک‌های خود، به خریداران این وعده را می‌دهند که با خرید ملک به آنها پوئن‌های مانند ارائه خودرو، هدایای نقدی وغیره اهدا می‌کنند. درصورتی که این موارد وعده‌های غیرواقعی هستند.

البته که در برخی از موارد شرکت‌های ساختمانی به وعده‌های خود عمل می‌کنند. اما به‌صورت کلی تاکنون بسیاری از خریداران اعلام کرده‌اند که شرکت‌های ساختمانی در قبرس شمالی وعده‌های توخالی زیادی می‌دهند.

قیمت‌های بیش‌از حد

قیمت‌های بالاتر از حد تصور، از دیگر معایب خرید ملک در قبرس شمالی به شمار می‌رود. این عیب بدین صورت است که برخی از خانه‌های قبرس شمالی چنان قیمت بالایی دارند که در حد و اندازه هیچیک از ویژگی و آپشن‌های خانه نیست. البته این مشکل اغلب مربوط به خانه‌های ایت که توسط شرکت‌های ساختمانی ساخته و ارائه می‌شوند.

عدم قطعیت مالکیت ملک

یکی از رایج‌ترین معایب خرید ملک در قبرس شمالی، عدم قطعیت مالکیت ملک است. به زبان ساده‌تر، پس از جنگ‌های 1974، دولت قبرس برای جبران خسارت ترک‌های قبرسی، برخی از ملک‌های این کشور را به آنها اهدا کرد. این دسته از ملک‌ها قطعیت مالکیت نداشته و عموما قابل خریداری نیستند. اگر کسی قصد خرید این ملک‌ها را داشته باشد باید در خرید خود پافشاری زیادی کرده یا قیمت بالاتری برای آن پرداخت کند.

عدم صدور مجوز (PTP)

مجوزهای (PTP) از اصلی‌ترین مدارکی است که مهاجرین باید در هنگام خرید ملک در قبرس آن را همراه داشته باشند. در برخی از موارد دولت باتوجه به شرایط شخص و ملکی که معامله شده، مجوز خود را صادر نمی‌کند. البته دلایل عدم صدور مجوز بسیار متفاوت است . نمی‌توان نظر قطعی درمورد آن داد. اما هنگامی که دولت مجوز (PTP) را صادر نکند فرایند خرید خانه به صورت کامل منتفی می‌شود.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

تاکنون به معایب خرید ملک در قبرس شمالی اشاره کردیم، اما خوب است بدانیم مراحل و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده است. در این قسمت با این مراحل آشنا خواهیم شد:

  • انتخاب ملک
  • پرداخت پیش پرداخت
  • بررسی کامل ملک
  • تنظیم قرارداد خرید ملک
  • ثبت سند در دفتر اسناد رسمی
  • پرداخت کامل هزینه ملک

برای پیشگیری از مشکلات خرید ملک چه باید کرد؟

کشور قبرس شمالی اصولا شرایط آسانی را برای مهاجرین خود و شرایط زندگی آنها فراهم کرده است. اما با این وجود گاهی معایب خرید ملک در قبرس شمالی، مانع از روتین زندگی مهاجرین و خرید و فروش آنها می‌شود. بهترین کار برای پیشگیری از مشکلاتی که احتمالا هنگام خرید ملک رخ می‌دهد، مشورت و راهنمایی با یک وکیل بسیار حاذق است.

درواقع اشخاص در طی روند خرید ملک نیاز به وکیلی دارند که ملک را به صورت کامل بررسی کرده و تمام اطلاعات آن مانند بدهی، موارد مربوط به شهرداری وغیره را به صورت کامل بررسی کند. پس بهتر است که هرکس پیش از اقدام برای خرید ملک، با کمک یک وکیل حاذق، ملک مناسبی را انتخاب کرده و پس از آن برای خرید ملک اقدام کند.

موانع خرید ملک در قبرس

موانع خرید ملک در قبرس

کلام پایانی

قطعا هنگامی که اشخاص به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند، در هنگام خرید و فروش با مشکلات و موانع مختلفی روبرو می‌شوند. معایب خرید ملک در قبرس شمالی هم از آن دسته مواردی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، زیرا بی‌توجهی به این معایب خرید ملک در قبرس شمالی و بی‌دقتی، باعث از بین رفتن سرمایه و دارایی اشخاص می‌شود. پس اگر برای سرمایه‌گذاری آینده خود به دنبال راه امنی هستید، می‌توانید با خرید ملک در کشور قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

البته در این مسیر باید به معایب خرید ملک در قبرس شمالی و راهنمایی‌های اشخاص باتجربه دقت زیادی داشته باشد. همچنین می‌توانید از مشاورین ما در شرکت ظهوریان کمک گرفته و با امن‌ترین شرایط، خرید خود را انجام دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.