معایب زندگی قبرس شمالی

معایب زندگی در قبرس شمالی

زندگی در هر کشوری دارای فراز و نشیب‌های زیادی است. گاهی اوقات این فراز و نشیب‌ها به‌حدی است که اشخاص به فکر مهاجرت و سکونت در کشور دیگری می‌افتند. اما مهاجرت کردن به آسانی اسم آن نیست، درواقع هرکس برای رسیدن به زندگی رویایی خود، به دنبال محیط بهتری برای زندگی است. اما از آنجایی که شرایط زندگی در هر کشوری یکسان نیست، گاهی اوقات اشخاص با معایب و آسیب‌های جدیدی روبرو می‌شوند. کشور قبرس شمالی از آن کشورهای است که در سال‌های اخیر حجم زیادی از اشخاص برای زندگی به آن مهاجرت کرده‌اند، اما بد نیست درمورد معایب زندگی در قبرس شمالی هم اطلاعاتی داشته باشیم.

درمورد شرایط زندگی در کشوری مانند قبرس شمالی، یا اصولا هر کشور دیگری نمی‌توان به قطعیت گفت که مزایا یا معایب صددرصدی دارند، اما اقامت در کشوری مانند قبرس و ایجاد چنین تغییرات بزرگی در زندگی نیازمند داشتن اطلاعات موثقدرمورد معایب زندگی در قبرس شمالی است. به همین سبب قصد داریم در این مقاله با تمام ابعاد و معایب زندگی قبرس شمالی آشنا شویم.

موانع زندگی در قبرس شمالی

موانع زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی، جزیره ای در قلب مدیترانه

قبرس شمالی از گذشته به دو جزیره جداگانه به نام‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده است. قبرس شمالی ارتباط و همسایگی مستقیمی با کشور ترکیه دارد. به همین سبب بیشترین تاثیر را از این کشور دریافت کرده است. برای مثال اغلب هزینه‌های رایج در این کشور با لیر ترکیه پرداخت می‌شود. البته تاثیرات ترکیه بر قبرس شمالی را نمی‌تواند محدود به اقتصاد آن دانست، بلکه فرهنگ، ذائقه غذایی و بسیاری از موارد دیگر در قبرس شمالی الهام گرفته از کشور ترکیه است.

باتوجه به رشد و توسعه کشور قبرس شمالی، عده زیادی از اشخاص در ایران، ترکیه و سایر کشورهای همسایه، به فکر مهاجرت به قبرس شمالی می‌افتند. قطعا اولین چیزی که در فرایند مهاجرت اهمیت دارد، شیوه زندگی و وضعیت اقتصادی است. به همین سبب اشخاص باید اطلاعات کاملی از وضعیت اقتصادی و زندگی در قبرس شمالی داشته باشند. فرقی نمی‌کند که این اطلاعات منفی یا مثبت باشد، هر وجه ای از این اطلاعات اهمیت زیادی در روند مهاجرت دارند. درواقع معایب زندگی در قبرس شمالی می تواند نظر اشخاص را برای مهاجرت تغییر دهد.

معایب زندگی در قبرس شمالی

هرچه‌قدر که از مزایا و نکات مثبت زندگی در قبرس شمالی نام ببریم، نمی‌توانیم از جنبه‌های منفی آن گذر کنیم. کشور قبرس شمالی در حال رشد و توسعه است، اما با این وجود مشکلات متعددی دارد که باید به آن توجه کرد. درواقع معایب زندگی قبرس شمالی از ان دسته موضوعاتی است که تاثیر مستقیمی در تصمیم گیری برای مهاجرت یا عدم مهاجرت به این کشور می‌گذارد. به همین جهت در بخش زیر به این معایب اشاره خواهیم کرد:

مشکلات و موانع زبان

اولین موردی که می توان از آن به عنوان معایب زندگی در قبرس شمالی نام برد، موانع و مشکلات مربوط به زبان است. همانطور که گفتیم قبرس شمالی بیشترین تاثیر را از کشور ترکیه گرفته است. به همین سبب بسیاری از اشخاص در این کشور به زبان ترکی صحبت می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از مهاجرین به زبان ترکی تسلط نداشته و با زبان‌های انگلیسی یا آلمانی صحبت می‌کنند.

همین عامل باعث شده که اقلیت مردم زبان یکسانی نداشته باشند. از سوی دیگر اشخاصی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند مجبور به یادگیری هرکدام از این زبان‌ها هستند. البته که اشخاص می‌توانند با یادگیری زبان و چگونگی صحبت با مردم این کشور، وضعیت بهتری داشته باشند.

عدم تنوع کالا و محصولات

کشور قبرس شمالی جزیره بسیار کوچک با جمعیت اندک است. به همین سبب فقط مغازه یا فروشگاه‌های کوچک یا نسبتا بزرگی دارد که کالا و محصولات روتین شهروندان را به فروش می‌رساند. به همین سبب اگر کسی به این کشور سفر کند نمی‌تواند توقع برندها و نمایندگی‌های مختلف و معتبر را داشته باشد. بلکه تنها می‌تواند کالا و محصولات روتین و موردنیاز روزمره را خریداری کرده و استفاده کند. پس عدم تنوع کالا و محصولات از دیگر معایب زندگی در قبرس شمالی است.

مشکلات زندگی قبرس شمالی

مشکلات زندگی قبرس شمالی

فرصت های شغلی محدود دانشجویی

یکی از معایب زندگی در قبرس شمالی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد، فرصت‌های شغلی محدود برای دانشجویان است. درواقع برخی شغل‌های محدود در این کشور وجود دارد که دانشجویان می‌توانند فقط در همان عرصه فعالیت کنند. به همین جهت توصیه می‌شود که هیچکس بدون داشتن سرمایه حداقل به این کشور مهاجرت نکند. همچنین شما می‌توانید برای اگاهی از شرایط کار و فرصت‌های شغلی، مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را مطالعه کنید.

ریسک بالا مهاجرت

در داشتن تجربه یک مهاجرت موفق، امور زیادی تاثیرگذار است. هرچند که راه‌های زیادی برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد، اما اینکه کدام یک از این شیوه‌ها مورد قبول دولت قبرس شمالی قرار گیرد، امر بسیار مهمی است. در سال‌های اخیر بیشترین موارد قبولی درخواست مهاجرت، مربوط به شیوه‌ سرمایه گذاری در قبرس شمالی بوده است.

بدین منظور که اشخاص می‌توانند با سرمایه گذاری در بازارهای مالی، خرید ملک و ایجاد کسب و کارهای مختلف، اقدام به اخذ اقامت در کشور قبرس شمالی کنند. این روش مهاجرت از این جهت که می تواند تاثیر مثبتی در اقتصاد قبرس شمالی داشته باشد، بیشتر از سایر روش‌های مهاجرتی مورد قبول قرار می‌گیرد.

هزینه بالا خرید خانه

برای اشخاصی که پول زیادی برای خرید خانه ندارند، عدم دسترسی آسان به خانه از معایب زندگی در قبرس شمالی است. درواقع خرید خانه در قبرس شمالی یکی دیگر از مشکلات مهاجرتی است. این کشور دارای مناطق مختلفی است که بسیاری از آنها رشد و توسعه خوبی داشته، و بسیاری هم هنوز حداقل امکانات زندگی را ندارند. آن دسته از مناطقی که شرایط خوبی برای زندگی دارند، برای خرید ملک در قبرس شمالی نیاز به هزینه بیشتری دارند. البته که اشخاص می توانند با اجاره خانه، هزینه کمتری را پرداخت کنند.

اما با این وجود خرید ملک تک خواب، دو خواب، سوئیت و حتی خانه‌های ویلایی از هزینه بالایی برخوردار است. درواقع اشخاص باید برای زندگی در بهترین شهرهای قبرس شمالی هزینه بالایی پرداخت کنند.

عدم حمل و نقل و جاده های مناسب

عدم وجود جاده‌های مناسب و حمل و نقل خوب از دیگر معایب زندگی در قبرس شمالی است. درواقع بسیاری از جاده‌های قبرس شمالی همچنان غیرقابل تردد بوده و اشخاص برای رسیدن به مقصد خود باید از مسیر‌های دیگری عبور کنند. همچنین برای کرایه تاکسی و استفاده از بی‌آر‌تی نیاز به عبور پیاده از مسیر‌های زیادی دارند.

محدودیت های فرهنگی

فرهنگی ترین معایب زندگی در قبرس شمالی فرهنگ کشور قبرس شمالی الهام گرفته از قبرس شمالی است. البته این اتفاق بدین سبب است که قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه ترکیه بوده و حتی اکنون هم بسیاری از دولت‌های جهانی قبرس شمالی را به عنوان کشور مستقل قبول ندارند. همین امر باعث شده که قبرس شمالی هیچ فرهنگ خاصی نداشته باشد، یا حداقل فرهنگ آن به فراموشی سپرده شده باشد. هرآنچه در فرهنگ، اعتقادات و باورهای مردم این کشور وجود دارد، الهام گرفته از کشور ترکیه است.

هزینه های درمانی بالا

اگر در قبرس شمالی بیمار شدید یا نیاز به مراجعه به کلینیک و بیمارستان داشتید، قطعا باید به سراغ کلینیک‌های خصوصی بروید. زیرا بیمارستان‌های دولتی این کشور خدمات و داروهای کافی را ندارند. درواقع یکی از بزرگ ترین معایب زندگی در قبرس شمالی، عدم خدمات پزشکی است. شاید بتوان در حد سرماخوردگی و بیماری‌های ساده از این بیمارستان‌ها کمک گرفت، اما برای مشکلات و بیماری‌های دیگر قطعا باید به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کرد.

از سوی دیگر هزینه درمان در این کلینیک‌های خصوصی و یا خرید دارو بسیار گران است. به همین سبب می توان گفت هزینه‌های درمانی در کشور قبرس شمالی بسیار بالا است. البته اشخاص می‌توانند با داشتن بیمه، بخشی از این هزینه‌ها را جبران کنند. می‌توانید برای آگاهی بیشتر از چگونگی بیمه و پوشش‌دهی آن، مقاله خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی را مطالعه کنید.

کمبودهای قبرس شمالی

کمبودهای قبرس شمالی

عدم قطعیت سیاسی

همانطور که گفتیم، قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه کشور ترکیه بود. بسیاری از قوانین و شرایط وضع شده در قبرس با تصمیمات دولت و حکومت ترکیه انجام می‌شد. حتی اکنون پس از گذشت‌ سال‌ها، باز هم می‌تواند تاثیرات این کشور در قبرس را مشاهده کرد. به همین جهت نمی‌توان انتظار داشت قبرس شمالی سیاست مشخص و قطعی داشته باشد. برخی از جامعه شناسان و مردم این کشور بر این باورند که امکان دارد در آینده هم بسیاری از قوانین قبرس شمالی باتوجه به تصمیمات حکومت ترکیه تعیین شود. این نکته سیاسی ترین نکته در معایب زندگی در قبرس شمالی است.

استفاده از درست ترین راهنمایی

برای اطلاع و آگاهی درست از شرایط مهاجرت به قبرس شمالی و معایب زندگی در این کشور، باید با اشخاص یا شرکت‌های معتبری مشورت کنید. زیرا استفاده از هرگونه راهنمایی های اشتباه یا صحبت‌های که صرفا براساس قضاوت‌های شخصی بیان شده، احتمال از دست دادن سرمایه و زندگی اشخاص را در پی دارد. اتفاقی که در شرکت ظهوریان رخ می‌دهد این است که با استفاده از درست‌ترین اطلاعات، بهترین مشاوره را به شما می‌دهند. با این حساب می‌توانید با آگاهی کامل از معایب زندگی در قبرس شمالی، درمورد مهاجرت یا عدم مهاجرت به این کشور تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری

زندگی امروزه به شکلی است که مشکلات و موانع زیادی را سر راه اشخاص قرار می‌دهد. به همین دلیل اشخاص همیشه در حال تکاپو و جست‌و‌جو شرایط بهتری برای زندگی هستند، هرچند که در بسیاری از موارد هم با مشکلات بسیار بزرگ‌تری روبرو می‌شوند. حال در چنین شرایطی اگر کسی به دنبال شرایط بهتری برای زندگی باشد، باید تصمیمات بزرگ و مهمی بگیرد. اگر شما هم قصد داشتن زندگی بهتری دارید، قبرس شمالی همان سرزمین است که می‌تواند رویای زندگی بهتر را محقق سازد، اما باید به معایب زندگی در قبرس شمالی و موانع آن توجه داشته باشید. پس با دست آوردن اطلاعات درست و موثق، برای اقامت در این کشور پر فراز و نشیب تصمیم بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.