مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

اگر برای تحصیل یا به دست آوردن علم بیشتر قصد تحصیل در کشور دیگری را داشته باشید، اولین کشوری که انتخاب می‌کنید کجاست؟ در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت زندگی در قبرس شمالی توجه بسیاری از مردم، مخصوصا دانشجویان به سمت این کشور جلب شده است. شرایط تحصیلی بسیار خوبی که دولت این کشور برای دانشجویان خود مهیا کرده، فضای تحصیلی و آینده بسیار روشنی را به دانشجویان هدیه می‌دهد. به همین سبب بسیاری از دانشجویان با استفاده از مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، در این کشور اقامت می‌کنند.

البته که مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی و چگونگی آن موضوعی است که نیاز به اطلاعات و دانش وسیعی دارد. از انجایی که احتمالا برخی از اشخاص نسبت به این موضوع آگاهی ندارند، قصد داریم در این مقاله تمام اطلاعات موجود درمورد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را بررسی کنیم.

تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی و فراز و نشیب های آن

در ابتدا مقاله بدین نکته اشاره کردیم که باتوجه به شرایط مناسب زندگی در قبرس، بسیاری از مردم به اقامت در این کشور علاقه‌ دارند. درواقع کیفیت زندگی در قبرس شمالی و وضعیت روتین زندگی آنها به شکلی است که می‌توانند با کار و تلاش مداوم، درآمد بسیار مناسبی داشته و تمام نیازهای خود را رفع کنند. البته این وضعیت مناسب به سادگی به دست نیامده، بلکه سال‌ها کمبود و کاستی‌های را در خود داشته است.

در گذشته، کشور قبرس شمالی شرایطی مشابه اکنون نداشت. بلکه هیچکدام از شهرهای قبرس شمالی حداقل امکانات زندگی را هم نداشته و اشخاصی که حتی در بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی بودند هم باید برای رفع نیازهای خود تلاش بسیار زیادی کرده و با کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند.

اما با بکارگیری خدمات، امکانات و سرمایه‌های لازم، شهرهای قبرس شمالی توسعه یافت و از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند شد. یکی از آن امکانات بسیار عالیف تاسیس دانشگاه‌های معتبر و حتی بین المللی بود. چیزی که برای خانواده‌ها بیشترین اهمیت را داشته هم تحصیل و مراکز تحصیلی قبرس شمالی بود.

وضعیت تحصیل در قبرس شمالی

قطعا برای تمام خانواده‌های که در قبرس شمالی زندگی می کنند، چه مهاجر و چه بومی‌های آنجا، تحصیل از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین سبب دولت قبرس با تاسیس و گسترش دانشگاه‌های معتبر و کسب امتیاز برای تاسیس دانشگاه‌های بین المللی، خدمات و امکانات تحصیلی را برای شهروندان خود ایجاد کرد. البته که بکارگیری این خدمات تنها بخش کوچکی از وضعیت تحصیلی در قبرس شمالی است.

از دیگر عواملی که تاثیر زیادی در مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی دارد، شیوه تدریس و استانداردهای آموزش به دانشجویان است. قطعا همه ما می‌دانیم که تدریس به دانشجویان، آنهم با شیوه‌های استاندارد جهانی بیشترین میزان تاثیرگذاری را دارد. با این وجود بسیاری از کشورها هیچکدام از استانداردهای جهانی را رعایت نکرده و تنها با استفاده از چند باورهای قدیمی، اطلاعات را به دانشجویان خود تدریس می‌کنند.

اما نکته جذابی که دانشگاه‌های قبرس شمالی را از سایر دانشگاه‌ها متمایز کرده و بیشترین تاثیر را در مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی دارد، شیوه‌های استاندارد تدریس است. این شیوه‌ها به استانداردهای جهانی نزدیک بوده و بیشترین میزان تاثیر را در ذهن دانشجویان دارد. به همین سبب باتوجه به علم و دانش زیاد دانشجویان قبرسی، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی رواج زیادی داشته است.

مهاجرت تحصیلی چیست؟

گاهی اوقات شرایط تحصیل در کشوری دیگر، بهتر از کشوری است که اشخاص در آن سکونت دارند. وضعیت تحصیلی و شیوه‌های آن زمانی بی‌اهمیت می‌شود که شخص آینده و موقعیت شغلی خود را بر مبنی تحصیل قرار ندهد، اما زمانی که شغل و آینده وی به رشته تحصیلی، شیوه تحصیل و حتی محل تحصیل وابسته باشد، شخص باید در بهترین شرایط تحصیل کند.

مهاجرت تحصیلی به فرایندی گفته می‌شود که یک دانشجو برای تحصیل در دانشگاه یا رشته‌های تحصیلی بهتر، به کشور دیگری مهاجرت کند. البته این مهاجرت باید باتوجه به عوامل مختلف مانند شرایط زندگی در آن کشور، وضعیت تحصیل، میزان درآمد وغیره انجام شود. در سال‌های اخیر به دلیل شرایط زندگی مناسبی که در کشور قبرس شمالی فراهم شده، بسیاری از دانشجویان به تحصیل در این کشور علاقه دارند.

به همین دلیل هم امروزه مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به عنوان یکی از پرتعدادترین شیوه‌های مهاجرت تعیین شده است. با این شیوه از مهاجرت دانشجویان می توانند طی مدت زمان تحصیل خود در کشور قبرس شمالی اقامت داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، راهی برای آینده روشن

قطعا تمام دانشجویانی که به فکر مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی هستند، در پی ساختن آینده روشن و رسیدن به عالی‌ترین موقعیت یا شرایط کاری در قبرس شمالی هستند. اما ایده مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی زمانی به ذهن اشخاص خطور می‌کند که از شرایط تحصیل خود راضی نبوده، و بخواهند برای تغییر آن کارهای مختلفی انجام دهند. در این شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی یکی از بهترین کارهای است که می‌تواند علاوه بر تغیر شرایط تحصیلی، در زندگی شخصی و کاری هم تغییرات زیادی ایجاد کند.

از سوی دیگر، شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی نسبتا آسان بوده و دانشجویان می‌توانند با داشتن اطلاعات کافی و مدارک لازم به این کشور مهاجرت کنند. درواقع روند مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی بسیار ساده بوده و هرکسی با داشتن شرایط لازم، می‌تواند به این کشور مهاجرت کند.

مزایای تحصیل در قبرس

مزایای تحصیل در قبرس

چگونه مهاجرت تحصیلی کنیم؟

همانطور که در بخش‌های پیش گفتیمف شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی بسیار آسان است. درواقع دولت قبرس شمالی برای اینکه دانشجوهای بیشتری به این کشور مهاجرت کنند و پس از پایان تحصیل خود در همین کشور مشغول کار و زندگی شوند، شرایط بسیار خوبی را برای آنها درنظر گرفته است. شیوه مهاجرت به قبرس شمالی بدین صورت است که ابتدا دانشجو باید با ارائه ریز نمرات، تاییدیه تحصیلی، مدارک هویتی وغیره، مجموعه کاملی از مدارک خود را برای دانشگاه قبرس شمالی ارسال کرده و فرم درخواست پذیرش را بورسیه را پر کند.

پس از آن، دانشگاه طی چندروز یا حتی چندماه، پاسخ خود را مبنی بر بورسیه شدن یا نشدن دانشجو ارسال می کند. بعد از این مرحله دانشجو باید با ارائه این مدارک به سفارت، درخواست خود را مبنی بر مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی پر کرده و در سفارت ثبت می‌کند. سپس مامورین سفارت نوبتی را برای مصاحبه حضوری تعیین می‌کنند. در این مصاحبه سوالاتی پرسیده شده و پس از ارسال و بررسی مدارک، سفارت پاسخ خود را برای رد یا قبول بودن درخواست اقامت ارسال می‌کند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی باید مجموعه از مدارک هویتی و اسناد را به سفارت ارائه دهید. اصلی ترین مدارک موردنیاز به شرح زیر است:

  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت تکمیل شده
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای درخواست ویزا
  • ارائه گذرنامه معتبر با تاریخ انقضا حداقل یک سال پس از تاریخ ورود
  • ارائه چهار قطعه عکس مناسب پاسپورت با پس زمینه سفید
  • ارائه مدارک لازم مبنی بر اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  • مدرکی مبنی بر تسلط شما به زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک بیمه سلامت سفر

در صورت رد شدن ویزای تحصیلی چه کنیم؟

در بسیاری از دفعات رخ می‌دهد که درخواست ویزا تحصیل رد یا ریجکت شود. در این شرایط اولین کاری که اشخاص باید انجام دهند، بررسی مدارکی است که به سفارت ارائه داده‌اند. درواقع بیشتری دلیلی که امکان دارد به‌خاطر آن سفارت درخواست مهاجرت را رد کند، ارائه مدارک نامعتبر است. پس از بررسی مدارک و یافتن مشکل، اشخاص می‌توانند دوباره پس از مدتی برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست خود را ارائه دهند. البته این بار باید این کار را با دقت بیشتری انجام دهند.

مدت زمان ویزای تحصیل، اقامت دائم یا موقت؟

بیشترین سوالی که درمورد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی وجود دارد این است که آیا دانشجویان می‌توانند به صورت دائم در قبرس اقامت داشته باشند؟ یا مدت زمان ویزا تحصیلی چقدر است؟ در پاسخ به اولین سوال باید گفت که بله، دانشجویان می‌توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود، با مراجعه به سفارت قبرس شمالی، مدارک و سابقه زندگی خود را در قبرس شرح داده و سفارت باتوجه به شرایط و سابقه، اقامت کشور قبرس را به آنها ارائه می‌دهد.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی هم تا زمانی است که شخص در قبرس مشغول به تحصیل باشد. برای مثال اگر کسی حدود 4 سال مجبور به تحصیل در قبرس شمالی باشد، مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی او هم 4 سال است. بدین ترتیب دانشجویان در دوران تحصیل خود هیچ نگرانی بابت اعتبار ویزا نخواهند داشت.

شرایط تحصیلی قبرس

شرایط تحصیلی قبرس

مزیت های مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

تاکنون گفتیم که دولت قبرس شمالی شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان خود مهیا کرده است. این شرایط بسیار عالی در قالب دانشگاه‌های مناسب، شرایط کاری بسیار خوب و بازار کار مناسب خلاصه شده است. بدین صورت که اگر کسی در دانشگاه‌های قبرس شمالی و رشته‌های آن تحصیل کند می‌تواند چه در دوران تحصیل و چه پس از اتمام آن، در بازار کار مشغول باشد.

فرقی نمی‌کند رشته تحصیلی دانشجو چیست، شرایط و بازار کار در قبرس شمالی به شکلی است که برای تمام رشته‌های که در دانشگاه تدریس می شود، شغل‌های مناسبی هم وجود دارد. بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود در مشاغل مرتبط با رشته خود فعالیت کنند.

از سوی دیگر برخی از شغل‌های پاره وقت وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل در آن مشغول به کار شده و بسیاری از هزینه‌های تحصیل خود را به دست بیاورند.

کلام پایانی

قطعا همه ما انسان‌ها در طول زندگی به دنبال شرایط بهتری هستیم، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی مشابه همین شرایط بهتر است که می‌تواند آینده روشنی را رقم بزند. زیرا شرایط تحصیل و حتی زندگی در این کشور به شکلی است که هرکسی می‌تواند با تلاش و کوشش، به خواسته‌های خود رسیده و ایده‌آل‌ترین زندگی را به دست بیاورد. اگر شما هم به تحصیل در این کشور و رسیدن به آینده روشن علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، به رویای خود برسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.