مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه

آیا تاکنون تجربه سرمایه‌گذاری در بازارهای ملکی را داشته اید؟ آیا به اقامت در کشوری مانند قبرس شمالی با شرایط بسیار مناسب علاقه دارید؟ امروزه بسیاری از مردم برای کسب سرمایه بیشتر و البته داشتن زندگی راحت تر و آزاد‌تر، به سراغ روش‌های مانند مهاجرت می‌روند. زندگی در قبرس شمالی باتوجه به وضعیت مردم و شرایط درآمدی آنها، بسیار مناسب بوده و به همین جهت هم بسیاری از ایرانیان به مهاجرت به این کشور زیبا علاقه دارند. یکی از ساده‌ترین روش‌های اقامت این کشور، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک است.

اما بیاید تصور کنیم که اشخاصی که قصد خرید ملک را دارند، نیتی برای اقامت یا مهاجرت نداشته و صرفا به سرمایه‌گذاری در کشوری دیگر علاقه دارند. کشور ترکیه هم یکی از کشورهای بسیار محبوب برای ایرانیان است که در سال‌های گذشته بسیاری از مردم ایران به آن مهاجرت کرده اند. به همین جهت قصد داریم با مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی، تفاوت و تشابهات سرمایه‌گذاری در بازارهای ملکی این دو کشور را بشناسیم.

مهم‌ترین مزیت مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه این است که هرکسی می‌تواند به سادگی و باتوجه به شرایطی که دارد، برای سرمایه‌گذاری در هرکدام از این کشورها تصمیم‌گیری کند. پس شما هم تا انتها این مقاله جذاب را با ما باشید که مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه را بررسی کنیم.

ملک های قبرس و ترکیه

ملک های قبرس و ترکیه

کشور ترکیه و قبرس شمالی، کشورهای وابسته به یکدیگر!

پیش از اینکه به مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه بپردازیم، باید بگوییم که اگر حتی اطلاعات کمی از کشورهای دور و اطراف داشته باشید، حتما می‌دانید که کشورهای ترکیه و قبرس شمالی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. هرچند که این ارتباط ناشی از جنگ‌های سال 1974 است. در طی این جنگ‌ها کشور قبرس کاملا تحت سلطه دو کشور یونان و ترکیه درآمد. پس از آن کشور قبرس شمالی تحت سلطه ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت سلطه یونان بود.

این سلطه به‌شکلی بود که بسیاری از باورهای مردم قبرس، اعتقادات، قوانین و حتی سیاست‌های دولتی کشور قبرس از کشور ترکیه الهام گرفته می‌شد. حتی اکنون هم بسیاری از کشورهای جهان دولت قبرس شمالی و حتی کشورشان را به رسمی نمی‌شناسند. بلکه فقط ترکیه است که کشور قبرس شمالی را به رسمیت می‌شناسد.

ارتباط و پیوستگی این دو کشور باعث شده که کیفیت زندگی در قبرس شمالی تقریبا مشابه کشور ترکیه باشد. درواقع باید گفت اغلب قوانینی که در این کشور تصویب شده، ناشی از تصمیمات مقامات حکومتی در ترکیه است. فرقی نمی‌کند که این قوانین در چه زمینه‌ای باشد، دولت قبرس به صورت کلی وابستگی زیادی به ترکیه دارد.

سرمایه گذاری یا مهاجرت؟

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، خرید ملک در قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. هرچند که دولت قبرس شمالی شرایط آسانی را برای مهاجرین خود درنظر گرفته است، برای مثال بسیاری از کسانی که تمکن مالی کافی را دارند می‌توانند با سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یا ایجاد کسب و کارهای جدید، اقامت این کشور را به دست بیاورند.

اما فارغ از شیوه‌های مهاجرت به این کشور، خرید یک ملک در کشور ترکیه یا قبرس شمالی، برای سرمایه‌گذاری بهتر است یا مهاجرت؟ خرید ملک در هرکدام از این دو کشور، مزیت‌های متعددی دارد. فرقی نمی‌کند که اشخاص ابتدا سرمایه‌گذاری را انجام داده باشند یا مهاجرت را، بلکه در صورت انجام هر کار، می‌توانند کار بعدی را هم انجام دهند.

به زبان ساده‌تر، اگر کسی با خرید ملک در قبرس شمالی یا ترکیه اقدام به سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند مدت‌ها بعد به سفارت این کشور مراجعه کرده و اقامت دائمی خود را به دست بیاورد. از سوی دیگر، اگر کسی با خرید ملک در این دو کشور اقدام به مهاجرت کرده باشد، پول خود را به صورت ناخودآگاه تبدیل به ملک کرده و این کار نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است.ئپس خرید ملک در هرکدام از این کشورها، مزیت های زیادی دارد که زندگی شخص را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه

در این بخش باید به مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه بپردازیم. اولین موضوعی که باید در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه به آن اشاره کنیم، بازارهای ملکی این دو کشور است. کشور قبرس شمالی یکی از کشضورهای در حال رشد و توسعه است که اقتصاد آن برپایه صنعت گردشگری و کشاورزی بنا شده است. از سوی دیگر، ملک‌های قبرس شمالی در دسته‌بندی مختلفی قرار گرفته‌اند. هرچند که دولت قبرس شمالی از مهاجرین خود حمایت‌های زیادی می‌کند، اما از آنجایی که ملک‌های قبرس به‌خاطر وقایع و اتفاقات گذشته دسته‌بندی مشخصی دارند، خرید و فروش ملک با استفاده از نقدینگی کمی کاهش یافته است.

اما درمورد کشور ترکیه باید بگوییم که اقتصاد این کشور سال‌ها است که روتین خود را پیدا کرده و تقریبا به نقطه مردنظر خود رسیده است. از آنجایی که میزان مهاجرت ایرانیان به ترکیه خیلی بیتشر از قبرس شمالی است، بیشتر ایرانیان ملک‌های خود را در کشور ترکیه خریداری کرده‌اند.

با این وجود، اگر بخواهیم به صورت کلی درمورد مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه حرف بزنیم، باید بگوییم که هرکدام از این دو کشور مزایای مخصوص خود را دارند، شاید در قبرس شمالی نقدینگی مردم کم باشد، اما ارزش ملک‌های این کشور روز به روز بیشتر می‌شود. پس خرید ملک در کشور قبرس شمالی نوعی سرمایه‌گذاری باارزش محسوب می‌شود.

بازارهای ملکی قبرس و ترکیه

بازارهای ملکی قبرس و ترکیه

وضعیت ملک در کشور قبرس شمالی و ترکیه

برای بسیاری از کسانی که قصد مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه را دارند، این سوال مطرح می‌شود که ملک‌های هر دو کشور چگونه هستند؟ خب مسلما در پاسخ به این سوال باید گفت هر دو کشور دارای ملک‌های مختلفی هستند. اینکه ساختار ملک و ویژگی‌های آن به چه شکلی می‌باشد، امری است که به سازنده ملک بستگی دارد. اما به‌صورت کلی، ملک‌های کشور قبرس شمالی به صورت ویلایی و آپارتمانی بوده و زیبایی زیادی دارند. همچنین از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.

بسیاری از ملک‌های ترکیه به سبب اینکه سال‌ها پیش ساخته شده‌اند، نمی‌توان روی آنها برچسب خانه نوساز گذاشت، اما به هر جهت برای خرید مناسب بوده و بسیاری از ایرانیان حتی همین ملک‌ها را هم خریداری می‌کنند.

قیمت ملک در قبرس شمالی و ترکیه

مهم‌ترین موضوعی که باید در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه به آن اشاره کنیم، قیمت املاک است. درمورد این نکته باید بگوییم که قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار پایین‌تر از کشور ترکیه است. درواقع اشخاص می‌توانند با بودجه بسیار مناسب، خانه‌های بسیار خوبی را در شهرهای قبرس شمالی خریداری کنند. البته که دولت قبرس شمالی با تصویب قیمت‌های مناسب برای ملک‌های این کشور، سعی در ایجاد شرایط مناسب برای زندگی شهروندان خود دارد.

خرید ملک در کدام کشور بهتر است؟

قطعا باید پس از مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه بدین نتیجه برسیم که خرید ملک در کدام کشور بهتر است. اما تصمیم‌گیری قطعی درمورد مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه و بهتر بودن هرکدام از انها، امری است که باتوجه به شرایط خود اشخاص و هدف آنها تعیین می‌شود. علاوه بر آن هرکس باید در هنگام خرید ملک به کشور موردنظر، ویژگی‌های خانه، موضعتی مکانی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر دقت داشته باشد.

کشور قبرس شمالی و ترکیه هردو از آن دسته کشورهای هستند که برای مهاجرین ایرانی مقصد خوبی محسوب می‌شوند. با این وجود برای خرید ملک در این دو کشور، حتما باید به بازارهای ملکی و قیمت ملک‌های آن توجه زیادی کرد.

قبرس شمالی یا ترکیه!

قبرس شمالی یا ترکیه!

کلام آخر

قطعا اگر قصد خرید ملک، مهاجرت و حتی سرمایه‌گذاری در کشور دیگری را داشته باشید، مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه به شما کمک زیادی می‌کند. پس برای کسب اطلاعات درست و دقیق حتما نکات بیان شده در این مقاله را به یاد داشته باشید و از اشخاص باتجربه و آگاه کمک بگیرید. زیرا شما می‌توانید با راهنمایی اشخاص آگاه و مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با ترکیه، به ایده‌آل‌ترین زندگی که درسر دارید برسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.