مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی

مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی

اگر قصد سفر به کشور قبرس شمالی یا جنوبی را داشته‌ باشید، یا باتوجه به جذابیت‌های هرکشور، فقط حق انتخاب یک کشور را به شما بدهند؟ کدام کشور را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی هستند که در قلب دریای مدیترانه و همسایگی دو کشور ترکیه و یونان قرار دارند. این دو کشور تاریخچه بسیار جالبی دارند که حتما به آن اشاره خواهیم کرد، اما پیش از هرچیز، از آنجایی که محل سکونت در یک سفر اهمیت زیادی دارد، باید به مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی بپردازیم.

مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی به اشخاص این امکان را می‌دهد که از هر دو کشور شناخت خوبی به دست بیاورند. زیرا هتل‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی بسیار متنوع بوده و هرکسی که بخواهد به این دو کشور سفر کند باید محل اقامت خود را مشخص کند.

هدف ما از صحبت در این مقاله مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی است، اما تا انتها متوجه می‌شوید که چرا این دو کشور در مدت زمان بسیار کم رشد و ترقی خیلی خوبی داشتند و توانستند امروزه به یکی از کشورهای برتر در عرصه گردشگری و توریستی تبدیل شوند.

هتل های قبرس شمالی

هتل های قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی و وقایع آن

جمهوری قبری یک کشور بسیار وسیع بود که تا قبل از سال 1974، مشغول پیشرفت و ترقی بود. اما در همان سال، جنگیس رخ داد که باعث جدایی در قطب اصلی کشور قبرس شد. پس از این جنگ‌ها کشور قبرس به دو کشور کوچک‌تر به نام‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی تبدیل شد. کشور قبرس شمالی تحت سلطه کشور ترکیه بود و تمامی فرهنگ و باورهای مردم این کشور الهام گرفته از کشور ترکیه است. حتی اکنون پس از گذشت سال‌ها، هنوز هم کشور قبرس شمالی به قطعیت سیاسی کاملی نرسیده و بسیاری از قوانین این کشور توسط دولت ترکیه تعیین می‌شود.

اما در سوی دیگری از ماجرا باید به این نکته اشاره کنیم که کشور قبرس شمالی توانست در مدت زمان کمی به یک کشور در حال رشد تبدیل شود. امروزه شهرهای قبرس شمالی دارای امکانات بسیار خوبی هستند. علاوه بر آن هتل‌های قبرس شمالی خدمات بسیار خوبی داشته و در دسته هتل‌های یوآل قرار گرفته‌اند. شرایط زندگی در قبرس شمالی به صورتی است که بسیاری از مردم، مخصوصا ایرانیان به زندگی در قبرس شمالی علاقه‌مند هستند.

کشور قبرس جنوبی و وقایع آن!

در سوی دیگری از ماجرا کشور قبرس جنوبی تحت سلطه کشور یونان بود. این کشور در مقایسه با قبرس شمالی توانست در مدت زمان کمتری به رشد و ترقی برسد. از سوی دیگر، از آنجایی که کشور قبرس جنوبی تحت سلطه کشور یونان بود و توانست در مدت کمی پیشرفت کند، به عنوان یک کشور معتبر عضو اتحادیه اروپا شد. به همین جهت اکنون پس از گذشت سال‌ها کشور قبرس جنوبی لقب قبرس اروپایی را به خود گرفته است.

کشور قبرس جنوبی توسط بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود. برخلاف کشور قبرس شمالی که فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است. نکته دیگری که باید درمورد کشور قبرس جنوبی به آن اشاره کنیم، اقتصاد بسیار پیشرفته و نوین آن است. درواقع اقتصاد این کشور برپایه صنعت کشاورزی و گردشگری است.

مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی

برای سفر به قبرس شمالی یا جنوبی و رزرو هتل‌های آن باید به چند نکته اشاره کنیم. نکاتی که تاثیر زیادی در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی دارد:

هزینه هتل‌های قبرس شمالی و جنوبی

اولین مورد در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی، هزینه‌های هتل است. اگر بخواهیم به صورت کلی در این مورد صحبت کنیمف باید بگوییم که هزینه هتل‌های قبرس شمالی کمتر از هتل‌های قبرس جنوبی است. البته که به‌صورت کلی هزینه زندگی در قبرس شمالی هم کمتر از سایر کشورها است، اما از آنجایی که ما صرفا درمورد هتل‌های این دو کشور صحبت می‌کنیم، باید بگویم که می‌توان در قبرس شمالی بهترین هتل‌های یوآل را با مناسب‌ترین هزینه رزرو کرد.

هتل های قبرس جنوبی

هتل های قبرس جنوبی

خدمات و امکانات هتل‌های قبرس شمالی و جنوبی

دومین مورد در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی، خدمات و امکاناتی است که در هر هتل ارائه می‌شود. هتل‌های قبرس شمالی ارائه دهنده بسیاری از خدمات تفریحی، آرایشی و بهداشتی هستند. از سوی دیگر دارای چندین و چند فضای عمومی هستند. در مقابل، هتل‌های قبرس جنوبی فضای آرام‌تر و خصوصی‌تری را برای مسافرین خود مهیا کرده‌اند. البته این نکته بیان کننده این نیست که خدمات بهداشتی و تفریحی در هتل‌های قبرس جنوبی ارائه نمی‌شود، زیرا در بسیاری از هتل‌های قبرس جنوبی خدمات ورزشی و خدمات مربوط به سالن اسپا در درجات بسیار بالایی ارائه می‌شود.

مقایسه رستوران‌های قبرس شمالی و جنوبی

غذا خوردن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است. فرقی نمی‌کند که شما در سفر باشید یا نه، غذای ایرانی بخورید یا غذای فرنگی، غذا خوردن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های است که در زندگی وجود دارد. حال تصور کنید به کشور‌های جذابی مانند قبرس شمالی و قبرس جنوبی سفر کرده‌اید که دارای تنوع بسیار زیادی در عرصه غذا و خوراک هستند. ذائقه مردم کشور قبرس شمالی باتوجه به ذائقه مردم ترکیه است. درواقع ارتباط این دو کشور با یکدیگر در سال‌های اخیر، باعث شده که ذائقه مردم به ذائقه کشور ترکیه نزدیک‌تر باشد. به همین دلیل بسیاری از رستوران‌های قبرس شمالی، غذاهای لذیذ ترکی را سرو می‌کنند.

در مقابل، ذائقه مردم کشور قبرس جنوبی به مردم کشور یونان نزدیک‌تر است. کشور قبرس جنوبی و سیونان به سبب نزدیکی به یکدیگر و ارتباطی که طی چندین سال داشته‌اند، ذائمقه تقریبا یکسانی دارند. البته باید بدین نکته هم اشاره کنیم که هم در رستوران‌های قبرس شمالی و هم قبرس جنوبی، غذاهای کشورهای دیگر مانند چین، ژاپن هم سرو می‌شود.

موقعیت مکانی رستوران‌های قبرس شمالی و جنوبی

در بین تمام موارد در مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی، موقعیت مکانی تنها مورد مشابه است. زیرا در هر دو کشور تمام هتل‌ها دسترسی بسیار خوبی دارند. در هر دو کشور هتل‌ها در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته و مسافرین می‌توانند با استفاده از تاکسی، اتوبوس، شاتل‌های فرودگاهی یا سیستم حمل و نقل عمومی به هتل مقصد خود برسند. فرودگاه ارجان در قبرس شمالی و لارناکا و پارفوس در قبرس شمالی از فرودگاه‌های بین المللی این دو کشور هستند.

سفر به قبرس شمالی و جنوبی، سرمایه گذاری برای آینده

سفر به قبرس شمالی و قبرس جنوبی دارای دو جنبه بسیار مهم است. اولین جنبه این امر این است که اشخاص می‌توانند از کشورهای جذابی بازدید کرده و از جاذبه های بسیار زیبا آن لذت ببرند. از سوی دیگر، اشخاص می‌توانند با مسافرت به این دو کشور، از شرایط سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و جنوبی و حتی خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی مطلع شوند.

به دلیل شرایطی که در کشورهای قبرس شمالی و جنوبی وجود دارد، سرمایه‌گذاری در این دو کشور می‌تواند بسیار سودمند باشد. به همین جهت هم سرمایه‌گذاران با یک سفر کوتاه به قبرس شمالی یا جنوبی، از شرایط هر دو کشور اطلاع خواهند یافت.

امکانات هتل های قبرسی

امکانات هتل های قبرسی

سخن پایانی: سفر و جذابیت های آن

مسلما سفر یکی از بهترین کارهای است که می‌تواند تغییرات زیادی را در روحیه اشخاص داشته باشد. مخصوصا اگر این سفر به کشوری مانند قبرس شمالی یا قبرس جنوبی باشد که جذابیت‌های بسیار زیادی دارند. مقایسه هتل‌های قبرس شمالی با قبرس جنوبی به شما و هرکسی که هدف سفر و حتی سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را داشته باشند، کمک می‌کند که اطلاعات درستی از هتل‌های این کشور و حتی شرایط کشورها داشته باشند.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از هتل‌های این دو کشور و شرایط و امکانات آن به دست بیاورید، می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.