مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه

مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه

دو کشور قبرس شمالی و ترکیه، از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی در همسایگی ایران هستند که مناطق گردشگری زیبایی دارند. سفر به هرکدام از این دو کشور جذابیت‌های مخصوص را خود را دارد، اما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر اهمیت دارد، رزرو هتل است. برای آنهایی که شناختی از هتل‌های این دو کشور ندارند، مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه مزیت‌های زیادی دارد. درواقع اشخاص می‌توانند تمام ویژگی و قابلیت‌های هتل‌های این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنند. علاوه بر اینکه امروزه زندگی در قبرس شمالی برای بسیاری از ایرانیان محبوب شده، شناخت عناصر مختلف آن بسیار جذاب خواهد بود.

با اینکه دو کشور قبرس شمالی و ترکیه به سبب ارتباطات نزدیک با یکدیگر، تشابهات زیادی هم دارند، اما قطعا در موارد مهمی با هم متفاوت هستند. گاهی اوقات این تفاوت‌ها در ویژگی‌های هتل و گاهی هم امکانات آنها مشخص می‌شود. به همین سبب با مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه، ویژگی های هرکدام از این هتل‌های جذاب را بررسی خواهیم کرد.

پس اگر قصد سفر به یکی از این دو کشور قبرس شمالی و ترکیه را دارید، حتما تا انته این مقاله با ما همراه باشید. زیرا با قابلیت‌ها و ویژگی‌های از هتل‌های قبرس شمالی و ترکیه آشنا می‌شوید که جذابیت زیادی برایتان دارد.

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی

قبرس شمالی و ترکیه، کشورهای مرتبط با یکدیگر

نکته مهمی که باید پیش از مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه به آن بپردازیم، ارتباط دو کشور ترکیه و قبرس با یکدیگر است. این دو کشور به سبب اتفاقات و جنگ‌های که در گذشته رخ داده، ارتباط زیادی با هم دارند. در سال 1974 کشور ترکیه به قبرس شمالی حمله کرد و بر آن مسلط شد. پس از آنها طی سال‌ها کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه بود و بسیاری از قوانین این کشور توسط دولت ترکیه تعیین می‌شد.

به مرور زمان این تسلط کمتر شد و دولت قبرس شمالی توانست شرایط بهتری را برای شهروندان خود مهیا کند. به مرور زمان شرایط زندگی در قبرس شمالی بهبود یافت و مردم به امکانات و خدمات بسیار بهتری رسیدند. امروزه شهرهای قبرس شمالی دارای امکانات بسیار خوبی هستند که کیفیت زندگی را برای شهروندان کشور قبرس بالا برده است.

مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه

در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه چند عامل وجود دارد که می‌تواند تعیین کننده تفاوت‌ها و تشابهات هتل‌های این دو کشور باشد. در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم:

امکانات هتل قبرس شمالی و ترکیه

اولین موضوعی که باید در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه به آن اشاره کنیم، خدمات و امکانات هتل‌های این دو کشور است. امکاناتی که در هتل‌های کشور ترکیه و قبرس شمالی ارائه می‌شود تقریبا مشابه یکدیگر هستند. هر دو کشور در هتل‌های خود از انواع امکانات رفاهی و تفریحی مانند، استخر، سونا، جکوزی، مرکز اسپا، سالن ورزشی، سالن بازی وغیره است. تنها وجه تفاوت هتل های این دو کشور در میزان خدمات انها است.

درواقع بسیاری از هتل‌های ترکیه یا قبرس شمالی خدمات و امکانات بیشتری را ارائه داده و بسیاری هم میزان کمتری از خدمات و امکانات را ارائه می‌دهند. درواقع هتل‌های پنج ستاره، هتل‌های چهارستاره و سه ستاره‌ به ترتیب بیشترین امکانات، متوسط ترین امکانات و حداقل امکانات را ارائه می‌دهند.

هزینه‌های هتل قبرس شمالی و ترکیه

هزینه‌های هتل یکی از موارد تفاوت در مقایسه هتل های قبرس شمالی با ترکیه است. احتمالا می‌دانید که هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی کمتر از سایر کشورها است. به همین جهت هم می‌توان گفت هزینه رزرو هتل در قبرس شمالی بسیار کمتر از کشور ترکیه است. درواقع اشخاص می‌توانند با بودجه هتل‌های سه ستاره در ترکیه، یک هتل پنج ستاره در قبرس شمالی را رزرو کنند.

هتل های ترکیه

هتل های ترکیه

رستوران و کافه‌های قبرس شمالی و ترکیه

یکی دیگر از موارد تشابه در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه، رستوران و کافه‌ هتل‌های این دو کشور است. از آنجایی که ذائقه و سلیقه غذایی مردم قبرس شمالی با ترکیه شباهت‌های زیادی باهم دارد، بیشترین غذاهای که در رستوران‌ هتل‌های این دو کشور سرو می‌شود یکسان هستند. علاوه بر آن، هرکدام از هتل‌های قبرس شمالی و ترکیه رستوران‌های مختلفی دارند که براساس ذائقه مردم خود و مهاجرین غذاهای متفاوتی را سرو می‌کنند.

موقعیت مکانی هتل‌های قبرس شمالی و ترکیه

آخرین مورد در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با ترکیه، موقعیت مکانی هتل‌ها است. در کشور قبرس شمالی مسافرین می‌توانند در فرودگاه ارجان به مقصد رسیده و با استفاده از سرویس ترنسفر رایگان، طی مدت زمان کمی به هتل مقصد برسند. در کشور ترکیه هم شرایط تقریبا مشابه همین امر است. زیرا اشخاص می‌توانند در فرودگاه استانبول به مقصد رسیده و با استفاده از تاکسی، سرویس ترنسفر وغیره خود را به هتل مقصد برسانند.

آیا هتل های قبرس شمالی و ترکیه کامل مشابه یکدیگر هستند؟

باتوجه به تشابهاتی که بین دو کشور قبرس شمالی و ترکیه وجود دارد بسیاری از مسافرین فکر می‌کنند که هتل‌های قبرس شمالی و ترکیه مشابه هم هستند و حتی شرایط زندگی در هر دو کشور یکسان است. اما برخلاف این تصور باید بگوییم که در حال حاضر تفاوت‌های زیادی بین دو کشور قبرس شمالی و ترکیه وجود دارد.

زیرا امروزه دولت قبرس شمالی با بکارگیری امکانات و خدمات مختلف سعی در توسعه خود داشته و از فرهنگ‌ها و قوانین قدیمی فاصله گرفته است. به همین سبب هم در حال حاضر تفاوت‌های زیادی با ترکیه دارد. اما تفاوت واقعی زمانی مشخص می‌شود که یک شخص تجربه سفر به ترکیه و قبرس شمالی را داشته باشد و بتواند درمورد هر دو کشور اظهار نظر کند.

سفر به قبرس و ترکیه با هدف سرمایه گذاری یا مهاجرت

بسیاری از کسانی که به قبرس شمالی و حتی ترکیه سفر می‌کنند، هدف‌های دیگری هم از سفر خود دارند. درواقع کشور قبرس شمالی به دلیل رشد خوبی که داشته، به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. امروزه خرید ملک در قبرس شمالی به عنوان یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که می‌تواند منجر به کسب اقامت این کشور هم شود.

از سوی دیکر بازارهای ملکی و مالی این کشور به حدی رشد کرده که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی توسط بسیاری از اقتصاددانان توصیه می‌شود. در مقابل، کشور ترکیه تاکنون سیل عظیمی از مهاجرین را پذیرفته و کمتر به فکر جذب مهاجر یا قانع کردن آنها برای سرمایه گذاری در ترکیه است. علاوه بر اینکه دولت قبرس شمالی به اشخاصی که در این کشور سرمایه گذاری کنند، این امکان را می‌دهد که اقامت دائمی قبرس را به دست بیاورند.

امکانات هتل های ترکیه و قبرس

امکانات هتل های ترکیه و قبرس

سخن پایانی

شاید بسیاری از مردم تصور کنند دو کشور قبرس شمالی و ترکیه شباهت‌های زیادی باهم دارند. در نگاه اول این باور درست است، اما زمانی که به قبرس شمالی سفر کنید کاملا متوجه می‌شوید که شرایط آن چه تغییری با سال‌های گذشته کرده است. مقایسه هتل های قبرس شمالی با ترکیه علاوه بر اینکه به شما در سفر کمک می‌کند، می تواند اطلاعات مهمی از هر دو کشور هم ارائه دهد. پس اگر از هیاهو و شلوغی‌های خود خسته‌‌شده‌اید، چمدان‌های خود را جمع کنید که باهم سری به دو کشور زیبای قبرس شمالی و ترکیه بزنیم.

سفر به این دو کشور علاوه بر تغییر روحیه به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال رشدی مانند قبرس شمالیف در مدت زمان کم به چه سوددهی بسیار خوبی برسید. همچنین می‌توانید در طول سفر خود از راهنمایی های مشاورین ما در شرکت ظهوریان استفاده کرده و بهتری تصمیم را بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.