معایب مهاجرت به قبرس شمالی

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

زندگی و مهاجرت به هر کشوری مزایا و معایب مختلفی دارد. درواقع فرقی نمی‌کند که شما مهاجر یا بومی باشید، شرایط زندگی در یک کشور، تعیین کننده معایب و مزایا زندگی است. قبرس شمالی نمونه یک کشور نوپا و در حال توسعه است که در سال‌هی اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. بروز این تغییرات باعث شده که زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از مردمی که از شرایط زندگی خود راضی نیستند، رویای جذابی به‌نظر برسد. با این وجود نمی توان معایب مهاجرت به قبرس شمالی را نادیده گرفت.

از آنجایی که در هنگام مهاجرت، تک تک موضوعات و نکات زندگی حائز اهمیت است، نمی‌توانیم بگوییم معایب مهاجرت به قبرس شمالی اهمیتی ندارد. پس باید درمورد همین معایب مهاجرت به قبرس شمالی، اطلاعات درستی به دست بیاوریم. در این مقاله قصد ما بررسی همه معایب مهاجرت به قبرس شمالی است. پس برای آشنایی بیشتر با این کشور پرفراز و نشیب تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

مشکلات مهاجرتی

مشکلات مهاجرتی

زندگی در قبرس شمالی، رویای واقعی یا پوچ؟

مسلما اگر از کسی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارد، بپرسید که شرایط زندگ در این کشور چگونه است، پیش از هرچیز به پوئن‌های مثبت و کیفیت زندگی در قبرس شمالی اشاره می‌کند. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، معایب مهاجرت به قبرس شمالی است. معایبی که از سال‌های گذشته در این کشور باقی مانده و هنوز هم بسیاری از آنها درست نشده است.

درواقع نمی توان گفت زندگی در کشور قبرس شمالی تماما مزیت است. زیرا هرکشوری با هر تاریخ و گذشته‌ای دارای معایب مشخصی است. اما به‌صورت کلی اشخاصی که به این کشور مهاجرت می‌کنند در ابتدا با پوئن‌های مثبت آن آشنا می‌شوند.

معایب مهاجرت به قبرس شمالی

همانطور که گفتیم معایب مهاجرت به قبرس شمالی یکی از نکات بسیار مهم است که نمی‌توان منکر آن شد. به همین دلیل در ادامه به بیان بیشترین معایب مهاجرت به قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

عدم وجود زیرساخت‌های مناسب

اصلی‌ترین چیزی که به‌عنوان معایب مهاجرت به قبرس شمالی شناخته می‌شود، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب است. درواقع این کشور در سال‌های گذشته هیچ امکانات و خدمات درستی نداشت. به شکلی که حتی بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی هم امکانات ضروری مانند بیمارستان، فروشگاه وغیره را نداشتند. با مرور زمان، دولت قبرس برای توسعه شهرهای خود دست به بکارگیری امکانات مختلفی زد.

با این وجود، هنوز هم بسیاری از شهرهای قبرس شمالی خدمات قابل قبولی ندارند. برای مثال عدم وجود گاز شهری که یکی از اصلی‌ترین نیازهای زندگی است، از جمله بزرگ‌ترین مشکلات شهروندان قبرس شمالی به شمار می‌رود.

عدم وجود جاده‌های کامل

در گذشته اغلب جاده‌های قبرس شمالی غیرقابل عبور بود و مردم برای عبور و مرور باید از مسیر‌های سختی می‌گذشتند. هرچند که با تعمیر بسیاری از جاده‌ها، امروزه وضعیت رفت و آمد کمی بهتر شده است، اما همچنان بسیاری از جاده‌های قبرس شمالی هنوز به صورت کامل تعمیر و قابل عبور نشده ‌اند.

همین عامل هم باعث شده که استفاده از وسایل نقلیه عمومی سخت و دشوار باشد. زیرا در بسیاری از موقع وسایل نقلیه از جاده مورد نظر عبور نکرده و با عبور از جاده‌های دیگر، مسیر را برای مسافران خود طولانی‌تر می‌کند.

مشکلات کشور قبرس

مشکلات کشور قبرس

چندزبانه بودن مردم

چندزبانه بودن مردم یکی دیگر از معایب مهاجرت به قبرس شمالی است. درواقع از آنجایی که کشور ترکیه تاثیر زیادی در قبرس شمالی داشته است، بسیاری از مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می کنند. از سوی دیگر بسیاری از مهاجرین این کشور به سبب ملیت خود، به زبان انگلیسی یا آلمانی صحبت کرده و به زبان دیگری تسلط ندارند. همین عامل می‌تواند در روزمره باعث ایجاد مشکل و عدم برقراری ارتباط بین مردم شود.

فرصت‌های شغلی محدود برای دانشجویان

آخرین موضوعی که در معایب مهاجرت به قبرس شمالی باید به آن اشاره کنیم، فرصت‌های شغلی محدودی است که برای دانشجویان وجود دارد. البته به صورت کلی شرایط کاری در قبرس شمالی خوب است، اما از آنجایی که دانشجویان باید نصف وقت خود را به کار اختصاص دهند، مشاغل پاره وقت به شکل محدود تری ارائه می‌شوند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویان هم می‌توانند با سرمایه گذاری در قبرس شمالی یا مشارکت در زمینه‌های مختلف، به درآمد بهتری برسند. زیرا میزان درآمدی که از سرمایه‌گذاری به دست می‌آید بیشتر از کار کردن برای دیگران است.

عدم قطعیت سیاسی

احتمالا می دانید که کشور قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه کشور ترکیه بود. به همین جهت هم توسط بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود. بلکه تنها کشور ترکیه و برخی از کشورها که روابط خوبی با ترکیه دارند، قبرس شمالی را به رسمیت می‌شناسند. این عدم قطعیت سیاسی مشکلات مختلفی را در زندگی اشخاص، مخصوصا مهاجرین ایجاد می‌کند.

هنگامی که یک کشور از قطعیت سیاسی بخوردار نباشد، قوانین آن هر لحظه در حال تغییر است. بیشتری چیزی که در قوانین هم تغییر می‌کند، قوانین مربوط به مهاجرین و ورود و خروج آنها است. به همین سبب این عدم قطعیت سیاسی برای مهاجرین کشور قبرس شمالی ناخوشایند است.

آیا معایب زندگی در قبرس مانع زندگی است؟

بسیاری از کسانی که پیش از مهاجرت با معایب مهاجرت به قبرس شمالی روبرو می‌شوند، با خود فکر می‌کنند که آیا این معایب مانع دستیابی آنها به زندگی بهتر است؟ یا اصلا این معایب به شکلی هست که روتین زندگی آنها را تغییر دهد؟ مسلما هرکس برای این سوال پاسخ متفاوتی دارد. زیرا شرایط زندگی هرکس با دیگری کاملا متفاوت است.

اما به‌صورت کلی اگر کسی بخواهد درمورد معایب مهاجرت به قبرس شمالی و میزان تاثیرگذاری آن در زندگی بداند، باید بگوییم که قطعا این معایب هم مانند مزایا تاثیراتی در زندگی انسان دارند، اما تعیین مقدار این تاثیرات امری است که به شیوه زندگی بستگی دارد. به زبان ساده‌تر، هرچه انسان برای رسیدن به زندگی ایده‌آل خود تلاش بیشتری بکند، می‌تواند از شرایط بهتری برخوردار شده و کمترین تاثیرگذاری را از معایب مهاجرت به قبرس شمالی حس کند.

موانع مهاجرت به قبرس

موانع مهاجرت به قبرس شمالی

چگونه از معایب مهاجرت به قبرس شمالی مطلع شویم؟

آگاهی از معایب مهاجرت به قبرس شمالی کار سختی نیست. تنها کاری که اشخاص باید انجام دهند پرس‌و‌جو از اشخاص باتجربه، آگاه و البته مطمئن است. زیرا این اشخاص می توانند اطلاعات بسیار درستی را از معایب مهاجرت به قبرس شمالی و تمام موضوعات مربوط به آن در اختیار اشخاص قرار دهند. اگر نمی‌دانید چگونه با این اشخاص آشنا شوید، حتما با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید.

جمع بندی

کشور قبرس شمالی به دلیل وضعیت زندگی خوبی که دارد، برای بسیاری از مهاجرین کشور محبوبی است. با این وجود معایبی هم دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. زیرا میزان تاثیرگذاری معایب مهاجرت به قبرس شمالی همانقدر است که مزایای زندگی در قبرس شمالی تاثیر دارد. پس با شناخت و آگاهی برای مهاجرت خود تصمیم‌گیری کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.