مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

احتمالا تاکنون اطلاعات زیادی از دو کشور قبرس شمالی و جنوبی به گوشتان خورده است. این دو کشور در گذشته یک کشور بودند که به سبب اتفاقات و جنگ‌های مختلف، در حال حاضر به دو کشور جدا تبدیل شده‌اند. با جدا شدن این دو کشور، شرایط اقتصادی، وضعیت زندگی، شرایط کاری، بازارهای ملکی و بسیاری از پایه‌های اصلی قبرس شمالی و جنوبی هم از یکدیگر جدا شد. باتوجه به پپیشرفتی که هر دو کشور داشته‌اند، مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، اطلاعات بسیار مفیدی را به ما می‌دهد.

درواقع اگر بخواهیم به شکل ساده‌تری به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که امروزه هر دو این کشورها مقصد مناسبی برای مهاجرین هستند. به همین سبب مهاجرین با مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، برای مهاجرت خود تصمیم‌گیری می‌کنند. کیفیت زندگی در قبرس شمالی و قبرس جنوبی به صورتی است که هرکسی می‌تواند به زندگی ایده‌آل خود برسد، اما مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، اطلاعات بسیار دقیق‌تری را به ما می‌دهد.

پس اگر شما هم قصد زندگی در قبرس شمالی و یا حتی مهاجرت و سرمایه‌گذاری در هرکدام از این دو کشور پر اتفاق را دارید، حتما تا انتها این مقاله را بخوانید، زیرا با مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی و قبرس جنوبی آگاهی بیشتری پیدا می‌کند.

ملک های قبرس شمالی و جنوبی

ملک های قبرس شمالی و جنوبی

مروری بر گذشته قبرس شمالی و جنوبی

پیش از اینکه به مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی پبردازیم، باید مروری بر گذشته این دو کشور داشته باشیم. در قلب دریایا مدیترانه کشوری به نام جمهوری قبرس وجود داشت که طی جنگ‌های 1974، به دو کشور جداگانه به نام‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شد. بخش شمالی قبرس تحت سلطه کشور ترکیه درآمد و بخش جنوبی آن تحت سلطه کشور یونان بود.

پس از وقوع این جنگ‌ها، این دو کشور به صورت کاملا رسمی از یکدیگر جدا شدند. امروزه کشور قبرس شمالی و جنوبی دارای اقتصاد و روتین زندگی مستقلی هستند که هرکدام از آنها توسط حکومت‌های خاصی به رسمیت شناخته می‌شوند. برای مثال، کشور قبرس شمالی فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. اما کشور قبرس جنوبی عضو اتحادیه بوده و توسط اغلب کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس شمالی

در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، مسائل و فاکتورهای زیادی وجود دارد که حائز اهمیت است. به همین سبب در این قیمت به صورت مفصل به این موارد اشاره می‌کنیم:

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی

اولین موردی که در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی و قبرس جنوبی باید به آن اشاره کنیم، قوانین خرید ملک است. قطعا هرکشوری برای خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در بازارهای ملکی قوانین مشخصی دارد. خرید ملک در قبرس شمالی بدین صورت است که هرکس می‌تواند فقط یک ملک را خریداری کند. ضمن اینکه متراژ این خانه باید تا 1388 مترمربع باشد.

در قبرس جنوبی شرایط کمی متفاوت است. زیرا مهاجرین می‌توانند تا دو ملک به ارزش 200.000 یورو را خریداری کنند و از این زمینه هیج محدودیتی ندارند. علاوه بر آن قبرس جنوبی جزو اتحادیه اروپا بوده و دارای آزادی‌های مانند حق آزادی حرکت، حق تحصیل و سایر حقوق طبیعی انسان است.

وضعیت زندگی قبرس شمالی و جنوبی

وضعیت زندگی قبرس شمالی و جنوبی

محدودیت‌های خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی

اگر بخواهیم در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی به محدودیت‌های این دو کشور اشاره کنیم، قطعا به تشابه می‌رسیم. زیرا در هر دو کشور چنین قانونی وجود دارد که مهاجرین و حتی اشخاص بومی قبرس شمالی و جنوبی، حق خرید ملک در مناطق نظامی را ندارند.

علاوه بر آن نمی‌توانند ملک‌های قدیمی و باستانی که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده را خریداری کنند. این موارد جزو محدودیت‌های خرید ملک بوده و در هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی کاملا یکسان است.

قیمت ملک در قبرس شمالی و جنوبی

از دیگر موارد مهم در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، قیمت ملک است. به‌صورت کلی قیمت ملک در قبرس شمالی در مقایسه با قبرس جنوبی بسیار پایین‌تر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که دولت قبرس شمالی به دو دلیل قیمت ملک در این کشور را در قیمت مناسبی قرار داده است. اولین دلیل این موضوع افزایش سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و بالا رفتن ارزش ملک در این کشور است.

دومین علت هم این است که مهاجرین بتوانند با خرید ملک در این کشور، قیمت ملک را بالا برده و در آینده باعث رشد اقتصاد کشور قبرس شمالی شوند. درواقع این دولت با ایجاد یک فضای مناسب در بازار ملکی، به مهاجرین و سرمایه‌گذاران موقعیت‌های خوبی اهدا می‌کند.

سرمایه گذاری در کدام کشور بهتر است؟

مسلما خرید ملک یکی از راحت‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در هر کشوری است. مخصوصا در کشورهای مانند قبرس شمالی که دولت آن فضای مناسبی را برای شهروندان خود مهیا کرده است. اما اینکه سرمایه‌گذاری در کدام یک از این کشورها مناسب‌تر است، امری است که باید به صورت دقیق به آن بپردازیم. بازار ملکی کشور قبرس شمالی به سبب قیمت مناسب ملک‌های آن، رونق خوبی دارد، اما به دلایلی، نقدینگی مردم این کشور کم است. در مقابل خرید و فروش ملک در کشور قبرس جنوبی کمتر بوده و میزان نقدینگی مردم نسبتا مساعد است.

اما به صورت کلی، اینکه سرمایه‌گذاری ملکی در کدام کشور بهتر است، امری است که باتوجه به اهداف خود اشخاص مشخص می‌شود. درواقع اگر کسی بخواهد خرید ملک را به نیت سرمایه‌گذاری بلند مدت انتخاب کند، کشور قبرس شمالی گزینه بسیار خوبی است، زیرا ملک‌های این کشور در سال‌های آینده از قیمت بسیار خوبی برخوردار خواهند شد. هرچند که قیمت ملک در قبرس جنوبی هم بسیار مناسب است، اما آینده سرمایه‌گذاری ملکی در قبرس شمالی مزیت‌های بیشتری است.

مهاجرت به قبرس شمالی و جنوبی از طریق خرید ملک

یکی از ابعاد جالب در مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، اخذ اقامت این دو کشور است. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که قوانین مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک با قوانین مهاجرت به قبرس جنوبی کاملا متفاوت است. مهاجرین قبرس شمالی می‌توانند ویزا خود را در فرودگاه و از مامورین دریافت کنند.

در صورتی که مهاجرین قبرس جنوبی باید حتما به اداره سفارت این کشور در ایران مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی، فرم ثبت درخواست مهاجرت و ارائه مدارک بانکی مبنی بر تمکن مالی و خرید ملک، پس از طی کردن مراحل مختلف ویزا خود را به دست بیاورند.

بازار ملکی قبرس شمالی و جنوبی

بازاز ملکی قبرس شمالی و جنوبی

سخن پایانی

مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی به مهاجرین و حتی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که اطلاعات درستی از بازارهای ملکی در دو کشور داشته باشند. پس اگر اهل سرمایه‌گذاری یا خرید ملک و حتی مهاجرت به یکی از این دو کشور هستید، حتما به صورت مفصل به مقایسه خرید ملک در قبرس شمالی با قبرس جنوبی بپردازید. زیرا اطلاعاتی به دست می‌آورید که تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌های شما دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.