مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه

مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه

امروزه بسیاری از مردم برای رسیدن به شرایط زندگی ایده‌آل، به مهاجرت فکر می کنند. اما مهم‌ترین موضوع در یک مهاجرت موفق، انتخاب مقصدی درست است. علاوه بر آن به سبب رشد کشورهای مانند قبرس شمالی و ترکیه، ذهن مهاجرین به این موضوع درگیر است که کدام یک از این کشورها می‌تواند مقصد بهتری برای مهاجرت باشد؟ به همین سبب قصد داریم در این مقاله به مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه بپردازیم.

مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه

مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه

به‌نظر شما مقایسه زندگی قبرس شمالی با ترکیه چقدر در یک مهاجرت تاثیرگذار است؟ آیا شما اطلاعاتی از این دو کشور دارید؟ اگر اطلاعاتی از این دو کشور ندارید یا به کسب اطلاعات بیشتر علاقه‌مند هستید، پس حتما تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

قبرس شمالی، کشور تحت سلطه ترکیه

پیش از اینکه به مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه بپردازیم باید به این نکته مهم توجه کنیم که کشور قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه ترکیه بوده است. درواقع این کشور سال‌ها پیش به سبب وقایع سیاسی و تاریخی از کشور قبرس جنوبی جدا شد و تحت سلطه ترکیه درآمد. اکنون پس از گذشت سال‌ها، توسط برخی از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

با این وجود از آنجایی که قلمرو این دو کشور کاملا از یکدیگر مجزا است، نمی‌توان آنها را یک سرزمین دانست. به همین دلیل هم کسانی که قصد مهاجرت داشته باشند، برای انتخاب مقصد خود گزینه‌های زیادی دارند که قبرس شمالی و ترکیه هم جزوی از آنها است. اما در این بخش با مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، با تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف این دو کشور آشنا خواهیم شد.

اهمیت آگاهی از وضعیت زندگی دو کشور

شاید پیش از مطالعه این اطلاعات با خود فکر کنید که اصلا مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه چه مزیت یا اهمیتی برای اشخاص دارد؟ همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، بسیاری از اشخاص برای بهبود زندگی خود به دنبال ایجاد تغییرات زیادی هستند. به همین دلیل هم باید از وضعیت و کیفیت زندگی در قبرس شمالی، ترکیه یا هر کشور دیگری اطلاعاتی داشته باشند.

اهمیت آگاهی از وضعیت زندگی دو کشور

اهمیت آگاهی از وضعیت زندگی دو کشور

مهاجرت موضوعی نیست که بتوان بدون اطلاعات یا آگاهی آن را انجام داد. زیرا تغییراتی که طی این روند در زندگی انسان ایجاد می‌شود، می‌تواند تمام ابعاد و اوضاع زندگی را به صورت کامل تغییر دهد. پس اگر قصد مهاجرت دارید، حتما باید از کشور مقصد اطلاعات درستی به دست بیاورید.

هزینه های زندگی در دو کشور ترکیه و قبرس شمالی

اوین موردی که در مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه باید به آن اشاره کنیم، هزینه‌های زندگی است. هزینه زندگی در قبرس شمالی از سایر کشورهای اروپایی و حتی آسیایی بسیار ارزان‌تر است. هرچند که منبع درآمد این کشور مانند ترکیه برپایه صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری بنا شده، اما با این وجود شهروندان این کشور برای هزینه‌های روتین خود، مبلغ کمتری را پرداخت می‌کنند.

البته این تفاوت هزینه زندگی با ترکیه، به‌حدی نیست که تغییرات زیادی را در وضعیت اقتصادی دو کشور ایجاد کند، اما به طور کلی، در مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، شهروندان قبرس شمالی هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند. برای مثال اشخاص می توانند بهترین خانه را در بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی با مناسب‌ترین هزینه خریداری کنند.

فرهنگ، تمدن و ذائقه دو کشور

یکی دیگر از موارد مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، که احتمالا باید از آن به عنوان تشابه نام ببریم، فرهنگ و تمدن دو کشور است. از آنجایی که کشور ترکیه زمان زیادی بر کشور قبرس شمالی نظارت و سلطه داشته، بخش زیادی از فرهنگ، باورها و ذائقه مردم قبرس شمالی با ترکیه یکسان است.

برای مثال اگر به عنوان توریست به قبرس شمالی سفر کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از غذاهای قبرس شمالی ریشه ترکی داشته و از ابتدا در ترکیه مرسوم بوده است. به همین دلیل در مبحث مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، فرهنگ و تمدن و ذائقه مردمان این دو کشور را مشابه یکدیگر می‌دانیم.

فرهنگ، تمدن و ذائقه دو کشور

فرهنگ، تمدن و ذائقه دو کشور

درآمد مردم قبرس شمالی و ترکیه

درمورد مبحث درآمد در مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه باید بگوییم که میزان درآمد در قبرس شمالی کمی بیشتر از ترکیه است. البته که نمی‌توان به صورت قطعی درمورد درآمد شغل‌های مختلف دو کشور صحبت کرد. اما به صورت کلی در شغل‌های مانند حسابداری، دندانپزشکی و معماری، درآمد شهروندان قبرس شمالی در مقایسه با ترکیه درآمد بسیار بهتری دارند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

یکی از مهم‌ترین مباحث در مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و البته بازدهی این سرمایه‌ها است. کشور ترکیه دارای روتین اقتصادی مشخصی است. درواقع اقتصاددانان این کشور به خوبی می‌دانند که باید در چه زمینه یا موضوعی سرمایه‌گذاری کنند. به همین سبب کشور ترکیه اقتصاد و صنعت خوبی داشته و مردم این کشور از شرایط زندگی خوبی برخوردار هستند.

اما در قبرس شمالی شرایط کمی متفاوت است. امروزه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها است. از انجایی که اقتصاد کشور قبرس شمالی نوپا است، دولت این کشور از سرمایه‌گذاران مختلف حمایت زیادی می‌کنند. به همین دلیل هم سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در موضوعاتی مانند بازارهای ملکی، بازارهای مالی و سایر موضوعات، در مدت زمان کمی به سوددهی بسیار عالی می‌رسند.

توسعه شهرهای قبرس و ترکیه، عاملی برای پیشرفت

اگر بخواهیم یک عامل را به عنوان رشد کشورهای مانند قبرس شمالی بدانیم، آن عامل قطعا توسعه شهری است. جدا از اینکه توسعه شهری تاثیر زیادی در مبحث مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه دارد، باید بگوییم که این عامل مستقیما باعث رشد و ترقی اقتصاد یک کشور خواهد شد.

چیزی که درمورد کشور قبرس شمالی رخ داد دقیقا همین عامل است. دولت این کشور با بکارگیری امکانات و خدمات بسیار عالی در شهرهای قبرس شمالی، شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان خود ایجاد کرد. البته که لازم به ذکر است کشور ترکیه هم پیش از این با چنین تغییراتی روبرو بوده است. به زبان ساده، دولت ترکیه هم با بکارگیری خدمات بسیار عالی، موقعیت خوبی را برای زندگی شهروندان خود ایجاد کرد.

Towards Russian Recognition of the “Turkish Republic of Northern Cyprus”? - Network for Strategic Analysis (NSA)

شرایط کاری کشور قبرس شمالی و ترکیه

از جمله مهم‌ترین موضوعات در مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، شرایط کاری است. زیرا بخش زیادی از روتین زندگی را تعیین می‌کند. شرایط کاری در قبرس شمالی و ترکیه تقریباً مناسب است. نرخ بیکاری در این دو کشور به یک اندازه پایین بوده و شما می توانید با داشتن تخصص و مهارت کافی در مدت زمان کمی برای خود کار پیدا کنید.

به صورت کلی شرایط کار در این دو کشور تقریباً یکسان است. البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به درآمد بهتر شما باید ابتدا یک کارفرما پیدا کنید که از شما دعوت کند برای او کار کنید. سپس باید درخواست ویزای قبرس شمالی یا ویزای ترکیه کنید و پس از ارسال مدارک خواسته شده از سوی سفارت و اخذ ویزای کاری، می‌توانید به کشور قبرس شمالی یا ترکیه رفته و شروع به کار کنید.

مهاجرت به کدام کشور سودمندتر است؟

شاید باخود تصور کنید که باتوجه به مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، مهاجرت به کدام کشور بهتر است؟ تعیین این موضوع باتوجه به شرایط زندگی خود اشخاص و زندگی ایدهآلی که دارند کاملا متفاوت است. اما به صورت کلی هر دو کشور دارای موقعیت اقتصادی خوبی هستند و می‌توانند شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان خود مهیا کنند.

سخن پایانی

جدا از مبحث مقایسه زندگی در قبرس شمالی با ترکیه، هردو این کشورها دارای وضعیت اقتصادی خوبی بوده و آینده روشنی دارند. از آنجایی که این دو کشور سال‌ها ارتباط و پیوستگی زیادی با یکدیگر داشتند، شرایط زندگی در هر دو کشور تقریبا یکسان است. شما هم می‌توانید باتوجه به شرایط زندگی خود و زندگی ایده‌آلی که دارید، برای مهاجرت، اقامت و یا سفر به کشور قبرس شمالی یا ترکیه تصمیم گیری کنید.