مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرتی که امروزه بین اشخاص رواج زیادی دارد، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک است. اما به نظر شما چرا اشخاص از طریق خرید ملک به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند؟ یا اصلا چرا کشور قبرس شمالی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند؟ زندگی در قبرس شمالی یکی از جالب‌ترین تجربه‌های است که بسیاری از مردم به آن علاقه‌مند هستند. هرچند که به‌صورت کلی مهاجرت مقوله‌ای است که تغییرات زیادی در زندگی ایجاد کرده و به همین سبب جذابیت زیادی دارد.

اما درمورد شیوه‌های مهاجرتی، باید بگوییم که مهاجرت دارای روش‌های متفاوتی است که هرکسی براساس شرایط خود و شرایط کشور موردنظر، یکی از آنها را انتخاب می‌کند. کشور قبرس شمالی به دلیل شرایط نسبتا آسانی که برای مهاجرین خود تعیین کرده، از محبوبیت زیادی نزد سایر مردم برخوردار است.

از آنجایی که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک یکی از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین روش‌های مهاجرت است، قصد داریم در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک بپردازیم.

خرید ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس

کشور قبرس شمالی، کشوری با صنعت و اقتصاد نوپا

اگر بخواهیم یکی از نوپا‌ترین و درحال رشد‌ترین کشورهای حال حاضر را نام ببریم، قطعا باید به کشور قبرس شمالی اشاره کنیم. این کشور در قلب دریایا مدیترانه واقع شده و اقتصاد و صنعت بسیار رو به رشدی دارد. البته که کشور قبرس شمالی فراز و نشیب‌های بسیار زیادی هم داشته است. اما در حال حاضر کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیار مناسب است.

در سال‌های گذشته کشور قبرس شمالی هیچگونه امکانات مناسبی نداشت. درواقع هیچکدام از شهرهای قبرس شمالی امکانات اولیه زندگی را هم نداشت. عدم وجود جاده‌های درون شهری، عدم تاسیس فروشگاه‌های ضروری، عدم وجود گاز شهری وغیره از ابتدایی‌ترین مشکلاتی بود که در کشور قبرس شمالی وجود داشت.

اما از انجایی که دولت قبرس شمالی نمی‌توانست این کشور را به همین حال و شرایط رها کند، برای توسعه و رشد دست به بکارگیری خدمات و امکانات اساسی زندگی زد. رفع حدودی مشکلات جادهای، تاسیس فروشگاه‌های ضروری، ارائه کپسول گاز به عموم مردم وغیره از امکاناتی بود که در سال‌های اخیر در این کشور بکار برده شد. به مرور زمان، این خدمات و امکانات بیشتر شد و کشور قبرس شمالی را به یکی از محبوب‌ترین کشورها تبدیل کرد.

علت مهاجرت به قبرس شمالی

قطعا تمام اشخاصی که تصمیم به مهاجرت می گیرند، از این کار خود دلیل و هدف مشخصی دارند. اینکه دلیل هرکس از مهاجرت چیست، امری کاملا شخصی است که نمی‌توان با قطعیت از آن صحبت کرد. اما به صورت کلی بیشتر مهاجرین برای رسیدن به زندگی ایده‌آل خود، یا رسیدن به شرایط کاری مناسب و افزایش دارایی و سرمایه‌ خود مهاجرت می‌کنند. البته که مهاجرت امری نیست که بتوان به سادگی آن را انجام داد.

در ابتدا مقاله گفتیم که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت به این کشور است. اما چرا مردم مهاجرت به قبرس را انتخاب می‌کنند؟ شرایط زندگی در قبرس شمالی به صورتی است که اشخاص می‌توانند در کنار کار و تلاش و کسب درآمد، بخش زیادی از درآمد خود را به تفریح و حتی پس‌انداز اختصاص دهند. البته که احتمالا این امر در کشورهای دیگر هم وجود دارد، اما وجود بهترین شرایط کاری در قبرس شمالی یا ایجاد فضاهای مناسب برای سرمایه‌گذاری، از دیگر عواملی است که توجه مهاجرین را به سمت خود جلب می‌کند.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، کشور قبرس شمالی عموما قوانین ساده‌ای دارد. مخصوصا برای کسانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی و یا اقامت در این کشور را داشته باشند. اولین قدم برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک ثبت درخواست در انجمن شهرداری قبرس شمالی است. درواقع این انجمن متشکل از اعضایی است که درمورد فروش ملک های قبرس، صلاحیت یا عدم صلاحیت مشتریان تصمیم‌گیری می‌کنند.

بررسی درخواست خرید ملک حدود 6 ماه طول می‌کشد. اما پس از اینکه انجمن شهرداری قبرس شمالی با درخواست خرید ملک موافقت کرد، اشخاص می‌توانند ملک را به سادگی خریداری کنند. نکته بسیار جالبی که درمورد خرید ملک در این کشور وجود دارد، این است که هر شخص یا زوج فقط قادر به خرید یک خانه هستند. به زبان ساده‌تر، کسی نمی‌تواند دو یا سه خانه را خریداری کند.

بازار ملکی قبرس شمالی

بازاز ملکی قبرس شمالی

انواع ملک ها در کشور قبرس شمالی

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد ملک‌های قبرس شمالی وجود دارد، این است که ملک‌های این کشور در دسته‌های مختلفی قرار دارند. علاوه بر آن اشخاص در هنگام خرید باید بدین نکته توجه کنند که کدام نوع از ملک را خریداری می‌کنند. در بخش زیر با این دسته‌بندی‌ها آشنا می‌شویم:

ملک خارجی: اولین نوع ملک، ملکی‌های است که قبل از سال ۱۹۷۴، تحت مالکیت کشورهای اروپایی یا سایر کشورهای اروپایی بوده است.

ملک ترکی: این دسته از ملک‌ها جزو ملک‌های به شمار می‌روند که پیش از جدایی دو منطقه قبرس شمالی و جنوبی، تحت سلطه ترک‌ها بوده است.

ملک قبرسی: از آنجایی که در سال 1974 جنگی میان دو منطقه رخ داد، دولت قبرس برای غرامت و جبران بخشی از خسارت‌های مردم، ملک‌های را به ترک‌های قبرسی واگزار کرد.

ملک TDM : این دسته از املاک جزو آن ملک‌های است که پس از سال‌ ۱۹۷۵، توسط دولت قبرس شمالی به مهاجرین ترکی و طبقه کارگران اهدا شده است.

ملک اجاره‌ای: این دسته از املاک جزو املاک دولتی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت اجاره بلندمدت ۴۹ ساله خریداری کرد. برای خریداری این ملک می‌توانید از طریق وکیلان ماهر اقدام کنید.

ملک آزاد: خرید ملک‌های آزاد ساده‌ترین و بی‌دردسرترین شیوه خرید ملک است. در این نوع خرید، خریدار و فروشنده باید رضایت دوطرفه داشته باشند. همچنین قراردادی را بین خود تنظیم کرده و به وزارت کشور ارائه دهند. سپس سفارت نسبت به این قرارداد پاسخ خود ارسال می‌کند.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده و در عین حال حائز اهمیت است. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک را دارید، حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید.

انتخاب ملک

اولین قدم برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک، انتخاب ملک است. در بین تمام ملک‌های که در قسمت قبل معرفی شد، اشخاص باید باتوجه به بودجه خود، ملکی را انتخاب کنند. همچنین دوطرف می‌توانند توافقات اولیه خود را در این مرحله انجام دهند.

پرداخت پیش پرداخت

پس از توافق بین دو طرف، خریدار باید مبلغی بین 1.000 الی 2.000 پوند را به خریدار دهد. این مبلغ صرفا بدین دلیل است که فروشنده و خریدار هر دو از خرید ملک مطمئن شده و فروشنده ملک را به شخص دیگری نفروشد.

بررسی ملک

سومین مرحله، بررسی ملک انتخاب شده است. در این مرحله خریدار یا وکیل باید ملک را به صورت کامل بررسی کنند که مشکلاتی مانند بدهی، اقساط و غیره نداشته باشد. درصورتی که ملک دچار مشکلی بود، خریدار می‌تواند از خرید منصرف شده و فروشنده باید تمام مبلغ را عودت دهد.

تنظیم قرارداد

در این مرحله قرارداد خرید خانه تنظیم می‌شود. درواقع تمام توافقات دوطرف روی کاغذ نوشته می‌شود. توافقاتی مانند قیمت خانه، مشخصات ملک، تعداد اقساط خانه وغیره در این قرارداد ذکر می‌شوند. پس از تنظیم این موارد قرارداد باید در دفترخانه رسمی و مقابل دو شاهد امضا شود. پس از تاریخ تنظیم قرارداد، خریدار تا دو هفته مهلت دارد که پول خانه را پرداخت کند.

دریافت مجوز خرید

برای مهاجرینی که در کشور قبرس اقامت ندارند، دریافت مجوز خرید یا همان (ptp) بسیار حائز اهمیت است. دریافت این مجوز حدود 200 الی 1.000 پوند هزینه دارد که اشخاص باید در کنار هزینه خرید خانه پرداخت کنند که بتوانند خانه ای خریداری کنند.

انتقال سند

در اخرین مرحله با مراجعین دو طرف به اداره ثبت اسناد، فروشنده باید سند خانه را به نام خریدار بزند. در این مرحله سند در اداره ثبت اسناد رسمی به نام خریدار منتقل شده و فرایند خرید خانه به اتمام می‌رسد.

اجاره ملک در قبرس

اجاره ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس، شیوه ای برای سرمایه گذاری

بسیاری از کسانی که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک را انتخاب می‌کنند، بر این باورند که این شیوه از مهاجرت نوعی سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به شمار می‌رود. زیرا کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک را داشته باشند باید ملکی به ارزش 125.000 یورو یا بیشتر را خریداری کنند. بعد از آن طی 2 الی 4 ماه درخواست اقامت دائم آنها پذیرفته می‌شود.

با سرمایه‌گذاری این مبلغ در قبرس شمالی، از یک سو هم ارزش دارایی و سرمایه اشخاص بیشتر شده و هم مهاجرین می‌توانند اقامت کشور قبرس شمالی را به دست بیاورند. به همین دلیل مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک یک تیر و دو نشان است.

سخن پایانی

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ملک همانقدر که سودآور است، نیاز به راهنمایی و اطلاعات درستی هم دارد. پس اگر قصد انجام این کار را دارید حتما دقت کنید که با اشخاص باتجربه و آگاهی مشورت کنید. مشاورین ما در شرکت ظهوریان به شما کمک می‌کنند که با هر بودجه‌ای، فرایند مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک را انجام دهید. شما می‌توانید با انجام این کار آینده روشنی را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.