مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

قبرس شمالی و قبرس جنوبی، دو کشور بسیار محبوب در قلب جزیره مدیترانه هستند که جذابیت‌های بسیار زیادی دارند. یکی از نکات بارز و جذاب درمورد این دو کشور، موقعیت‌های متفاوت آنها برای سرمایه گذاری است. از آنجایی که این دو کشور سابقه یکسانی داشته، اما به سبب بروز اتفاقات مختلف راهشان از هم جدا شد. امروزه سرمایه‌گذاری در این دو کشور بسیار پرسود بوده و برای بسیاری از مردم محبوبیت زیادی دارد. به همین سبب هم بسیاری از اشخاص به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند. اما پیش از مهاجرت، شناخت درست از وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بسیار مهم است.

برای اینکه شرایط و شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این دو کشور را بررسی کنیم، باید به سراغ موضوعی به نام مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی برویم. درواقع می توانیم به واسطه مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و قبرس جنوبی شناخت درستی از هر دو کشور به دست بیاوریم.

قبرس شمالی و سرمایه گذاری های آن

قبرس شمالی و سرمایه گذاری های آن

کشور قبرس شمالی، سرزمینی برای زندگی روشن

در سال 1974 جنگ‌های بین کشورهای قبرس، ترکیه و یونان رخ داد که باعث جدایی دو بخش قبرس شمالی و جنوبی شد. پس از این اتفاقات کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه درآمد و تمام مدیریت این کشور توسط کشور ترکیه بود. به همین علت مدت طولانی زمان برد تا کشور قبرس شمالی به امکانات و خدمات بسیار خوبی برسد.

در گذشته کشور قبرس شمالی با کمبودهای زیادی مواجه بود. درواقع شهرهای قبرس شمالی با مشکلاتی مانند عدم وجود جاده‌های مناسب، عدم وجود کلینیک و بیمارستان، عدم وجود فروشگاه‌های ضروری وغیره روبرو بود. با گذشت زمان و افزایش ساکنین شهرهای کشور قبرس شمالی، دولت این کشور شروع به بکارگیری امکانات و خدمات بسیار متفاوتی کرد.

در حال حاضر با بروزرسانی امکانات و خدمات کشور قبرس شمالی،وضعیت اقتصادی مردم این کشور هم بسیار بهبود یافته است. اما باید به این نکته اشاره کنیم که افزایش امکانات و خدمات تنها قدم‌های ابتدایی برای رسیدن به این رشد و ترقی بود. پس از گذشت مدتی، کیفیت زندگی در قبرس شمالی افزایش یافت و به یکی از محبوب‌ترین کشورها تبدیل شد.

کشور قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی

کشور قبرس جنوبی برخلاف کشور قبرس شمالی توانست پس از جنگ‌های رخ داد، در مدت زمان نسبتا کمی رشد کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اولین علت برای رشد قبرس جنوبی، مدیریت آن توسط جمهوری قبرس بود. علاوه بر آن این کشور تحت سلطه کشور یونان بود که در مقایسه با ترکیه کشور پیشرفته‌تری است.

پس از جدا شدن قبرس جنوبی، این کشور با نظارت یونان و مدیریت جمهوری قبرس رشد کرد. سرعت رشد این کشور به شکلی بود که امروزه توسط بسیاری از کشور های جهان به رسمیت شناخته می‌شود، برخلاف کشور قبرس شمالی که فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است.

شهرت و ترقی کشور قبرس جنوبی به حدی بود که این کشور توانست در مدت زمان کم، جزو اتحادیه اروپا شود. به همین جهت هم به این کشور قبرس جنوبی یا قبرس اروپایی می گویند. اقتصاد این کشور کاملا مشخص شده است و مردم برهمان اساس زندگی می‌کنند.

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی

برای مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی باید به چند عامل توجه داشته باشیم. این عوامل به صورت مستقیم در روند سرمایه‌گذاری تاثیر داشته و حتی می‌توانند در تصمیمات بزرگ‌تری مانند مهاجرت و اقامت اشخاص را یاری کنند:

وضعیت اقتصادی در قبرس شمالی و جنوبی

اولین مورد در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، وضعیت اقتصادی دو کشور است. به‌صورت کلی وضعیت اقتصادی کشور قبرس جنوبی کاملا مشخص شده و فرصت‌های شغلی آن براساس همان وضعیت اقتصادی است. اقتصاد این کشور برپایه صادرات، کشاورزی و صنعت است. به همین سبب هم اغلب مشاغل در این کشور به همین شکل هستند.

در مقابل اقتصاد کشور قبرس شمالی هنوز راه زیادی برای تکامل دارد. اقتصاد این کشور برپایه کشاورزی و صنعت گردشگری است. برهمین اساس می‌توان گفت اغلب مردم این کشور یا کشاورز بوده یا در صنعت گردشگری فعالیت دارند. علاوه بر آن انجام فعالیت‌های اقتصادی وغیره در رشد اقتصاد قبرس شمالی تاثیر دارند.

قبرس جنوبی یا اروپایی

قبرس جنوبی یا اروپایی

قطعیت‌های سیاسی قبرس شمالی و جنوبی

یکی دیگر از موارد مهم در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، قطعیت‌های سیاسی است. قطعیت‌های سیاسی از این جهت قابل اهمیت هستند که می‌توانند قوانین سرمایه‌گذاری و حتی مهاجرت را در کشور قبرس شمالی و جنوبی تغییر دهند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که احتمال تغییر قوانین سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بیشتر از قبرس جنوبی است، زیرا این کشور به‌صورت کامل به ترکیه وابسته بوده و تمام قوانین آن باتوجه به دولت ترکیه تعیین می‌شود.

قطعیت سیاسی در سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی از این جهت اهمیت دارد که با هرگونه تغییری یا اتفاق خاصی، امکان تغییر در قوانین سرمایه گذاری وجود داشته و حتی روی قوانین سرمایه گذاری مهاجرین هم تاثیرگذار است. به همین سبب عدم قطعیت سیاسی کشور قبرس شمالی به عنوان یک مشکل نمایان می شود.

بازارهای ملکی در قبرس شمالی و جنوبی

از دیگر موارد مهم در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، بازارهای ملکی و ارزش آنها است. یکی از بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری، خرید ملک است. خرید ملک در قبرس شمالی سوددهی بسیار خوبی داشته و علاوه بر آن قیمت بسیار مناسبی هم دارد. درواقع اشخاص می‌توانند با یک بودجه مناسب در قبرس شمالی ملکی را خریداری کنند.

در مقابل در کشور قبرس جنوبی، وضعیت ملک کمی متفاوت است. البته که نمی‌توان به‌صورت کلی گفت که هزینه ملک در قبرس جنوبی بسیار زیاد است، اما در مقایسه با قبرس شمالی کمی بیشتر است. درواقع اگر کسی بخواهد در زمینه خرید ملک سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند کشور قبرس شمالی را انتخاب کند. این کشور علاوه بر ملک‌های بسیار زیبا با قیمت مناسب، سوددهی بسیار خوبی هم دارند. زیرا میزان مهاجرین این کشور رشد چشمگیری داشته و با افزایش مهاجرین، متقاضی ملک هم افزایش خواهد یافت.

هزینه زندگی در قبرس شمالی و جنوبی

هزینه زندگی یکی دیگر از موارد مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی است. بسیاری از کسانی که در قبرس شمالی یا جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند، از همین طریق هم به این کشورها مهاجرت می‌کنند. زیرا سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و جنوبی یکی از بهترین شیوه های مهاجرت به این دو کشور است.

هزینه زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورها بسیار مناسب است. درواقع اشخاص می‌توانند به صورت ماهیانه با حدود 10.000 یورو، هزینه‌های ابتدایی زندگی خود را پرداخت کنند. در مقابل در کشور قبرس جنوبی هزینه‌های زندگی کمی بیشتر است. البته که این تفاوت به‌حدی نیست که کسی بخواهد به سبب هزینه‌های زندگی از مهاجرت پشیمان شود، اما از آنجایی که در سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی یا جنوبی، عوامل زیادی تاثیر دارد، نمی‌توان نسبت به هزینه‌های زندگی در این دو کشور بی تفاوت بود.

اصول زندگی در قبرس شمالی و جنوبی

یکی از جالب‌ترین نکاتی که باید در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی به آن اشاره کنیم، اصول زندگی در این دو کشور است. اصول زندگی، قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری در دو کشور قبرس شمالی و جنوبی کمی متفاوت با یکدیگر است. کگشور قبرس شمالی برای مهاجرت اشخاص و سرمایه‌گذاری آنها در این کشور شرایط ساده‌تری را تصویب کرده است. اما در مقابل کشور قبرس جنوبی برای ارائه مهاجرت این کشور و حتی سرمایه‌گذاری در آن، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را تعیین کرده است.

بازارهای ملکی قبرس شمالی و جنوبی

بازارهای ملکی قبرس شمالی و جنوبی

قبرس شمالی یا جنوبی؟ کدام یک بهتر است؟

با بیان اطلاعات درمورد مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، این سوال برای اشخاص رخ می‌دهد که کدام یک از این کشورها محیط بهتری برای زندگی و سرمایه‌گذاری است؟ مسلما پاسخ به این سوال باتوجه به شرایط هرشخص تعیین می‌شود. برای مثال هدف یک شخص از سرمایه‌گذاری مهاجرت بوده و هدف شخص دیگر، سرمایه‌گذاری بلند مدت. از آنجایی که هدف هرشخصی از سرمایه‌گذاری در بازارهای قبرس شمالی و جنوبی کاملا متفاوت است، نمی‌توان به قطعیت گفت که کدام کشور بهتر است.

قطعا در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی، باید به عوامل زیادی توجه کرد. برای مثال یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، اخذ اقامت این کشور است. بدین صورت که سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی و مدتی اقامت در این کشور، پس از گذشت 5 الی 7 سال برای اقامت دائمی قبرس شمالی اقدام کنند. البته این امر تنها در صورتی انجام می شود که شخص طی مدت اقامت خود هیچ مشکلی نداشته باشد و با رشد و سوددهی از بازارهای مالی قبرس، به رشد و ترقی این کشور کمک کند.

سخن پایانی

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در کشوری مانند قبرس شمالی یا قبرس جنوبی را دارید باید به این نکته دقت کنید که شناخت درستی از هر دو کشور داشته باشید. مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با قبرس جنوبی به شما کمک می‌کند که علاوه بر آگاهی بیشتر از هر دو کشور، نسبت به آینده خود و سرمایه‌ای که دارید تصمیمات مهمی بگیرید. پس حتما برای تصمیم‌گیری درمورد سرمایه‌گذاری‌های خود، اطلاعات درستی کسب کرده و پس از مشورت با اشخاص آگاه، کار را انجام دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.