مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران

احتمالا می‌دانید که در سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌ها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. شرایط زندگی در قبرس شمالی به شکلی است که بسیاری از ایرانیان به آن علاقه داشته و برای رسیدن به زندگی ایده‌آل خود، اقامت در این کشور را ترجیح می‌دهند. اما مسئله مهمی که برای مهاجرت، سرمایه‌گذاری و حتی اقامت در کشور قبرس شمالی اهمیت دارد، خرید ملک در قبرس شمالی است. البته که هدف ما از صحبت در این مقاله، فقط بیان اطلاعات درمورد خرید ملک در کشور قبرس شمالی نیست، بلکه قصد داریم با مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران، اطلاعات جذاب‌تری به دست بیاوریم.

قطعا همه ما درمورد اقتصاد کشور ایران و بازار ملکی آن اندک اطلاعاتی داریم، اما در این مقاله قصد داریم با بررسی مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران، بازار ملکی ایران با یکی از بهترین کشورهای دور و اطراف را بشناسیم. پس شما هم اگر قصد مهاجرت یا حتی خرید ملک را دارید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا خرید ملک در یکی از کشورهای خارجی مانند قبرس شمالی بهترین شیوه سرمایه‌گذاری است که مزیت‌های زیادی برای صاحبان خود دارد.

ملک های ایران و قبرس شمالی

ملک های ایران و قبرس شمالی

مقایسه وضعیت اقتصادی قبرس شمالی با ایران

اگر بخواهیم مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران را انجام دهیم، پیش از هرچیز باید به وضعیت اقتصادی و گردش نقدینگی مردم هر دو کشور بپردازیم. همانطور که می‌دانید اقتصاد کشور ایران براساس صنعت نفت و کشاورزی است. درواقع بیشترین میزان درآمد کشور ایران از این دو روش است. علاوه بر آن سال‌هاست که اقتصاد کشور ایران روتین و روال خود را پیدا کرده، و پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. اگر بخواهیم به صورت کلی درمورد وضعیت اقتصادی ایران صحبت کنیم، باید بگوییم که شاید کسب درآمد برای مردم کمی دشوار باشد، اما منابع اقتصادی و مالی کشور ایران بسیار وسیع و زیاد است.

درمورد کشور قبرس شمالی باید بدین نکته اشاره کنیم که این کشور کاملا نوپا بوده و اقتصاد آن در حال رشد و توسعه است. اقتصاد این کشور برپایه کشاورزی و گردشگری است. در مقابل دولت قبرس شمالی فرصت شغلی‌های خوبی را برای شهروندان خود مهیا کرده است. به‌صورتی که بسیاری از مردم به سبب مساعد بودن شرایط کاری در قبرس شمالی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

به‌صورت کلی، باید گفت که اقتصاد کشور قبرس شمالی هنوز راه زیادی دارد. اما باتوجه به وضعیت موجود و پیش‌بینی اقتصاددانان، آینده درخشانی داشته و در سال‌های آینده به یکی از پرسود‌ترین کشورها تبدیل خواهد شد.

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران

برای مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران باید به معیارها و فاکتورهای متفاوتی اشاره کنیم. در بخش زیر اصلی‌ترین موارد در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران را بیان خواهیم کرد:

قیمت ملک در قبرس شمالی و ایران

اولین چیزی که در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران اهمیت دارد، قیمت ملک در هر دو کشور است. در این مبحث قبرس حرف بیشتری برای گفتن دارد. زیرا قیمت ملک در این کشور بسیار مناسب بوده و اشخاص می‌توانند با حدود 120.000 یورو، ملک بسیار مناسبی را در قبرس شمالی خریداری کنند.

در مقابل، وضعیت قیمت ملک در ایران کمی متفاوت است. زیرا قیمت ملک در این کشور کمی بیشتر است. البته که قیمت ملک در ایران باید باتوجه به قوانین اعلام شده افزایش پیدا کند، اما در بسیاری از موارد صاحبان خانه قیمتی بالاتر از حد تصور را به خریداران اعلام می‌کنند. همچنین باید بدین نکته اشاره کنیم که قیمت اصلی هر خانه چه در قبرس و چه در ایران، باتوجه به ویژگی‌های آن تعیین می‌شود.

میزان امنیت قبرس شمالی با ایران

یکی از مواردی که اهمیت زیادی در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران دارد، میزان امنیت هر کشور است. امنیت شهرهای قبرس شمالی به‌صورتی است که حتی اگر کسی در نیمه شب به بیرون از خانه برود، هیچ مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند به‌تنهایی به کار خود بپردازد.

البته که وضعیت امنیتی در ایران هم بسیار خوب است. اما روال امنیت در ایران به‌صورتی نیست که کسی بتواند در ساعات نیمه شب در خیابان قدم بزند. اهمیت امنیت در مقیاسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران زمانی مشخص می‌شود که شخص بخواهد تمام موارد امنیتی به درستی رعایت شود. در چنین شرایطی خیال خریداران بابت امنیتشان کاملا راحت است.

بازار ملکی ایران و قبرس

بازار ملکی ایران و قبرس

وضعیت بازار ملکی در قبرس شمالی با ایران

اگر بخواهیم در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران صحبت کنیم، به یک تشابه جالب می‌رسیم. درواقع با اینکه قیمت ملک در ایران گران‌تر از قبرس شمالی است، اما وضعیت بازار ملکی این کشور کاملا مساعد است. به‌صورتی که بسیاری از مردم به‌جای خرید خانه اقدام به ساخت آن می‌کنند. در کشور قبرس شمالی هم به سبب مساعد بودن قیمت ملک، وضعیت بازار‌های ملکی کاملا مناسب است.

تنها مورد متفاوتی که باید در این مبحث به آن اشاره کنیم این است که در کشور قبرس شمالی، به واسطه مهاجرت اشخاص، بیشتر خرید و فروش خانه انجام می‌شود. در صورتی که در ایران بیشتر مواردی مانند اجاره ملک و خانه انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران

خرید ملک یکی از ساده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یا حتی ایران را دارید، خرید ملک بهترین انتخاب است. زیرا ارزش ملک در طی زمان کمتر نشده، بلکه بیشتر می‌شود. این عامل هم در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران مانند یک تشابه است. زیرا قیمت ملک در هر دو کشور رو به افزایش بوده و خرید هرگونه ملکی در قبرس شمالی و ایران به عنوان یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

خرید ملک و مهاجرت، مزیت یا دوری؟

اصلی‌ترین مزیت خرید ملک در کشور قبرس شمالی اخذ اقامت این کشور است. درواقع بسیاری از اشخاص با مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک، به زندگی ایده‌آل خود می‌رسند. اما بسیاری هم بر این باورند که می‌توانند با خرید ملک در ایران، کنار خانواده خود بمانند و از آنها دور نشوند. به‌نظر شما کدام یک از این دو تصمیم درست‌ است؟

قطعا انجام کارهای مانند مهاجرت، سرمایه‌گذاری وغیره از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تغییرات زیادی را در زندگی انسان ایجاد می‌کند. اما تصمیم برای اینکه خرید ملک در قبرس یا ایران انجام شود و اشخاص به واسطه این خرید مهاجرت کنند یا کنار خانواده خود بمانند، امری است که به شرایط هرکس بستگی دارد. به‌صورت کلی، مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران به این دسته از اشخاص کمک می‌کند که تصمیم بهتری بگیرند.

خانه های قبرس شمالی و ایران

خانه های قبرس شمالی و ایران

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا مقاله بیان کردیم، قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین کشورها برای ایرانیان به شمار می‌رود. بسیاری از ایرانیان هرساله با خرید ملک در این کشور، اقامت ان را به دست می‌آورند. اما در چنین شرایط مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران به اشخاص کمک می‌کند که پیش از مهاجرت، تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرند.

البته که خرید ملک در هرکجا جهان به عنوان یک سرمایه گذاری برتر تعیین شده است. اما وضعیت زندگی در قبرس شمالی و ایران، تعیین کننده این است که خرید ملک در کدام کشور بهتر خواهد بود. اگر با مطالعه مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ایران، هنوز هم برای تصمیم‌گیری دچار شک و تردید هستید می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.