معایب سفر به قبرس شمالی

معایب سفر به قبرس شمالی

آیا تاکنون چیزی درمورد معایب سفر به قبرس شمالی یا حتی سایر کشورهای خارجی شنیده‌اید؟ اصولا سفر یکی از کارهای بسیار لذت‌بخش است که کمتر کسی به معایب آن فکر می‌کند. اما به هر شکل هر کاری دارای معایب و مزیت‌های مشخصی است. کشور قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین مقصد‌ها برای سفر به‌شمار می‌رود. به همین جهت هم بسیاری از مردم به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند و اصلا به معایب سفر به قبرس شمالی فکر نمی‌کنند.

اما در این مقاله، ما قصد داریم شما را با ابعاد جدیدی از سفر به قبرس شمالی آشنا کنیم. شاید باخود تصور کنید که باتوجه به شرایطی که امروزه در کشور قبرس شمالی وجود دارد، قطعا سفر به این کشور می‌تواند لذت‌بخش باشد، که خب بله، قطعا سفر به کشوری مانند قبرس بسیار جذاب است. اما نکاتی هم وجود دارد که بی‌توجهی به انها باعث بروز معایب سفر به قبرس شمالی می‌شود.

حال اگر دوست دارید بدانید برای سفر به قبرس شمالی به چه نکاتی باید توجه کنید، حتما تا انتها این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قرار است در این مقاله با جنبه‌های جدیدی از سفر به کشور قبرس شمالی آشنا شوید و بعدها خاطرات بسیار لذت‌بخش‌تری را برای خود رقم بزنید.

قبرس شمالی، مقصدی برای ایرانیان

قبرس شمالی، مقصدی برای ایرانیان

کشور قبرس شمالی، مقصدی محبوب برای ایرانیان

کشور قبرس شمالی جزیره‌ای در دریای مدیترانه است. این کشور از سال‌های گذشته تاکنون وقایع و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. در گذشته تمامی شهرهای قبرس شمالی به سبب بروز جنگ، با خرابی و ویرانی های زیادی روبرو بود. در شرایطی که شهروندان این شهرها برای رفع اصلی‌ترین نیازهای خود باید سختی‌های زیادی را تحمل می‌کردند، دولت این کشور شروع به بکارگیری خدمات و امکانات رفاهی کرد.

به مرور زمان این امکانات و خدمات بیشتر و هرکدام از شهرهای کشور قبرس، به محیطی بسیار مناسب برای زندگی و سفر تبدیل شدند. اما محبوبیت قبرس شمالی برای ایرانیان و حتی سایر کشورها به همینجا ختم نمی‌شود، کشور قبرس شمالی به سبب نزدیکی و ارتباط مسقیمی که با کشور ترکیه دارد، شرایط ساده‌ای را برای سفر و حتی مهاجرت اشخاص درنظر گرفته است. به همین سبب هم در سال‌های اخیر تعداد مهاجرین و توریست‌های کشور قبرس شمالی رشد بسیار زیادی داشته است.

معایب سفر به قبرس شمالی

در ابتدای مقاله هم بدین نکته اشاره کردیم که احتمالا بسیاری از شما با معایب سفر به قبرس شمالی آشنایی ندارید. اما در مقابل تمام کسانی که تجربه سفر به این کشور را دارند، با معایب سفر به قبرس شمالی آشنا هستند. حال در این بخش به بیان برخی از معایب سفر به قبرس شمالی می‌پردازیم:

محدودیت در استفاده از ویزای توریستی قبرس

اولین مورد از معایب سفر به قبرس شمالی، محدودیت در استفاده از ویزای توریستی این کشور است. احتمالا می‌دانید که برای ورود به کشور قبرس، نیازی به مراجعه به سفارت نداشته و می‌توان ویزای توریستی این کشور را در فرودگاه دریافت کرد. شاید در نگاه اول این امر یک نکته مثبت باشد، اما کمی که بگذرد، متوجه می‌شوید که ویزای توریستی قبرس معایبی هم دارد.

اصلی‌ترین معایبی که ویزای توریستی قبرس دارد، محدودیت استفاده است. درواقع از آنجایی که کشور قبرس شمالی فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود، ویزای آن هم برای کشورهای اروپایی هیچ اعتباری ندارد. بدین ترتیب اگر کسی اهل سفر به کشورهای مختلف باشد یا بخواهد به کشورهای اروپایی سفر کند، باید پس از اقامت در کشور قبرس شمالی به کشور خود بازگشته و پس از دریافت ویزای معتبر، به کشورهای اروپایی سفر کند.

این امر از دو جهت نتیجه منفی دارد. اولین جهت آن اتلاف وقت است. درواقع بازگشت به کشور خود و دریافت پاسپورت معتبر نیازمند صرف زمان زیادی است. از سوی دیگر اشخاص باید برای دریافت دوباره ویزا، هزینه مازادی هم پرداخت کنند.

عدم قطعیت قبرس شمالی در قوانین

مورد دیگر از معایب سفر به قبرس شمالی که اصلا هم قابل پیش‌بینی نیست، قوانین مهاجرتی یا توریستی در کشور قبرس شمالی است. درواقع سال‌هاست که کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه است. همچنین بسیاری از قوانین این کشور توسط کشور ترکیه تعیین می‌شود. با اینکه مدت زمان زیادی از سلطه کشور ترکیه بر این کشور می‌گذرد، هنوز هم بسیاری از قوانین و مقررات کشور قبرس شمالی نشات گرفته از کشور ترکیه است.

به همین سبب نمی‌توان گفت که کشور قبرس شمالی قطعیت مشخصی دارد. درواقع کشور ترکیه می‌تواند در هر لحظه قوانین و مقررات جدیدی را برای ورود توریست‌ها، نحوه دریافت ویزا و حتی مدت زمان اعتبار ویزای توریستی تعیین کند. بر همین اساس بسیاری از کسانی که قصد سفر و اقامت در کشور قبرس شمالی را دارند، با شک و تردیدهای زیادی روبرو هستند.

سفری به قبرس شمالی

سفری به قبرس شمالی

 

سفری به یاد ماندنی با همراهان درست!

اکنون که با معایب سفر به قبرس شمالی آشنا شدید، احتمالا به خوبی‌ می‌دانید که در هر سفری امکان بروز مشکل وجود دارد. پس اگر قصد سفر به کشور قبرس شمالی را دارید و تاکنون تجربه این سفر را نداشتید، حتما در سفر ابتدایی خود از همراهی کمک بگیرید. درواقع بهتر است با کسانی که تجربه سفر به قبرس را دارند به این سفر بروید. وجود این اشخاص به شما کمک می‌کند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا مسئله، به خوبی آن را حل کرده و از سفر خود دلسرد نشوید.

اما اگر به هر دلیلی با کسانی که تجربه سفر به قبرس شمالی را دارند آشنایی ندارید، می‌توانید از مشاورین ما در شرکت ظهوریان راهنمایی بگیرید. مشاورین ما با ارائه تورهای مسافرتی مناسب، شما را در تمام مدت زمان سفر به این کشور همراهی می‌کنند.

آیا قبرس شمالی مقصد نامناسبی برای سفر است؟

شاید با بیان تمام این موضوعات و معایب سفر به قبرس شمالی، با خود تصور کنید که سفر به این کشور چندان امر جالبی هم نیست و می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد. بیاید برای این امر سوالی از شما بپرسیم، آیا شما می‌توانید مشکلاتی که در طی زندگی برایتان رخ می‌دهد را پیش‌بینی کنید؟ یا می‌توانید مطمئن باشید که یک مشکل صددرصد آسیبی به شما بزند؟ خب مسلما خیر

معایب سفر به قبرس شمالی هم دقیقا همین است. هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در طی یک سفر، چه به قبرس شمالی و چه به کشورهای دیگر چه مشکلاتی رخ می‌دهد. معایب سفر به قبرس شمالی که ما در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم تنها مواردی است که احتمال وقوع آنها وجود داشته و حتی در کشورهای دیگری هم رخ می‌دهد.

پس خیلی سخت‌گیرانه است اگر بخواهیم با بیان چند مورد از معایب سفر به قبرس شمالی، این کشور را به عنوان مقصدی نامناسب برای سفر بدانیم. کشور قبرس شمالی یکی از زیباترین کشورهای است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از توریست‌ها، سرمایه‌گذاران و مهاجرین را به سمت خود جلب کرده است.

سفر کاری یا تفریحی!
سفر به کشور قبرس شمالی می‌تواند جنبه و ابعاد مختلفی داشته باشد. یکی از جنبه‌های سفر به کشور قبرس، تفریح است که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم. اما یکی دیگر از جنبه‌های سفر به کشور قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است. در بخشی از مقاله بدین نکته اشاره کردیم که امروزه کشور قبرس شمالی از نظر اقتصادی رشد بسیار خوبی داشته است. به همین سبب هم فعالیت‌های مانند سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی رواج زیادی دارد.

روش‌های مختلفی از سرمایه‌گذاری، مانند خرید ملک در قبرس شمالی یکی از بهترین شیوه‌های است که سوددهی بسیار عالی و حتی مزیت‌های دیگری هم دارد. درواقع خرید ملک در کشور قبرس شمالی نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است که علاوه بر سوددهی بسیار عالی، یک مزیت طلایی هم دارد…

بهترین مزیت سرمایه گذاری در قبرس شمالی

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری با روش‌های مختلفی مانند خرید ملک، ایجاد تجارت‌های جدید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، یک مزیت طلایی دارد. این مزیت طلایی، ارائه اقامت دائمی کشور قبرس شمالی است. درواقع سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب و کار و خریداران ملک می‌توانند با توجه به فعالیت اقتصادی که در کشور قبرس شمالی دارند، اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند.

ارائه راحت‌تر اقامت دائمی کشور قبرس پوئن مثبتی است که از سوی دولت به اشخاص ارائه داده می‌شود. درواقع دولت قبرس شمالی برای رشد و ترقی بیشتر نیاز به سرمایه‌های کلانی دارد. این سرمایه در صورتی وارد کشور می‌شود که سرمایه‌گذاران دیگر، سرمایه و دارایی خود را در این کشور صرف کنند. به همین جهت هم دولت قبرس برای تشویق اشخاص به سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، اقامت این کشور را طی فرایند ساده‌تری به آنها ارائه می‌دهد.

درگیری های سفر به قبرس شمالی

درگیری های سفر به قبرس شمالی

سخن آخر

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم، معایب سفر به قبرس شمالی امری است که نمی‌توان منکر آن شد. البته این حرف بدین معنی نیست که فقط سفر به قبرس دارای معایب و مشکلاتی است، زیرا این مشکلات موضوعاتی هستند که احتمال وقوع آنها در هر کشوری وجود دارد. درواقع هدف از بیان معایب سفر به قبرس شمالی این است که هرکسی به خوبی با تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف سفر به این کشور به خوبی آشنا شود.

کشور قبرس شمالی جزو محبوب‌ترین کشورها برای ایرانیان است. درواقع سالیانه بسیاری از ایرانیان و حتی ساکنین کشورهای دیگر برای رهایی از هیاهو و شلوغی‌های خود، به این کشور سفر می‌کنند. برای کسانی که سفر به قبرس شمالی را دوست دارند، اطلاع از معایب سفر به قبرس شمالی بسیار مهم است، زیرا می‌توانند تجربه‌های بهتری از سفر خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.