مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه

در سال‌های اخیر که تمامی کشورهای دنیا درگیر رشد و توسعه خود هستند، معیارها و روش‌های برای سرمایه‌گذاری بیان شده که توانسته در مدت زمان کم، سود بسیار خوبی برای صاحبان خود رقم بزند. اما اصلی‌ترین سوالی که در ذهن اشخصا ایجاد شده و آنها به سمت سرمایه‌گذاری سوق می‌دهد، انتخاب کشور است. درواقع اشخاص باید انتخاب کنند که سرمایه‌گذاری خود را در کدام کشور انجام دهند.

امروزه دو کشور قبرس شمالی و ترکیه از اصلی‌ترین کشورهای هستند که بسیاری از ایرانیان اقامت این دو کشور را دریافت کرده یا حداقل در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما به‌نظر شما کدام از این کشورها بهتر است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه را انجام دهیم. در سال‌های اخیر به سبب بالا بودن کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیاری از ایرانیان به زندگی در این کشور علاقه‌مند بوده‌اند. اما از آنجایی که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی یکی از روش‌های اخذ اقامت این کشور است، قصد داریم با بررسی مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و ترکیه بفهمیم که کدام کشور آینده روشن‌تری را رقم می‌زنند!

اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه، با وضعیت اقتصادی هر دو کشور آشنا شده و بهترین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

سرمایه گذاری قبرس شمالی و ترکیه

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

مروری بر وضعیت زندگی در قبرس شمالی و ترکیه

همانطور که در ابتدا مقاله بیان کردیم، به دلیل شرایط مساعدی که امروزه در کشور قبرس وجود دارد، بسیاری از ایرانیان و حتی ساکنین ترکیه به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند. اما اگر بخواهیم درمورد تاریخچه این دو کشور و ارتباط آنها با یکدیگر صحبت کنیمف به نکات بسیار جالبی می‌رسیم.

در سال 1974 جنگ‌های رخ داد که طی آن کشور قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. بخش جنوبی آن تحت سلطه کشور یونان و بخش شمالی آن تحت سلطه کشور ترکیه قرار گرفت. با گذشت زمان بسیاری از فرهنگ و باروهای مردم قبرس شمالی الهام گرفته از کشور ترکیه شد. بدین ترتیب شباهت‌های میان این دو کشور روز به روز افزایش یافت.

تنها موردی که می‌توان از آن به عنوان تفاوت بین قبرس شمالی و ترکیه نام برد، رشد و توسعه اقتصادی این دو کشور است. کشور قبرس شمالی هنوز در حال رشد و توسعه بوده و برای رسیدن به نقطه اوج اقتصادی راه زیادی دارد. در صورتی که روتین اقتصادی کشور ترکیه مشخص شده و مردم این کشور بر همان اساس زندگی می‌کنند.

کشور قبرس شمالی، سرزمینی برای آینده!

قطعا اگر کمترین اطلاعاتی از کشور قبرس شمالی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که این کشور به سبب فراز و نشیب‌های زیادی که داشته، هنوز به رشد و تکامل نرسیده است. درواقع بسیاری از شهرهای قبرس شمالی هنوز با مشکلات مختلفی روبرو بوده و دولت قبرس سعی دارد در کنار رشد و توسعه خود، به رفع این مشکلات هم بپردازد.

اما چیزی که باعث می‌شود از کشور قبرس شمالی به عنوان سرزمینی برای آینده نام ببریم، این است که دولت این کشور با مهارت کامل، سعی در جذب سرمایه‌گذاران و مهاجرین مختلف دارد. درواقع دولت قبرس شمالی سعی می‌کند با جذب منابع انسانی و ارائه خدمات و امکانات مختلف به آنها، رشد و ترقی کشور خود را سریع‌تر کند.

شاید در نگاه اول این کار فقط به سود دولت قبرس شمالی باشد، اما اگر کمی با حمایت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنایی داشته باشید به خوبی متوجه می‌شوید که این کار یک بازی دو سر سود است. از یک سو هم منجر به رشد و ترقی کشور قبرس شده و از سوی دیگر به مهاجرین و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که طی روند سریع‌تری به هدف خود برسند.

مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه

برای مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه باید به چند عامل مختلف دقت کنیم. عواملی که در روتین زندگی اشخاص وجود داشته و اصولا پایه‌های اقتصادی یک کشور را تشکیل می‌دهد:

بازارهای ملکی قبرس شمالی و ترکیه

اولین مورد در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه، بازارهای ملکی این دو کشور است. نکته جالبی که درمورد این بازارها وجود دارد این است که در کشور ترکیه، به سبب ورود و خروج مهاجرین و گردشگران، قیمت ملک در شهرهای مانند استانبول رشد بسیار زیادی داشت. به حدی که بسیاری از سرمایه‌گذاران از خرید ملک در ترکیه پشیمان شدند. پس از مدتی باتوجه به این نکته رونق بازارهای ملکی این کشور کاهش یافت و کمتر کسی برای خرید ملک به کشور ترکیه سفر کرد.

در مقابل در کشور قبرس شمالی، هزینه ملک بسیار مناسب بوده و اشخاص می‌توانستند با هر میزان بودجه‌ای، ملکی را در این کشور خریداری کنند. همین عامل باعث شد که در مدت زمان کوتاه، بازار ملکی قبرس شمالی رشد بسیار خوبی داشته باشد و به شهرت برسد. همچنین امروزه بیشتر سرمایه‌گذاران سرمایه خود را برای خرید ملک در قبرس شمالی خرج می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی و ترکیه

دومین عامل در سرمایه‌گذاری در قبرس سمالی با قبرس، هزینه‌های زندگی است. به‌صورت کلی هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی بسیار مناسب‌تر از ترکیه و حتی سایر کشورهای همسایه است. درواقع اشخاص می‌توانند با یک درآمد نسبتا خوب، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی را پرداخت کنند. اما در مقابل کشور ترکیه به دلیل مهاجرت‌های شدید در سال‌های اخیر، هزینه زندگی را برای شهروندان خود افزایش داده است. همچنین وجود تورم‌های مختلف در این کشور باعث شده مردم برای زندگی خود هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند.

وضعیت زندگی قبرس شمالی و ترکیه

وضعیت زندگی قبرس شمالی و ترکیه

ثبات سیاسی قبرس شمالی و ترکیه

این امر یک نکته بسیار جالب در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه است. درواقع یک سرمایه‌گذاری زمانی قابل اطمینان است که کشور موردنظر ثبات سیاسی مشخصی داشته باشد. همانطور که در ابتدا مقاله بیان کردیم کشور قبرس شمالی سال‌ها تحت سلطه کشور ترکیه بود و به همین جهت هم ثبات سیاسی قابل اطمینانی ندارد. به همین جهت سرمایه‌گذاران باید هنگام انجام کارهای خود دقت بسیار زیادی داشته باشند.

وضعیت اقتصادی قبرس شمالی و ترکیه

دیگر موضوع از مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه، وضعیت اقتصادی یا چشم انداز اقتصادی است. باتوجه به این اقتصاد کشور ترکیه کاملا مشخص شده است، احتمالا سرمایه‌گذاران این کشور با بالا و پایین‌های زیادی روبرو خواهند شد. در مقابل اقتصاد کشور قبرس شمالی در حال رشد و توسعه بوده و به همین جهت هم سوددهی بسیار خوبی برای صاجبان خود دارد.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی و ترکیه

برخی اصول و نکات وجود دارند که بیان آنها به نتیجه‌دهی بهتر از سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. فرقی نمی‌کند که کسی مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه را انجام دهد یا نه، یا اصلا در کدام کشور سرمایه‌گذاری کند، این نکات برای هرنوع سرمایه‌گذاری مفید و قابل استفاده است:

  • سرمایه‌گذاری خود در بازارهای مالی و ملکی مختلف را در زمان درستی انجام دهید
  • پیش از انجام سرمایه‌گذاری حتما درمورد همان زمینه تحقیقات کاملی داشته باشید
  • با اشخاص اگاه و باتجربه مشورت کنید
  • پیش از سرمایه‌گذاری در قبرس یا ترکیه، سفر کوتاهی به این دو کشور داشته و شرایط را بررسی کنید
  • تمام شرایط مدنظر برای سرمایه‌گذاری را روی کاغذ ذکر کنید
  • از دو شاهد برای ثبت سرمایه‌گذاری خود کمک بگیرید
  • حتما پیش از سرمایه‌گذاری به مالیات و هزینه‌های سرمایه‌گذاری دقت کنید
  • از یک وکیل ماهر برای انجام کارهای خود استفاده کنید
  • در هنگام خرید ملک و سرمایه‌گذاری حتما به ویژگی‌های ملک توجه داشته باشید

علت مقایسه قبرس شمالی با ترکیه

اگر بخواهیم به صورت کلی درمورد دو کشور قبرس شمالی و ترکیه صحبت کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که این دو کشور سال‌ها فرهنگ و باورهای یکسانی داشته و به همین علت، تشبهات زیادی باهم دارند. در کنار همه این تشابهات، تفاوت‌های هم دارند که نمی‌توان منکر آنها شد. مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه به سرمایه‌گذاران و اصولا هر کسی کمک می‌کند که درک و شناخت درستی از هر دو کشور داشته باشند.

روند سرمایه‌گذاری بدین صورت است که در صورت بروز هر اشتباهی، سرمایه و دارایی اشخاص به صورت کامل از بین می‌رود. پس نمی‌توان به سادگی و بدون هیچ اطلاعاتی اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه اطلاعات درستی را از وضعیت اقتصادی و عوامل تاثیر گذار در روند سرمایه گذاری را ارائه می‌دهد.

مقایسه قبرس و ترکیه

مقایسه قبرس و ترکیه

سخن نهایی

اگر با مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی با ترکیه به سفر، مهاجرت و زندگی در این کشورها علاقه‌مند شدید، حتما بدانید که می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری، اقامت قبرس شمالی را به دست بیاورید. اما برای داشتن سرمایه‌گذاری درست، باید به تمام نکات بیان شده در مقایسه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و ترکیه توجه داشته باشید.

همچنین می‌توانید برای داشتن سفری کوتاه به قبرس یا ترکیه، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و اطلاعات خوبی را از آنها دریافت کنید. لازم است بدانید شما می‌توانید با یک سرمایه‌گذاری هوشمند، زندگی بهتر و هیجان‌انگیزی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.