مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

آیا تاکنون چیزی درمورد سرمایه گذاری در قبرس شمال شنیده‌اید؟ به نظر شما چگونه می توان در کشوری مانند قبرس شمالی، که از اقتصادی خوبی برخوردار است سرمایه‌گذاری کرد؟ بسیاری از مردم که زندگی در قبرس شمالی را تجربه کرده‌اند بر این باورند که سرمایه‌گذاری در این کشور مزیت‌های زیادی دارد. دریافت اقامت یکی از ساده‌ترین مزیت‌های سرمایه گذاری در این کشور است. درواقع اشخاص می‌توانند با مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری، در مدت زمان کمی اقامت خود را دائمی کنند.

اما نکته مهمی که باید درمورد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری به آن اشاره کنیم این است که خود فرایند سرمایه‌گذاری نیاز به اطلاعات کاملی از بازارهای مالی و کیفیت زندگی در قبرس شمالی دارد. هرچند که اقتصاد قبرس شمالی وضعیت خوبی دارد، اما با این وجود سرمایه گذاری کاری است که نمی‌توان بدون اطلاعات وارد آن شد. حال برای اینکه با مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا شویم، تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری، یکی از بهترین شیوه های سوددهی

قطعا می‌دانید که در دنیای امروزه سرمایه‌گذاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا همانقدر که می‌تواند در مدت زمان کمی سود بسیار عالی را برای اشخاص ایجاد کند، می تواند در همان مدت کم هم تمام دارایی و سرمایه اشخاص را از بین ببرد. به همین جهت سرمایه گذاران در هنگام انتخاب‌های خود باید دقت زیادی داشته باشند. مخصوصا در شرایط که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری طرفداران زیادی دارد.

سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر علاوه بر سوددهی بسیار خوب، مزیتی به نام اخذ اقامت هم دارد. به زبان ساده‌تر، اشخاص می توانند به واسطه سرمایه‌گذاری خود در کشور قبرس شمالی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. هرچند که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری هم روش بسیار معتبری است که بسیاری از مهاجرین از آن استفاده می‌کنند. به زبان ساده‌تر، این روش هم برای مهاجرین و هم برای سرمایه‌گذاران سود بسیار زیادی دارد.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت است. درواقع اشخاص می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف، به سادگی اقامت خود را به دست بیاورند. در ادامه به سه روش اصلی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی و اخذ اقامت می‌پردازیم:

سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک یکی از ساده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. درواقع اشخاص می توانند با خرید ملک در قبرس شمالی، بخشی از دارایی خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند. هزینه که اشخاص باید برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک پرداخت کنند، از حدود 200.000 الی 300.000 یورو است. به زبان ساده‌تر اشخاص برای اخذ اقامت دائم باید ملکی با این ارزش قیمت را خریداری کنند.

علاوه بر آن باید هزینه‌های مانند مالیات بر ارزش افزوده را هم پرداخت کنند که معادل 19 درصد است. البته این نرخ برای خرید ملک حدود 5 درصد کاهش می‌یاید. اما به صورت کلی سرمایه گذار باید برای خرید ملک، چنین تمکن مالی را داشته باشد.

سرمایه گذاری از طریق مشارکت یا ثبت شرکت

یکی دیگر از شیوه‌های بسیار رایج‌ برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، مشارکت در پروژه‌های کاری یا ثبت شرکت است. هرکدام از این روش ها مزیت های بسیار مناسبی داشته و به عنوان روش‌های بسیار سودمند سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند. برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت باید سرمایه‌ای حدود 300.000 یورو داشته باشید. همچنین اگر کسی یه ثبت شرکت‌های خاص علاقه داشته باشد، باید حدود 25.000 یورو برای آن پرداخت کند.

سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق بهادار

سرمایه‌گذاری از طریق اوراق بهادار چیزی است که شاید کمتر درمورد آن شنایده باشید، اما یکی از روش‌های بسیار سودمند  است. اولین قدم برای این نوع سرمایه‌گذاری، عضویت در صندوق‌های سازمان سرمایه‌گذاری است.

به زبان ساده‌تر، اشخاص می توانند با شرکت و عضویت در این صندوق‌ها تمکن مالی خود را نشان داده و اوراق بهادار را خریداری کنند. بدین ترتیب سرمایه اشخاص در انواع پروژه‌ها و استارتاپ‌ها مورد استفاده قرار گرفته و سوددهی بسیار خوبی دارد.

مدارک لازم برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری مدارک مشخصی لازم است که ارائه آن برای مامورین اهمیت زیادی دارد. در ادامه اصلی‌ترین مدارک موردنیاز برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری را بیان می‌کنیم:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی وغیره
  • مدارک بانکی مبنی بر گردش مالی و تمکن مالی
  • ارائه مدارک نظامی مبنی بر عدم سوءپیشینه
  • ارائه سابقه مناسب در تجربه‌های تجاری
  • ارائه گواهینامه سلامت و بیمه

مراحل سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مراحل سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی طبق مطالبی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، بسیار ساده و اصولی است. برهمین اساس اشخاص می توانند فرایند مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری را انجام دهند. اما برای پیشگیری از تردید یا هرگونه شک، به صورت صریح و واضح در قسمت زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب روش موردنظر برای سرمایه‌گذاری
  • بررسی شرایط موجود و تایید اشخاص
  • گذراندن بخش احتیاط اولیه ( بررسی شرایط زندگی سرمایه‌گذار در قبرس)
  • آماده‌سازی مدارک سرمایه‌گذار
  • انجام سرمایه‌گذاری
  • ارائه درخواست اقامت دائم
  • ارائه ویزا یا مدارک اقامت دائم به سرمایه‌گذار

چرا دولت قبرس از سرمایه گذاران حمایت می کند؟

احتمالا می‌دانید که دولت قبرس شمالی حمایت زیادی از سرمایه‌گذاران خود می‌کند. اما به نظر شما دلیل این امر چیست؟ امروزه دولت قبرس شمالی به دنبال راهی است که اقتصاد خود را بهتر کند. برای این کار نیاز به سرمایه‌گذارانی دارد که سرمایه خود را در بازارهای مختلف قبرس شمالی بکار گیرند.

به همین دلیله م از کسانی که در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنند حمایت زیادی می کند. زیرا با جذب یک سرمایه‌گذار و شهرت ارزش بازارهای قبرس شمالی، سرمایه‌گذاران دیگری هم به مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری علاقه‌مند می‌شوند.

مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری

مزیت های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

مزیت بسیار بزرگی که مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری دارد، این است که سرمایه گذار می تواند با یک تیر، دو نشان بزند. درواقع هم به سوددهی بسیار خوبی رسیده و هم اقامت دائمی کشور قبرس شمالی را به دست می‌آورد. از سوی دیگر می‌تواند کسب و کار جدیدی برای خود در کشور قبرس شمالی راه اندازی کند.

همه این موارد نشان دهنده این است که کشور قبرس شمالی به سرمایه‌گذاران خود اهمیت زیادی می دهد. همین عامل باعث رشد اقتصاد قبرس و افزایش مهاجرین این کشور می‌شود.

سخن پایانی

گار برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری تردید دارید، باید با مشاورین و اشخاص اگاهی مشورت کنید که به شکل کامل‌تری با جذابیت‌های این روش از سرمایه‌گذاری و مهاجرت آشنا شوید. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری می‌تواند زندگی بسیار عالی با بیشترین درآمد را برای هرکسی به ارمغان بیاورد.

پس اگر برای رسیدن به زندگی رویایی به دنبال راه معتبری هستید، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری بهترین و معتبرترین روش برای این کار است.