مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران

امروزه کشور قبرس شمالی به یکی از اصلی‌ترین مقصد‌های ایرانیان تبدیل شده است. درواقع شرایطی که در کشور قبرس شمالی وجود دارد، باعث شده که ایرانیان به زندگی در این کشور علاقه‌مند شوند. اما به‌نظر شما در چه شرایطی اشخاص به مهاجرت علاقه‌مند می‌شوند؟ قطعا در شرایطی که اشخاص از وضعیت زندگی خود راضی نباشند یا به دنبال زندگی ایده‌آل خود باشند، دست به تغییرات زیادی می‌زنند. مهاجرت، سرمایه‌گذاری و چنین فعالیت‌های مهمی از همین تغییرات بزرگ است. در این مقاله، مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران به ما کمک می‌کند که درک درستی از هر دو کشور به دست بیاوریم و بفهمیم چرا اشخاص حاضر به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی می‌شوند؟

البته پیش از اینکه به صورت مفصل به مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که بیشترین میزان مهاجرین و سرمایه‌گذاران در کشور قبرس شمالی، ایرانی هستند. به همین جهت مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران به سایر اشخاص کمک می‌کند که برای سرمایه‌گذاری و اقامت خود تضمیمات بهتری بگیرند.

سرمایه گذاری در ایران یا قبرس شمالی

سرمایه گذاری در ایران یا قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی و وضعیت آن

در سال‌های گذشته، زندگی در قبرس شمالی کمی سخت و دشوار بود. درواقع به سبب کمبودهای که در این کشور وجود داشت، ساکنین آن برای خرید، رفع نیازهای خود و حتی رفتن به کار باید از جاده و محل‌های سختی عبور می‌کردند. شهرهای قبرس شمالی امکانات رفاهی و حتی ابتدایی زندگی را نداشتند و از داشتن گاز شهری محروم بودنند. با فزایش مهاجرین، دولت این کشور برای بالا بردن کیفیت زندگی در قبرس شمالی تصمیم به افزایش امکانات و خدمات مختلف گرفت.

این افزایش امکانات به‌شکلی بود که در تمام شهرها و مناطق مختلف قبرس شمالی، بیمارستان، درمانگاه، داروخانه، فروشگاه، مرکز خرید و سایر مراکز موردنیاز ساخته شد. پس از اینکه این خدمات در کشور قبرس شمالی نمایان شد، میزان مهاجرین این کشور هم به رشد چشمگیری رسید.

کشور ایران و وضعیت کنونی آن

قطعا همه ما به خوبی با وضعیت زندگی در کشور ایران آشنایی کامل داریم. کشور ایران دارای شهرهای بسیار متفاوت و زیبایی است که هرکدام از آنها امکانات و خدمات بسیار خوبی دارند. البته لازم به ذکر است که کشور ایران هم با کمبودهای متفاوتی روبرو بوده است، اما در حال حاضر به یکی از بهترین کشورها تبدیل شده که هم منابع انسانی و هم منابع طبیعی زیادی دارد. به همین دلیل هم دارای فرصت‌های شغلی متعددی است.

کشور ایران در مقایسه با کشور قبرس شمالی، زودتر به رشد و توسعه رسید. علت این امر این است که کشور قبرس شمالی یک کشور کوچک در قلب دریای مدیترانه است، اما ایران کشوری بزرگ در منطقه آسیایی است که شهرت زیادی در بین کشورهای دیگر دارد. از سوی دیگر کشور ایران توسط جهان به رسمیت شناخته می‌شود، اما کشور قبرس شمالی فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است.

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران

تاکنون درمورد وضعیت کلی دو کشور قبرس شمالی و ایران صحبت کردیم. اما برای مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران، باید به موارد دقیق‌تری اشاره کنیم. در بخش زیر به اصلی‌ترین موارد حائز اهمیت در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران اشاره خواهیم کرد:

چشم‌اندازهای ایران و قبرس شمالی

اولین مورد در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران، چشم‌انداز‌های این دو کشور است. کشور قبرس شمالی یک کشور کوچک و در حال رشد است که هنوز راه زیادی برای رشد اقتصادی دارد. درواقع باید گفت که باتوجه به شرایط و سرمایه‌‌گذاری‌های که در این کشور انجام شده، قبرس شمالی چشم‌انداز‌های بسیار وسیعی برای آینده دارد. علاوه بر اینکه شرایط کاری و کسب و کارهای این کشور رونق بسیار خوبی دارند.

در مقابل، کشور ایران دارای کسب و کارهای مشخص و البته اقتصاد معینی است. درواقع از آنجایی که روتین اقتصادی کشور ایران کاملا مشخص شده است، مردم طبق همین روتین زندگی می‌کنند. به‌صورت کلی می‌توان گفت چشم‌انداز‌های ایران هم مانند قبرس شمالی بسیار وسیع است، اما شاید به دلایل اقتصادی و تحریم‌ها، رسیدن به آن کمی دشوار باشد.

وضعیت سیاسی ایران و قبرس شمالی

از آنجایی که قطعیت سیاسی یکی از اصلی‌ترین موارد تعیین کردم قوانین سرمایه‌گذاری یا هر قانون دیگری است، داشتن قطعیت سیاسی یک کشور برای سرمایه‌گذاران آن اهمیت زیادی دارد. کشور قبرس شمالی به سبب اینکه تحت سلطه کشور ترکیه است، قطعیت سیاسی ندارد، یا میزان قطعیت سیاسی آن کمتر است. درواقع کشور ایران قطعیت سیاسی کاملی داشته و تمام قوانین آن از سوی دولت ایران تعیین می‌شود.

سرمایه گذاری در ایران

سرمایه گذاری در ایران

میزان درآمد مردم ایران و قبرس شمالی

میزان درآمد مردم ایران و قبرس شمالی هم جزوی از مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران است. درواقع مردم یک کشور باید درآمد مناسبی داشته باشند تا بتوانند در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند. به دلیل فرصت‌های شغلی مختلف و مناسب در قبرس شمالی، میزان درآمد مردم این کشور مناسب است.

در کشور ایران گاهی برخی از مشاغل سختی بیشتری داشته و در برابر آن دستمزد کمتری برای آنها پرداخت می‌شود. به صورت کلی اگر به این مبحث نگاه کنیم، باید گفت میزان درآمد مردم قبرس شمالی کمی بهتر از مردم ایران است.

بازارهای مالی و ملکی ایران و قبرس شمالی

بازارهای ملکی و مالی یکی از رایج‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری اشخاص هستند. رونق این بازارها در کشور قبرس شمالی بسیار مناسب است. زیرا قیمت ملک در قبرس شمالی پایین بوده و هرکسی می‌تواند با میزان بودجه مشخص، ملکی را در کشور قبرس شمالی خریداری کند. علاوه بر آن خرید اوراق بهادار در کشور قبرس شمالی بسیار ساده است. امروزه خرید ملک در قبرس شمالی یکی از پرسودترین فعالیت‌های اقتصادی است که به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت هم شناخته می‌شود.

در مقابل در کشور ایران، قیمت ملک کمی بالاتر است. اما در مقابل بازارهای مالی و خرید اوراق بهادار رونق خوبی داشته و به عنوان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در ایران شناخته می‌شود.

میزان سرمایه‌گذاری‌های ایران و قبرس شمالی

این مبحث یک نتیجه‌گیری کلی از عوامل مهم در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران است. اگر بخواهیم به‌صورت کلی به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که میزان سرمایه گذاری مردم در ایران بیشتر در حوزه خرید ارز، اوراق بهادار و طلا خلاصه می‌شود. اما در مقابل بسیاری از ایرانیان سرمایه و دارایی خود را در کشور قبرس شمالی با خرید ملک، ایجاد کسب و کارهای جدید، مشارکت در پروژه‌های مختلف وغیره خرج می‌کنند.

چرا ایرانیان به سرمایه گذاری در قبرس شمالی علاقه دارند؟

در ابتدا مقاله بدین نکته اشاره کردیم که کشور قبرس شمالی شرایط خوبی را برای شهروندان خود مهیا کرده است. از سوی دیگر روش‌های مختلفی را پیش روی مهاجرین قرار داده که بتوانند به واسطه آن به کشور قبرس مهاجرت کنند. از آنجایی که احتمالا بسیاری از مردم در ایران به زندگی ایده‌آل خود نرسیده‌اند، یا حتی با وجود زندگی خوب، به دنبال شرایط بهتری هستند، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری دقیقا همان روش بسیار مناسبی است که می‌تواند علاوه بر درآمدزایی و کسب سود، اقامت کشور قبرس را به ساده‌ترین شکل ممکن برای اشخاص فراهم کند. به همین دلیل هم بسیاری از ایرانیان به زندگی در کشور قبرس شمالی علاقه‌مند هستند.

شرایط سرمایه گذاری در قبرس و ایران

شرایط سرمایه گذاری در قبرس و ایران

کلام پایانی

با مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران مسلما متوجه می‌شوید که چرا بیشترین میزان سرمایه‌گذاران و مهاجرین کشور قبرس شمالی، ایرانی هستند. بسیاری از ایرانیان برای رسیدن به زندگی رویایی و ایده‌آل خودف دست به اقداماتی مانند مهاجرت و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌زنند. اما پیش از اینکه چنین تصمیمات بزرگی در زندگی خود بگیریم، باید درک و شناخت درستی از وضعیت زندگی در کشور مقصد و حتی هدف از سرمایه‌گذاری خود داشته باشیم.

اگر فکر می‌کنید برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به اطلاعاتی بیشتر از مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ایران نیاز دارید، می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.